Wymiana żarówki w reflektorze


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TobiWUJO

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość/region): SY
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
PostWysłany: Czw 22 Lis 2012, 22:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lucek Dodge napisał:
Chyba coś ściemniasz. Nawet jak założysz nową żarówkę to nie bedzie się świecić bo trzeba zresetować komputer. W momencie przepalnia się żarówki komp odcina dopływ prądu.


W CRD bedzie swiecic !! tylko w benzynie nie, a to poprzez system bezpieczenstwa SARS, gdzie np. podczas wypadku komp odcina napiecie w zarowkach aby nie doprowadzic do zaplonu paliwa. Aby to ominac i miec spokoj z kasowaniem na kompie po wymianie zarowki, nalezy wlutowac rownolegle w obwod zarowki po oby dwoch stronach diody, ze jak spali sie zarowka to obwod bedzie dalej zamkniety poprzez diode.
_________________
Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
drink_rock

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość/region): Skierniewice
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT 2007 automat
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 08 Lut 2013, 19:57    Temat postu: podświetlenie panelu sterowania klimą i nawiewami Odpowiedz z cytatem

witam,czy ktoś może wie lub wymieniał żarówki czy diody lub nie wiem co tam może być w panelu sterowania klimą i nawiewami??od jakiegoś czasu połowa tego panelu nie świeci.potrafie wyjąć sam panel z pokrętłami,ale za nic nie wiem jak się dostać do tych żarówek żeby nic nie połamać.
pomoże ktoś?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Noke

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce
Posiadane auto: Viper
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 28 Paź 2013, 13:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podpinam się do pytania kolegi wyzej... Widzę żę nie tylko z Moją Calibrą jest problem...
_________________
Pkt.22
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
papajkw

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wielkopolska
Posiadane auto: Dodge Caliber S 1,8l, 2007
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 21 Sty 2014, 18:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lucek Dodge napisał:
Chyba coś ściemniasz. Nawet jak założysz nową żarówkę to nie bedzie się świecić bo trzeba zresetować komputer. W momencie przepalnia się żarówki komp odcina dopływ prądu.


Witam Mam 1,8l S bez bajerów i nie miałem problemu z błędem komputera. Zamiast postoju tradycyjnego dałem żarówki LED na H4 dałem Philips Xtrreme +więcej światła (nic więcej poboru mocy, bez problemów) Wszystko świeci a postojowe lady dają dodatkowy efekt.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
krzysiek depeche

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość/region): Brzeg/ Świeradów Zdrój
Posiadane auto: Dodge Caliber 1,8. 2007r
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 05 Maj 2014, 00:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może się przyda. Smile
http://www.youtube.com/watch?v=z4wHA6SikWg
http://www.youtube.com/watch?v=yMHsX_fJ7Hg
http://www.youtube.com/watch?v=Qjyy5YLM-OQ
Genialne !!! Wymiana żarówki = demontaż grila . Ja pier.... Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Pon 05 Maj 2014, 00:23    Temat postu: reklama

Powrót do góry
TobiWUJO

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość/region): SY
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
PostWysłany: Pon 05 Maj 2014, 16:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lucek Dodge napisał:
Chyba coś ściemniasz. Nawet jak założysz nową żarówkę to nie bedzie się świecić bo trzeba zresetować komputer. W momencie przepalnia się żarówki komp odcina dopływ prądu.


- nie będzie świecić w PB jest to blokada przeciwko zapaleniu się par benzyny i trzeba skasować na kompie, BĘDZIE ŚWIECIĆ w CRD i nie trzeba kasować na kompie.

