Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jurcio6
Auto Maniak
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 600 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce Posiadane auto: Seat Leon 1.6SR 2000r.
Piwa: 16/6
|
Wysłany: Pon 03 Gru 2012, 18:15 Temat postu: |
|
|
No niestety silnik jest jaki jest... szkoda, że nie da się go chociaż "zawirusować" na jakie 130KM, to by troszkę lepiej latał ;/
Z tym wchodzeniem 2 razy do tej samej rzeki, to czy kupienie nowszego modelu tego samego auta tez się liczy? Bo ja mam w planach zmianę samochodu i muszę powiedzieć, że po "wybadaniu rynku" (czyt. zrobienie za***istej listy w excellu z dostępnymi modelami, silnikami, cenami i uwagami) wyszło mi na to, że jestem skazany na Leon'a II 1.8TSI, jeśli nie chcę jeździć japońską szlifierką Cenowo fajnie wychodzą te autka (rocznik 2007-2009). W stawce jest oczywiście jeszcze Audi A4, ale przedział cenowy już nie ten. Fajnie wychodzą też Passat'y, choć to troszkę większe i cięższe auto od takiego Leosia. Najbardziej chciałbym zamienić na Merca C180/200/220, ale niestety zbyt wysoka półka cenowa
Nieważne, sorry za offtop Takie moje marzenia i dywagacje.. W każdym razie na Twoim miejscu pojechałbym jeszcze do innego mechanika - poszukaj w necie po opiniach, teraz jest to bajecznie proste Znajdź łebskiego faceta i może się okazać, że nie taki diabeł straszny! |
|
Powrót do góry |
|
|
marekpulawy
Debiutant
Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość/region): Puławy Posiadane auto: Seat Leon 1.6
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 10 Gru 2012, 00:17 Temat postu: Re: ( Seat Leon ) Czy opłaca się remont silnika w Leonie ??? |
|
|
NED napisał: | Jakie wartości ciśnienia miały poszczególne cylindry jeśli ten mechanik po sprawdzeniu ciśnienia i świec stwierdził że silnik jest do remontu to moja rada zmień go. A co do "kumatości" to oni dokładnie kumają jak wyrzeźbić klienta z kasy.
Jak jest z dymieniem auta czy najbardziej dymi tylko rano po odpaleniu czy cały czas bo to ma dość duże znaczenie.Następna sprawa to jak pracuje silnik czy nie szarpie jak jest z mocą i odpalaniem. |
Hej pytałeś o wartości ciśnienia byłem u drugiego mechanika ciśnienie wynosiło po około 12 BAR na cylinder a po próbie olejowej około 14 BAR. Trzeba będzie zdjąć głowicę i sprawdzić dokładnie problem |
|
Powrót do góry |
|
|
jurcio6
Auto Maniak
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 600 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce Posiadane auto: Seat Leon 1.6SR 2000r.
Piwa: 16/6
|
Wysłany: Pon 10 Gru 2012, 18:41 Temat postu: |
|
|
Hmm no ale jak zdejmiesz głowicę, to co najmniej uszczelka do wymiany.. poza tym co z tym olejem się dzieje? Znika? Przecież gdzieś musi przeciekać, wykapywać albo się spalać - nie może ot tak po prostu zniknąć bez śladu. Tym bardziej, że pisałeś że to spory ubytek, bo aż 2 litry/1k km. Ja bym się jednak przed rozbieraniem tego ustrojstwa i narażeniem się na spore koszty postarał jeszcze wyśledzić, co się z nim dzieje.
Spuszczałeś płyn z układu chłodzącego? Chyba od tego bym zaczął, bo to może być najtańsza opcja na początek - przy chłodnicy jest śruba, którą odkręcasz i spuścisz calutki płyn z układu chłodzącego - sprawdź wtedy, czy nie ma w nim śladów oleju. Będziesz w stanie wyeliminować wtedy jedną z usterek, jaką jest nieszczelność głowicy z przenikaniem oleju do układu chłodzenia. Spuszczać oleju chyba nie ma po co, skoro to jego ubywa..
Jeżeli nie ma nigdzie wycieku oleju (jakaś nieszczelność) ani nie przenika od do układu chłodniczego, to chyba jedyną pozostałą drogą, którędy może on 'wyjść' są niestety cylindry i rura wydechowa... w postaci błękitnego oparu Teraz przy takiej temperaturze ciężko Ci będzie to zweryfikować, bo wszystkie kopcą jak szalone ;/ |
|
Powrót do góry |
|
|
marekpulawy
Debiutant
Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość/region): Puławy Posiadane auto: Seat Leon 1.6
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 10 Gru 2012, 21:07 Temat postu: |
|
|
Nie cytujemy posta jeśli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.
