Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arsen008
Stały Bywalec
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 140 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gorlice Posiadane auto: Doblo 1.9 JTD 2006 + Trafic 2.5 dci automat
Piwa: 3/3
|
Wysłany: Czw 26 Lip 2018, 19:37 Temat postu: |
|
|
Tylko podłączenie pod clipa coś wyjaśni tak to wróżenie z fusów . Jesteś z Krosna w Gorlicach jest gościu co diagnozuje te skrzynie . |
|
Powrót do góry |
|
|
Adivivaro
Czytelnik
Dołączył: 25 Lip 2018 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Krosno Posiadane auto: Vivaro 2.5
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 26 Lip 2018, 22:40 Temat postu: |
|
|
Witam. A masz może jakieś namiary na tego gościa? Może bym podjechał. I dzięki z góry. |
|
Powrót do góry |
|
|
arsen008
Stały Bywalec
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 140 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gorlice Posiadane auto: Doblo 1.9 JTD 2006 + Trafic 2.5 dci automat
Piwa: 3/3
|
Wysłany: Pią 27 Lip 2018, 21:27 Temat postu: |
|
|
AUTOSCAN Elektronika samochodowa-diagnostyka i naprawa AUTOSCAN
tel: 48 504 548 365 |
|
Powrót do góry |
|
|
arsen008
Stały Bywalec
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 140 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gorlice Posiadane auto: Doblo 1.9 JTD 2006 + Trafic 2.5 dci automat
Piwa: 3/3
|
Wysłany: Pią 27 Lip 2018, 21:29 Temat postu: |
|
|
Mi gościu sprawdził i okazało się że sprzęgło do wymiany . A byłem też raz w ASO w Krośnie i powiedzieli że do wymiany cały robot.... |
|
Powrót do góry |
|
|
wkordek
Debiutant
Dołączył: 17 Wrz 2016 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość/region): Sosnowiec Posiadane auto: Opel vivaro 2.5 cdti quick shift
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 18 Paź 2018, 19:17 Temat postu: |
|
|
Czesc. Mam taki objaw ze zanikl tryb pelzania auta. Tzn ze po wrzuceniu biegu 1 i puszczeniu hamulca auto nie rusza samo. Dopiero po dodaniu gazu jedzie.. mozna na postoju wrzucac 1 bieg bez wciskania hamulca. Nie pojawia sie ta kontrolka od wcisniecia hamulca przy probie wrzucenia biegu... reszta dziala bez zarzutu. Swiatla stopu sie zapalaja wiec czujnik pedalu ham chyba odpada... przy odpalaniu jak jest 1 wrzucona to sam na luz wyrzuca i zapala... niby nie przeszkadza mi to ale wole dopytac zeby sie jakies kuku nie zrobilo przez to..macie jakies pomysly gdzie szukac przyczyny...??pozdr |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Czw 18 Paź 2018, 19:17 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
amples
Stały Bywalec
Dołączył: 09 Lut 2017 Posty: 209 Skąd jesteś (miejscowość/region): w.wa Posiadane auto: master
Piwa: 11/0
|
Wysłany: Czw 18 Paź 2018, 19:47 Temat postu: |
|
|
wkordek napisał: | Swiatla stopu sie zapalaja wiec czujnik pedalu ham chyba odpada... | Aby na pewno
A nie masz na czujniku kostki 4-piny , 2 do hamulca a pozostałe zgadnij do czego ,
w jednej obudowie są 2 czujniki-styki. |
|
Powrót do góry |
|
|
wkordek
Debiutant
Dołączył: 17 Wrz 2016 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość/region): Sosnowiec Posiadane auto: Opel vivaro 2.5 cdti quick shift
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 18 Paź 2018, 23:28 Temat postu: |
|
|
Czyli sugerujesz zeby wymienic czujnik przy pedale hamulca??? |