JUŻ TO KIEDYŚ PISAŁEM: żeby w PB nie zablokowało przepalonej żarówki trzeba zrobić tak aby obwód był cały czas zamnięty. A mianowićie trzeba pod maską wlutować diodę na 12v lub mniejszą z opornikiem która pod maską bedzie sobie świeciła razem z żarówką w leflektorze. Gdy żarówka się spali to prąd będzie przepływać dalej przez świecąca diode i komp nie wyłapie przerwy.
_________________
Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
TobiWUJO

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość/region): SY
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
PostWysłany: Pon 05 Maj 2014, 16:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

papajkw napisał:
Lucek Dodge napisał:
Chyba coś ściemniasz. Nawet jak założysz nową żarówkę to nie bedzie się świecić bo trzeba zresetować komputer. W momencie przepalnia się żarówki komp odcina dopływ prądu.


Witam Mam 1,8l S bez bajerów i nie miałem problemu z błędem komputera. Zamiast postoju tradycyjnego dałem żarówki LED na H4 dałem Philips Xtrreme +więcej światła (nic więcej poboru mocy, bez problemów) Wszystko świeci a postojowe lady dają dodatkowy efekt.


Philips Xtreme +więcej światła, szkoda bo bedziesz miał 2x wiecej roboty przy wymianie na nowe i wybulisz 2x więcej kasy. Ja juz to przerabialem i szkoda ze ludzie dalej sie nabieraja na żarówki z krótszymi drutami żarowymi które mocniej swiecą kosztem żywotnosci - na tym polega ten trick - skracają żarnik. Kup sobie normalne OSRAMy Ultra Life z 3-letnia gwarancją wymiany jak sie spalą http://www.osram.pl/osram_pl/produkty/lampy/zrodla-swiatla-stosowane-w-oswietleniu-samochodowym/motoryzacja-samochody/reflektorowe-zarowki-halogenowe-do-samochodow/ultra-life/index.jsp

POTWIERDZAM, ja mam z przodu zamiast przeciwmgielnych załozone LED CREE (nie mylić z kwadratowymi diodami smd) do jazdy dziennej + ledy postojowe i komp nie wariuje. A łatwo to sprawdzić, wystarczy włączyć kierunkowskaz P lub L bez znaczenia i powinien migać normalnie.
Pamietam jak w oplu próbowałem do tyłu zalozyć ledy, wtedy komp wykrywa zmianę oporności i kierunkowskazy migały jak szalone, po tym to poznać Laughing narazie w calibrze z przodu jest ok, ciekawe jak z tyłu włoze ledy, to co będzie heheeh




_________________
Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
krzysiek depeche

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość/region): Brzeg/ Świeradów Zdrój
Posiadane auto: Dodge Caliber 1,8. 2007r
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 05 Sty 2015, 22:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po wymianie. Profilaktycznie wymieniłem wszystkie żarówki oraz kostkę do żarówki ( nadtopiona była) Wink. Demontaż grilla, wyjęcie lamp z zatrzasków. I nie trzeba było resetować komputera. Mam benzyniaka 1,8. Cena za wszystko 80 zł
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pilotm

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa
Posiadane auto: Caliber 1.8 150KM
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 15 Cze 2015, 12:29    Temat postu: wymiana postojówki Odpowiedz z cytatem

Witam!

Właśnie przepaliła się postojówka (W5W)? po stronie pasażera.
W związku z tym planuję zdemontować zderzak z grillem i przy okazji zamontować diody led do świateł mijania.

Może są jakieś wskazówki montażu kabelków od diód do instalacji.

zdjecia mile widziane

Podobno wszystkie Caliberki sprzedawane w kraju miały żarówki H4 zamiast H13, która podana jest w instrukcji obsługi.


http://www.sklep.cyfronika.com.pl/pl/p/L-934GD-12V-Dioda-LED-3mm-zielona-dyfuzyjna-8-20mcd-60-12V-dyfuzyjna-LED3G-12V-zasilanie-12V/27254
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Farkas

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa / mazowieckie
Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
PostWysłany: Sro 30 Mar 2016, 14:38    Temat postu: żarówki pozycyjne postojówki Odpowiedz z cytatem

