Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtekcichy
Auto Maniak
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 1045 Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
|
Wysłany: Wto 10 Paź 2017, 22:33 Temat postu: |
|
|
obstawial bym odpowietrzenie jesli na cieplym dopiero cyrk sie dzieje, robot dziala cos jak sprezarka garazowa, bijesz cisnienie od zera to trwa dlugo, jesli cos tam jest to krocej a jesli ma zasilanie to zaczyna bic od pewnego cisnienia |
|
Powrót do góry |
|
|
wkordek
Debiutant
Dołączył: 17 Wrz 2016 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość/region): Sosnowiec Posiadane auto: Opel vivaro 2.5 cdti quick shift
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 11 Paź 2017, 00:12 Temat postu: |
|
|
Sprawdze na KG. Ale jakos mam przeczucie ze moze byc delikatnie zapowietrzony wysprzeglik. Moge podjechac do znajomego i mi go kompem odpowietrzy ale czytalen ze reczne odpowietrzanie niby skuteczniejsze..??? Co do pomki to u mnie po nocy trw to tez gdzies z 10 sek. Na zgadzonym silniku dobija co drugi bieg jak zmieniam... |
|
Powrót do góry |
|
|
wkordek
Debiutant
Dołączył: 17 Wrz 2016 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość/region): Sosnowiec Posiadane auto: Opel vivaro 2.5 cdti quick shift
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 11 Paź 2017, 00:16 Temat postu: |
|
|
Aa i jeszze czasami zdazy sie tak ze jak stoje na skrzyzowaniu na N i chce wbic 1 to zanim wbije bieg to trwa kilka sek..a czasem od razu wbija...nie wiem czy to moze miec jakis zwiazek ale teraz mi sie przypomnialo... |
|
Powrót do góry |
|
|
wojtekcichy
Auto Maniak
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 1045 Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
|
Wysłany: Czw 12 Paź 2017, 10:31 Temat postu: |
|
|
prosty test, przednie kolo w gore, zapalasz silnik wbijasz 1 pociagasz rekaw a kolo ma stac jesli nie to zle odpowietrzony |
|
Powrót do góry |
|
|
roberto266
Debiutant
Dołączył: 23 Maj 2016 Posty: 27 Skąd jesteś (miejscowość/region): Częstochowa Posiadane auto: Renault Trafic 2,5 dci
Piwa: 0/2
|
Wysłany: Nie 10 Gru 2017, 22:39 Temat postu: |
|
|
Cześć Umnie zaczeły się dziwne objawy a takie jak by sprzęgło się ślizgało przy zmianie biegów. Dodam że na nowych częściach typu tarcza docisk i wysprzeglik mam zrobione 50 tys. Dziwne że przy mniejszym gazie jest to efekt delikatny a daniu więcej gazu większe obroty jest gorzej . Sugestie ??? |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Nie 10 Gru 2017, 22:39 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
arsen008
Stały Bywalec
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 140 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gorlice Posiadane auto: Doblo 1.9 JTD 2006 + Trafic 2.5 dci automat
Piwa: 3/3
|
Wysłany: Wto 12 Gru 2017, 18:43 Temat postu: |
|
|
Pierwsze bym podłączył po clipa i zrobił od nowa adaptację sprzęgła no i sprawdzić czy nie ma błędów . Płyny są w normie ?? |
|
Powrót do góry |
|
|
roberto266
Debiutant
Dołączył: 23 Maj 2016 Posty: 27 Skąd jesteś (miejscowość/region): Częstochowa Posiadane auto: Renault Trafic 2,5 dci
Piwa: 0/2
|
Wysłany: Wto 12 Gru 2017, 18:48 Temat postu: |
|
|
Cześć No cóż pod kompa podłacze za kilka dni Płyny są ok . I wymieniane na czas |
|
Powrót do góry |
|
|
Kaw102
Czytelnik
Dołączył: 27 Gru 2017 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość/region): Jasło Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 27 Gru 2017, 01:23 Temat postu: |
|
|
Dzień dobry Panowie!
Choć jestem tutaj na forum nowy to nie poszedłem na łatwiznę i choć przeczytałem cały ten opasły wątek to i tak nie znalazłem odpowiedzi na nurtujący mnie problem.
