wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów


Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stalowy

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): Ostrowiec Sw.
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 2008
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 23 Maj 2012, 19:40    Temat postu: wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów Odpowiedz z cytatem

WITAM Forumowiczów.
Wbrew opiniom większości fachowców zamierzam wymienić olej w w skrzyni automatycznej Caliber 2.0 benzyna 2008 rok, przebieg 90 000. Bardzo będę wdzięczny za informacje na temat gdzie w tym aucie i w jaki sposób sprawdza się poziom oleju w skrzyni, czy ktoś już dokonywał takiej wymiany, czy skrzynia ta posiada uszczelkę (laguna II automat takowej nie miała). Przy okazji może ktoś spotkał się z problemem polegającym na lekkich szarpnięciach podczas jazdy zwłaszcza na pierwszych trzech biegach bez szarżowania - jakby auto nie mogło się zdecydować czy zmieniać biegi. Taka sytuacja nie ma miejsca przy silnym depnięciu pedału gazu.
Pozdrawiam stalowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Bog_Sol

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): bydgoskie
Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 08 Lip 2012, 22:14    Temat postu: Automatyczna skrzynia Caliber 2,0 Odpowiedz z cytatem

Czy udało ci się wymienić olej?
Ja dzisiaj mam inny problem. Postawiłem samochód przed domem i już nie mogę włączyć biegu - zablokował się selektor biegów i nie wiem co zrobić?

Błagam o pomoc, bo zablokowałem wyjazd z domu.

Bogdan.
_________________
bs
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Bog_Sol

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): bydgoskie
Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 12 Paź 2012, 13:26    Temat postu: Re: Automatyczna skrzynia Caliber 2,0 Odpowiedz z cytatem

Nikt nic nie wie?
Zresetowałem komputer, odłączajac akumulator na kilka minut i pomogło.
Więcej już nie robił kłopotów.

Bogdan.
_________________
bs
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Toberk

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków
Posiadane auto: brak
Piwa: 1/0
PostWysłany: Czw 18 Paź 2012, 21:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poziom oleju sprawdza się na pracującym na wolnych obrotach silniku i rozgrzanym do 35 stopni oleju w skrzyni. Kiedy już tą temperaturę osiągnie odkręcamy korek spustowy oleju i jeżeli nic nie wycieka to należy zakrzywioną rurką dolać olej aż do momentu kiedy nie zacznie się wylewać. Wystarczy zakręcić korek i po wszystkim. Prosto i bezboleśnie.




mieszkania na sprzedaż warszawa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości) Wystawiono 1 piw(a)
kszesz

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 22
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Caliber SE 2.0 benz 2007 automat
Piwa: 0/1
PostWysłany: Wto 27 Sty 2015, 19:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Toberk napisał:
Poziom oleju sprawdza się na pracującym na wolnych obrotach silniku i rozgrzanym do 35 stopni oleju w skrzyni. Kiedy już tą temperaturę osiągnie odkręcamy korek spustowy oleju i jeżeli nic nie wycieka to należy zakrzywioną rurką dolać olej aż do momentu kiedy nie zacznie się wylewać.


Odkopię temat
Czy ma ktoś pomierzoną (lub mógłby to zrobić) miarkę do kontroli poziomy oleju w CVT dla wersji 2.0 benzyna?
Wiem, że jej nie ma na wyposażeniu ale podobno pasuje od sebringa lub jeepa compassa
jej symbol to CRY933 ok. 120 cm długosci i kosztuje 40 $ lub 100 zł na znanych serwisach aukcyjnych.
Szkoda tyle kasy więc chciałem sobie taka dobrać od innych tanszych modeli.
Jak ktoś ma - całkowitą długość od korka ???
długośc do poziomu cold max. -min. ??? ???
długość do poziomu hot max. - min. ??? ???
będę wdzieczny za pomiary.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Wto 27 Sty 2015, 19:52    Temat postu: reklama

Powrót do góry
jurek571

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 18 Mar 2017
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): ślask
Posiadane auto: dodge caliber 2,0 2011
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 18 Mar 2017, 17:28    Temat postu: pomiar oleju w skrzyni CVT Odpowiedz z cytatem

kszesz napisał:
Toberk napisał:
Poziom oleju sprawdza się na pracującym na wolnych obrotach silniku i rozgrzanym do 35 stopni oleju w skrzyni. Kiedy już tą temperaturę osiągnie odkręcamy korek spustowy oleju i jeżeli nic nie wycieka to należy zakrzywioną rurką dolać olej aż do momentu kiedy nie zacznie się wylewać.


