Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dorotadorota
Czytelnik
Dołączył: 10 Paź 2011 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków Posiadane auto: Ford scorpio
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 11 Paź 2011, 13:53 Temat postu: problem z iskrą i paliwem ford scorpio 2000 dohc 92r |
|
|
Witam szanowne grono.
NIe mam iskry na świecach i pompa nie podaje paliwa w Fordzie Scorpio z 1992r silnik DOHC 2000cc Sprawdziłam bezpieczniki w skrzynce , wyczyściłam wszystkie styki. W komputerze mam tylko jedno stałe zasilanie . Podpięłam pompę na krótko ( + bezpośrednio do pompy i działa) . Obecnie staram się zlokalizować przekaźnik który odpowiada za doprowadzenie do komputera prąd , ale nie mogę go zlokalizować . Samochód jest na gaz i na gazie też nie odpala . Proszę o pomoc, może ktoś z Was wie o co tu chodzi.
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za pomoc
Panowie, liczę na waszą pomoc.....dot. mojego Scorpio/
Scalony przez Emiś-
-Pkt 20 RF |
|
Powrót do góry |
|
|
dziadek1
Auto Maniak
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość/region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
|
Wysłany: Wto 11 Paź 2011, 18:46 Temat postu: |
|
|
Proponuję zacząć od 2 rzeczy. Jeżeli jest immobilajzer, czy to nie jest jego wina, bo on tak potrafi wyłączyć. Drugie wyłącznik uderzeniowy, spróbować go włączyć.
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dorotadorota
Czytelnik
Dołączył: 10 Paź 2011 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków Posiadane auto: Ford scorpio
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 12 Paź 2011, 20:20 Temat postu: |
|
|
Dziękuje za informację . Sprawdziłam wyłącznik uderzeniowy i jest OK. to jest stary Skorpio 1992r i w kluczyku nic nie ma tzw. ,, pestka" może Wiesz gdzie ewentualnie może znajdować się immobilajzer bo nei mam pojęcia gdzie go szukać . Bardzo proszę o pomoc ponieważ robi sie coraz zimniej a autko stoi |
|
Powrót do góry |
|
|
dziadek1
Auto Maniak
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość/region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
|
Wysłany: Sro 12 Paź 2011, 20:52 Temat postu: |
|
|
Jeżeli jest instalacja immo, to on znajduje się w kluczyku, a odbiornik w stacyjce, tak że chyba nie masz. Prawie się nie zdarza, żeby pompa i iskra padły równocześnie i jeżeli wyłącznik sprawny nie immo to według mnie prognoza na komputer. Jeżeli wiesz, który bezpiecznik odpowiada za zasilanie kompa, to przekręć kluczyk i zbadaj, czy na tym bezpieczniku jest prąd. Wydaje mi się, że nie ma osobnego przekaźnika dla zasilania komputera. Może być tylko przekaźnik pradu "po kluczyku" i z tego przekaźnika bierze prąd kilka urządzeń, między innymi komp. A kontrolki typu ładowania akumulatora świecą się po przekręceniu kluczyka? A w tym zasilaniu komputera, o którym piszesz jest prąd?
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dorotadorota
Czytelnik
Dołączył: 10 Paź 2011 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków Posiadane auto: Ford scorpio
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 12 Paź 2011, 21:28 Temat postu: |
|
|
Kontrolki wszystkie sie świecą. Pompa paliwowa na krótko działa. Bezpieczniki wszystkie są sprawne - To już sprawdziłam . na komputerze jest zasilanie tylko na pierwszym tzw stałym. To auto jest na gaz ale na gzie też nie odpala i go nie czuć. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sro 12 Paź 2011, 21:28 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
dziadek1
Auto Maniak
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość/region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
|
Wysłany: Sro 12 Paź 2011, 22:29 Temat postu: |
|
|
Komputer powinien mieć, z tego co pamiętam, drugie zasilanie "po kluczyku" Nie możesz go zlokalizować? Może na schemacie bezpieczników jest opisane i po kabelku? . Może dostęp do jakiegoś schematu? Jeżeli komputer główny nie "rabotajet" to nie ma iskry, nie włączy pompy paliwa i na gazie też nie pojedzie. A gaz, powinien być tak podłączony, że jak komputer główny nie działa, to też nie otwierają się elektrozawory gazowe i gazu nie będzie czuć. Niektóre instalacje są takie, że przełączy na gaz dopiero jak silnik jest ciepły. A sprawdzałaś, czy we wtyczce komputerowej nie pojawia się prąd "po kluczyku"?
