Obroty Biegu Jałowego


Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marwooj

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 63
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wrocław/Oława
Posiadane auto: Fiat, Panda, 1.1, 2003; Honda Jazz,1.4,2005
Piwa: 0/1
PostWysłany: Wto 11 Mar 2014, 21:19    Temat postu: Obroty Biegu Jałowego Odpowiedz z cytatem

Witam, ile powinny wynosić obroty biegu jałowego w Jazz 2005?
Bardziej przy 1000?
Chodzi o to że gdy auto jest na biegu jałowym to wyraźnie wyczuwam drgania, czy przyczyną mogą być zbyt niskie obroty?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
przempo

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 633
Skąd jesteś (miejscowość/region): Ostrów Wielkopolski
Posiadane auto: Mini Cooper 1.6, Toyota Verso 2.0, MB W204
Piwa: 13/3
PostWysłany: Wto 11 Mar 2014, 21:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Obroty biegu jałowego to ok 600-800 rpm i tak powinno być, nie wiem jak w starszych silnikach, ale w moim również występują drgania w 2 innych autach które oglądałem drgania również występowały, ale przyznam, że nie wiem czy ten typ tak ma, czy miałem pecha Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
cyberbrat

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 251
Skąd jesteś (miejscowość/region): Szczecin
Posiadane auto: Honda Jazz 1.4 2005 + LPG
Piwa: 10/8
PostWysłany: Sro 12 Mar 2014, 09:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie również na wolnych obrotach auto wpada w wibrację.

w/g mechaników z obrotami jest OK koło 650 ale wiem że obroty spadają niżej, teraz szczególnie się nasiliło choć w zimę było mniej odczuwalne.

nie wiem czy coś z tym faktem ma termometr w samochodzie ale na pewno pogoda. czyli cieplejsze dni. ja jeżdżę rano o 5 do pracy jak jest koło 0 stopni i auto nie wibruje jak stoję na światłach, jak wracam po 14 temperatura jest większa i zaczyna się szopka z obrotami.

dodam ze kumpel ma tez jazz'a z 2004 i ma to samo.

serwisant z salonu hondy zaproponował zmianę świec na denso z odstępem 0,9mm a jeśli to nie pomoże to jazdę z włączoną klima - obroty wzrosną będzie bardziej komfortowo ot "profesjonalna" porada autoryzowanego serwisu
_________________
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pieta

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 1560
Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa
Posiadane auto: honda jazz 2007 1.4 i-dsi - prawie jak civic ;)
Piwa: 26/4
PostWysłany: Sro 12 Mar 2014, 10:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie na starcie na ssaniu ma około 1000 ale to przez chwile jak się silnik rozgrzeje i już jest ok. Z klima wlaczona zawsze jezdze a swiece planuje wymienić w tym roku wiec cos z tego co serwis mowi jest na rzeczy Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Flik77

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 1081
Skąd jesteś (miejscowość/region): Świętokrzyskie
Posiadane auto: Honda Jazz LS 1.4 2005r.
Piwa: 24/17
PostWysłany: Sro 12 Mar 2014, 10:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie tuż po odpaleniu silnika potrafi być przez moment i 1500obr/min. Natychmiast spada do około 600-800. Jeśli to ma znaczenie to mam CVT.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Sro 12 Mar 2014, 10:49    Temat postu: reklama

Powrót do góry
marwooj

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 63
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wrocław/Oława
Posiadane auto: Fiat, Panda, 1.1, 2003; Honda Jazz,1.4,2005
Piwa: 0/1
PostWysłany: Sro 12 Mar 2014, 21:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cyberbrat napisał:
u mnie również na wolnych obrotach auto wpada w wibrację. w/g mechaników z obrotami jest OK koło 650 ale wiem że obroty spadają

Hmmm, myślę że moje są niżej niż połowa do 1000, spróbuję dociec czy to się gdzieś reguluje.
Tak naprawdę to auto mojej żony, którym jeżdżę okazjonalnie, ja mam Grande Punto 2006 i zupełnie nie czuć że jest odpalony, olej cieknie z każdego miejsca gdzie może a jednak często patrze na obrotomierz (i poziom oleju) żeby się upewnić czy nie zgasł a spodziewałbym się zupełnie odwrotnie (mam na myśli drgania nie wycieki). Jest to dosyć dziwne że przesiadając się z Fiata do Hondy będzie człowiek czuł niemiłe wibracje na pleckach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kubus_ccnp

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 45
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków/małopolska
Posiadane auto: Honda Jazz 1.2 GD, 2004, 95000 km
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 18 Mar 2014, 23:26    Temat postu: Re: Obroty Biegu Jałowego Odpowiedz z cytatem

marwooj napisał:
Witam, ile powinny wynosić obroty biegu jałowego w Jazz 2005?
Bardziej przy 1000?
Chodzi o to że gdy auto jest na biegu jałowym to wyraźnie wyczuwam drgania, czy przyczyną mogą być zbyt niskie obroty?


