Problem ze skrzynią biegów trafic 2.5 dci 2006


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 17, 18, 19  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gacek311089

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 72
Skąd jesteś (miejscowość/region): szczecin
Posiadane auto: Renault Trafic II 2.5Dci 2006
Piwa: 0/1
PostWysłany: Wto 13 Cze 2017, 23:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

są różne teorie. servis mówi że tak, jak zamawiałem je to też wynikało że tak, ale mogą mieć różne oznaczenia, oryginał kosztuje 120zł w sklepie internetowym
_________________
Jak otrzymales pomoc na forum to napisz laskawie czy udalo sie rozwiazac problem, przyda sie to innym uzytkownikom...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kseniu

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 14 Cze 2017
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): Froland Norwegia
Posiadane auto: Renault Trafic 146k
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 14 Cze 2017, 20:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Panowie czy jast w tym robocie cos takiego jak czujnik biegu jalowego N ?
Kiedy zgasze auto na I biegu podczas zapalania po przekreceniu kluczyka slychac jak robot wrzuca luz ale komputer tego nie widzi silnik nie zapala i musze wylaczyc kluczyk odzczekac kilka sekund po czym po wlaczeniu kluczyka na wyswietlaczu pokazuje sie N i silnik zapala normalnie. Kiedy gasze auto musze przerzucic na N i pomimo zena wyswietlaczu nic sie nie zmienia auto jest na luzie, pozwali mi to na odpalanie silnika.
Macie jakies pomysly
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
wojtekcichy

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 1045
Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża
Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
PostWysłany: Czw 15 Cze 2017, 00:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niema czegos takiego, sa czujniki wybierakow, na podstawie potencjometru sterownik wie kiedy jest wbity wsteczny, wydaje mi sie ze albo nie dobija ci idealnie miedzy biegiem nieparzystym a parzystym albo jak kilka razy widzialem czujnik cofa sie z opoznieniem wywalajac blad a zanim sterownik przejdzie test po ponownym wlaczeniu na zaplon jest juz ok i pali normalnie, z 2 normalnie luzuje?

Co do czujnikow to sa 2 rozne jesli chodzi o potencjometry i ori stoi okolo 8 paczek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
gacek311089

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 72
Skąd jesteś (miejscowość/region): szczecin
Posiadane auto: Renault Trafic II 2.5Dci 2006
Piwa: 0/1
PostWysłany: Czw 15 Cze 2017, 13:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na stronach autodok masz za 120zl, w serwisie owszem 800zl
_________________
Jak otrzymales pomoc na forum to napisz laskawie czy udalo sie rozwiazac problem, przyda sie to innym uzytkownikom...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
wojtekcichy

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 1045
Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża
Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
PostWysłany: Czw 15 Cze 2017, 15:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

magnetti marelli?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Czw 15 Cze 2017, 15:14    Temat postu: reklama

Powrót do góry
gacek311089

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 72
Skąd jesteś (miejscowość/region): szczecin
Posiadane auto: Renault Trafic II 2.5Dci 2006
Piwa: 0/1
PostWysłany: Czw 15 Cze 2017, 15:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokladnie! Czujnik polozenia przepustniccy ktory jest identycczny[/list]
_________________
Jak otrzymales pomoc na forum to napisz laskawie czy udalo sie rozwiazac problem, przyda sie to innym uzytkownikom...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
robjasio

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 24 Maj 2017
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kolobrzeg
Posiadane auto: Trafik/Vivaro
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 17 Cze 2017, 17:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witan ponownie.
Niestety mimo szczerych checi nie udalo sie uruchomic skrzyni, odpowietrzanie kompem poszlo chyba dobrze co prawda ale biegi nie wchodza , cos zapewne robie zle.
czytam tutaj ze zeby odpalic auto trzeba wcisnac hamulec , u mnie auto pali bez wcisniecia.
Dodatkowo wyskakuje blad DF077 - wspomaganie sterowania skrzyni bieow.
Wojtek masz jakis pomysl na to?
Dodam ze po zmianie robota na zaplonie zmienia biegi bez problemu od 1-6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
miodzio_32

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 18 Cze 2017
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość/region): Adamów/Lubelskie
Posiadane auto: Opel Vivaro 2.5 J7 2006
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 18 Cze 2017, 14:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Wszystkich.Postaram Się krótko.
W moim Vivaro w czasie jazdy auto przestało zmieniać biegi i został na 3 biegu. po wyłączeniu zapłonu wyrzucił na luz i po zatrzymaniu silnika nie można było uruchomić. Nie załącza się pompka od robota.. poziomy płynów w robocie w normie i bez wycieków. Pompka na krótko działa. aktywny błąd DF078. jakieś pomysły mile widziane. rozważam przekładkę na manual
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
gacek311089