Niestety trzeba od dołu "na macane". Nadkola nie trzeba demontować, da radę sięgnąć
_________________
Dodge Forever
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Jacobs2

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 17 Sty 2017
Posty: 21
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wrocław
Posiadane auto: Dodge Caliber 2008 1.8
Piwa: 1/3
PostWysłany: Nie 03 Wrz 2017, 13:32    Temat postu: Wymiana żarówki H4 Odpowiedz z cytatem

Witam, wybaczcie za odkopywanie tematu Smile
Dziś poddałem się po godzinie walki z żarówką po prawej stronie (przy zbiornikach).
Odkręciłem je wszystkie, tak że byłem w stanie dosięgnąć do żarówki, jednak nie mogę jej wyciągnąć - trzymają ją druciki z którymi nie wiem co zrobić.
Czy trzeba je odkręcić? Czy jakoś je się odgina?
Niestety nie jestem w stanie ich odkręcić z uwagi na brak miejsca ...

Udało mi się zrobić zdjęcie. Widać śruby po obu stronach które ją trzymają ... Jakiś pomysł?

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
111290PL

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 110
Skąd jesteś (miejscowość/region): Rzeszów
Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 3/16
PostWysłany: Nie 03 Wrz 2017, 17:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

musisz poluzować tą śrubkę po lewej jak widać na zdj, wtedy możesz odhaczyć te druciki i wyjąć żarówkę. bez odkręcania tej śrubki nie wyciągniesz żarówki.

Ja dałem mechanikowi do zmiany żarówki H4 i postojówki. Zapłaciłem 50zł
_________________
Dodge Caliber 2007 2.0 Diesel
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pilotm

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa
Posiadane auto: Caliber 1.8 150KM
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 07 Wrz 2017, 08:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="111290PL"] bez odkręcania tej śrubki nie wyciągniesz żarówki.



Ja w swoim caliberku 1.8 wymieniałem żarówki bez odkręcania śrubek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
111290PL

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 110
Skąd jesteś (miejscowość/region): Rzeszów
Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 3/16
PostWysłany: Czw 07 Wrz 2017, 08:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie sie nie dalo albo nie potrafilem inaczej, juz nie pamietam.
_________________
Dodge Caliber 2007 2.0 Diesel
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
smarzyk

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość/region): Poznań
Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 150KM
Piwa: 7/2
PostWysłany: Czw 14 Wrz 2017, 06:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aloha,
też chciałem wymienić żarówki z przodu bez zdejmowania bumpera jednak po 45min dotarło do mnie,
że to strata czasu...

Wykręcasz:
- 4 śrubki z nadkoli (2 na każdą stronę),
- chyba 8 od góry trzymające maskownice i bumper,
- 3 lub 4 od dołu i pięknie schodzi wszystko,
- jeszcze 3 śrubki na reflektor i można wymieniać,

Do tego można obejrzeć chłodnice układ klimy i całą mase ciekawych miejsc, może dojrzysz początek problemu
i uda Ci się naprawić przed poważniejszą usterką.

Po 2giej wymianie żarówek będziesz znawcą, cała operacja trwa 27min ze stoperem w ręku Smile

Jeżeli chodzi o system odłączania napięcia po dłuższej jeździe z przepaloną zarówką,
to każdy z nas to ma (info z salonu i serwisu Dodge/Jeep/Chrysler), tylko, że nie od razu komputer
odłącza żarówkę. Ja niestety zbyt długo zwlekałem...

Normalnie we wtyku masz 12V jednak gdy podłączyć żarówkę, 12V znika w magiczny sposób Smile
Byłem lżejszy o 350PLN za wykasowanie błędu z kompa- nie popełniajcie mojego błędu,
wymieniajcie jak szybko się da! Niestety samemu tego nie zrobicie, potrzebny jest oryginalny kabel + soft.
_________________
Pomogłem Tobie, daj browarka, no nie wstydź się Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group