Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek0128
Debiutant
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lipsko Posiadane auto: Seat Cordoba 1.9 TDI AGR
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 01 Lis 2011, 10:35 Temat postu: 1.9 TDI Kopci na niebieskawy kolor |
|
|
Witam,od dłuższego czasu mam problem z kopceniem po uruchomieniu silnika,problem jest do puki silnik się nie rozgrzeje potem ustaje,oleju nie ubywa,trzyma stan od wymiany do wymiany,komp żadnych usterek nie zgłasza trochę nie równo pracuje po uruchomieniu ale po kilkunastu sekundach pracuje prawidłowo a kopci na niebieskawy kolor,im silnik cieplejszy tym mniej dymi,kąt wtrysku prawidłowy,wszystko na czas wymieniane i nie wiem w czym może być problem?podejrzewam pompę wtryskową albo wtryski,ale czy na pewno?mógłby ktoś pomóc w rozwiązaniu tego problemu?dziękuję i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Tomek0128 dnia Czw 09 Sie 2012, 21:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
kaprys
Debiutant
Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bełchatów Posiadane auto: Seat Ibiza 1,9
Piwa: 5/0
|
Wysłany: Wto 01 Lis 2011, 12:21 Temat postu: |
|
|
Paliwo kopci na czarno, olej na jasno-niebiesko, wiec ani wtryski ani pompa. Może uszczelka pod głowicą albo przedostawanie się oleju z turbiny. |
|
Powrót do góry |
|
|
szymekgd
Auto Maniak
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
|
Wysłany: Wto 01 Lis 2011, 12:31 Temat postu: |
|
|
Spala Ci olej, sprawdz za waz za turbo, inna mozliwosc to puszczaja uszczelniacze. _________________ pozdr. Michal |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomek0128
Debiutant
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lipsko Posiadane auto: Seat Cordoba 1.9 TDI AGR
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 02 Lis 2011, 19:28 Temat postu: |
|
|
[quote="Tomek0128"]Skoro twierdzicie że może uszczelniacze albo turbo puszcza olej to dlaczego oleju nie ubywa???spaliny nie mają zapachu spalonego oleju a od jednego mechanika dowiedziałem się że takie objawy są jeśli paliwo jest źle spalane i dlatego takie efekty są,na razie muszę z tym jeździć,ale pierwsze co zrobię to sprawdzę wtryski a potem pompę,jeśli to nie pomoże to będę martwił się co dalej z tym fantem zrobić,trochę dziwne że po rozgrzaniu silnika wszystko ustaje a auto pali na dotyk,jeśli ktoś miałby jakieś pomysły jeszcze to proszę piszcie.Aha zapomniałem dodać że te spaliny dość mocno szczypią w oczy. |
|
Powrót do góry |
|
|
szymekgd
Auto Maniak
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
|
Wysłany: Sro 02 Lis 2011, 20:48 Temat postu: |
|
|
Zdejmij waz z odmy, lub z ic lub egra, na 99.9% znajdziesz tam olej ktory przeciez nie ubywa. _________________ pozdr. Michal |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sro 02 Lis 2011, 20:48 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomek0128
Debiutant
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lipsko Posiadane auto: Seat Cordoba 1.9 TDI AGR
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 02 Lis 2011, 21:41 Temat postu: |
|
|
szymekgd napisał: | Zdejmij waz z odmy, lub z ic lub egra, na 99.9% znajdziesz tam olej ktory przeciez nie ubywa. |
To jeśli jest tam olej jak piszesz to skąd się on tam bierze??? |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomek0128
Debiutant
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lipsko Posiadane auto: Seat Cordoba 1.9 TDI AGR
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 02 Lis 2011, 22:16 Temat postu: |
|
|
[quote="Tomek0128"] szymekgd napisał: | Zdejmij waz z odmy, lub z ic lub egra, na 99.9% znajdziesz tam olej ktory przeciez nie ubywa. |
Wyczyszczę cały dolot i zaślepię odmę a odpowietrzenie silnika dam w butelkę to w tedy zobaczę czy turbina puszcza,co o tym myślicie? |