Odkopię temat
Czy ma ktoś pomierzoną (lub mógłby to zrobić) miarkę do kontroli poziomy oleju w CVT dla wersji 2.0 benzyna?
Wiem, że jej nie ma na wyposażeniu ale podobno pasuje od sebringa lub jeepa compassa
jej symbol to CRY933 ok. 120 cm długosci i kosztuje 40 $ lub 100 zł na znanych serwisach aukcyjnych.
Szkoda tyle kasy więc chciałem sobie taka dobrać od innych tanszych modeli.
Jak ktoś ma - całkowitą długość od korka ???
długośc do poziomu cold max. -min. ??? ???
długość do poziomu hot max. - min. ??? ???
będę wdzieczny za pomiary.

Witam
amatorski to tak .Odkręcasz korek do pomiaru oleju skrzyni /znajduje sie pod wlotem filtra powietrza z lewej strony akumulatora.Wyjmujesz miarkę oleju silnika ,bardzo dokładnie ją wycierasz i wkładasz do rurki pomiarowej oleju w
skrzyni. SILNIK WYŁĄCZONY!!! na miarce powinien być olej jakieś 4 cm . To jest taki awaryjne sprawdzenie.
Pozdrawiam
jurek571
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pumeks

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 69
Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
PostWysłany: Pią 29 Wrz 2017, 20:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ile litrów oleju jest potrzebne przy wymianie oleju w skrzyni automatycznej CVT?

Mam Calibra z przebiegiem 150tys km i niestety nie wiem czy kiedykolwiek był wymieniany olej w tej skrzyni i wolałbym go wymienić mimo, że jak na razie jeździ się dobrze i równo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bbkr

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
PostWysłany: Nie 01 Paź 2017, 02:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

7 litrow jezeli tylko wymianiasz olej i filtr.
8.1 litra jezeli rozkrecales skrzynie i wylales wszystko.

Wlasciwy poziom sprawdza sie bagnetem 9336 i trzeba poziom skorelowac jeszcze dodatkowo z odczytem temperatury.

Szczegoly masz opisane na stronie 5127 w Service Manualu do pobrania z mojej strony: http://bbkr.org/dodge/doc/

A co do stanu oleju - wstepnie mozesz sprawdzic prymitywnie. Bardzo porzadnie wyczysc bagnet od oleju i wetknij po prostu w rurke od skrzyni biegow (pod pokrywa baterii). Wytrzyj w biala chusteczke i popatrz na:
- kolor - zielony lub zolty jest OK, brazowy oznacza ze olej jest zuzyty lub sie przegrzal kiedys
- czystosc - nie powinny byc widoczne zadne drobiny zelaza
- zapach - ten olej ma dosc ostry zapach i to jest normalne, ale nie powinien pachniec palona guma, jezeli tak jest to rowniez oznacza przegrzanie oleju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości) Wystawiono 1 piw(a)
pumeks

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 69
Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
PostWysłany: Pon 16 Paź 2017, 13:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jaki olej do skrzyni CVT w Dodge z 2007 roku jest potrzebny?
Instrukcja użytkownika mówi, że MOPAR CVTF+4, a instrukcja serwisowa, że MOPART CVT+4
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pumeks

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 69
Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
PostWysłany: Wto 17 Kwi 2018, 12:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wymieniem olej w swojej skrzyni CVT i oczywiście jest to MOPAR CVTF+4

Na allegro jest taki olej ale podejrzanie tani, bo 280 zł za 3,785 litra
http://allegro.pl/olej-do-skrzyni-cvtf-4-cvtf-4-4l-org-mopar-z-usa-i5081611631.html#thumb/3

