Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacob.kuba
Czytelnik
Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz Posiadane auto: Fiat Ducato
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 18 Maj 2010, 00:44 Temat postu: Niestabilne zachowanie na drodze |
|
|
Witam.
Mój problem polega na tym, że Ducato (1997r.), mimo wymiany prawie wszystkich elementów zawieszenia (końcówki, gumy na wahaczach, sworznie itp.) stale "myszkuje po drodze. Objawia się to tym, że auto po dodaniu gazu zaczyna lekko ściągać w prawo, natomiast po odjęciu gazu (czuć to zwłaszcza na 4 i 5 biegu) zaczyna ściągać w lewo, przy czym zmiana kierunku ściągania odbywa si bardzo gwałtownie, niezależnie od tego jak delikatnie zdejmuję nogę z gazu. Efekt jest taki, jakby coś sie gwałtownie "przestawiło" w zawieszeniu, mimo, że nie towarzyszy temu żaden hałas.
Proszę o jakieś dodatkowe pomysły, co może być przyczyną takiego zachowania auta.
Z góry dziękuję i pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
robson_robson
Auto Maniak
Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 971 Skąd jesteś (miejscowość/region): DZL(Złotoryja) / DJE(Jelenia Góra-Piechowice) Posiadane auto: Alfa Romeo 147 1.9 JTD VOLVO S40, Citroen C5 3.0V6
Piwa: 160/29
|
Wysłany: Wto 18 Maj 2010, 13:55 Temat postu: Re: Niestabilne zachowanie na drodze |
|
|
jacob.kuba napisał: | Witam.
Mój problem polega na tym, że Ducato (1997r.), mimo wymiany prawie wszystkich elementów zawieszenia (końcówki, gumy na wahaczach, sworznie itp.) stale "myszkuje po drodze. Objawia się to tym, że auto po dodaniu gazu zaczyna lekko ściągać w prawo, natomiast po odjęciu gazu (czuć to zwłaszcza na 4 i 5 biegu) zaczyna ściągać w lewo, przy czym zmiana kierunku ściągania odbywa si bardzo gwałtownie, niezależnie od tego jak delikatnie zdejmuję nogę z gazu. Efekt jest taki, jakby coś sie gwałtownie "przestawiło" w zawieszeniu, mimo, że nie towarzyszy temu żaden hałas.
Proszę o jakieś dodatkowe pomysły, co może być przyczyną takiego zachowania auta.
Z góry dziękuję i pozdrawiam. |
Kiedyś mialem u siebie podobną sytuacje i tez wymienilem pół auta a bus dalej tańczył po drodze niczym Żuk .Najgorzej było na pusto i jak wiał wiatr.Wizyty na stacjach diagnostycznych i trzepakiza wiele nie pomogły bo zawsze słyszalem to samo,że z zawieszeniem jest wszystko OK.Na moją prośbe diagnosta sprawdził mi tylną część auta i okazalo się,że tuleje metalowo-gumowe na resorach są wybite (3 wyszły doslownie palcem a 4 po 1 puknięciu mlotkiem).Tak,że proponuje aby kolega sprawdził resory,a i przy okazji jak niebyły wymieniane łożyska na mcpersonach to tez bym je wymienił. |
|
Powrót do góry |
|
|
jacob.kuba
Czytelnik
Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz Posiadane auto: Fiat Ducato
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 18 Maj 2010, 15:01 Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiętam łożyska na mcphersonach też były wymieniane, one są sprawne, bo ani przy kręceniu ich nie słychać, ani auta nie ściąga tak równomiernie raz w jedna raz w drugą jak to bywa przy zużytych łożyskach.
Wybite gumy na resorach uważam raczej za bardzo mało prawdopodobne, ponieważ to to zjawisko czuć ewidentnie z przodu, a tylne zawieszenie również było robione jakiś czas temu.
Mimo wszystko dzięki za odpowiedź. |
|
Powrót do góry |
|
|
igna
Auto Maniak
Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 793 Skąd jesteś (miejscowość/region): Suwalki Posiadane auto: vw sharan 1,9 tdi 98r.
Piwa: 14/2
|
Wysłany: Pią 25 Sty 2013, 21:22 Temat postu: |
|
|
U mnie nie resoruje tylnej osi ducato 2,2 JTD 2008r. pióra dotykaja odbojników , mocowania tylne resorów maja być ruchome czy nie bo jak podnosiłem za hak to troche odeszły w strone przodu tak było jak były zmieniane resory po roku dobiło nie był przeładowany.Czy dodać jakąś podpore żeby coś trzymało te mocowania ? |
|
Powrót do góry |
|
|
|