NED
Tzn olej zostaje spalany jest widoczny nagar na świecach (2) i są one zachlapane w oleju. Mechanik ten drugi (znajomy mego kumpla) sugerował by jak będę miał czas zostawić auto na 2 dni bo do całkowitego ustalenia przyczynę musi zdjąć głowicę samo zdjęcie głowicy + jeśłi była by to tylko uszczelka lub uszczelniacze to około 300-400zł natomiast jak są rypnięte pierścienie czy tłoki nawet to już koszta są dość sporawe i naprawa raczej nieopłacalna z mego punktu widzenia |
|
Powrót do góry |
|
|
marekpulawy
Debiutant
Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość/region): Puławy Posiadane auto: Seat Leon 1.6
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 11 Gru 2012, 19:38 Temat postu: |
|
|
No i jeszcze kwestia jakim olejem go zalewać ten pierwszy mechanik sugerował 15w40 będzie mniejszy ubytek ale gorsze smarowanie natomiast ten drugi doradził 10w40 mimo że rzadszy i ubytków będzie więcej to zapewni lepsze smarowanie...i teraz sam nie wiem co wybrać. Dodam że teraz zalane miałem 10w40... i wielki problem będzie jak wymiesza się 10w40 z 15w40 ?? |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Wto 11 Gru 2012, 19:38 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mikizmc660
Czytelnik
Dołączył: 04 Cze 2014 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): Zamość Posiadane auto: Seat Leon 1.6 2001
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 04 Cze 2014, 07:25 Temat postu: |
|
|
Mój Leon bierze 1L/600km oleju. Byłem z nim u mechanika, nie stwierdzi żadnego wycieku. Bloku silnika jest trochę mokry w oleju ale nic tam nie przybywa. Możliwe, że poprzedni właściciel rozlał jak dolewał olej. Przy zapalaniu, jeździe itp niby nie zauważyłem żeby dymił (zawsze sprawdzałem to z kimś bo samemu podczas jazdy się nie da). Czasem lubi sobie zafalować po odpaleniu. Gdzie szukać tego ubytku oleju. Może znacie jakiegoś dobrego mechanika woj. Lubelskie.
Seat Leon I 2001 1.6 B+G
Olej Castrol 10W-40 |
|
Powrót do góry |
|
|
Majki22
Dyskutant
Dołączył: 12 Lip 2011 Posty: 94 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódzkie Posiadane auto: Seat Leon 1,9 TDI 110KM
Piwa: 4/1
|
Wysłany: Sro 04 Cze 2014, 18:53 Temat postu: |
|
|
1L na 600 km? Aż ciężko mi sobie wyobrazić takie ubytki na takim dystansie... Pod autem plama oleju jak trochę postoi? _________________
Uploaded with ImageShack.us |
|
Powrót do góry |
|
|
Mikizmc660
Czytelnik
Dołączył: 04 Cze 2014 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): Zamość Posiadane auto: Seat Leon 1.6 2001
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 05 Cze 2014, 07:02 Temat postu: |
|
|
Nie ma żadnej plamy. Kolega wyżej ma 2L/1000km |
|
Powrót do góry |
|
|
Majki22
Dyskutant
Dołączył: 12 Lip 2011 Posty: 94 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódzkie Posiadane auto: Seat Leon 1,9 TDI 110KM
Piwa: 4/1
|
Wysłany: Czw 05 Cze 2014, 18:53 Temat postu: |
|
|
A jak wygląda płyn chłodzący? Czysty jest, trzyma stan? Zajrzyj do zbiorniczka. _________________
Uploaded with ImageShack.us |
|
Powrót do góry |
|
|
Mikizmc660
Czytelnik
Dołączył: 04 Cze 2014 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): Zamość Posiadane auto: Seat Leon 1.6 2001
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 05 Cze 2014, 23:09 Temat postu: |
|
|
Barwa jest ok. Co chodzi o dolewke to okolo cwiartki na 8 tys km. |
|
Powrót do góry |
|
|
Vag-Expert
Czytelnik
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Skoczów Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 31 Sie 2016, 14:03 Temat postu: |
|
|
Remontujemy wszystkie silniki benzynowe i diesla występujące w samochodach Vw, Audi, Seat Skoda. Kiedy silnik nie nadaje się do remontu oferujemy silniki używane lub regenerowane. Przewozimy uszkodzone samochody do naszego warsztatu z dowolnego miejsca na terenie całej Europy. Oferujemy auto zastępcze. Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i wątpliwości. Zapraszamy na stronę www.naprawsilnik.pl lub do kontaktu telefonicznego pod numerem 334321444 lub 669203040. |
|
Powrót do góry |
|
|
|