przepustnica nagrzewnicy

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Wnętrze nadwozia-klimatyzacja-konsola-nawiew
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ganeleon

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków
Posiadane auto: Seicento Young, 899 cm, '99, LPG
Piwa: 0/1
PostWysłany: Nie 27 Sty 2013, 22:05    Temat postu: przepustnica nagrzewnicy Odpowiedz z cytatem

Witajcie, mam taki problem: Jakiś czas temu wymieniono u mnie przepustnicę nagrzewnicy. Pojawił się wówczas problem z linką przesuwającą przepustnicę w pozycjach ciepło-zimno. Kiedy przekręcam pokrętło z zimnego powietrza na ciepłe, mogę to zrobić max do połowy, dalej pokrętło zachowuje się, jakby było na gumowej lince i przekręcone powyżej połowy, wraca z powrotem. Czy konieczna jest wymiana linki?

Z góry dziękuję za pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bezli†osny

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość/region): UE
Posiadane auto: Fiat Seicento 1.1, Peugeot 206
Piwa: 8/6
PostWysłany: Nie 27 Sty 2013, 22:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myślę, że raczej nie linki, tylko przepustnicy, niestety. Prawdopodobnie założono ci przepustnicę nieoryginalną, która pod wpływem gorącego płynu chłodniczego blokuje się i nie chce działać. Miałem dokładnie to samo, identyczne objawy, jak wymieniłem całą nagrzewnicę /na nieoryginalną/ razem z zaworem. Potem było nawet tak, że zawór nie chciał się zamykać i w lecie leciało z nawiewu gorące powietrze. Słowem katastrofa! Wymontowałem więc nagrzewnicę i założyłem zawór oryginalny od starej nagrzewnicy /zawór okazał się sprawny, do wymiany była sama zakamieniona nagrzewnica/. Po założeniu starego oryginalnego zaworu problem zniknął, jak ręką odjął. Ewentualnie mogli źle założyć ci linkę, w złym miejscu zablokowana końcówka pancerza linki taką blaszką. Sama linka, myślę, nie jest przyczyną problemu. Proponuje wyjąć osłonę za akumulatorem /trochę ciężko/ i sam akumulator i będziesz miał dostęp /niewygodny, niestety/ do końcówki linki. Odepniesz taką blaszkę, zwolnisz końcówkę i ręką sprawdzisz, czy zawór nagrzewnicy lekko chodzi. Jeśli tak, to trzeba założyć prawidłowo linkę, jeśli nie, to wina samego wadliwego zaworu, głównie lipnego materiału, z jakiego jest wykonany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości) Wystawiono 1 piw(a)
ganeleon

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków
Posiadane auto: Seicento Young, 899 cm, '99, LPG
Piwa: 0/1
PostWysłany: Pon 28 Sty 2013, 13:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zawór nagrzewnicy za akumulatorem ustawiłem ręcznie w pozycji "ciepło", sama zaś malutka wajcha od przepustnicy chodzi lekko i bez oporów. Odłączyłem linkę, ale pokrętło w kokpicie nadal zachowuje się tak samo. Póki zima, nie będę nic kombinował, i tak trzeba grzać w aucie Smile
Dzięki wielkie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
probus

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubuskie
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 29 Sty 2013, 22:46    Temat postu: Raczej te linki siadają Odpowiedz z cytatem

Prawdopodobnie poszła ci linka nr kat 46722590, zadzwoń do serwisu, niedużo kosztuje
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
ganeleon

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków
Posiadane auto: Seicento Young, 899 cm, '99, LPG
Piwa: 0/1
PostWysłany: Sro 30 Sty 2013, 17:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak też zrobię, dzięki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Sro 30 Sty 2013, 17:28    Temat postu: reklama

Powrót do góry
paawel

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość/region): Sandomierz
Posiadane auto: Seicento 900 99r.
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 01 Sie 2013, 09:10    Temat postu: przepustnica nagrzewnicy Odpowiedz z cytatem

To nie linka i nie przepustnica. Kolega napisał przecież ze odłączył wszystko a pokrętło dalej źle chodzi. Przerabiałem temat ostatnio bo też tak samo miałem. Problem tkwi w źle złożonym pokrętle. Na pokrętle(od wewnątrz konsoli) jest zębatka która wchodzi w zębatkę poruszającą linką. Jeżeli jest żle złożone tzn. tak że nie obracają się od skrajnej do skrajnej pozycji względem siebie zębatka na pokrętle i ta zębatka co przesuwa linkę to taki będzie efekt. Trzeba to delikatnie wyjąć(pokrętło) i ustawić na jedną skrajną pozycję i złożyć.--uwaga pomiędzy elemantami jest śrut !!.
Niby błaha rzecz a efekt złej pracy jest wkurzający bo mamy tylko na wpół otwary zawór nagrzewnicy. Oczywiscie można linkę przestawić przy nagrzewnicy i będzie zawór otwierała cały ale co z tego jak np w lecie nie domknie go całego i będzie grzać.
Tak przy okazji to nie radzę przekręcać pokrętła na siłę jeżeli jest taki efekt jak kolega ma bo zębatki są z plastiku i zapewne pourywają się zęby.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Wnętrze nadwozia-klimatyzacja-konsola-nawiew Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group