Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stalowy
Czytelnik
Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): Ostrowiec Sw. Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 2008
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 23 Maj 2012, 19:40 Temat postu: wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów |
|
|
WITAM Forumowiczów.
Wbrew opiniom większości fachowców zamierzam wymienić olej w w skrzyni automatycznej Caliber 2.0 benzyna 2008 rok, przebieg 90 000. Bardzo będę wdzięczny za informacje na temat gdzie w tym aucie i w jaki sposób sprawdza się poziom oleju w skrzyni, czy ktoś już dokonywał takiej wymiany, czy skrzynia ta posiada uszczelkę (laguna II automat takowej nie miała). Przy okazji może ktoś spotkał się z problemem polegającym na lekkich szarpnięciach podczas jazdy zwłaszcza na pierwszych trzech biegach bez szarżowania - jakby auto nie mogło się zdecydować czy zmieniać biegi. Taka sytuacja nie ma miejsca przy silnym depnięciu pedału gazu.
Pozdrawiam stalowy. |
|
Powrót do góry |
|
|
Bog_Sol
Czytelnik
Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): bydgoskie Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 08 Lip 2012, 22:14 Temat postu: Automatyczna skrzynia Caliber 2,0 |
|
|
Czy udało ci się wymienić olej?
Ja dzisiaj mam inny problem. Postawiłem samochód przed domem i już nie mogę włączyć biegu - zablokował się selektor biegów i nie wiem co zrobić?
Błagam o pomoc, bo zablokowałem wyjazd z domu.
Bogdan. _________________ bs |
|
Powrót do góry |
|
|
Bog_Sol
Czytelnik
Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): bydgoskie Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 12 Paź 2012, 13:26 Temat postu: Re: Automatyczna skrzynia Caliber 2,0 |
|
|
Nikt nic nie wie?
Zresetowałem komputer, odłączajac akumulator na kilka minut i pomogło.
Więcej już nie robił kłopotów.
Bogdan. _________________ bs |
|
Powrót do góry |
|
|
Toberk
Czytelnik
Dołączył: 18 Paź 2012 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków Posiadane auto: brak
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Czw 18 Paź 2012, 21:59 Temat postu: |
|
|
Poziom oleju sprawdza się na pracującym na wolnych obrotach silniku i rozgrzanym do 35 stopni oleju w skrzyni. Kiedy już tą temperaturę osiągnie odkręcamy korek spustowy oleju i jeżeli nic nie wycieka to należy zakrzywioną rurką dolać olej aż do momentu kiedy nie zacznie się wylewać. Wystarczy zakręcić korek i po wszystkim. Prosto i bezboleśnie.
mieszkania na sprzedaż warszawa |
|
Powrót do góry |
|
|
kszesz
Debiutant
Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Caliber SE 2.0 benz 2007 automat
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Wto 27 Sty 2015, 19:52 Temat postu: |
|
|
Toberk napisał: | Poziom oleju sprawdza się na pracującym na wolnych obrotach silniku i rozgrzanym do 35 stopni oleju w skrzyni. Kiedy już tą temperaturę osiągnie odkręcamy korek spustowy oleju i jeżeli nic nie wycieka to należy zakrzywioną rurką dolać olej aż do momentu kiedy nie zacznie się wylewać. |
Odkopię temat
Czy ma ktoś pomierzoną (lub mógłby to zrobić) miarkę do kontroli poziomy oleju w CVT dla wersji 2.0 benzyna?
Wiem, że jej nie ma na wyposażeniu ale podobno pasuje od sebringa lub jeepa compassa
jej symbol to CRY933 ok. 120 cm długosci i kosztuje 40 $ lub 100 zł na znanych serwisach aukcyjnych.
Szkoda tyle kasy więc chciałem sobie taka dobrać od innych tanszych modeli.