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dorotadorota
Czytelnik
Dołączył: 10 Paź 2011 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków Posiadane auto: Ford scorpio
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 13 Paź 2011, 20:48 Temat postu: |
|
|
Dziadek 1 . Dziękuję za tak szybkie reagowanie na moje posty. . Dzisiaj kolejne popołudnie spędziłam przy moim autku. wszystko jest sprawne a komputer nie ma zasilania po kluczyku. Dzisiaj wyjęłam przekaźnik R5 - ze schematu wydedukowałam , że on stoi na drodze pomiędzy kompem a baterią . Ale on wygląda na sprawny, tylko : jak tylko wkładam go w gniazdo momentalnie przełącza sie na zwarty. Postanowiłam
bezpośrednio doprowadzić prąd do gniazda R5 i zobaczyć czy pojawi się zasilanie na komputerze. Jak podaje prąd do środkowego to nic sie nie dzieje, natomiast jak podaję na trójkę to gniazdo iskrzy. Jak sądzisz Dziadek 1 czyżby gdzieś zwarcie? A i jeszcze jedno jak wyciągnę wtyczkę tę co znajduję się zaraz przed puszką z bezpiecznikami -długa zamykana na metalową klapkę. to ani w środkowym ani na trójce nie iskrzy . |
|
Powrót do góry |
|
|
dziadek1
Auto Maniak
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość/region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
|
Wysłany: Czw 13 Paź 2011, 22:01 Temat postu: |
|
|
Porady elektyczne przez internet są trudne. Przekaźnik R5 przełącza się na zwarty w ogóle, czy po kluczyku? Mam nadzieję, .że te miejsca, gdzie próbujesz podłączyć bezpośrednio prąd do komputera wynikają ze schematu? Nastepne pytanie zasilanie komputera powinno być zabezpieczone jednym, a nawet dwoma bezpiecznikami. Nic o nich nie pisałaś. Z tego co mi się przypomina, to przynajmniej 1 z nich był 10A, tak że jak jesteś pewna że tam powinien być prąd, to jakieś tam iskrzenie o niczym nie świadczy. Co kolwiek włączysz, co "je" prąd to następuje iskrzenie, byle to nie było totalne zwarcie. A jak masz schemat, to nie widać gdzie komp ma dostać prąd? Nie masz możliwości podpięcia auta pod compa diagnostycznego? Możliwe, że wyciągnięcie tej wtyczki odłączy coś tam (np masę) i nie iskrzy.
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dorotadorota
Czytelnik
Dołączył: 10 Paź 2011 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków Posiadane auto: Ford scorpio
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 14 Paź 2011, 10:11 Temat postu: |
|
|
Witam, Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie moim problemem. Tak to fakt , porady przez internet są bardzo trudne, tym bardziej jak o problemie pisze blondynka . Najprościej było by oddać moje scorpio do mechanika ale pozbawiła bym się przyjemności osobistego sukcesu z naprawienia mojej skorupy . Do rzeczy. Schemat ściągnęłam z internetu ( bardzo mało jest materiałów odnośnie mojego modelu - 2,0DOHC 1992r) Z tego co wywnioskowałam to bezpieczniki odpowiedzialne za komputer znajdują się w puszce po prawej stronie ( ta podłużna ) i oznaczone są Rzymskimi cyframi II i III , ale może się mylę - tu proszę o pomoc.Bezpieczniki II i III sprawne. Przekaźnik z diodą R5 wchodzi na pozycję ,,zwarty" bez względu na to czy jest załączony kluczyk , czy nie. Po doprowadzeniu bezpośrednio prądu do gniazda R5 - tak dedykuję że nawet jakby był przepalony bezpiecznik to nie powinien iskrzyć ( to jest bardzo mocne iskrzenie, nie standardowe . Odpięłam komputer aby go wyeliminować, a potem wtyczki od wtrysków i po tym zabiegu też iskrzy. Jedynie jak wypinam wtyczkę o której wspominałam gniazdo nie iskrzy. Nie mogę nigdzie znaleść schematu wiązek przewodów i nie mam pojęcia gdzie te kable mogą iść . Dziadek 1 jeżeli masz jeszcze cierpliwość do mnie to bardzo proszę abyś służył mi cennymi wskazówkami. Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
dziadek1
Auto Maniak
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość/region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
|
Wysłany: Pią 14 Paź 2011, 12:37 Temat postu: |
|
|
Zaskoczenie - na mój głupi rozum, żaden przekaźnik nie powinien włączać się wyłącznie po włączeniu akumulatora, bo przekaźniki służą do "gęstych" prądów, ale....1.żeby to sprawdzić poskładaj wszystko jak było fabrycznie, wszystko wyłączone w aucie, drzwi i klapy zamknięte, ściągasz np. klemę minus i łączysz tą klemę miernikiem z akumulatorem. Jeżeli płynący prąd będzie ok. 0,05A to jest wszystko w porządku. 2. Możesz to woltomierzem, albo żarówką - czy po poskładaniu wszystkiego, podłączeniu akumulatora i przekręceniu kluczyka na bezpiecznikach komputerowych jest prąd, przy okazji napisz jakiej wielkości są to bezpieczniki. 3 Wypiąć wtyczkę w komputerze, wyciągnąć bezpieczniki komputerowe i spróbować miernikiem nastawionym na ikonkę diody sprawdzić połączenia - jedna końcówka miernika do pinu we wtyczce komputerowej, druga do gniazda po bezpieczniku. Jedno gniazdo powinno być połączone z jakimś pinem a drugie z innym. Tylko wydedukuj dobrze z której strony bezpiecznika dotykasz, bo jedna strona to zasilanie, a druga ta włąściwa.
Pozdrawiam
Jak nie masz miernika, a lubisz działąć to sobie kup. Nie musi być wysokiej klasy, cena ok 15 zł. _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dorotadorota
Czytelnik
Dołączył: 10 Paź 2011 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków Posiadane auto: Ford scorpio
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 14 Paź 2011, 16:32 Temat postu: |
|
|
No to pojechałeś po bandzie.....
Zaraz idę do Castoramy po miernik...i sobotę mam z głowy |
|
Powrót do góry |
|
|
|