Kopci po odpaleniu

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pandzia

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kociewie
Posiadane auto: Fiat PandFiat Panda 4x4 Cross 1.3Mjet, 2006,Citroen C5 X7 2.0HDI Tourer 2008
Piwa: 0/9
PostWysłany: Pią 19 Paź 2012, 20:23    Temat postu: Kopci po odpaleniu Odpowiedz z cytatem

Czy mieliście podobny problem lub wiecie co to może być? Panda 1.3 MJT 2006r. po odpaleniu na zimnym silniku, w szczególności w ciągu dnia, jeśli już była odpalona i ostygła przez 20-30 sekund kopci strasznie na niebiesko. Słychać nierówną pracę silnika. Pochodzi trochę i jest dobrze- kultura pracy silnika bez zarzutów i czyste spaliny. Dodam, że sprowadziłem samochód, jeszcze nie zmieniałem oleju, a jest pełny, w dodatku czarny.
Martwie sie czy to nie coś poważniejszego. Znam diesle ze stajni VW, ale na Mulitijecie się nie znam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
piohol

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 2023
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kępno, Wielkopolska
Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
PostWysłany: Pią 19 Paź 2012, 21:02    Temat postu: Re: Kopci po odpaleniu Odpowiedz z cytatem

Kupiłeś zajechanego złoma. Jaki przebieg na liczniku?
_________________
Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bogd74

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 1123
Skąd jesteś (miejscowość/region): Rybnik/ Wodzislaw Śląski
Posiadane auto: Fiat Stilo Active 1.9JTD 80KM, Mercedes 190 D 2.0 1990r
Piwa: 64/3
PostWysłany: Sob 20 Paź 2012, 10:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spala olej.... minimum uszczelniacze na trzonkach zaworów w głowicy, po nich olej ścieka na postoju do komory spalania i stąd efekt kopcenia po odpalenie, radze też zmierzyć kompresje
_________________
Lubię browary.....latem zimne, zimą ....zimne
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Pandzia

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kociewie
Posiadane auto: Fiat PandFiat Panda 4x4 Cross 1.3Mjet, 2006,Citroen C5 X7 2.0HDI Tourer 2008
Piwa: 0/9
PostWysłany: Sob 20 Paź 2012, 21:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

106 000km. 2006 rok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
piohol

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 2023
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kępno, Wielkopolska
Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
PostWysłany: Nie 21 Paź 2012, 09:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do sprawdzenia uszczelniacze zaworowe i pierścienie tłokowe.
_________________
Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Nie 21 Paź 2012, 09:13    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Pandzia

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kociewie
Posiadane auto: Fiat PandFiat Panda 4x4 Cross 1.3Mjet, 2006,Citroen C5 X7 2.0HDI Tourer 2008
Piwa: 0/9
PostWysłany: Nie 25 Lis 2012, 16:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myślę, że mogłem wpaść na dobry trop. Może uszczelka pod głowicą?
Po tygodniu czasu muszę dolać płynu chłodzącego, bo z poziomu max, spada poniżej minimum - drugi raz mi sie to zdarzyło. Ale korek oleju jest czysty. Pod samochodem nie ma żadnych plam i wycieków. W tyg. skocze do mechanika. Powymieniam wszystkie filtry, olej i zerknie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Pandzia

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kociewie
Posiadane auto: Fiat PandFiat Panda 4x4 Cross 1.3Mjet, 2006,Citroen C5 X7 2.0HDI Tourer 2008
Piwa: 0/9
PostWysłany: Sro 23 Sty 2013, 20:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Naprawiony. Przed świętami wyskoczył mi błąd "awaria systemu kontroli silnika". Padł czujnik ciśnienia doładowania i czujnik atmosferyczny, który znajduje się gdzieś w pompie.
Przy okazji zobaczyliśmy wtryski. Jeden był całkowicie do d... drugi i trzeci jeszcze mogły by być. Zregenerował mechanik i teraz skończyły się nierówne obroty silnika przy rozgrzewaniu, przerywanie przy 1850obrotów.
Jest trochę bardziej mułowaty, ale to przez to, ze jeszcze się "nie dotarło".
I się zastanawiam czy tam we Francji, gdzie chodził samochód mają takie lipne paliwo Question
Usterka, którą opisywałem post wcześniej to się okazuje, że mam dziurkę w chłodnicy oleju. I od czasu do czasu muszę płynu dolać. Choć teraz przy mrozach w zasadzie nic nie ucieka.
Fiat lubi komplikować życie. Chłodnica oleju jest droga, ponieważ jest z podstawą do filtra oleju Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group