Witam,
u mnie obroty wynoszą około 700 po zagrzaniu silnika. Na zimnym około 1300. Miałem podobny problem po rozładowaniu akuma i po jego wymianie. Należy później przeprowadzić tzw. procedurę nauki biegu jałowego - z tego co pamiętam, to jest ona opisana w serwisowej instrukcji obsługi lub możesz poszukać na Forum. Komputer Hondy uczy się podobno obrotów adaptacyjnie, ale to trochę trwa. Mi wtedy pomogła procedura. Jeśli problem Ci nie zniknie to możesz spróbować, może tobie też pomoże. Należy jednak o niej poczytać przed wykonaniem, gdyż może przy okazji zresetować niektóre ustawienia.
Powodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
przempo

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 633
Skąd jesteś (miejscowość/region): Ostrów Wielkopolski
Posiadane auto: Mini Cooper 1.6, Toyota Verso 2.0, MB W204
Piwa: 13/3
PostWysłany: Sro 19 Mar 2014, 18:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja w instrukcji żadnej wzmianki o "procedurze uczenia komputera" nie znalazłem. Na zdrowy rozum sterownik dostosowuje obroty do aktualnego obciążenia - na jałowym biegu może to być np. wzrost zapotrzebowania na moc w przypadku załączenia się wentylatorów itd, w innym przypadku, tzn gdy silnik nie ma nagłych obciążeń czego niby ten sterownik ma się uczyć?
Niestety silniki w Jazzach "przebierają" na jałowym i chyba trzeba się z tym pogodzić, no chyba, że mam coś nie tak z silnikiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
sstar

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
PostWysłany: Sro 19 Mar 2014, 20:20    Temat postu: jałowe Odpowiedz z cytatem

http://honda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=170661
http://wwPKT.22 TAIF

[Poniżej dla 2005; oczywiście nikomu nie polecam, jedynie cytuję:-]

Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM/PCM

Należy przeprowadzić procedurę uczenia obrotów biegu jałowego tak, aby ECM/PCM mógł się nauczyć charakterystyki obrotów jałowych silnika.
Procedura uczenia obrotów biegu jałowego powinna być przeprowadzana za każdym razem, gdy:

Akumulator został odłączony.
Wymieniony został ECM/PCM lub rozłączona była jego złączka.
Wyzerować pamięć ECM/PCM.

UWAGA: Usunięcie kodów DTC za pomocą HDS wymaga ponownego przeprowadzenia procedury nauki biegu jałowego.

Wymontować bezpiecznik nr 14 (15 A) ze skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą.
Wyjąć bezpieczniki nr 1 (80 A) i nr 6 (40 A) ze skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika.
Wyjąć przekaźnik główny PGM-FI.
Wymontować przewód akumulatora ze skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika.
Rozłączyć wszelkie złączki od skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika.
Odłączyć końcówkę G1 od obudowy skrzyni biegów.
Wyregulować obroty biegu jałowego.

Procedura:
Przed zakończeniem procedury uczenia obrotów biegu jałowego należy:

1. Upewnić się, że wszystkie urządzenia elektryczne (klimatyzacja, audio, ogrzewanie tylnej szyby, światła itp.) są wyłączone.

2. Uruchomić silnik. Uruchomić silnik i utrzymywać go na poziomie 3 000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (w położeniu [P] lub na luzie) do momentu włączenia wentylatora chłodnicy lub do momentu, gdy temperatura płynu chłodzącego silnika osiągnie 80 °C - 100 °C .

3. Pozostawić silnik na biegu jałowym przez około 5 minut przy zamkniętej przepustnicy i wyłączonych odbiornikach energii elektrycznej.

UWAGA: Jeżeli podczas tej czynności włączy się wentylator chłodnicy, czasu jego pracy nie wlicza się do ustalonego czasu 5 minut.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kubus_ccnp

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 45
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków/małopolska
Posiadane auto: Honda Jazz 1.2 GD, 2004, 95000 km
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 19 Mar 2014, 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przempo napisał:
Ja w instrukcji żadnej wzmianki o "procedurze uczenia komputera" nie znalazłem. Na zdrowy rozum sterownik dostosowuje obroty do aktualnego obciążenia - na jałowym biegu może to być np. wzrost zapotrzebowania na moc w przypadku załączenia się wentylatorów itd, w innym przypadku, tzn gdy silnik nie ma nagłych obciążeń czego niby ten sterownik ma się uczyć?
Niestety silniki w Jazzach "przebierają" na jałowym i chyba trzeba się z tym pogodzić, no chyba, że mam coś nie tak z silnikiem.