Jak ktoś ma - całkowitą długość od korka ???
długośc do poziomu cold max. -min. ??? ???
długość do poziomu hot max. - min. ??? ???
będę wdzieczny za pomiary. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Wto 27 Sty 2015, 19:52 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
jurek571
Czytelnik
Dołączył: 18 Mar 2017 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość/region): ślask Posiadane auto: dodge caliber 2,0 2011
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 18 Mar 2017, 17:28 Temat postu: pomiar oleju w skrzyni CVT |
|
|
kszesz napisał: | Toberk napisał: | Poziom oleju sprawdza się na pracującym na wolnych obrotach silniku i rozgrzanym do 35 stopni oleju w skrzyni. Kiedy już tą temperaturę osiągnie odkręcamy korek spustowy oleju i jeżeli nic nie wycieka to należy zakrzywioną rurką dolać olej aż do momentu kiedy nie zacznie się wylewać. |
Odkopię temat
Czy ma ktoś pomierzoną (lub mógłby to zrobić) miarkę do kontroli poziomy oleju w CVT dla wersji 2.0 benzyna?
Wiem, że jej nie ma na wyposażeniu ale podobno pasuje od sebringa lub jeepa compassa
jej symbol to CRY933 ok. 120 cm długosci i kosztuje 40 $ lub 100 zł na znanych serwisach aukcyjnych.
Szkoda tyle kasy więc chciałem sobie taka dobrać od innych tanszych modeli.
Jak ktoś ma - całkowitą długość od korka ???
długośc do poziomu cold max. -min. ??? ???
długość do poziomu hot max. - min. ??? ???
będę wdzieczny za pomiary. |
Witam
amatorski to tak .Odkręcasz korek do pomiaru oleju skrzyni /znajduje sie pod wlotem filtra powietrza z lewej strony akumulatora.Wyjmujesz miarkę oleju silnika ,bardzo dokładnie ją wycierasz i wkładasz do rurki pomiarowej oleju w
skrzyni. SILNIK WYŁĄCZONY!!! na miarce powinien być olej jakieś 4 cm . To jest taki awaryjne sprawdzenie.
Pozdrawiam
jurek571 |
|
Powrót do góry |
|
|
pumeks
Dyskutant
Dołączył: 20 Wrz 2017 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
|
Wysłany: Pią 29 Wrz 2017, 20:37 Temat postu: |
|
|
Ile litrów oleju jest potrzebne przy wymianie oleju w skrzyni automatycznej CVT?
Mam Calibra z przebiegiem 150tys km i niestety nie wiem czy kiedykolwiek był wymieniany olej w tej skrzyni i wolałbym go wymienić mimo, że jak na razie jeździ się dobrze i równo. |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Nie 01 Paź 2017, 02:19 Temat postu: |
|
|
7 litrow jezeli tylko wymianiasz olej i filtr.
8.1 litra jezeli rozkrecales skrzynie i wylales wszystko.
Wlasciwy poziom sprawdza sie bagnetem 9336 i trzeba poziom skorelowac jeszcze dodatkowo z odczytem temperatury.
Szczegoly masz opisane na stronie 5127 w Service Manualu do pobrania z mojej strony: http://bbkr.org/dodge/doc/
A co do stanu oleju - wstepnie mozesz sprawdzic prymitywnie. Bardzo porzadnie wyczysc bagnet od oleju i wetknij po prostu w rurke od skrzyni biegow (pod pokrywa baterii). Wytrzyj w biala chusteczke i popatrz na:
- kolor - zielony lub zolty jest OK, brazowy oznacza ze olej jest zuzyty lub sie przegrzal kiedys
- czystosc - nie powinny byc widoczne zadne drobiny zelaza
- zapach - ten olej ma dosc ostry zapach i to jest normalne, ale nie powinien pachniec palona guma, jezeli tak jest to rowniez oznacza przegrzanie oleju. |
|
Powrót do góry |
|
|
pumeks
Dyskutant
Dołączył: 20 Wrz 2017 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
|
Wysłany: Pon 16 Paź 2017, 13:34 Temat postu: |
|
|
A jaki olej do skrzyni CVT w Dodge z 2007 roku jest potrzebny?