Posiadam mastera 2006 z Quicshiftem, w którym padł wysprzęglik. Zmieniłem go na nowy, założyłem ładną tarczę (bo stara była skończona) i mam mały problem z odpowietrzeniem. Wykonałem to metodą manualno-wężykową ale nie jest jeszcze tak wszystko do końca cacy.
Jako że zmieniła się grubość tarczy to zakupiłem interfejs CLIP, i zabrałem się za przyuczanie sprzęgła. Po kliknięciu przyuczania pompka i wysprzęglik pracują nieustannie i po dłuższym czasie wyskakuje komunikat, że procedura nie może być dokończona - podejrzewam zapowietrzenie.
Moje pytanie konkretnie brzmi: Klikając odpowietrzanie pompka sprzęgłowa pracuje cały czas i procedura po jakimś czasie się kończy - kiedy mam się zabrać za upuszczenie tego ewentualnego powietrza z układu? (przecież samo nigdzie nie ucieknie, po to jest zawór odpowietrzający).
Proszę weteranów Quickshifta o konkretną poradę.
Edit: Stawiam na odpowietrzenie lub przyuczenie, ponieważ jak wbijam 1 i podnoszę jedno koło to koło delikatnie się obraca samo. |
|
Powrót do góry |
|
|
wojtekcichy
Auto Maniak
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 1045 Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
|
Wysłany: Sro 27 Gru 2017, 18:36 Temat postu: |
|
|
Najprawdopodobniej wszystko robisz dobrze, przed odpowietrzaniem proponuje jeszcze prysnac sprayem do elektryki kostki
Niby nie jest nigdzie napisane co zrobic podczas odpowietrzania ale wywnioskowalem ze powinno sie zalozyc wezyk na odkrecony odpowietrznik, tyle ze silownik wtedy pracuje jak niewyzyty krolik i nie wiem czy plyn nadazy do niego splywac. Nawet majac clipa odpowietrzalem recznie, co do adaptacji musisz patrzec co jest w podpowiedziach, przy skrzyni wiekszosc adaptacji jest odblokowana od 60st temp silnika wiec 2 kreski na wyswietlaczu |
|
Powrót do góry |
|
|
Arek404
Czytelnik
Dołączył: 25 Kwi 2018 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdynia Posiadane auto: Trafic 2,5 DCI 2006 ROK półautomat
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 25 Kwi 2018, 21:05 Temat postu: ( Renault Trafic ) Problem ze skrzynią biegów trafic 2.5 dci |
|
|
Witam wszystkich serdecznie , jestem nowym urzytkownikiem.
Prosze o pomoc, a mianowicie 3500 km wstecz byl robiony kapitalny remont silnika, i zostalo zalozone nowe sprzeglo i silownik oraz lozysko, samochud poskladany do kupy odpalony i wszystko dzialalo ( nie byla robiona zadna adaptacja ani robota ani sprzegla ). No i sie zaczelo w sobote bieg zalaczony auto nie rusza, po ktorejs probie wlaczania zaskoczyl i zaczol jezdzic w niedziele powtorka ale objaw jakby nie wysprzeglal tz. obroty do gory i dopiero ruszyl tak z dwa razy i wszystko OK. Obecnie auto jedzi niby wszysko dobrze ale przy zmianie z 2 na 3 jest taki jakis odglos jak by zle wysprzeglal jak by po zebach szlo ale nie zawsze tak pol na pol 2 razy dobrze 1 zle, 2 zle 1 dobrze. Po podpieciu pod kompa cala masa bledow, ale jeden swieci na czerwono adaptacja sprzegla, ( nie chce sie dac skasowac )co robic ? Mam dostep do kompa ale kolega ktorego jest komp nigdy nie mial do czynienia z ta skrzynia i robotem.
Wszysto wyglada Ok zadnych wyciekow, komp nie pokazuje zadnych bledow z usterka jakas , przypuszczam ze trzeba zrobic cala procedure przyuczenia tylko co i jak po kolei i jak sie pozbyc tego bledu ?
