nie odpala

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k.krzysiek

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość/region): Dąbrowa Górnicza
Posiadane auto: Fiat Albea 1,2 16v 2005
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 05 Paź 2013, 15:07    Temat postu: nie odpala Odpowiedz z cytatem

Witam. Wczoraj jeździłem normalnie swoim autkiem, bez żadnych problemów odpalał. A dzisiaj rano odmówił współpracy. Początkowo myślałem że to może być problem z paliwem, bo go bardzo mało jest, że odparowało, i krople na ścianach zbiornika, woda, i zamarzło. Akumulator w końcu padł od kręcenia. Zabrałem go, naładowałem na full, ale to nic nie dało. Przysłuchałem się jednak pracy pompki paliwa bo nie pracowała, po przekręceniu kluczykiem, tak jak zwykle. Wyczytałem że jest jeszcze przekaźnik pompy. Moje pytania są takie: Czy to ewidentnie pompa paliwa czy może przekaźnik? Czy można rozróżnić na "słuch" czy to pompa czy przekaźnik? Czy, niestety, nie obejdzie się bez wymiany najpierw jednego potem drugiego? Jak sprawdzić działanie przekaźnika? Z góry dziękuje za podpowiedzi. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
jendrych3

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość/region): białystok
Posiadane auto: fiat brava 1.2
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 05 Paź 2013, 19:29    Temat postu: albea Odpowiedz z cytatem

Jęsli to pompa to będą suche świece, jest jakiś alarm w tym aucie który odcina pompe? może to wina imobilajzera.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
k.krzysiek

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość/region): Dąbrowa Górnicza
Posiadane auto: Fiat Albea 1,2 16v 2005
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 05 Paź 2013, 20:01    Temat postu: nie odpala Odpowiedz z cytatem

Imobilajzer jest ale nie uruchamiam wogóle alarmu więc nie działa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
k.krzysiek

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość/region): Dąbrowa Górnicza
Posiadane auto: Fiat Albea 1,2 16v 2005
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 05 Paź 2013, 20:06    Temat postu: nie odpala Odpowiedz z cytatem

A pompe wogóle to można naprawić? Czy nadaje się tylko do wymiany? Aha jeszcze jedno, czy ewentualnie powodem zepsucia się pompy może być ciągła jazda z małą ilością paliwa, na tzw. rezerwie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
petarda

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 1360
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdańsk
Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 16V
Piwa: 57/9
PostWysłany: Sob 05 Paź 2013, 20:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Słyszałem teorię o przegrzaniu pompy paliwa z powodu niskiego stanu paliwa, podobno pompa miała mieć chłodzenie przez zanurzenie w paliwie.
Dla mnie ta teoria jest trochę naciągana ale... Confused
_________________
|
Jak opuścić kopary biedakom?
Zajechać na stację limuzyną BMW 745 full wypas, wysiąść z gracją...
... i zatankować gazu za 50 zeta Smile)
full lans Smile)
|
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Sob 05 Paź 2013, 20:35    Temat postu: reklama

Powrót do góry
k.krzysiek

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość/region): Dąbrowa Górnicza
Posiadane auto: Fiat Albea 1,2 16v 2005
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 05 Paź 2013, 22:26    Temat postu: nie odpala Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem bzdura. Bo trzeba by miec caly czas pelny zbiornik paliwa. Pompa przeciez podwieszona jest w gornej czesci zbiornika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
petarda

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 1360
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdańsk
Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 16V
Piwa: 57/9
PostWysłany: Nie 06 Paź 2013, 11:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dla mnie też, niestety kiedyś jakieś ASO przerzuciło odpowiedzialność na użytkownika za usterkę pompy w Pandzie z powodu niskiego stanu paliwa Rolling Eyes
_________________
|
Jak opuścić kopary biedakom?
Zajechać na stację limuzyną BMW 745 full wypas, wysiąść z gracją...
... i zatankować gazu za 50 zeta Smile)
full lans Smile)
|
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
piohol

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 2023
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kępno, Wielkopolska
Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
PostWysłany: Nie 06 Paź 2013, 16:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W moich samochodach jeszcze nie miałem problemu z pompą paliwa. Tankuję samochody w momencie gdy zapala się rezerwa. Więc żywotność pompy jest chyba uzależniona od ilości paliwa w baku ale może ja mam takiego farta z tymi pompami. Smile
_________________
Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
arkady4

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 512
Skąd jesteś (miejscowość/region): O-le
Posiadane auto: PASSAT 2,0, AUDI 1,8
Piwa: 34/4
PostWysłany: Nie 06 Paź 2013, 18:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja bym jeszcze dołożył wył wstrząsowy do sprawdzenia , a co do zatarcia się pomp przy małym stanie paliwa to spotkałem się z taki przypadkiem w fabrycznie nowym SC (takim z placu)gdzie jak wiadomo paliwa jest mniej niż zero. Teraz gwarancja na pompę : FAP generalnie nie uwzględnia reklamacji pomp gdy jest w samochodzie LPG , zaczeło się to od Pand właśnie , w których to pompy paliły się bardzo często w konfiguracji z LPG .Układy te nie posiadają klasycznego powrotu paliwa z listwy(W ALBEJCE TEŻ JEST TAK SAMO) tylko regulator ciśnienia jest w pompie i paliwo w takim wypadku krąży w obrębie 1 litra w obudowie pompy , przy małej ilości (w zbiorniku) poprostu się przegrzewa to wszystko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
amrioxq

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość/region): ZACHODNIOPOMORSKIE
Posiadane auto: FIAT ALBEA 1.2 16V R2003
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 17 Gru 2013, 17:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witaj k.krzysiek naprawione?
znam problem. Pompa paliwa steruje przekaźnik umieszczony w skrzybce bezpieczników komory silnika na d lewym kolem P10, ale....żeby on zadziałał musi zadziałać przekaźnik P 09, bo ten załącza centralkę, a ta z kolei steruje P10, podając mu masę . To ważne - przekaźnikowi pompy paliwa P10 masę podaje centralka. masa pompy natomiast jest stała. Przekaźnik przekazuje prąd na silnik pompy

ja wszystkie przekaźniki mam rozebrane, zdjęte te kolorowe "okrycia" czerwone i czarne. Przekaźniki często trykają przy załączaniu, ale nie daja prądu.


Najlepiej do sprawdzenia urzadzen miec nowy sprawny przekaźnik, lu podmienić.
Jeśli chodzi o te dwa przekaźniki to można je sprawdzić dokonujac zworek

Pompa paliwa powinna załączyć sie jeżeli na załączonym zaplonie zawrzesz (przy wyjętym przekaźniku P10) piny nr 85 i 87 (85 -prąd ze stacyjki i przez 87 podany na pompę)

centralke mozna uruchomić po wyjęciu przekaźnika P 09 i zwierając te same piny: 85 i 87


na pinach 30 a w zasadzie w gniazdkach przekaźników w skrzynce prąd występuje zawsze, jest z akumulatora. na pinach 57 prąd jest podawany ze stacyjki,

Aktualnie mam zworkę na przekaźniku centralki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group