Szarpanie przy dodawaniu gazu/zmianie biegów/puszcz sprzęgła

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurcio6

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 600
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce
Posiadane auto: Seat Leon 1.6SR 2000r.
Piwa: 16/6
PostWysłany: Pon 04 Lis 2013, 16:53    Temat postu: Szarpanie przy dodawaniu gazu/zmianie biegów/puszcz sprzęgła Odpowiedz z cytatem

Witam,

Ostatnio mam dziwny problem z autem - dzieje się to w sumie od jakiegoś czasu. Samochód często szarpie przy dodawaniu/odpuszczaniu gazu, po zmianie biegu i puszczaniu sprzęgła jest to widoczne najbardziej. Pierwsza myśl - sprzęgło... ale dodam, że nie zawsze tak się dzieje. Jest to często zależne np. od temperatury. Odnoszę wrażenie, że problem się nasila, gdy jest cieplej. Najlepiej jeździ się, jak kilka dni jest ciepło, a potem zrobi się zimno - wtedy jest elegancko. Wydaje mi się również, że może to mieć jakiś związek z poziomem paliwa w baku - im mniej, tym gorzej.

Co to może być? Coś z elektryką? Pewnie jakiś czujnik głupieje, ale który i jak to sprawdzić? W razie czego mam kabelek, ale nie wiem co gdzie sprawdzać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
marcin 82
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 2143
Skąd jesteś (miejscowość/region): KRA....
Posiadane auto: leon,1.6 16v AZD.LPG,2001r/ focus 2,0 tdci 2010 titanium
Piwa: 84/3
PostWysłany: Pon 04 Lis 2013, 22:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dawno wymieniałeś filtry, świece, przewody wysokiego napięcia? Jeśli dawno lub nie pamiętasz kiedy to zacznij od tego, bo wymiana sprzęgła to trochę droższa sprawa i raczej to nie będzie jego wina. Nie zaszkodzi też podpięcie pod komputer bo może faktycznie coś go boli, a może najlepiej od tego zacznij
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
jurcio6

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 600
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce
Posiadane auto: Seat Leon 1.6SR 2000r.
Piwa: 16/6
PostWysłany: Wto 05 Lis 2013, 18:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za odpowiedź.

Wczoraj zmieniłem olej (10 tys. km / 14 miesięcy), filtr oleju i filtr powietrza, bo był już ładnie zasyfiały... i jest jakby trochę lepiej, ale to jeszcze nie jest ideał.

Świece wymieniane 2 lata temu (~15k km). Co do przewodów, to ich nie ruszałem od kupna auta - czy da się w jakiś sposób sprawdzić czy to może być ich wina? Dobre przewody (np. NGK) też jednak kilka złotych kosztują, a jak mam interfejs, to chyba warto sprawdzić - tylko co i gdzie? :>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
marcin 82
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 2143
Skąd jesteś (miejscowość/region): KRA....
Posiadane auto: leon,1.6 16v AZD.LPG,2001r/ focus 2,0 tdci 2010 titanium
Piwa: 84/3
PostWysłany: Wto 05 Lis 2013, 20:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to przewody bym wymienił. Teraz jest duża wilgoć i przewody mogą dawać się we znaki. Dobrym sposobem na sprawdzenie ich jest spryskanie wodą, najlepiej użyć spryskiwacza po płynie do szyb, odpalić silnik i zbliżając śrubokręt do przewodów w miejscu przebicia przeskoczy iskra. Tylko rączka śrubokręta powinna być dobrze izolowana bo może porazić
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
marcinb87