|
Powrót do góry |
|
|
amples
Stały Bywalec
Dołączył: 09 Lut 2017 Posty: 209 Skąd jesteś (miejscowość/region): w.wa Posiadane auto: master
Piwa: 11/0
|
Wysłany: Pią 19 Paź 2018, 07:48 Temat postu: |
|
|
wkordek napisał: | Czyli sugerujesz ? | Nic nie sugeruję ,
podważam tezę że :
jeśli stop świeci to i inne moduły mają również info o wciśniętym-puszczonym pedale hamulca . |
|
Powrót do góry |
|
|
wojtekcichy
Auto Maniak
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 1045 Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
|
Wysłany: Nie 21 Paź 2018, 17:59 Temat postu: |
|
|
zapnij kompa i zobaczys co sie dzieje, czujnik hamulca jest inny niz w manualu bo ma 2 styki, jeden jest zwarty a 2 rozwarty, po wcisnieciu hamowania styki zmieniaja polozenie
mozesz miernikiem sprawdzic czujnik ale obstawial bym ze jest uszkodzony chyba ze kontrolka rekawa sie swieci bo w sumie nic innego nie zatrzyma skrzyni _________________ prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych
pomoglem daj + |
|
Powrót do góry |
|
|
badred
Czytelnik
Dołączył: 04 Mar 2019 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Starogard Gdański Posiadane auto: opel vivaro
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 05 Mar 2019, 08:53 Temat postu: |
|
|
witam wszytkich postanowilem sie zarejestrowac u was na forum bo to jedyne miejsce gdzie jest odpowiednia wiedza na temat tego ustrojstwa
wiec tak auto to OPEL VIVARO ( trafic ze znaczkiem opla ) rok 2011 silnik 2,0 z polautomatem
zaczynajac od pocztku auto mam od 4 miesiecy w miedzyczsie auto troche szarpalo przy zmiane biegow do gory takie jakby zmulenie przy zmianie biegow ( z tego co wyczytalem teraz u was to wystarczylo zrobic przyuczenie punktu sprzegla chyba)
ale niestety wczoraj dojechalem do bramek na autostradzie normalnie ale ruszajac juz pojawil sie problem auto ruszylo z jakiegos wysokiego biegu (chyba z 3) pomimio tego ze pokazywalo 1 i nazwijmy to sterowanie biegow zglupialo calkiem
ogolnie sa tylko 2 biegi chyba ta 3 i 4 albo 2 i 3 ciezko mi to okreslic nie ma wogole R po przelaczeniu w tryb manualny danie + powoduje zbicie biegu lub wrzuca N bo obroty momentalnie rosna oczywiscie na wyswietlaczu wyswietla sie cos innego ze niby bieg wyzej
na zaplonie bez uruchomionego silnika slychac ze biegi przelacza lacznie z R
ogolnie plyn w tylnym zbiorniczku jest to raz po podlaczeniu do jakiegos komputera na uruchomionym silniku mozna z tego kompa wysterowac zmiane biegu bo slychac ze przelacza i nazywalo sie to SHIFT ale wysterowanie SELECT juz tylko slychac prace zaworu ale nic nie przelacza ( wiem potrzeby bardziej jest CLIP )
i tu teraz pytania bo wczoraj mi zaoferowano "wymiane sterownika" w pewnej firmie zajmujaca sie skrzyniami biegow za dosc wysoka cene
po przeczytaniu tego calego watku wiem ze raczej winny jest robot a nie sterownik wiec pytanie jest czegolnie do wojtekcichy co wg niego trzeba zrobic na co zworcic szczegolna uwage
i drugie pytanie gdzie a raczej kto w pomorskim mi takie cos ogarnie a jesli nie pomorskie to inne miejsca byle w PL
w ASO OPEL powiedzieli mi ze nie przyjma tego auta do naprawy bo oni nie potrafia i jedyne co to moga zczytac i kod bledu
a wlasnie po przejechaniu ok 80 km z taka usterka "skrzyni " dodatkowo pojawil sie blad walka rozrzadu i nierowna praca silnika i brak mocy ... ale to mysle ze najmniejszy problem |
