Błąd przepustnicy "piorun"


Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bog_Sol

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): bydgoskie
Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 07 Lis 2011, 21:50    Temat postu: Błąd przepustnicy "piorun" Odpowiedz z cytatem

Dodge Caliber 2,0 SXT.
Od pewnego czasu zapala mi się (tylko przy uruchamianiu) kontrolka oznaczajaca błąd przepustnicy "piorun" i oczywiście nie wchodzi na obroty oraz trzęsie silnikiem jakby "wypadały zapłony". Czyściłem przepustnicę środkiem do czyszczenia gaźników. Przez miesiąc miałem spokój, ale znów zaczęło się - praktycznie przy każdym odpalaniu.

Pomóżcie.
_________________
bs
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Bog_Sol

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): bydgoskie
Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 21 Gru 2011, 20:04    Temat postu: Odpowiem sobie sam. Odpowiedz z cytatem

Kupiłem w serwisie nową przepustnicę za 1 tys.zł. wcześniej rozebrałem starą - wyczyściłem (przedmuchałem) czujniki, potem sprawdzili mi w serwisie kable (przedzwonili) - co dało pewność, że niesprawna jest przepustnica.
Przepustnicę wymieniłem sam - czynność trwała ok. 30-40min.
Już wszystko jest OK.
Stara przepustnica fizycznie jest sprawna, reaguje na zmianę napięcia zasilania - położenie pedału gazu, niesprawny jest czujnik (płytka).
_________________
bs
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
magdamiko1991

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Opel Omega 2,5 1997
Piwa: 1/0
PostWysłany: Czw 29 Gru 2011, 15:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Możesz spróbować wyczyścić przepustnicę specjalnym sprayem, ja tak zrobiłam i na moment pomogło, niestety potem się okazało, że przepustnica jest jednak sprawna, a zawinił przepływomierz. Więc warto sprawdzić wszystko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości) Wystawiono 1 piw(a)
lukaszwiech

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Jeep grand Cherokee 4.7 HO Overland 2003
Piwa: 0/1
PostWysłany: Nie 16 Mar 2014, 14:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam to samo w Calibrze 2010 z benzynową dwójką. Czyścili mi tą przepustnicę tam i z powrotem, i nic. Sprawdzali elektrycznie i elektronicznie, i nie znaleźli.

Po oczyszczeniu na chwilę spokój i od nowa. Wymienić przepustnicę? Nie da się wymienić samej płytki sterowania?

Może ktoś coś wymyślił?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
BigG1975

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): Straszyn
Posiadane auto: Dodge Caliber 1,8 2007
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 24 Lip 2014, 14:36    Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Błąd przepustnicy "piorun" Odpowiedz z cytatem

Jak poradziles sobie z tym problemem? Mam ten sam problem. Prosze o porade.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Czw 24 Lip 2014, 14:36    Temat postu: reklama

Powrót do góry
lukaszwiech

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Jeep grand Cherokee 4.7 HO Overland 2003
Piwa: 0/1
PostWysłany: Czw 24 Lip 2014, 18:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyszczenie, walenie młotem, demontowanie, montowanie, czyszczenie, walenie młotem...

Przekleństwa...

Wymiana na nową. Nową lekko używaną nawet. Ale wymiana, bo niestety, ale elektronika która szwankuje zalana jest w body przepustnicy, więc nienaprawialna.

Przeszukałem wszystkie fora angielskojęzyczne jakie znalazłem, i niestety nie ma innej metody.

Zdaje się.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
krzysiek depeche

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość/region): Brzeg/ Świeradów Zdrój
Posiadane auto: Dodge Caliber 1,8. 2007r
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 27 Lip 2014, 09:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie to samo. Najpierw "piorun" sam zgasł. Po kilku dniach silnik wariwoał, bez mocy, bez przyśpieszenia. Podłączenie pod kompa "błąd przepustnicy" . Wyczyszczenie błędów. 2 dni jazdy OK. I znów to samo. Zamówienie nowej. I tu niespodzianka Wink Cały tydzień jazdy bez problemu. Wizyta w warsztacie , wymiana przepustnicy 1100 zł mniej w portfelu Sad
Przepustnica sama w sobie "nierozbieralna" złożona jak puszka konserwy.
Po założeniu nowej kilka km komputer pokazywał spalanie w granicach 11L ale podobno przepustnica ma się "wgrać" w komputer auta. Teraz już normalnie 7-8 L
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
lukaszwiech