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 49
Skąd jesteś (miejscowość/region): Bielsko
Posiadane auto: Fiat Bravo 1,4 16V
Piwa: 0/1
PostWysłany: Wto 26 Lis 2013, 10:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Mam ten sam problem, rozpisywałem się na forum jakieś 6 miesięcy temu ale nikt mi nie pomógł. Wymieniłem świece, kable, cewkę, wszystkie filtry z olejem, przepływkę, sondę lambda, czyjnik temperatury, termostat, alternator, czujnik ciśnienia oleju Very Happy(wydałem ok. 3,5 tys) I dalej nic. Od pierwszych objawów przejechałem ponad 10 tys. w tym wyjazd na Chorwację i cały czas jest tak samo.
W tym momencie typuję uszczelki pod kolektorem ssącym i wydechowym a mechanik przepustnice. Na razie szkoda mi kasy na kolejne wymiany ale może w przyszłym roku zacznę od tych uszczelek i zobaczymy co będzie.
_________________
marcin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Wto 26 Lis 2013, 10:01    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Heross

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok
Posiadane auto: Seat, Toledo II 1,8 + LPG, 2001
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 30 Lis 2013, 18:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie. Mam swojego Toledo od 3 lat. 1,8 20V 210 000km przebiegu, 2001r.
Od samego początku miałem podobny problem.
Wydaje się że obroty na chwile spadają podczas dodawania gazu, twa to dosłownie ułamek sekundy ale podczas zmiany biegów lub szybkiego ruszania jest to duży problem. Podczas puszczania gazu też czasami mocno szarpnie silnikiem. Czasami przez to może nawet zgasnąć silnik.
Żaden 'mechanior' nie był w stanie powiedzieć mi co się dzieje. Filtry miałem wymieniane, cewke zapłonową mam nową, teraz będę wymieniał świece i przewody.
Może ktoś mądrzejszy powie czy problem może leżeć po stronie instalacji gazowej? Zauważyłem że jakby objawy nasilały się przy pracy silnika na gazie, a mniej na benzynie.
Instalacje gazowa = STAG
Znajomy mechanik kiedyś wgrał mi fabryczne ustawienia czy coś takiego, tłumacząc że przy gazie silnik się 'rozregulowuje' i co jakiś czas trzeba będzie to robić. Nie wiem czy miało to jakiś sens ale wydawało się że wtedy to działa.

P.S. Dodam że od samego początku miałem prawdopodobnie wybity katalizator (coś jest na jego miejscu ale na pewno nie katalizator bo głośno "dudni" z wydechu).
Ktoś jeszcze miał podobne problemy? Co to może być? Przecież nie mogę wymieniać wszystkiego po kolei bo to bez sensu.
_________________
Pozdrawiam
Heross
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Bohnooze

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lbn
Posiadane auto: Leon 1.6 SR AKL
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 01 Cze 2016, 01:24    Temat postu: Szarpanie problem zapłonu Odpowiedz z cytatem

Stary temat ale napiszę. W moim 1.6 SR szarpanie to problem z zapłonem fajki nie siedziały jak należy, nie były dobrej jakości kable WN, albo świece był nic nie warte, albo problem robił układ zapłonu elektronicznego np nie do końca wpięta wtyczka. Dokładnie taki sam problem miałem w fieście 1.1 gdzie też zapłon elektroniczny zapala i przy sprężaniu i przy wydechu. Słabość iskry robiła swoje szybko świece zalepiało.

W leonie miałem przebicie z fajki do masy po świecy (takie fajki bubel albo świece mocno blokujące przepływ prądu więc ten nie w silniku iskrzył tylko przy fajce). Auto pochodziło trochę i zaraz poluzowały się fajki na cewce, kolejny problem. Teraz widzę jakby znów wracał świece nowe wieloelektroda NGK i jedzie jakby na starych zaczyna poszarpywać nie wstaje sprawnie z niskich obrotów. Zacisnąłem fajki poprawiło się na dzień. Chyba są wadliwe fajki nie trzymają odpowiednio mocno na świecy, albo odpowiednio szczelnie. Coś pokombinuję jakieś materiały przewodzące na czubek świecy izolację lepszą gdzie potrzeba, wątpię czy to coś da przydało by się przykręcanie fajki do czubka świecy na śrubkę wtedy zapłon byłby pewniejszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group