Bede wdzieczny za kazda pomoc. |
|
Powrót do góry |
|
|
arsen008
Stały Bywalec
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 140 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gorlice Posiadane auto: Doblo 1.9 JTD 2006 + Trafic 2.5 dci automat
Piwa: 3/3
|
Wysłany: Nie 29 Kwi 2018, 14:34 Temat postu: |
|
|
Tylko podłączenie pod clipa dedykowany do renault i sprawdzenie błędów komputera skrzyni . Ja wymieniałem sprzęgło ale adaptacji nie przeprowadzałem . Skrzynia pracuje do dziś . |
|
Powrót do góry |
|
|
Arek404
Czytelnik
Dołączył: 25 Kwi 2018 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdynia Posiadane auto: Trafic 2,5 DCI 2006 ROK półautomat
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 29 Kwi 2018, 23:00 Temat postu: ( Renault Trafic ) Problem ze skrzynią biegów trafic 2.5 dci |
|
|
Witam ponownie.
Samochod podlaczony pod kompa pokazal ( blad mechaniczny skrzyni biegow ), byly tez inne ale malo wazne wszystko skasowane , przeprowadzona cala procedura adaptacji sprzegla, przyuczenia robota, odpowietrzenia wszystko po kolei. Acha sprzeglo pokazuje cos tam okolo 785 czyli dobrze, obecnie auto jezdzi, tylko czasami zgrzyta jak zmienia z 2 na 3 bieg, przy wiekszch obrotach za kazdym razem, i obecnie tylko to go boli, diagnoza dwoch niezaleznych mechanikow - sychronizator 3 biegu, no i to by mialo sens. Podlaczalem jeszcze raz pod kompa i obecnie nie ma bledow, ale staram sie jezdzic tak zeby nic nie zgrzytalo.Przy okazji pytanie do znawcow jaki olej wlac do skrzyni bo w sewisie powiedzieli ze obojetnie tylko oby byl 75 na 90, a mechanik mowi zeby wlac Shela bo francuskie auta nie lubia byle czego .
A i najwazniesze nie tylko Clip od Renault czyta bledy, kurcze nie pamietam nazwy ale spytam i uzupelnie informacje, taki szary i tez ma cala procedure adaptacji, bo 1 robili oryginalnym Clipem a potem sprawdzali tym drugim programem, i nawet mowili ze tym drugim jest cos lepiej zrobione.
Obecnie zastanawiam sie co dalej, jak ogarne temat to dam znac.
Dzieki za pomoc. |
|
Powrót do góry |
|
|
wkordek
Debiutant
Dołączył: 17 Wrz 2016 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość/region): Sosnowiec Posiadane auto: Opel vivaro 2.5 cdti quick shift
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 21 Maj 2018, 20:07 Temat postu: |
|
|
Witam. U mnie panowie taki problem ze tylko przy przerzucianiu z 4 na 5 bieg jest taki metaliczny stuk. Nie zakladam synchronozatora boegu bo z 6 na 5 jest dobrze....czy jakos da sie robota przyuczyc zeby ten 5 bieg zmienial poprawnie?? A moze jakies inne pomysly macie?? Dodam ze tylko na cieplej skrzyni. Rano odpalam i jade i jest wszystko dobrze. Zadnych bledow na kompie noe ma... |
|
Powrót do góry |
|
|
wojtekcichy
Auto Maniak
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 1045 Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
|
Wysłany: Nie 03 Cze 2018, 16:48 Temat postu: |
|
|
niema przyuczania 5 biegu, poprostu sa parzyste i niepazyste + kalibracja wybieraka _________________ prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych
pomoglem daj + |
|
Powrót do góry |
|
|
Adivivaro
Czytelnik
Dołączył: 25 Lip 2018 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Krosno Posiadane auto: Vivaro 2.5
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 25 Lip 2018, 23:16 Temat postu: |
|
|
Witam. Mam vivaro 2.5 z tecshiftem. Problem polega na tym że czasem po ruszeniu skrzynia nie przełączy biegu z 1 na 2 tylko trzeba się zatrzymać i wrzucić na luz i potem już jedzie oraz drugi problem to mocne szarpanie przy zmianie biegów z 1 na 2 i trochę lżejsze z 2 na 3 podczas jazdy na automacie. Rozebrałem skrzynie i sprzęgło wygląda na praktycznie nowe i wszytko jest ori Renault Valeo. |
|
Powrót do góry |
|
|
|