Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Silwer
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
|
Wysłany: Wto 28 Sty 2014, 19:26 Temat postu: |
|
|
Odgrzeję temat, bo sam walcze z ABS i bezskutecznie. Analizując schemat, zauważyłem, że wchodzi do sterownika sygnał z kontrolki 4x4. Czy zatem ABS powinien się rozłączać przy spiętym 4x4? U mnie kontrolka ABS nie gaśnie nawet na chwile. Czujniki wydają się być OK. Przy pierwszych mrozach lampka zgasła i działał... ze 3 godziny. Proszę o pomoc. _________________ Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto... |
|
Powrót do góry |
|
|
Silwer
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
|
Wysłany: Nie 02 Lut 2014, 19:28 Temat postu: |
|
|
Czujniki pomierzone i na 100% są OK. Po przekręceniu kluczyka pojawia się na nich napięcie (0,25V), czyli jest komunikacja ze sterownikiem i na odwrót.
Odłączanie klemy nic nie zmienia.
Ponawiam prośbę o pomoc. _________________ Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto... |
|
Powrót do góry |
|
|
lukado81
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 03 Lut 2012 Posty: 311 Skąd jesteś (miejscowość/region): ŚLĄSK Posiadane auto: wszystkie KIA
Piwa: 7/0
|
Wysłany: Pon 03 Lut 2014, 03:54 Temat postu: |
|
|
a te czujniki to jak pomierzone? |
|
Powrót do góry |
|
|
Silwer
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
|
Wysłany: Pon 03 Lut 2014, 18:08 Temat postu: |
|
|
Wpiąłem się w przewody idące do czujników i zmierzyłem opór na wyłączonej stacyjce. Później zmierzyłem napięcie przy włączonym kluczyku. Oczywiście w trakcie pomiaru przetaczałem samochód. Nie pamiętam dokładnych wartości, jednak wszystkie trzy czujniki pokazywały to samo. _________________ Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto... |
|
Powrót do góry |
|
|
lukado81
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 03 Lut 2012 Posty: 311 Skąd jesteś (miejscowość/region): ŚLĄSK Posiadane auto: wszystkie KIA
Piwa: 7/0
|
Wysłany: Pon 03 Lut 2014, 23:44 Temat postu: |
|
|
pomiary czujnika wpiętego w układ to chyba zły pomysł.... najlepiej mierzyć na pinach wypiętej wtyczki modułu ABS.... |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pon 03 Lut 2014, 23:44 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Silwer
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
|
Wysłany: Wto 04 Lut 2014, 17:35 Temat postu: |
|
|
Może i tak, jednak nie mogę połapać się w pinach. Nie ma tam żadnej ich numeracji. Są w dwóch rzędach i nijak to się ma do schematu. Pomyślałem, że skoro w miejscu gdzie się wpiąłem da sie zmierzyć i opór i napięcie, to komunikacja sterownik-czujniki jest poprawna.
Swoją drogą gdzieś, kiedyś czytałem, że reset sterownika robi się przez sześciokrotne naciśnięcie pedału hamulca w ciągu 3 sek. od startu. Jest yeż podobno możliwość wybłyskania(czy sczytania) błędów ABS w "garażowych" warunkach. Teraz nie mogę tego znaleźć. Ktoś coś może słyszał? _________________ Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto... |
|
Powrót do góry |
|
|
lukado81
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 03 Lut 2012 Posty: 311 Skąd jesteś (miejscowość/region): ŚLĄSK Posiadane auto: wszystkie KIA
Piwa: 7/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
Silwer
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
|
Wysłany: Sro 05 Lut 2014, 16:19 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki. Fajna stronka. Niestety połączenie pinów 12 i 8 nic nie da, bo nie mam pinu w 8. Znalazłem też połączenie pinów 12 i 15, jednak też nic
Na jakimś schemacie znalazłem bezpiecznik odpowiedzialny za OBD. Jednak trop był błędny, zauważyłem natomiast, że bezpiecznik "FUEL PUMP" jest jakby "dla picu". Dochodzi do niego tylko jeden przewód. Odkręciłem skrzynkę bezpieczników i żadna złączka nie wyleciała. Też tak macie? _________________ Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto... |
|
Powrót do góry |
|
|
lukado81
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 03 Lut 2012 Posty: 311 Skąd jesteś (miejscowość/region): ŚLĄSK Posiadane auto: wszystkie KIA
Piwa: 7/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
Silwer
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
|
Wysłany: Czw 06 Lut 2014, 22:46 Temat postu: |
|
|
Też tak pomyślałem, że nie ma zasilania na sterownik. Ale w tej osobnej kostce, jest masa i plus stały. Gdzie szukać tego po stacyjce i bezpieczniku 10A ?
