Wybłyskanie kodu ABS


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Silwer

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 487
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódzkie
Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
PostWysłany: Wto 28 Sty 2014, 19:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odgrzeję temat, bo sam walcze z ABS i bezskutecznie. Analizując schemat, zauważyłem, że wchodzi do sterownika sygnał z kontrolki 4x4. Czy zatem ABS powinien się rozłączać przy spiętym 4x4? U mnie kontrolka ABS nie gaśnie nawet na chwile. Czujniki wydają się być OK. Przy pierwszych mrozach lampka zgasła i działał... ze 3 godziny. Proszę o pomoc.
_________________
Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Silwer

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 487
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódzkie
Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
PostWysłany: Nie 02 Lut 2014, 19:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czujniki pomierzone i na 100% są OK. Po przekręceniu kluczyka pojawia się na nich napięcie (0,25V), czyli jest komunikacja ze sterownikiem i na odwrót.
Odłączanie klemy nic nie zmienia.
Ponawiam prośbę o pomoc.
_________________
Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
lukado81

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 311
Skąd jesteś (miejscowość/region): ŚLĄSK
Posiadane auto: wszystkie KIA
Piwa: 7/0
PostWysłany: Pon 03 Lut 2014, 03:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a te czujniki to jak pomierzone?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Silwer

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 487
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódzkie
Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
PostWysłany: Pon 03 Lut 2014, 18:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wpiąłem się w przewody idące do czujników i zmierzyłem opór na wyłączonej stacyjce. Później zmierzyłem napięcie przy włączonym kluczyku. Oczywiście w trakcie pomiaru przetaczałem samochód. Nie pamiętam dokładnych wartości, jednak wszystkie trzy czujniki pokazywały to samo.
_________________
Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
lukado81

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 311
Skąd jesteś (miejscowość/region): ŚLĄSK
Posiadane auto: wszystkie KIA
Piwa: 7/0
PostWysłany: Pon 03 Lut 2014, 23:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pomiary czujnika wpiętego w układ to chyba zły pomysł.... najlepiej mierzyć na pinach wypiętej wtyczki modułu ABS....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Pon 03 Lut 2014, 23:44    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Silwer

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 487
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódzkie
Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
PostWysłany: Wto 04 Lut 2014, 17:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może i tak, jednak nie mogę połapać się w pinach. Nie ma tam żadnej ich numeracji. Są w dwóch rzędach i nijak to się ma do schematu. Pomyślałem, że skoro w miejscu gdzie się wpiąłem da sie zmierzyć i opór i napięcie, to komunikacja sterownik-czujniki jest poprawna.

Swoją drogą gdzieś, kiedyś czytałem, że reset sterownika robi się przez sześciokrotne naciśnięcie pedału hamulca w ciągu 3 sek. od startu. Jest yeż podobno możliwość wybłyskania(czy sczytania) błędów ABS w "garażowych" warunkach. Teraz nie mogę tego znaleźć. Ktoś coś może słyszał?
_________________
Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
lukado81

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 311
Skąd jesteś (miejscowość/region): ŚLĄSK
Posiadane auto: wszystkie KIA
Piwa: 7/0
PostWysłany: Sro 05 Lut 2014, 00:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://codes.rennacs.com/plugins/KiaABS/KIA-ABS-73-FOURDIGIT-Sportage.php
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Silwer

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 487
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódzkie
Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
PostWysłany: Sro 05 Lut 2014, 16:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wielkie dzięki. Fajna stronka. Niestety połączenie pinów 12 i 8 nic nie da, bo nie mam pinu w 8. Znalazłem też połączenie pinów 12 i 15, jednak też nic Sad

Na jakimś schemacie znalazłem bezpiecznik odpowiedzialny za OBD. Jednak trop był błędny, zauważyłem natomiast, że bezpiecznik "FUEL PUMP" jest jakby "dla picu". Dochodzi do niego tylko jeden przewód. Odkręciłem skrzynkę bezpieczników i żadna złączka nie wyleciała. Też tak macie?
_________________
Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
lukado81