Instrukcja użytkownika mówi, że MOPAR CVTF+4, a instrukcja serwisowa, że MOPART CVT+4 |
|
Powrót do góry |
|
|
pumeks
Dyskutant
Dołączył: 20 Wrz 2017 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
|
|
Powrót do góry |
|
|
pumeks
Dyskutant
Dołączył: 20 Wrz 2017 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
|
Wysłany: Pią 22 Cze 2018, 13:09 Temat postu: |
|
|
Wracam do tematu wymiany oleju w automatycznej skrzyni CVT
Po rozmowie z fachowcami z http://amerykanysklep.pl chyba zdecyduję się na zamiennik za oryginalny olej MOPAR CVTF+4, który jest strasznie drogi.
Do wymiany oleju zastosuję zamiennik MOTUL CVTF+4 (wg instrukcji potrzeba 7 litrów) oraz filtr VAICO + silikon.
Polecacie jakieś warsztaty w okolicy Bydgoszczy, który wymieniłyby mi olej w automatycznej skrzyni biegów bezstopniowej CVT? |
|
Powrót do góry |
|
|
kszesz
Debiutant
Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Caliber SE 2.0 benz 2007 automat
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Pią 22 Cze 2018, 19:51 Temat postu: |
|
|
Ja wymieniałem na podwórku, uupierliwa i brudna robota, ale możliwa do zrobienia.
Zamiennik to Rovenol cvtf -4 2 bańki po 4 litry.
Silikonu bym nie stosował tylko nową uszczelkę pod miskę, uwaga na śrubki bo łatwo przeciągnąć przy dokręcaniu (2 spierniczyłem ale nie cieknie).
Przed wymiana dokładnie mierzyłem poziom a po wymianie dolałem do tego samego poziomu.
Przygotuj także rozpuszczalnik/benzynę do wymycia magnesów i miski bo u mnie było sporo syfu (po 88 000 km).
W skrzyni jest jeszcze drugi filtr ale dostęp do niego wymaga chyba wyjęcia akumulatora i obudowy filtra powietrza wiec dałem sobie siana. |
|
Powrót do góry |
|
|
pumeks
Dyskutant
Dołączył: 20 Wrz 2017 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
|
Wysłany: Pią 22 Cze 2018, 19:56 Temat postu: |
|
|
A jak mierzyłeś poziom oleju w skrzyni? |
|
Powrót do góry |
|
|
kszesz
Debiutant
Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Caliber SE 2.0 benz 2007 automat
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Nie 24 Cze 2018, 19:41 Temat postu: |
|
|
pumeks napisał: | A jak mierzyłeś poziom oleju w skrzyni? |
Mam miarkę co prawda nie od Calibera ale można ocenić poziom płynu.
Najpierw pojeździłem aż złapał temperaturę, przewachlowałem wajchą po wszystkich biegach i zmierzyłem poziom (na wyłączonym silniku).
Po zlaniu starego płynu sprawdziłem w bańkach ile jego spłynęło ( 7 litrów ).
Zalałem tyle samo nowego, znowu pojeździłem, powachlowałem i zmierzyłem poziom.
Dolałem jeszcze ćwiartkę bo skrzynia nie była dotychczas serwisowana i trochę wycieka przez uszczelniacz.
Po wymianie zrobiłem trasę 500 km i jest wszystko OK. |
|
Powrót do góry |
|
|
pumeks
Dyskutant
Dołączył: 20 Wrz 2017 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
|
Wysłany: Sob 07 Lip 2018, 12:55 Temat postu: |
|
|
OK. Przygotowania do wymiany oleju w skrzyni w toku.
Zakupiłem:
8 litrów oleju MOTUL CVTF (7 litrów do wymiany + 1 litr na wszelki wypadek)
filtr skrzyni VAICO
silikon MOPAR
Dostałem też wskazówki stosowania silikonu przy zakładaniu miski:
1. odtłuścić miskę i skrzynię
2. nałożyć silikon
3. poczekać 20 minut na odparowanie
4. przykręcić na gotowo
5. poczekać minimum 8 godzin
6. po tym dopiero zalać olejem
Po 10 lipca się za to zabieram i dam znać jak poszło |
|
Powrót do góry |
|
|
|