Może haczyk polega na dacie na naklejce , bo na jednym ze zdjęć widać datę 19JAN12 0812, tylko nie wiem czy to jest data produkcji, czy ważności, bo nie wiem czy jest to 19 styczeń 2012, czy 2019 styczeń 12 ?

w znanym sklepie niecały litr kosztuje 125zł i to jest chyba realna cena
http://amerykanysklep.pl/index.php?id_product=17453&controller=product

Jak to z ceną wygląda?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pumeks

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 69
Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
PostWysłany: Pią 22 Cze 2018, 13:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wracam do tematu wymiany oleju w automatycznej skrzyni CVT

Po rozmowie z fachowcami z http://amerykanysklep.pl chyba zdecyduję się na zamiennik za oryginalny olej MOPAR CVTF+4, który jest strasznie drogi.

Do wymiany oleju zastosuję zamiennik MOTUL CVTF+4 (wg instrukcji potrzeba 7 litrów) oraz filtr VAICO + silikon.

Polecacie jakieś warsztaty w okolicy Bydgoszczy, który wymieniłyby mi olej w automatycznej skrzyni biegów bezstopniowej CVT?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kszesz

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 22
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Caliber SE 2.0 benz 2007 automat
Piwa: 0/1
PostWysłany: Pią 22 Cze 2018, 19:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja wymieniałem na podwórku, uupierliwa i brudna robota, ale możliwa do zrobienia.
Zamiennik to Rovenol cvtf -4 2 bańki po 4 litry.
Silikonu bym nie stosował tylko nową uszczelkę pod miskę, uwaga na śrubki bo łatwo przeciągnąć przy dokręcaniu (2 spierniczyłem ale nie cieknie).
Przed wymiana dokładnie mierzyłem poziom a po wymianie dolałem do tego samego poziomu.
Przygotuj także rozpuszczalnik/benzynę do wymycia magnesów i miski bo u mnie było sporo syfu (po 88 000 km).

W skrzyni jest jeszcze drugi filtr ale dostęp do niego wymaga chyba wyjęcia akumulatora i obudowy filtra powietrza wiec dałem sobie siana.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pumeks

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 69
Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
PostWysłany: Pią 22 Cze 2018, 19:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jak mierzyłeś poziom oleju w skrzyni?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kszesz

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 22
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Caliber SE 2.0 benz 2007 automat
Piwa: 0/1
PostWysłany: Nie 24 Cze 2018, 19:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pumeks napisał:
A jak mierzyłeś poziom oleju w skrzyni?


Mam miarkę co prawda nie od Calibera ale można ocenić poziom płynu.
Najpierw pojeździłem aż złapał temperaturę, przewachlowałem wajchą po wszystkich biegach i zmierzyłem poziom (na wyłączonym silniku).
Po zlaniu starego płynu sprawdziłem w bańkach ile jego spłynęło ( 7 litrów ).
Zalałem tyle samo nowego, znowu pojeździłem, powachlowałem i zmierzyłem poziom.
Dolałem jeszcze ćwiartkę bo skrzynia nie była dotychczas serwisowana i trochę wycieka przez uszczelniacz.
Po wymianie zrobiłem trasę 500 km i jest wszystko OK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pumeks

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 69
Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
PostWysłany: Sob 07 Lip 2018, 12:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK. Przygotowania do wymiany oleju w skrzyni w toku.
Zakupiłem:
8 litrów oleju MOTUL CVTF (7 litrów do wymiany + 1 litr na wszelki wypadek)
filtr skrzyni VAICO
silikon MOPAR

Dostałem też wskazówki stosowania silikonu przy zakładaniu miski:
1. odtłuścić miskę i skrzynię
2. nałożyć silikon
3. poczekać 20 minut na odparowanie
4. przykręcić na gotowo
5. poczekać minimum 8 godzin
6. po tym dopiero zalać olejem

Po 10 lipca się za to zabieram i dam znać jak poszło Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group