Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aleksis
Czytelnik
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Chrzanów Posiadane auto: renault megan scenic
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 03 Kwi 2014, 18:40 Temat postu: problem z obrotami-benzyna i nieprawidłową praca auta na lpg |
|
|
Dzień dobry. Niedawno kupiliśmy z mężem Renault Megan Scenic silnik 1.6 z 1998 roku. Mamy taki problem i nie wiemy co dalej otóż: renault jest na benzynę i gaz. Jak mąż odpali na benzynie auto pracuje normalnie, ale obroty nie są normalne, bo nie spadają poniżej 10, a są około 15. Natomiast jak mąż przełączy na gaz albo auto się przełączy na gaz, to zaczyna dziwnie auto pracować ja mówię, że zaczyna pyrkać , a nie jak na benzynie normalnie pracuje. Na gazie natomiast obroty są normalne, to znaczy spadają poniżej 10 są około 5. Jak kupiliśmy auto w lutym to podczas jazdy tak nam zaczęło pyrkać na gazie mąż patrzył do auta i poruszał części pod maską i przestało, a teraz znowu pyrka i te niepokojące obroty na benzynie. Myślał, że to poruszanie części pomogło, ale uważa, że raczej nie no bo znowu nam auto pyrka na gazie. Proszę bardzo o pomoc może ktoś ma doświadczenie lub jakiś pomysł. Bardzo dziękuję za każdą radę. |
|
Powrót do góry |
|
|
mk0367
Auto Maniak
Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 859 Skąd jesteś (miejscowość/region): OLSZEWO-BORKI/OSTROŁĘKA Posiadane auto: Poprzedni Voyager 2.5 Pb+Lpg 1995...czarna perła obecnie voyager 2.4 Pb+Lpg 2000rok...chrysler PT 2.0 Pb +LPg 2001 rok.
Piwa: 60/1
|
Wysłany: Pią 04 Kwi 2014, 11:08 Temat postu: |
|
|
a jaka instalacja gazowa? Pyrka tzn co? A jak w czasie jazdy?
|
|
Powrót do góry |
|
|
aleksis
Czytelnik
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Chrzanów Posiadane auto: renault megan scenic
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 04 Kwi 2014, 11:41 Temat postu: odpowiedź |
|
|
gaz sekwencyjny w kole pyrka tzn tak jak małe strzały nieregularne bardzo małe. teraz pogrzebaliśmy z mężem przy świecach i obroty na benzynie spadły ale auto nie przełącza na gaz za pomocą przycisku |
|
Powrót do góry |
|
|
mk0367
Auto Maniak
Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 859 Skąd jesteś (miejscowość/region): OLSZEWO-BORKI/OSTROŁĘKA Posiadane auto: Poprzedni Voyager 2.5 Pb+Lpg 1995...czarna perła obecnie voyager 2.4 Pb+Lpg 2000rok...chrysler PT 2.0 Pb +LPg 2001 rok.
Piwa: 60/1
|
Wysłany: Pią 04 Kwi 2014, 15:29 Temat postu: Re: odpowiedź |
|
|
aleksis napisał: | gaz sekwencyjny w kole pyrka tzn tak jak małe strzały nieregularne bardzo małe. teraz pogrzebaliśmy z mężem przy świecach i obroty na benzynie spadły ale auto nie przełącza na gaz za pomocą przycisku |
Gaz sekwencja to instalacja,a typ, a w kole to zbiornik gazu zamiast koła zapasowego.Jaki przebieg itp?
Nie bardzo rozumiem te pyrkanie-małe strzały....nie wiem jak je zinterpretować na odległość,bo nie łapię problemu po Twoich wyjaśnieniach.....
Najlepiej jeśli podjedzie na przegląd i regulację instalacji do gazownika.Tylko jeśli jest też problem z benzyną...i ruszanie kablami i świecami pomaga to najpierw musisz uporać się z tym. Często bywa że mały problem z benzyną jest dużo większy na gazie.
Nie wiem jak u Was ale u mnie sekwencja sama przełącza na gaz...jest możliwość przełączenia na benzynę i z powrotem na gaz.....i awaryjne uruchomienie na samym gazie.
A u was dlaczego nie przełącza na gaz przyciskiem? |
|
Powrót do góry |
|
|
aleksis
Czytelnik
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Chrzanów Posiadane auto: renault megan scenic
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 04 Kwi 2014, 18:54 Temat postu: odpowiedź |
|
|
Już nie mam siły wymieniliśmy kable te od świec bo myśleliśmy że to one ale obroty na benzynie spadły owszem ale jakby auto nie równo dalej chodzi tzn jest słabe nie ma mocy. Instalacje gazową mamy układ sterujący STAG a auto ma przejechane 170 000. Mamy gaz ten sekwencyjny i możemy sobie sami przełączyć za pomocą przycisku na gaz albo się sam przełącza. Jak odpalimy auto ma benzynie i chcemy sobie sami na gaz przełączyć teraz to się nie przełącza na ten gaz i sekwencyjnie tez się nie przełącza. Co to może być za cholera? |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pią 04 Kwi 2014, 18:54 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Emiś
Junior admin
Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 7671 Skąd jesteś (miejscowość/region): Dolny Śląsk.(ok.Lubina|) Posiadane auto: Citroen C5 Kombi 2.0 16v LPG,,Renault Scenic 2,016v Lpg BRC 2006
Piwa: 209/71
|
Wysłany: Pią 04 Kwi 2014, 19:03 Temat postu: |
|
|
Bardzo chaotycznie opisujesz problem.Generalnie z sekwencją jest tak,że to jest automat i auto odpalane jest na benzynie i dopiero po nagrzaniu do ustawionej temperatury (jak u mnie 30 stopni)Auto się przełącza na gaz.Póki się nie nagrzeje to i ręcznie nie przełączysz.