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Jeep grand Cherokee 4.7 HO Overland 2003
Piwa: 0/1
PostWysłany: Nie 27 Lip 2014, 12:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko to samo u mnie, może wolniej trochę, bo odstępy między tymi brakami mocy sięgały nawet 1000km. I bujałem się z tym kilka miesięcy zanim dorosłem do wymiany.

niestety, taki mamy klimat, jak to mówią.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
karolina1411

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz
Posiadane auto: Dodge Caliber 2010, 2,0
Piwa: 0/1
PostWysłany: Sro 27 Sie 2014, 13:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Ja z tym samym problemem. 3 miesiące temu na trasie włączył mi się "piorun". Silnik przełączył się w tryb awaryjny. Dokulałam się jakoś do najbliższego miasta i elektromechanika. Podłączyli pod komputer i nic. Samochód normalnie odpalił i więcej się to nie pojawiło przez kilka tygodni. Potem coraz częściej.
Zawiozłam wczoraj mojego Calibra do mechanika, wyczyścili przepustnicę, ale błąd się pokazuje i nie łapie obrotów na biegu jałowym.
Przepustnica jest jak jedna całość, tak zmontowana. Nie da się jej rozebrać i zobaczyć, co dokładnie w niej nie działa. Właśnie zamówiłam nową. 1000zł. Crying or Very sad
Ech, życie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
karolina1411

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz
Posiadane auto: Dodge Caliber 2010, 2,0
Piwa: 0/1
PostWysłany: Czw 28 Sie 2014, 17:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przepustnica wymieniona. Błędy się wykasowały, wgrała się bez problemu. Można śmigać Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Arci75

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 20 Sie 2016
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość/region): Zamość
Posiadane auto: Dodge caliber 1.8 150KM 2006 r.
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 12 Kwi 2017, 11:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam problem taki że u mnie nie pokazuje żadnego błędu przepustnicy ale mechanik stwierdził że i tak trzeba ją wymienić a wtedy ustąpi szarpanie silnika
_________________
Caliber 1.8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
tatra

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość/region): Rabka Zdrój
Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8
Piwa: 5/0
PostWysłany: Pią 14 Kwi 2017, 13:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
I znowu się spotykamy.
Miałem to samo , tylko u mnie przyszło nagle i niespodziewanie.
Auto chodziło jakby mu odciął 2 gary.
Pokazuje tylko kontrolkę przepustnicy nie rejestrując błędu.
Po wymianie przepustnicy auto jak nowe.
Długo się zastanawiałem czy to aby to.
Jeżeli jeszcze tego nie robiłeś , nie pchaj się w używaną przepustnicę , bo taką już masz i możesz kupić jeszcze gorszą.
Tylko nowa z serwisu-koszt ok.1000-1100zł.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
koszalin11

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 51
Skąd jesteś (miejscowość/region): Koszalin
Posiadane auto: Citroen Jumpy Atlante 2,0 HDI
Piwa: 5/1
PostWysłany: Pią 12 Maj 2017, 15:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A nie dało rady przepustnicy zregenerować bo swoją wysłałem do regeneracji i chodzi jak nowa. Regenerowałem w tej firmie http://www.g-m-s.com.pl/. Koszt 150 zł plus koszty wysyłki. Razem wyszło 185 zł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
ewelina196

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 14 Cze 2017
Posty: 35
Skąd jesteś (miejscowość/region): DEBICA
Posiadane auto: Dodge caliber sxt 2.0crd 2007r
Piwa: 1/3
PostWysłany: Sro 05 Lip 2017, 19:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nowa org.490zl pierburg wymiana sam i po klopocie spalanie przy 80 km/h 4.9-5.0l trasa
Miasto 6.0-6.7l wskazania z licznika
_________________
Broda
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
iro72

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 31 Paź 2017
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk
Posiadane auto: Dodge Caliber 1,8 SXT-2009
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 01 Lis 2017, 17:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jestem posiadaczem Calibra od tygodnia. Moje pytanie brzmi: Czy to normalne, ze kontrolka przepustnicy po przekręceniu kluczyka świeci około 15 sekund? Ponadto wywala co jakiś czas na deskę ABS i ESP BAS. Po kluczykowaniu błędów brak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group