Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bog_Sol
Czytelnik
Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): bydgoskie Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 07 Lis 2011, 21:50 Temat postu: Błąd przepustnicy "piorun" |
|
|
Dodge Caliber 2,0 SXT.
Od pewnego czasu zapala mi się (tylko przy uruchamianiu) kontrolka oznaczajaca błąd przepustnicy "piorun" i oczywiście nie wchodzi na obroty oraz trzęsie silnikiem jakby "wypadały zapłony". Czyściłem przepustnicę środkiem do czyszczenia gaźników. Przez miesiąc miałem spokój, ale znów zaczęło się - praktycznie przy każdym odpalaniu.
Pomóżcie. _________________ bs |
|
Powrót do góry |
|
|
Bog_Sol
Czytelnik
Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): bydgoskie Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 21 Gru 2011, 20:04 Temat postu: Odpowiem sobie sam. |
|
|
Kupiłem w serwisie nową przepustnicę za 1 tys.zł. wcześniej rozebrałem starą - wyczyściłem (przedmuchałem) czujniki, potem sprawdzili mi w serwisie kable (przedzwonili) - co dało pewność, że niesprawna jest przepustnica.
Przepustnicę wymieniłem sam - czynność trwała ok. 30-40min.
Już wszystko jest OK.
Stara przepustnica fizycznie jest sprawna, reaguje na zmianę napięcia zasilania - położenie pedału gazu, niesprawny jest czujnik (płytka). _________________ bs |
|
Powrót do góry |
|
|
magdamiko1991
Czytelnik
Dołączył: 29 Gru 2011 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź Posiadane auto: Opel Omega 2,5 1997
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Czw 29 Gru 2011, 15:25 Temat postu: |
|
|
Możesz spróbować wyczyścić przepustnicę specjalnym sprayem, ja tak zrobiłam i na moment pomogło, niestety potem się okazało, że przepustnica jest jednak sprawna, a zawinił przepływomierz. Więc warto sprawdzić wszystko. |
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszwiech
Czytelnik
Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Jeep grand Cherokee 4.7 HO Overland 2003
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Nie 16 Mar 2014, 14:00 Temat postu: |
|
|
Mam to samo w Calibrze 2010 z benzynową dwójką. Czyścili mi tą przepustnicę tam i z powrotem, i nic. Sprawdzali elektrycznie i elektronicznie, i nie znaleźli.
Po oczyszczeniu na chwilę spokój i od nowa. Wymienić przepustnicę? Nie da się wymienić samej płytki sterowania?
Może ktoś coś wymyślił? |
|
Powrót do góry |
|
|
BigG1975
Czytelnik
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Straszyn Posiadane auto: Dodge Caliber 1,8 2007
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 24 Lip 2014, 14:36 Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Błąd przepustnicy "piorun" |
|
|
Jak poradziles sobie z tym problemem? Mam ten sam problem. Prosze o porade. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Czw 24 Lip 2014, 14:36 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszwiech
Czytelnik
Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Jeep grand Cherokee 4.7 HO Overland 2003
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Czw 24 Lip 2014, 18:56 Temat postu: |
|
|
Czyszczenie, walenie młotem, demontowanie, montowanie, czyszczenie, walenie młotem...
Przekleństwa...
Wymiana na nową. Nową lekko używaną nawet. Ale wymiana, bo niestety, ale elektronika która szwankuje zalana jest w body przepustnicy, więc nienaprawialna.
Przeszukałem wszystkie fora angielskojęzyczne jakie znalazłem, i niestety nie ma innej metody.
Zdaje się. |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek depeche
Debiutant
Dołączył: 17 Kwi 2014 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość/region): Brzeg/ Świeradów Zdrój Posiadane auto: Dodge Caliber 1,8. 2007r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 27 Lip 2014, 09:21 Temat postu: |
|
|
U mnie to samo. Najpierw "piorun" sam zgasł. Po kilku dniach silnik wariwoał, bez mocy, bez przyśpieszenia. Podłączenie pod kompa "błąd przepustnicy" . Wyczyszczenie błędów. 2 dni jazdy OK. I znów to samo. Zamówienie nowej. I tu niespodzianka Cały tydzień jazdy bez problemu. Wizyta w warsztacie , wymiana przepustnicy 1100 zł mniej w portfelu
Przepustnica sama w sobie "nierozbieralna" złożona jak puszka konserwy.