Piszesz,że wymieniliście kable,a co ze świecami?Ja jak wymieniam kable to i przy okazji świece i tak robi większość użytkowników.
Co z filtrami powietrza,czy paliwa?
U gazownika byliście na sprawdzeniu,czy tam wszystko gra? _________________ Nie znam się,kobietą jestem ...
(zpa 1256585) |
|
Powrót do góry |
|
|
aleksis
Czytelnik
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Chrzanów Posiadane auto: renault megan scenic
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 04 Kwi 2014, 19:19 Temat postu: odpowiedź |
|
|
Świece też wymieniliśmy i auto tak działa jak wcześniej napisałam nie ma mocy na benzynie. Z gazem jest u nas tak samo jak u pana jak chcieliśmy przełączyć na gaz to auto było już nagrzane i powinno się przełączyć a się nie przełącza. Wcześniej auto nie pracowało równo na gazie natomiast na benzynie miało podwyższone obroty. Teraz obroty na benzynie są ok ale nie ma mocy na benzynie a na gaz się nie załącza. |
|
Powrót do góry |
|
|
Emiś
Junior admin
Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 7671 Skąd jesteś (miejscowość/region): Dolny Śląsk.(ok.Lubina|) Posiadane auto: Citroen C5 Kombi 2.0 16v LPG,,Renault Scenic 2,016v Lpg BRC 2006
Piwa: 209/71
|
Wysłany: Pią 04 Kwi 2014, 20:38 Temat postu: |
|
|
Ja też jestem kobietą
wydaje mi się ze jeżeli nie przełącza się na gaz to gazownik powinien to zobaczyć.
Pytałam co z filtrami ? _________________ Nie znam się,kobietą jestem ...
(zpa 1256585) |
|
Powrót do góry |
|
|
Janusz97
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 13 Sty 2014 Posty: 415 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz Posiadane auto: Sharan
Piwa: 19/4
|
Wysłany: Pią 04 Kwi 2014, 21:08 Temat postu: |
|
|
Proszę Pani proszę sprawdzić emulator. |
|
Powrót do góry |
|
|
mk0367
Auto Maniak
Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 859 Skąd jesteś (miejscowość/region): OLSZEWO-BORKI/OSTROŁĘKA Posiadane auto: Poprzedni Voyager 2.5 Pb+Lpg 1995...czarna perła obecnie voyager 2.4 Pb+Lpg 2000rok...chrysler PT 2.0 Pb +LPg 2001 rok.
Piwa: 60/1
|
Wysłany: Pią 04 Kwi 2014, 21:47 Temat postu: Re: odpowiedź |
|
|
aleksis napisał: | Świece też wymieniliśmy i auto tak działa jak wcześniej napisałam nie ma mocy na benzynie. Z gazem jest u nas tak samo jak u pana jak chcieliśmy przełączyć na gaz to auto było już nagrzane i powinno się przełączyć a się nie przełącza. Wcześniej auto nie pracowało równo na gazie natomiast na benzynie miało podwyższone obroty. Teraz obroty na benzynie są ok ale nie ma mocy na benzynie a na gaz się nie załącza. |
Ogólnie z tego co piszesz to wynika że jest problem i na benzynie...świece,cewka, filtr powietrza do przejrzenia i jesli to nie wyeliminuje mułowatości do dalsze szukanie w osprzęcie benzynki.
Świece przy gazie powinny miec zmniejszoną szczelinę od fabrycznej o 0.2-0.3 mm.
Filtr powietrza ważny dla osiągów i pracy na gazie.
Co do gazu to wymiana filtrów gazu fazy ciekłej i lotnej.
Jeśli nie przełącza na gaz to przyczyn może byc wiele
...brak gazu poprzez niesprawny zawór na butli lub przy reduktorze,cewka niesprawna albo odłączyliście kable, albo zatarty tłoczek w zaworze
...za małe ciśnienie gazu poprzez zaszlakowany reduktor lub zapchane filtry gazu
...wadliwy czujnik cisnienia gazu lub połączenia do niego, elektryczne lub gazowe
...przepalony bezpiecznik od centralki gazu, albo kable zerwane podczas grzebania
wczesniej było ok przecież to przyczyny trzeba szukac po kolei. |
|
Powrót do góry |
|
|
mk0367
Auto Maniak
Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 859 Skąd jesteś (miejscowość/region): OLSZEWO-BORKI/OSTROŁĘKA Posiadane auto: Poprzedni Voyager 2.5 Pb+Lpg 1995...czarna perła obecnie voyager 2.4 Pb+Lpg 2000rok...chrysler PT 2.0 Pb +LPg 2001 rok.
Piwa: 60/1
|
Wysłany: Pią 04 Kwi 2014, 23:02 Temat postu: |
|
|
Janusz97 napisał: | Proszę Pani proszę sprawdzić emulator. |
W nowych stagach emulator jest wbudowany w sterownik gazu....chyba że zerwano przewód wlutowany do przewodu sygnałowego wtrysku benzynowego....podczas ruszania przewodami.
A po za tym koleżanko jest u was Stag ale jaki? 4 eco , 4 plus, 300 itp itp ? |
|
Powrót do góry |
|
|
|