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 311
Skąd jesteś (miejscowość/region): ŚLĄSK
Posiadane auto: wszystkie KIA
Piwa: 7/0
PostWysłany: Czw 06 Lut 2014, 22:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oczywiscie zwierałes na złączu pod maską???!!

dziwne bo podanie masy na 15pin powinno wywołac błyskanie - no chyba ze moduł abs nie ma zasilania...sprawdzałes napięcia na wtyczce modułu???

moze jeszcze byc inne złącze do diagnostyki 3pinowe pod kierownicą albo pod schowkiem pasazera takie jak w opisie:

http://codes.rennacs.com/plugins/KiaABS/KIA-ABS-72-Sephia.php

jak widac na rozpisce złączy linia diagnostyki abs jest na 15pinie:

http://www.kia-forums.com/attachments/2003-2010-sorento-forum/467d1123212389-keyless-entry-diagnostic_connector.jpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Silwer

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 487
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódzkie
Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
PostWysłany: Czw 06 Lut 2014, 22:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też tak pomyślałem, że nie ma zasilania na sterownik. Ale w tej osobnej kostce, jest masa i plus stały. Gdzie szukać tego po stacyjce i bezpieczniku 10A ?
Ostatni raz byłem tak wpieniony, kiedy padło IMMO za pierwszym razem. Chyba przesiadam się na Trabanta. Tam wszystko jest takie proste....

Poszukam tego złącza, niestety dopiero jutro. Dam znać.
_________________
Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Silwer

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 487
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódzkie
Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
PostWysłany: Pią 07 Lut 2014, 22:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety, złącza nie znalazłem. Sprawdziłem czujniki przednie i wieńce kół. Rozebrałem, wyczyściłem, przy okazji zmiana klocków.
Na dużej wtyczce sterownika jest prąd (11,8 V) tylko na 1 pinie. Po włączeniu zapłonu pojawia się jeszcze na dwóch. Po włączeniu 4x4 na na jednym z nich maleje do ok. 6 V.
_________________
Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
lukado81

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 311
Skąd jesteś (miejscowość/region): ŚLĄSK
Posiadane auto: wszystkie KIA
Piwa: 7/0
PostWysłany: Pią 07 Lut 2014, 23:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czyli prądy do modułu dochodzą tak jak powinny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Silwer

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 487
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódzkie
Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
PostWysłany: Sob 08 Lut 2014, 01:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaczynam zastanawiać się czy nie padł moduł właśnie. Ale znowu niedawno się załączył. Może jakaś szczotka w silniku pompy się zawiesiła i trzeba ją młotkiem? Już nie mam pomysłów i cierpliwości, co gorsza... Tak jak pisałem kiedyś gasła na chwilę po rozruchu, a teraz świeci ciągle.
_________________
Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
lukado81

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 311
Skąd jesteś (miejscowość/region): ŚLĄSK
Posiadane auto: wszystkie KIA
Piwa: 7/0
PostWysłany: Sob 08 Lut 2014, 22:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

diagnostyka układów elektrycznych wymaga cierpliwosci wiele ale równiez kilku innych darów wyssanych z mlekiem mamusi.... Ustalenie przyczyny usterki i naprawa prawdopodobnie nie zajęłaby więcej niż godzine nawet bez sprzętu tylko kontrolka i miernik uniwersalny....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Silwer

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 487
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódzkie
Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
PostWysłany: Nie 16 Lut 2014, 21:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Już odpuściłem sobie to ustrojstwo. Nawet, po odpięciu wtyczki nic się nie świeciło. I było fajnie. Coś mnie podkusiło i podłączyłem centralkę. Oczywiście "denat" nie działał. Na drugi dzień pojechałem sobie w okoliczne lasy i błota... i nagle... ku mojemu zaskoczeniu zgasła ta k...ontrolka ABEESU!
I teraz myślę sobie: coś gdzieś nie styka chyba, bo dostało wody i działało. Teraz pytanie co i gdzie?
To znaczy, że moduł jednak żyje?
Wieczorem już nie działało.... bo pewnie obeschło...
_________________
Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group