|
Powrót do góry |
|
|
szymekgd
Auto Maniak
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
|
Wysłany: Sro 02 Lis 2011, 22:21 Temat postu: |
|
|
Z ukladu odpowietrzania i smarowania silnika oraz turbiny
Z odmy jest wyrzucana mgielka, wiec zmianu stanu na bagnecie nie zauwazysz, gorzej jak bedzie turbina gubic olej... _________________ pozdr. Michal |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomek0128
Debiutant
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lipsko Posiadane auto: Seat Cordoba 1.9 TDI AGR
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 02 Lis 2011, 22:32 Temat postu: |
|
|
szymekgd napisał: | Z ukladu odpowietrzania i smarowania silnika oraz turbiny
Z odmy jest wyrzucana mgielka, wiec zmianu stanu na bagnecie nie zauwazysz, gorzej jak bedzie turbina gubic olej... |
Jeśli okaże się że turbina gubi olej to ją wymontuję i oddam do regeneracji i może będzie po sprawie,a jak nie to będę szukał dalej,a co powiesz o spalinach bo w oczy mocno szczypią?potem jak się zagrzeje to już jest ze wszystkim ok. |
|
Powrót do góry |
|
|
szymekgd
Auto Maniak
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
|
Wysłany: Czw 03 Lis 2011, 09:46 Temat postu: |
|
|
U mnie po rozruchu w chlodniejsze dni tez czuc w kabinie,przez nawiew, gryzacy zapach nie spalonej ropy, trwa to tylko chwile, wiec nawet nie chce mi sie szukac nieszczelnosci, ale podejrzewam lacznik elastyczny za turbina. _________________ pozdr. Michal |
|
Powrót do góry |
|
|
rbtm
Debiutant
Dołączył: 17 Mar 2009 Posty: 44 Skąd jesteś (miejscowość/region): P-wy Posiadane auto: Seat Cordoba Vario 1.9 TDI 130KM
Piwa: 1/8
|
Wysłany: Wto 23 Paź 2012, 16:55 Temat postu: |
|
|
witam! podczepie sie bo mam podobny problem.. z rana zakopci na niebiesko potem ustaje.. niby się zbiera ale turbina daje tylko do 3 tyś obr. potem strasznie zgrzyta a ostatnio czasami podczas jazdy potrafi wpaść w tryb awaryjny i muszę zjechać i ponownie uruchomić silnik.. ktoś wie co jest grane?? bo już zaczynam się bać jezdzic tym autem.. |
|
Powrót do góry |
|
|
maja21017
Debiutant
Dołączył: 20 Gru 2012 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość/region): jawor Posiadane auto: cordoba vario tdi 2001 ALH
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 06 Sty 2013, 11:53 Temat postu: |
|
|
jak wpada wtryb awaryjny,przyczyn jest kilka,zawor sterujacy turbo,wiesza sie,tyrbina zapieczona na lopatkach jesli taka masz w swoim aucie,podcisnienia masz szczelne?,czassem wystarczy przegonic poza miastem i po sprawie,moja variatka,jak pojezdze troche po miescie,zaczyna mulic,autostrada i ogien!! wszystko wraca do normy co do kopcenia z rana ,moja po odpaleniu czasem da dyma,ale panowie,nie oszukujmy sie,jakie mamy paliwa tak pracuje nasze auta,to raz moja zaczela mocniej przykapcac wiec sprawdzilem swieczki,dwie nie grzaly wogole,wymiana i delikatnie z rana przy pierwszym starcie pusci dymka. _________________ Nie moc silnika,a technika,czyni zawodnika. |
|
Powrót do góry |
|
|
benio4
Dyskutant
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość/region): Sopot Posiadane auto: Kia Magentis 2.0 16v
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Czw 17 Sty 2013, 22:28 Temat postu: |
|
|
Witam:) Podłaczam się do pierwszego postu
- Biały dym mało paliwa
- Czarny dym mało powietrza
I z tego co opowiadasz że na zimnym nie równo chodzi i trochę zakopci a potem ok to mam wrażenie jakby jakiś zawór był nie szczelny.
Mój kolega ma tak samo w BMW też ma słabszą kompresje na jednym cylindrze i te same objawy jak podłapie tem. to jest ok i nie bierze oleju.
a czy bierze turbina olej to łatwo sprawdzić wystarczy zdjąć przewód od intercooler lub na wylocie z turbiny do kolektora ssącego i jak jest mokry mocno to znaczy że puszcza. |
|
Powrót do góry |
|
|
|