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 72
Skąd jesteś (miejscowość/region): szczecin
Posiadane auto: Renault Trafic II 2.5Dci 2006
Piwa: 0/1
PostWysłany: Pon 19 Cze 2017, 10:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdź co pokazuje czujnik cisnienia
_________________
Jak otrzymales pomoc na forum to napisz laskawie czy udalo sie rozwiazac problem, przyda sie to innym uzytkownikom...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
miodzio_32

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 18 Cze 2017
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość/region): Adamów/Lubelskie
Posiadane auto: Opel Vivaro 2.5 J7 2006
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 19 Cze 2017, 11:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przydały by się jakieś wartości pomiarowe na pinach czujnika. Pompka na krótko pompuje ale nie może dobić ciśnienia. Czy możliwe jest na zasilaniu olejem jakiś filterek albo sitko? Bo może to być i pompce brakuje oleju mimo stanu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
gacek311089

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 72
Skąd jesteś (miejscowość/region): szczecin
Posiadane auto: Renault Trafic II 2.5Dci 2006
Piwa: 0/1
PostWysłany: Pon 19 Cze 2017, 11:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ma takich elementów. Sprawdź na kompie jakie masz ciśnienie. Bez komputera nic nie zdzialasz
_________________
Jak otrzymales pomoc na forum to napisz laskawie czy udalo sie rozwiazac problem, przyda sie to innym uzytkownikom...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
wojtekcichy

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 1045
Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża
Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
PostWysłany: Wto 20 Cze 2017, 00:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli pompka pompuje na krodko ale sterownik nie daje na nia napiecia to prawdopodobnie walnienty bezpiecznik w puszce przekaznikow, 30 amperow

robjasio ja mam clipa a i tak odpowietrzalem recznie, podnosisz lewe przednie kolo by nie dotykalo podloza, zakladasz przezroczysty przewod na odpowietrznik okolo 1 metr i odkrecasz odpowietrznik. Przewod wywijasz do gory i czekasz az poziom plynu w przewodie uzyska poziom plynu w zbiorniczku z przodu robota, po wyrownaniu dmuchasz w rorke az plyn spadnie do okolo 2 cm od odpowietrznika i znow czekasz az plyn wybije do gory i tak ze 3-4 razy, zakrecaswz odpowietrznik przerzucasz biegi 1-6 wylaczasz zaplon i od odkrecasz odpowietrznik ponownie walczysz z plynem.
po jakims czasie zauwazysz ze dmuchajac w rorke nie beda sie juz pojawiac babelki w zbiorniczku, zakrecasz odpowietrznik i wsiadasz do auta pociagasz reczny zapalasz auto wbijasz 1 bieg i kolo ktore podniosles ma stac po puszczeniu hamulca ( reczny wciaz zaciagnienty) jesli kolo sie obraca to odpowietrzasz do skutku
to ze auto odpala bez hamulca to normalne w przedlifcie o ile skrzynia jest w pozycji n
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
robjasio

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 24 Maj 2017
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kolobrzeg
Posiadane auto: Trafik/Vivaro
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 23 Cze 2017, 16:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzeki Wojtek za wyczerpujaca odpowiedz. Wszystko zrobione tak jak napisales i wyglada ze sprzeglo odpowietrzene. Niestety podniesione kolo caly czas sie kreci, dodam wiecej przy dodawaniu gazu ato zmienia biegi na wyzzsze i pozniej nizsze.
Niestety po wcisnieciu halmulca gasnie, pokazuje blad DF076.
Macie jakis pomysl co tym razem moze byc.
Wykonczy mnie te auto niedlugo Smile Smile Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
wojtekcichy

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 1045
Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża
Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
PostWysłany: Pią 23 Cze 2017, 19:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gazu nie dotykasz bo jak spadnie z podnosnika to bedzie nieciekawie
jesli wysprzeglik jest ok a to w sumie latwo sprawdzic bo cieknie plyn na laczeniu skrzyni i silnika od dolu to zostaje docisk i robot, co robiles z robotem konkretnie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
robjasio

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 24 Maj 2017
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kolobrzeg
Posiadane auto: Trafik/Vivaro
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 23 Cze 2017, 20:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z robotem jako tako nie robilem nic, kupilem po prostu drugiego gosc zarzekal sie ze oni przekladaja na manual i ma kilka do sprzedania dal gwarancje wiec w sumie moge wymienic na innego. Moj napewno byl uszkodzony bo na zaplonie nie zmienial biegow, ten ktory kupilem zmienia begi bez problemu.
Wysprzeglika nie sprawdzalem.
Robot ma w sumie jeszcze jeden objaw, po kilku prubach wrzucenia biegu zaczyna zgrzytac jakbym chcial bieg na sile bez sprzegla wrzucic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 17, 18, 19  Następny
Strona 14 z 19

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group