Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TobiWUJO
Stały Bywalec
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość/region): SY Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
|
Wysłany: Czw 22 Lis 2012, 22:18 Temat postu: |
|
|
Lucek Dodge napisał: | Chyba coś ściemniasz. Nawet jak założysz nową żarówkę to nie bedzie się świecić bo trzeba zresetować komputer. W momencie przepalnia się żarówki komp odcina dopływ prądu. |
W CRD bedzie swiecic !! tylko w benzynie nie, a to poprzez system bezpieczenstwa SARS, gdzie np. podczas wypadku komp odcina napiecie w zarowkach aby nie doprowadzic do zaplonu paliwa. Aby to ominac i miec spokoj z kasowaniem na kompie po wymianie zarowki, nalezy wlutowac rownolegle w obwod zarowki po oby dwoch stronach diody, ze jak spali sie zarowka to obwod bedzie dalej zamkniety poprzez diode. _________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
|
|
Powrót do góry |
|
|
drink_rock
Czytelnik
Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość/region): Skierniewice Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT 2007 automat
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 08 Lut 2013, 19:57 Temat postu: podświetlenie panelu sterowania klimą i nawiewami |
|
|
witam,czy ktoś może wie lub wymieniał żarówki czy diody lub nie wiem co tam może być w panelu sterowania klimą i nawiewami??od jakiegoś czasu połowa tego panelu nie świeci.potrafie wyjąć sam panel z pokrętłami,ale za nic nie wiem jak się dostać do tych żarówek żeby nic nie połamać.
pomoże ktoś? |
|
Powrót do góry |
|
|
Noke
Czytelnik
Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce Posiadane auto: Viper
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 28 Paź 2013, 13:27 Temat postu: |
|
|
Podpinam się do pytania kolegi wyzej... Widzę żę nie tylko z Moją Calibrą jest problem... _________________ Pkt.22 |
|
Powrót do góry |
|
|
papajkw
Czytelnik
Dołączył: 21 Sty 2014 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wielkopolska Posiadane auto: Dodge Caliber S 1,8l, 2007
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 21 Sty 2014, 18:48 Temat postu: |
|
|
Lucek Dodge napisał: | Chyba coś ściemniasz. Nawet jak założysz nową żarówkę to nie bedzie się świecić bo trzeba zresetować komputer. W momencie przepalnia się żarówki komp odcina dopływ prądu. |
Witam Mam 1,8l S bez bajerów i nie miałem problemu z błędem komputera. Zamiast postoju tradycyjnego dałem żarówki LED na H4 dałem Philips Xtrreme +więcej światła (nic więcej poboru mocy, bez problemów) Wszystko świeci a postojowe lady dają dodatkowy efekt. |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek depeche
Debiutant
Dołączył: 17 Kwi 2014 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość/region): Brzeg/ Świeradów Zdrój Posiadane auto: Dodge Caliber 1,8. 2007r
Piwa: 0/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pon 05 Maj 2014, 00:23 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
TobiWUJO
Stały Bywalec
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość/region): SY Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
|
Wysłany: Pon 05 Maj 2014, 16:32 Temat postu: |
|
|
Lucek Dodge napisał: | Chyba coś ściemniasz. Nawet jak założysz nową żarówkę to nie bedzie się świecić bo trzeba zresetować komputer. W momencie przepalnia się żarówki komp odcina dopływ prądu. |
- nie będzie świecić w PB jest to blokada przeciwko zapaleniu się par benzyny i trzeba skasować na kompie, BĘDZIE ŚWIECIĆ w CRD i nie trzeba kasować na kompie.
JUŻ TO KIEDYŚ PISAŁEM: żeby w PB nie zablokowało przepalonej żarówki trzeba zrobić tak aby obwód był cały czas zamnięty. A mianowićie trzeba pod maską wlutować diodę na 12v lub mniejszą z opornikiem która pod maską bedzie sobie świeciła razem z żarówką w leflektorze. Gdy żarówka się spali to prąd będzie przepływać dalej przez świecąca diode i komp nie wyłapie przerwy. _________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
|
|
Powrót do góry |
|
|
TobiWUJO
Stały Bywalec
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość/region): SY Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
|
Wysłany: Pon 05 Maj 2014, 16:39 Temat postu: |
|
|
papajkw napisał: | Lucek Dodge napisał: | Chyba coś ściemniasz. Nawet jak założysz nową żarówkę to nie bedzie się świecić bo trzeba zresetować komputer. W momencie przepalnia się żarówki komp odcina dopływ prądu. |
Witam Mam 1,8l S bez bajerów i nie miałem problemu z błędem komputera. Zamiast postoju tradycyjnego dałem żarówki LED na H4 dałem Philips Xtrreme +więcej światła (nic więcej poboru mocy, bez problemów) Wszystko świeci a postojowe lady dają dodatkowy efekt. |
Philips Xtreme +więcej światła, szkoda bo bedziesz miał 2x wiecej roboty przy wymianie na nowe i wybulisz 2x więcej kasy. Ja juz to przerabialem i szkoda ze ludzie dalej sie nabieraja na żarówki z krótszymi drutami żarowymi które mocniej swiecą kosztem żywotnosci - na tym polega ten trick - skracają żarnik. Kup sobie normalne OSRAMy Ultra Life z 3-letnia gwarancją wymiany jak sie spalą http://www.osram.pl/osram_pl/produkty/lampy/zrodla-swiatla-stosowane-w-oswietleniu-samochodowym/motoryzacja-samochody/reflektorowe-zarowki-halogenowe-do-samochodow/ultra-life/index.jsp
POTWIERDZAM, ja mam z przodu zamiast przeciwmgielnych załozone LED CREE (nie mylić z kwadratowymi diodami smd) do jazdy dziennej + ledy postojowe i komp nie wariuje. A łatwo to sprawdzić, wystarczy włączyć kierunkowskaz P lub L bez znaczenia i powinien migać normalnie.