Po założeniu nowej kilka km komputer pokazywał spalanie w granicach 11L ale podobno przepustnica ma się "wgrać" w komputer auta. Teraz już normalnie 7-8 L |
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszwiech
Czytelnik
Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Jeep grand Cherokee 4.7 HO Overland 2003
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Nie 27 Lip 2014, 12:56 Temat postu: |
|
|
Wszystko to samo u mnie, może wolniej trochę, bo odstępy między tymi brakami mocy sięgały nawet 1000km. I bujałem się z tym kilka miesięcy zanim dorosłem do wymiany.
niestety, taki mamy klimat, jak to mówią. |
|
Powrót do góry |
|
|
karolina1411
Czytelnik
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz Posiadane auto: Dodge Caliber 2010, 2,0
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Sro 27 Sie 2014, 13:28 Temat postu: |
|
|
Witam.
Ja z tym samym problemem. 3 miesiące temu na trasie włączył mi się "piorun". Silnik przełączył się w tryb awaryjny. Dokulałam się jakoś do najbliższego miasta i elektromechanika. Podłączyli pod komputer i nic. Samochód normalnie odpalił i więcej się to nie pojawiło przez kilka tygodni. Potem coraz częściej.
Zawiozłam wczoraj mojego Calibra do mechanika, wyczyścili przepustnicę, ale błąd się pokazuje i nie łapie obrotów na biegu jałowym.
Przepustnica jest jak jedna całość, tak zmontowana. Nie da się jej rozebrać i zobaczyć, co dokładnie w niej nie działa. Właśnie zamówiłam nową. 1000zł.
Ech, życie. |
|
Powrót do góry |
|
|
karolina1411
Czytelnik
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz Posiadane auto: Dodge Caliber 2010, 2,0
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Czw 28 Sie 2014, 17:30 Temat postu: |
|
|
Przepustnica wymieniona. Błędy się wykasowały, wgrała się bez problemu. Można śmigać |
|
Powrót do góry |
|
|
Arci75
Debiutant
Dołączył: 20 Sie 2016 Posty: 34 Skąd jesteś (miejscowość/region): Zamość Posiadane auto: Dodge caliber 1.8 150KM 2006 r.
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 12 Kwi 2017, 11:29 Temat postu: |
|
|
Ja mam problem taki że u mnie nie pokazuje żadnego błędu przepustnicy ale mechanik stwierdził że i tak trzeba ją wymienić a wtedy ustąpi szarpanie silnika _________________ Caliber 1.8 |
|
Powrót do góry |
|
|
tatra
Dyskutant
Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość/region): Rabka Zdrój Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8
Piwa: 5/0
|
Wysłany: Pią 14 Kwi 2017, 13:17 Temat postu: |
|
|
Witam.
I znowu się spotykamy.
Miałem to samo , tylko u mnie przyszło nagle i niespodziewanie.
Auto chodziło jakby mu odciął 2 gary.
Pokazuje tylko kontrolkę przepustnicy nie rejestrując błędu.
Po wymianie przepustnicy auto jak nowe.
Długo się zastanawiałem czy to aby to.
Jeżeli jeszcze tego nie robiłeś , nie pchaj się w używaną przepustnicę , bo taką już masz i możesz kupić jeszcze gorszą.
Tylko nowa z serwisu-koszt ok.1000-1100zł.
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
koszalin11
Dyskutant
Dołączył: 08 Mar 2011 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość/region): Koszalin Posiadane auto: Citroen Jumpy Atlante 2,0 HDI
Piwa: 5/1
|
Wysłany: Pią 12 Maj 2017, 15:37 Temat postu: |
|
|
A nie dało rady przepustnicy zregenerować bo swoją wysłałem do regeneracji i chodzi jak nowa. Regenerowałem w tej firmie http://www.g-m-s.com.pl/. Koszt 150 zł plus koszty wysyłki. Razem wyszło 185 zł. |
|
Powrót do góry |
|
|
ewelina196
Debiutant
Dołączył: 14 Cze 2017 Posty: 35 Skąd jesteś (miejscowość/region): DEBICA Posiadane auto: Dodge caliber sxt 2.0crd 2007r
Piwa: 1/3
|
Wysłany: Sro 05 Lip 2017, 19:44 Temat postu: |
|
|
Nowa org.490zl pierburg wymiana sam i po klopocie spalanie przy 80 km/h 4.9-5.0l trasa
Miasto 6.0-6.7l wskazania z licznika _________________ Broda |
|
Powrót do góry |
|
|
iro72
Czytelnik
Dołączył: 31 Paź 2017 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk Posiadane auto: Dodge Caliber 1,8 SXT-2009
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 01 Lis 2017, 17:31 Temat postu: |
|
|
Jestem posiadaczem Calibra od tygodnia. Moje pytanie brzmi: Czy to normalne, ze kontrolka przepustnicy po przekręceniu kluczyka świeci około 15 sekund? Ponadto wywala co jakiś czas na deskę ABS i ESP BAS. Po kluczykowaniu błędów brak. |
|
Powrót do góry |
|
|
|