Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lecnac007
Stały Bywalec
Dołączył: 06 Lut 2013 Posty: 173 Skąd jesteś (miejscowość/region): Limanowa Posiadane auto: 508 SW 2.0 HDI 2011
Piwa: 12/14
|
Wysłany: Wto 16 Lip 2013, 20:44 Temat postu: przerwa na świecach |
|
|
Nastał czas wymiany świec zapłonowych, do tej pory zamontowane były ( przez ASO ) Bosch o nr 0 242 230 500 ( przerwa 1.0 ). Na LPG zrobiłem dopiero 4 kkm ( ale w sumie mają już prawie 90 kkm przebiegu ), teraz zakupiłem NGK PFR5R-11 ( przerwa 1.1 ). W związku z tym pytanie: czy zmniejszać przerwę a jeśli tak to do jakiej wartości? Instalacja sekwencyjna BRC Plug&Drive, silnik 5.0 V8 225kW. |
|
Powrót do góry |
|
|
Keram2504 Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 5434 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mazowsze Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
|
Wysłany: Wto 16 Lip 2013, 21:51 Temat postu: |
|
|
Jak zmieniam świece to stosuję się do zaleceń producenta świecy. Każdy producent na bieżąco ciągle udoskonala swe wyroby. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi. |
|
Powrót do góry |
|
|
lecnac007
Stały Bywalec
Dołączył: 06 Lut 2013 Posty: 173 Skąd jesteś (miejscowość/region): Limanowa Posiadane auto: 508 SW 2.0 HDI 2011
Piwa: 12/14
|
Wysłany: Wto 16 Lip 2013, 22:30 Temat postu: |
|
|
W zasadzie racja, tylko że producent podaje wartości dla pracy silnika zasilanego benzyną a nie LPG. Do gazu podobno dobrze zmniejszyć przerwę, wg rożnych opinii do 0,7 bądź o 0,2 mniej niż oryginał. Inni znów twierdzą że nie powinno się nic zmieniać. Pytam, bo być może ktoś już przerabiał ten temat, eksperymentowanie z regulacją przerw i wkręcaniem/wykręcaniem 16 świec jest dosyć czasochłonne... |
|
Powrót do góry |
|
|
Keram2504 Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 5434 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mazowsze Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
|
Wysłany: Sro 17 Lip 2013, 21:44 Temat postu: |
|
|
Ostatnio kupowałem na portalu aukcyjnym od producenta świece dedykowane do silników zasilanych gazem. Producent wychodząc na przeciw oczekiwaniom klienta przynajmniej pisze że mają zastosowanie do autek zagazowanych. W takim wypadku zajrzyj na stronki producenta i napisz maila. Na pewno odpowiedzą . _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi. |
|
Powrót do góry |
|
|
bluevaneo
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 350 Skąd jesteś (miejscowość/region): pod w-wa, mazowieckie Posiadane auto: W414, vaneo 1.6 '02 LPG auto
Piwa: 17/2
|
Wysłany: Sro 11 Wrz 2013, 23:19 Temat postu: |
|
|
Ja do LPG założyłem Denso irydowe. >>temat.
W tym przypadku nawet producent nie zaleca zmieniać przerwy. Właśnie taka jest zaleta irydowych świec, że wymagają mniejszej energii aby przeskoczyła iskra. Stąd nawet jeśli przerwa będzie większa niż zalecana fabryczna to zapłon będzie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sro 11 Wrz 2013, 23:19 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
lecnac007
Stały Bywalec
Dołączył: 06 Lut 2013 Posty: 173 Skąd jesteś (miejscowość/region): Limanowa Posiadane auto: 508 SW 2.0 HDI 2011
Piwa: 12/14
|
Wysłany: Czw 24 Paź 2013, 11:15 Temat postu: |
|
|
w końcu ogarnąłem temat, ostatecznie zmniejszyłem przerwę z 1,1 do 0,9 mm i silnik pracuje jak bajka! |
|
Powrót do góry |
|
|
|