|
Powrót do góry |
|
|
arsen
Debiutant
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gorlice Posiadane auto: FIAT DOBLO JTD 2006
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 10 Mar 2019, 12:04 Temat postu: |
|
|
Koniecznie podłączyć clipa i sprawdzić błędy itp . U mnie znawcy obstawiali uszkodzenia robota - sterownika a okazało się że tarcza sprzęgła do wymiany i auto dlatego robi kangura . |
|
Powrót do góry |
|
|
arsen
Debiutant
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gorlice Posiadane auto: FIAT DOBLO JTD 2006
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 10 Mar 2019, 12:04 Temat postu: |
|
|
Jaki masz przebieg ?? |
|
Powrót do góry |
|
|
badred
Czytelnik
Dołączył: 04 Mar 2019 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Starogard Gdański Posiadane auto: opel vivaro
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 10 Mar 2019, 19:46 Temat postu: |
|
|
Clipem bedzie sprawdzone w srode w reno art w gdansku
Czy to sorzeglo nie wiem duzo dziwnych objawow jest
A przebieg to 210 tys |
|
Powrót do góry |
|
|
wojtekcichy
Auto Maniak
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 1045 Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
|
Wysłany: Czw 14 Mar 2019, 23:43 Temat postu: |
|
|
i co tam wyszlo pod clipem? z opisu wyglada jak by dzwigienka spadla ta od robota do skrzyni, sprawdz przy podluznicy _________________ prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych
pomoglem daj + |
|
Powrót do góry |
|
|
m52tub28
Czytelnik
Dołączył: 28 Mar 2019 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz Posiadane auto: Trafic 2008
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 28 Mar 2019, 18:07 Temat postu: |
|
|
Witam.
Podepne sie do tematu. Pacjent Trafic 2008, 2.0dci, półautomat.
Szarpanie,a własciwie zrywanie z pierwszego i wstecznego biegu oraz szarpniecie przy zmainie 1 na 2. Przy właczeniu trybu zimowego zdecydowana różnica na pierwszym biegu, na wstecznym raczej bez zmian. Na wstecznym zdarza sie nawet "żabka" ruszając bez gazu.
Czasami , chociaż rzadko zdarza sie ,ze rusza normalnie.
Po adaptacji sprzegła wszystko pracuje cacy jak w rasowym automacie przez około 200km, potem znowu wszystko wraca do normy czyli szarpań itp.
Adaptacja powtarzana 3 razy.
Jestem z bydgoszczy, odwiedziłem 3 serwisy zajmujace sie francuzami. Mianowicie, UNI-CAR na modrzewiowej (nawet nie chcieli adaptacji zrobic, bo jak twierdzi ich mechanik adaptacje robi sie tylko przy wymianie sprzegła), Auto-france na kujawskiej (powiedzieli, że tego sie nie naprawia i trzeba wymienic na manuala) oraz jakiś garażowy mechanik z olx, który własnie robił mi adaptacje 3 razy.
Płyny w normie, chociaż ciemne, żadnych wycieków, susza dookoła robota, pomięczy silnikiem, a skrzynią też.
Jakieś sugestie ?
Bede bardzo wdzieczny
Po dzisiejszej przejażdżce nowe informacje:
Na zimnym silniku sprzegło na jedynce i wstecznym działa jak zerojedynkowe. Przy ruszaniu, a wlasciwie puszczeniu pedału hamulca czy zwalnianiu ręćznego na biegu jest takie zerwanie, jakby miało silnik z budy wyrwać. Redukcje w czasie jazdy tak silne, że pasazerowie jak kukiełki sie kiwają.
Na gorącym silniku (po przejechaniu dystansu około 20km w cyklu miejskim) nie jest najgorzej, redukcje płynne, ruszanie dostateczne. |
|
Powrót do góry |
|
|
|