przerwa na świecach

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Instalacje LPG - IV generacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lecnac007

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 173
Skąd jesteś (miejscowość/region): Limanowa
Posiadane auto: 508 SW 2.0 HDI 2011
Piwa: 12/14
PostWysłany: Wto 16 Lip 2013, 20:44    Temat postu: przerwa na świecach Odpowiedz z cytatem

Nastał czas wymiany świec zapłonowych, do tej pory zamontowane były ( przez ASO ) Bosch o nr 0 242 230 500 ( przerwa 1.0 ). Na LPG zrobiłem dopiero 4 kkm ( ale w sumie mają już prawie 90 kkm przebiegu ), teraz zakupiłem NGK PFR5R-11 ( przerwa 1.1 ). W związku z tym pytanie: czy zmniejszać przerwę a jeśli tak to do jakiej wartości? Instalacja sekwencyjna BRC Plug&Drive, silnik 5.0 V8 225kW.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Keram2504
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
PostWysłany: Wto 16 Lip 2013, 21:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak zmieniam świece to stosuję się do zaleceń producenta świecy. Każdy producent na bieżąco ciągle udoskonala swe wyroby.
_________________
Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
lecnac007

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 173
Skąd jesteś (miejscowość/region): Limanowa
Posiadane auto: 508 SW 2.0 HDI 2011
Piwa: 12/14
PostWysłany: Wto 16 Lip 2013, 22:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W zasadzie racja, tylko że producent podaje wartości dla pracy silnika zasilanego benzyną a nie LPG. Do gazu podobno dobrze zmniejszyć przerwę, wg rożnych opinii do 0,7 bądź o 0,2 mniej niż oryginał. Inni znów twierdzą że nie powinno się nic zmieniać. Pytam, bo być może ktoś już przerabiał ten temat, eksperymentowanie z regulacją przerw i wkręcaniem/wykręcaniem 16 świec jest dosyć czasochłonne... Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Keram2504
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
PostWysłany: Sro 17 Lip 2013, 21:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ostatnio kupowałem na portalu aukcyjnym od producenta świece dedykowane do silników zasilanych gazem. Producent wychodząc na przeciw oczekiwaniom klienta przynajmniej pisze że mają zastosowanie do autek zagazowanych. W takim wypadku zajrzyj na stronki producenta i napisz maila. Na pewno odpowiedzą .
_________________
Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bluevaneo

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 350
Skąd jesteś (miejscowość/region): pod w-wa, mazowieckie
Posiadane auto: W414, vaneo 1.6 '02 LPG auto
Piwa: 17/2
PostWysłany: Sro 11 Wrz 2013, 23:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja do LPG założyłem Denso irydowe. >>temat.
W tym przypadku nawet producent nie zaleca zmieniać przerwy. Właśnie taka jest zaleta irydowych świec, że wymagają mniejszej energii aby przeskoczyła iskra. Stąd nawet jeśli przerwa będzie większa niż zalecana fabryczna to zapłon będzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Sro 11 Wrz 2013, 23:19    Temat postu: reklama

Powrót do góry
lecnac007

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 173
Skąd jesteś (miejscowość/region): Limanowa
Posiadane auto: 508 SW 2.0 HDI 2011
Piwa: 12/14
PostWysłany: Czw 24 Paź 2013, 11:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w końcu ogarnąłem temat, ostatecznie zmniejszyłem przerwę z 1,1 do 0,9 mm i silnik pracuje jak bajka! Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Instalacje LPG - IV generacja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group