Nie "procedura uczenia komputera", tylko "procedura uczenia biegu jałowego".
Proponuję poczytać: Instrukcja serwisowa Jazza, sekcja Silnik\Układ paliwowy i emisja spalin\Układ kontroli biegu jałowego:
(...)
Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM/PCM
Należy przeprowadzić procedurę uczenia obrotów biegu jałowego tak, aby ECM/PCM mógł się nauczyć charakterystyki obrotów jałowych silnika.
Procedura uczenia obrotów biegu jałowego powinna być przeprowadzana za każdym razem, gdy:
• Akumulator został odłączony.
• Wymieniony został ECM/PCM lub rozłączona była jego złączka.
• Wyzerować pamięć ECM/PCM.
(...)
Jeżeli Kolega nie znajdzie, mogę wkleić cały tekst procedury.
Powtarzam: mi pomogło, ale przy okazji resetuje niektóre ustawienia (np. radio), więc należy wcześniej poczytać. Polecam lekturę Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
przempo

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 633
Skąd jesteś (miejscowość/region): Ostrów Wielkopolski
Posiadane auto: Mini Cooper 1.6, Toyota Verso 2.0, MB W204
Piwa: 13/3
PostWysłany: Sro 19 Mar 2014, 22:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niezbadane są jak widać pomysły inżynierów i jeśli trzeba gotować kilka minut wodę w chłodnicy po każdym odłączeniu akumulatora, to chyba z japońskimi inżynierami coś jest na opak Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pieta

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 1560
Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa
Posiadane auto: honda jazz 2007 1.4 i-dsi - prawie jak civic ;)
Piwa: 26/4
PostWysłany: Czw 20 Mar 2014, 09:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmm,
Mojej skromnej osobie również w/w procedura wydaje się mocno abstrakcyjna Laughing Ale cale szczęście ze w madrych księgach jest napisane ze nie jest to obowiązkowe i komputer sam się nauczy, tylko trochę więcej czasu mu to zajmie niż te 5 minut co by wode w chłodnicy zagotować Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
sstar

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
PostWysłany: Czw 20 Mar 2014, 15:33    Temat postu: jałówka Odpowiedz z cytatem

Czy same te dwa kroki:

2. Uruchomić silnik. Uruchomić silnik i utrzymywać go na poziomie 3 000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (w położeniu [P] lub na luzie) do momentu włączenia wentylatora chłodnicy lub do momentu, gdy temperatura płynu chłodzącego silnika osiągnie 80 °C - 100 °C .

3. Pozostawić silnik na biegu jałowym przez około 5 minut przy zamkniętej przepustnicy i wyłączonych odbiornikach energii elektrycznej.

mogą pomóc jeśli coś jest nie halo, a dokładniej obroty są za niskie? Jak sądzicie? Czy jak się źle nauczył, to trzeba cały ten reset?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
marwooj

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 63
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wrocław/Oława
Posiadane auto: Fiat, Panda, 1.1, 2003; Honda Jazz,1.4,2005
Piwa: 0/1
PostWysłany: Czw 20 Mar 2014, 16:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A nie ma zwyczajnie gdzieś śrubki aby linkę od gazu podciągnąć?
Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kubus_ccnp

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 45
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków/małopolska
Posiadane auto: Honda Jazz 1.2 GD, 2004, 95000 km
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 21 Mar 2014, 01:00    Temat postu: Re: jałówka Odpowiedz z cytatem

sstar napisał:
Czy same te dwa kroki:

2. Uruchomić silnik. Uruchomić silnik i utrzymywać go na poziomie 3 000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (w położeniu [P] lub na luzie) do momentu włączenia wentylatora chłodnicy lub do momentu, gdy temperatura płynu chłodzącego silnika osiągnie 80 °C - 100 °C .

3. Pozostawić silnik na biegu jałowym przez około 5 minut przy zamkniętej przepustnicy i wyłączonych odbiornikach energii elektrycznej.

mogą pomóc jeśli coś jest nie halo, a dokładniej obroty są za niskie? Jak sądzicie? Czy jak się źle nauczył, to trzeba cały ten reset?


Z moim Jazzem (2004) było tak, że jakby "reset" nastąpił poprzez całkowite rozładowanie akumulatora i w konsekwencji jego wymianę. Zaczałem tematem się interesować, gdy po wymianie akuma coraz bardziej denerwowały mnie na początku zbyt duże obroty jałowe (nawet jak był zagrzany) i wyższe spalanie paliwka, a potem drgania na jałowych obrotach. Z tego co pamietam to temat opisywanej procedury oraz adaptacyjnego "uczenia" się obrotów silnika był na Forum poruszany, wiec wystarczy poszukać. Wydaje mi się, że komputer w końcu "nauczy się" jakie mają być jałowe obroty, ale trzeba po prostu jeździć i wykorzystywać w pełni możliwości silnika. Nie potrafię powiedzieć ile km trzeba przejechać, z tego co pamiętam to Koledzy pisali, że najmniej kilkadziesiąt. Ja, jako że nie jeżdżę dużo i z uwagi na ww denerwujące mnie objawy Smile przeprowadziłem procedurę. Pomogło. Póżniej jeszcze radio do ponownego ustawienia i szyba kierowcy. Powodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group