Ostatni raz byłem tak wpieniony, kiedy padło IMMO za pierwszym razem. Chyba przesiadam się na Trabanta. Tam wszystko jest takie proste....
Poszukam tego złącza, niestety dopiero jutro. Dam znać. _________________ Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto... |
|
Powrót do góry |
|
|
Silwer
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
|
Wysłany: Pią 07 Lut 2014, 22:20 Temat postu: |
|
|
Niestety, złącza nie znalazłem. Sprawdziłem czujniki przednie i wieńce kół. Rozebrałem, wyczyściłem, przy okazji zmiana klocków.
Na dużej wtyczce sterownika jest prąd (11,8 V) tylko na 1 pinie. Po włączeniu zapłonu pojawia się jeszcze na dwóch. Po włączeniu 4x4 na na jednym z nich maleje do ok. 6 V. _________________ Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto... |
|
Powrót do góry |
|
|
lukado81
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 03 Lut 2012 Posty: 311 Skąd jesteś (miejscowość/region): ŚLĄSK Posiadane auto: wszystkie KIA
Piwa: 7/0
|
Wysłany: Pią 07 Lut 2014, 23:52 Temat postu: |
|
|
czyli prądy do modułu dochodzą tak jak powinny... |
|
Powrót do góry |
|
|
Silwer
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
|
Wysłany: Sob 08 Lut 2014, 01:10 Temat postu: |
|
|
Zaczynam zastanawiać się czy nie padł moduł właśnie. Ale znowu niedawno się załączył. Może jakaś szczotka w silniku pompy się zawiesiła i trzeba ją młotkiem? Już nie mam pomysłów i cierpliwości, co gorsza... Tak jak pisałem kiedyś gasła na chwilę po rozruchu, a teraz świeci ciągle. _________________ Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto... |
|
Powrót do góry |
|
|
lukado81
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 03 Lut 2012 Posty: 311 Skąd jesteś (miejscowość/region): ŚLĄSK Posiadane auto: wszystkie KIA
Piwa: 7/0
|
Wysłany: Sob 08 Lut 2014, 22:28 Temat postu: |
|
|
diagnostyka układów elektrycznych wymaga cierpliwosci wiele ale równiez kilku innych darów wyssanych z mlekiem mamusi.... Ustalenie przyczyny usterki i naprawa prawdopodobnie nie zajęłaby więcej niż godzine nawet bez sprzętu tylko kontrolka i miernik uniwersalny.... |
|
Powrót do góry |
|
|
Silwer
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
|
Wysłany: Nie 16 Lut 2014, 21:09 Temat postu: |
|
|
Już odpuściłem sobie to ustrojstwo. Nawet, po odpięciu wtyczki nic się nie świeciło. I było fajnie. Coś mnie podkusiło i podłączyłem centralkę. Oczywiście "denat" nie działał. Na drugi dzień pojechałem sobie w okoliczne lasy i błota... i nagle... ku mojemu zaskoczeniu zgasła ta k...ontrolka ABEESU!
I teraz myślę sobie: coś gdzieś nie styka chyba, bo dostało wody i działało. Teraz pytanie co i gdzie?
To znaczy, że moduł jednak żyje?
Wieczorem już nie działało.... bo pewnie obeschło... _________________ Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto... |
|
Powrót do góry |
|
|
|