Pamietam jak w oplu próbowałem do tyłu zalozyć ledy, wtedy komp wykrywa zmianę oporności i kierunkowskazy migały jak szalone, po tym to poznać narazie w calibrze z przodu jest ok, ciekawe jak z tyłu włoze ledy, to co będzie heheeh
_________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek depeche
Debiutant
Dołączył: 17 Kwi 2014 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość/region): Brzeg/ Świeradów Zdrój Posiadane auto: Dodge Caliber 1,8. 2007r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 05 Sty 2015, 22:02 Temat postu: |
|
|
Po wymianie. Profilaktycznie wymieniłem wszystkie żarówki oraz kostkę do żarówki ( nadtopiona była) . Demontaż grilla, wyjęcie lamp z zatrzasków. I nie trzeba było resetować komputera. Mam benzyniaka 1,8. Cena za wszystko 80 zł |
|
Powrót do góry |
|
|
pilotm
Debiutant
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa Posiadane auto: Caliber 1.8 150KM
Piwa: 0/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
Farkas
Dyskutant
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa / mazowieckie Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
|
Wysłany: Sro 30 Mar 2016, 14:38 Temat postu: żarówki pozycyjne postojówki |
|
|
Niestety trzeba od dołu "na macane". Nadkola nie trzeba demontować, da radę sięgnąć _________________ Dodge Forever |
|
Powrót do góry |
|
|
Jacobs2
Debiutant
Dołączył: 17 Sty 2017 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wrocław Posiadane auto: Dodge Caliber 2008 1.8
Piwa: 1/3
|
Wysłany: Nie 03 Wrz 2017, 13:32 Temat postu: Wymiana żarówki H4 |
|
|
Witam, wybaczcie za odkopywanie tematu
Dziś poddałem się po godzinie walki z żarówką po prawej stronie (przy zbiornikach).
Odkręciłem je wszystkie, tak że byłem w stanie dosięgnąć do żarówki, jednak nie mogę jej wyciągnąć - trzymają ją druciki z którymi nie wiem co zrobić.
Czy trzeba je odkręcić? Czy jakoś je się odgina?
Niestety nie jestem w stanie ich odkręcić z uwagi na brak miejsca ...
Udało mi się zrobić zdjęcie. Widać śruby po obu stronach które ją trzymają ... Jakiś pomysł?
|
|
Powrót do góry |
|
|
111290PL
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 110 Skąd jesteś (miejscowość/region): Rzeszów Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 3/16
|
Wysłany: Nie 03 Wrz 2017, 17:58 Temat postu: |
|
|
musisz poluzować tą śrubkę po lewej jak widać na zdj, wtedy możesz odhaczyć te druciki i wyjąć żarówkę. bez odkręcania tej śrubki nie wyciągniesz żarówki.
Ja dałem mechanikowi do zmiany żarówki H4 i postojówki. Zapłaciłem 50zł _________________ Dodge Caliber 2007 2.0 Diesel |
|
Powrót do góry |
|
|
pilotm
Debiutant
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa Posiadane auto: Caliber 1.8 150KM
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 07 Wrz 2017, 08:25 Temat postu: |
|
|
[quote="111290PL"] bez odkręcania tej śrubki nie wyciągniesz żarówki.
Ja w swoim caliberku 1.8 wymieniałem żarówki bez odkręcania śrubek. |
|
Powrót do góry |
|
|
111290PL
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 110 Skąd jesteś (miejscowość/region): Rzeszów Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 3/16
|
Wysłany: Czw 07 Wrz 2017, 08:27 Temat postu: |
|
|
U mnie sie nie dalo albo nie potrafilem inaczej, juz nie pamietam. _________________ Dodge Caliber 2007 2.0 Diesel |
|
Powrót do góry |
|
|
smarzyk
Dyskutant
Dołączył: 13 Lis 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość/region): Poznań Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 150KM
Piwa: 7/2
|
Wysłany: Czw 14 Wrz 2017, 06:50 Temat postu: |
|
|
Aloha,
też chciałem wymienić żarówki z przodu bez zdejmowania bumpera jednak po 45min dotarło do mnie,
że to strata czasu...
Wykręcasz:
- 4 śrubki z nadkoli (2 na każdą stronę),
- chyba 8 od góry trzymające maskownice i bumper,
- 3 lub 4 od dołu i pięknie schodzi wszystko,
- jeszcze 3 śrubki na reflektor i można wymieniać,
Do tego można obejrzeć chłodnice układ klimy i całą mase ciekawych miejsc, może dojrzysz początek problemu
i uda Ci się naprawić przed poważniejszą usterką.
Po 2giej wymianie żarówek będziesz znawcą, cała operacja trwa 27min ze stoperem w ręku
Jeżeli chodzi o system odłączania napięcia po dłuższej jeździe z przepaloną zarówką,
to każdy z nas to ma (info z salonu i serwisu Dodge/Jeep/Chrysler), tylko, że nie od razu komputer
odłącza żarówkę. Ja niestety zbyt długo zwlekałem...
Normalnie we wtyku masz 12V jednak gdy podłączyć żarówkę, 12V znika w magiczny sposób
Byłem lżejszy o 350PLN za wykasowanie błędu z kompa- nie popełniajcie mojego błędu,
wymieniajcie jak szybko się da! Niestety samemu tego nie zrobicie, potrzebny jest oryginalny kabel + soft. _________________ Pomogłem Tobie, daj browarka, no nie wstydź się |
|
Powrót do góry |
|
|
|