Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Wto 11 Lut 2014, 00:27 Temat postu: 110V -> 230V |
|
|
Czy ktos robil taka modyfikacje gniazdka w Calibrze?
Na razie poszukiwania wykazaly, ze fabrycznych inverterow 230V do samodzielnej podmiany po prostu nie ma :( |
|
Powrót do góry |
|
|
jeromino
Dyskutant
Dołączył: 24 Maj 2018 Posty: 82 Skąd jesteś (miejscowość/region): Chojnice Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 SXT 2008 r.
Piwa: 1/1
|
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Pią 13 Lip 2018, 14:50 Temat postu: |
|
|
Finalnie skonczylo sie u mnie na zwyklym adapterze.
Wiekszosc urzadzen ktore da sie tam podpiac do 150W (ladowarki, zasilacze) jest dzisiaj dwunapieciowa. |
|
Powrót do góry |
|
|
jeromino
Dyskutant
Dołączył: 24 Maj 2018 Posty: 82 Skąd jesteś (miejscowość/region): Chojnice Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 SXT 2008 r.
Piwa: 1/1
|
Wysłany: Pią 13 Lip 2018, 14:55 Temat postu: Inwerter |
|
|
Rozumiem. Także wożę ze sobą przetwornicę 12/230. Jednak przyznam się szczerze, że kusi mnie zakup tego inwerterka i przeróbka gniazda Wykorzystać można by to, które jest w aukcji, a układ cały schować w obudowie podłokietnika. Byłby to ciekawy myk na naszą amerykańską bolączkę. Gniazdo zapalniczki zaś pozostałoby wolne na inne "uciechy" |
|
Powrót do góry |
|
|
TobiWUJO
Stały Bywalec
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość/region): SY Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
|
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pią 13 Lip 2018, 22:53 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
DZ1
Stały Bywalec
Dołączył: 24 Lip 2017 Posty: 101 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce Posiadane auto: Dodge Caliber SE 2.0 VVT 2010r
Piwa: 5/12
|
Wysłany: Czw 19 Lip 2018, 18:26 Temat postu: Re: 110V -> 230V |
|
|
bbkr napisał: | Czy ktos robil taka modyfikacje gniazdka w Calibrze?
Na razie poszukiwania wykazaly, ze fabrycznych inverterow 230V do samodzielnej podmiany po prostu nie ma |
Na Twoim miejscu po prostu wywaliłbym oryginalną przetwornice, którą masz (12->110) i zamiast niej (w miejsce niej) wstawiłbym jakąś ''normalną'' 12->230V - na allegro jest tego od groma. Wybierz coś żeby gabarytowo pasowała, i moc żeby była podobna do tej 12->110. Nie kupuj najtańszych ale to chyba ''oczywista oczywistość''
Tak na marginesie: gdzie u Ciebie znajduje sie gniazdko 110V i gdzie upchali przetwornice? Fajnie byłoby gdybyś zrobił jakieś fotki . Ja mam wersje europejską i u mnie w ogole niema gniazdka, a czasem przydało by sie.
Ta opcja to tak troche nie bardzo . To jest zwykły transformator, a jak wiadomo, transformator najlepiej pracuje z napięciami przemiennymi o kształcie sinusoidalnym. A to co wychodzi z gniazda w Waszych autach to jest to co prawda napięcie przemienne ALE o kształcie aproksymowanej sinusoidy (czyli takie jakby ''schodki'') a żaden transformator ''nie lubi'' takiego kształtu przebiegu. Transformator w takich warunkach bedzie sie grzał i miał ogólnie mniejszą sprawność wiec nie polecam takich kombinacji. (Sprawdzone też w praktyce: kieeeedyś w firmowym busie mieliśmy przetwornice napięcia pod którą podłączony był.... wzmacniacz domowy z głosnikiem basowym, hehe..) Co innego przetwornica AC/AC 110 na 230V - taka przetwornica sobie poradzi, ALE..... Po co Wam dwie przetwornice? (12->110 i 110->230). Najlepiej, jak wspomniałem wyżej, po prostu wyrzucić istniejącą i zamontować tą ''prawilną''
Gdybyśmy mieszkali bliżej siebie to bez problemu mógłbym Wam zrobić taką przeróbkę.
Mozna np. ''rozbebeszyć'' coś takiego:
https://allegro.pl/whitenergy-przetwornica-samochodowa-12v-230v-100w-i6490780224.html#thumb/2
i wmontować do auta.
Pozdr, |
|
Powrót do góry |
|
|
jeromino
Dyskutant
Dołączył: 24 Maj 2018 Posty: 82 Skąd jesteś (miejscowość/region): Chojnice Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 SXT 2008 r.
Piwa: 1/1
|
Wysłany: Pon 23 Lip 2018, 11:06 Temat postu: Gniazdo c.d. |
|
|
Witaj,
Masz rację, też powoli skłaniam się ku takiemu pomysłowi. Na cholerę kombinować. Tak zrobię.
Mam przetwornicę z 12/230. Tylko pytanie czy się toto zmieści po rozbebeszeniu... ale to już inna sprawa.
Ta, którą wskazałeś w linku jest całkiem całkiem, 100 Watt to już coś.
Apropos pytania, gdzie zlokalizowane jest gniazdo... u mnie znajduje się w czołowej części obudowy podłokietnika środkowego.
Przy przeróbce chyba wyprowadzę oprócz gniazda 230V także gniazda na USB. Moja przetwornica ma takowe.
https://www.ceneo.pl/10214882#tab=spec
Zawsze jakaś opcja dla navi, telefonu lub innego cuda |
|
Powrót do góry |
|
|
jeromino
Dyskutant
Dołączył: 24 Maj 2018 Posty: 82 Skąd jesteś (miejscowość/region): Chojnice Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 SXT 2008 r.
Piwa: 1/1
|
Wysłany: Czw 02 Sie 2018, 11:20 Temat postu: Inverter |
|
|
Gdzie znajduje się inwerterek w Dodgu ? |
|
Powrót do góry |
|
|
|