Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pandzia
Dyskutant
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 75 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kociewie Posiadane auto: Fiat PandFiat Panda 4x4 Cross 1.3Mjet, 2006,Citroen C5 X7 2.0HDI Tourer 2008
Piwa: 0/9
|
Wysłany: Pią 19 Paź 2012, 20:23 Temat postu: Kopci po odpaleniu |
|
|
Czy mieliście podobny problem lub wiecie co to może być? Panda 1.3 MJT 2006r. po odpaleniu na zimnym silniku, w szczególności w ciągu dnia, jeśli już była odpalona i ostygła przez 20-30 sekund kopci strasznie na niebiesko. Słychać nierówną pracę silnika. Pochodzi trochę i jest dobrze- kultura pracy silnika bez zarzutów i czyste spaliny. Dodam, że sprowadziłem samochód, jeszcze nie zmieniałem oleju, a jest pełny, w dodatku czarny.
Martwie sie czy to nie coś poważniejszego. Znam diesle ze stajni VW, ale na Mulitijecie się nie znam. |
|
Powrót do góry |
|
|
piohol
Auto Maniak
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
|
Wysłany: Pią 19 Paź 2012, 21:02 Temat postu: Re: Kopci po odpaleniu |
|
|
Kupiłeś zajechanego złoma. Jaki przebieg na liczniku? _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr |
|
Powrót do góry |
|
|
bogd74
Auto Maniak
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 1123 Skąd jesteś (miejscowość/region): Rybnik/ Wodzislaw Śląski Posiadane auto: Fiat Stilo Active 1.9JTD 80KM, Mercedes 190 D 2.0 1990r
Piwa: 64/3
|
Wysłany: Sob 20 Paź 2012, 10:11 Temat postu: |
|
|
Spala olej.... minimum uszczelniacze na trzonkach zaworów w głowicy, po nich olej ścieka na postoju do komory spalania i stąd efekt kopcenia po odpalenie, radze też zmierzyć kompresje _________________ Lubię browary.....latem zimne, zimą ....zimne |
|
Powrót do góry |
|
|
Pandzia
Dyskutant
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 75 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kociewie Posiadane auto: Fiat PandFiat Panda 4x4 Cross 1.3Mjet, 2006,Citroen C5 X7 2.0HDI Tourer 2008
Piwa: 0/9
|
Wysłany: Sob 20 Paź 2012, 21:52 Temat postu: |
|
|
106 000km. 2006 rok. |
|
Powrót do góry |
|
|
piohol
Auto Maniak
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
|
Wysłany: Nie 21 Paź 2012, 09:13 Temat postu: |
|
|
Do sprawdzenia uszczelniacze zaworowe i pierścienie tłokowe. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Nie 21 Paź 2012, 09:13 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pandzia
Dyskutant
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 75 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kociewie Posiadane auto: Fiat PandFiat Panda 4x4 Cross 1.3Mjet, 2006,Citroen C5 X7 2.0HDI Tourer 2008
Piwa: 0/9
|
Wysłany: Nie 25 Lis 2012, 16:16 Temat postu: |
|
|
Myślę, że mogłem wpaść na dobry trop. Może uszczelka pod głowicą?
Po tygodniu czasu muszę dolać płynu chłodzącego, bo z poziomu max, spada poniżej minimum - drugi raz mi sie to zdarzyło. Ale korek oleju jest czysty. Pod samochodem nie ma żadnych plam i wycieków. W tyg. skocze do mechanika. Powymieniam wszystkie filtry, olej i zerknie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Pandzia
Dyskutant
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 75 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kociewie Posiadane auto: Fiat PandFiat Panda 4x4 Cross 1.3Mjet, 2006,Citroen C5 X7 2.0HDI Tourer 2008
Piwa: 0/9
|
Wysłany: Sro 23 Sty 2013, 20:55 Temat postu: |
|
|
Naprawiony. Przed świętami wyskoczył mi błąd "awaria systemu kontroli silnika". Padł czujnik ciśnienia doładowania i czujnik atmosferyczny, który znajduje się gdzieś w pompie.
Przy okazji zobaczyliśmy wtryski. Jeden był całkowicie do d... drugi i trzeci jeszcze mogły by być. Zregenerował mechanik i teraz skończyły się nierówne obroty silnika przy rozgrzewaniu, przerywanie przy 1850obrotów.
Jest trochę bardziej mułowaty, ale to przez to, ze jeszcze się "nie dotarło".
I się zastanawiam czy tam we Francji, gdzie chodził samochód mają takie lipne paliwo
Usterka, którą opisywałem post wcześniej to się okazuje, że mam dziurkę w chłodnicy oleju. I od czasu do czasu muszę płynu dolać. Choć teraz przy mrozach w zasadzie nic nie ucieka.
Fiat lubi komplikować życie. Chłodnica oleju jest droga, ponieważ jest z podstawą do filtra oleju |
|
Powrót do góry |
|
|
|