Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adamek9494
Dyskutant
Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 64 Skąd jesteś (miejscowość/region): Poznan Posiadane auto: Honda Jazz Sport 1,4 2005
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Czw 31 Maj 2018, 10:59 Temat postu: |
|
|
Dzięki Bardzo
Zakupilem filtr mana W610/6 i olej Amsoil 5W30 do tego uszczelka pod kape zaworowa i 8 świec Denso K20TT zobaczymy.
A teraz tak, jak to z tym zaworami jest rozmawiamy tutaj, piszemy nowe wątki i w sumie wiem ze regulować trzeba
Ale dzwonie wczoraj do mechanika z warsztatu "Japan Serwis " który ma dobrą opinie w internecie i zajmuję sie tylko Japońskimi samochodami. A on mi mówi ze w Hondzie Jazz z 2005 roki nie reguluje sie zaworów, ze on na placu ma z 15 Hond jazz z różnym przebiegiem, jedna nawet z nalotem 350 000 km i ze w żadnej nie regulowal nigdy zaworów i ze jeśli ja muszę regulować to zaniedbał em to auto jeżdżąc na słabej jakości oleju, bądź mam tak rozciągnięty łańcuch ze sie rozregulowaly tak czy inaczej mam kogoś bardziej zaufanego do tego typu prac ale skoro Japan Serwis to myślałem ze wiedzą co robić a wyszło jak wyszło Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
Sylpete
Auto Maniak
Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 805 Skąd jesteś (miejscowość/region): K-Pax Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-DSI 2005r.
Piwa: 41/8
|
Wysłany: Czw 31 Maj 2018, 14:15 Temat postu: |
|
|
Bzdury jakieś...
Nie rozumiem jak ktoś specjalizujący się w japończykach potrafi tak lekceważyć kwestię prawidłowych luzów zaworowych.
OK, to zanikająca wiedza bo przytłaczająca większość europejskich i amerykańskich silników ma hydrauliczną kompensację luzów zaworowych ale japsy idą swoją drogą i najczęściej w ich konstrukcjach przy luzach zaworowych TRZEBA grzebać.
Tak na marginesie: instrukcje i serwisówki Hondy nie mówią o regulacji zaworów co 40 czy 100 tys. km tylko o KONTROLI, sprawdzeniu luzów zaworowych. Czasami wartości utrzymują się w wymaganym zakresie a czasami wymagają regulacji. Ale zajrzeć i tak musimy.
Więc jeśli warsztat specjalizujący się w japońskiej motoryzacji opowiada takie rzeczy to albo był to skrót myślowy i chodziło o to że zawory sprawdzali ale wszystko było OK (nie kupuję tego), albo...cóż, nie są tacy super.
I nie daj sobie wmówić że pan mechanik na słuch ocenił że wszystko jest w porządku. _________________ man feed machine, machine feed man |
|
Powrót do góry |
|
|
kedlaw07
Auto Maniak
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość/region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
|
Wysłany: Pią 01 Cze 2018, 10:22 Temat postu: |
|
|
Od kiedy łąńcuch sam może rozregulować zawory ?
Jeżeli jestem w błędzie to proszę o sprostowanie.
Natomiast to stwierdzenie "Regulacja zaworów", może być dwuznacznie zinterpretowane.
W serwisówce -> Tabela przeglądów okresowych -> Tabela przeglądów w warunkach normalnych - wersja europejska jest napisane "Sprawdzić luzy zaworowe" i podana wartość w kilometrach.
Dla jazza II wynosi ona 40 tys km.
Jednak w/w opis jest odnośnikiem do strony na której opisano czynności regulacji luzu zaworu.
Tak więc dla mnie jest to przekaz mówiący o wykonaniu powyższych czynności celem sprawdzenia czy dane wartości są zawarte w odpowiednich normach zalecanych przez producenta.
Być może pan mechanik stwierdził, że jeżeli nie ma problemów z silnikiem to po co robić przegląd w postaci zaglądnięcia pod pokrywę zaworów i przyjrzenia się temu co producent zaleca wykonać.
Jednak uważam, że takie podejście do klienta można zinterpretować jako pozbycie się osoby która ma pojęcie o naprawie swojego samochodu i może w pewien sposób być ciekawa z przeprowadzonych czynności.
Możliwe, że pan się boi utraty wiedzy tajemnej.
Tak na marginesie to na forum w niektórych wątkach pisano pozytywnie o Japan Serwis. Jednak nie wiem czy akurat o tej firmie.
Jeżeli masz osobę zaufaną to nic innego jak wziąć poczytać z uwagą serwisówkę i wykonać zakładane czynności. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO. Kupiłeś jazza przeczytaj Akcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl
www.kotekmruczek.cba.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
Krzakoo
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 420 Skąd jesteś (miejscowość/region): polska Posiadane auto: Jazz 1.4 2003
Piwa: 16/1
|
Wysłany: Czw 09 Sie 2018, 15:02 Temat postu: |
|
|
Obserwuję sobie moje zużycie oleju na nowo. Jeszcze nic nie dolewałem, świeżo po wymianie i przejechaniu 1200km wygląda to tak (na dole świeżo zalany, na górze po przebiegu):
Mniej więcej pół na pół trasa-miasto. Ktoś jest w stanie powiedzieć ile mniej więcej zeszło? Na oko ok. 4mm. Póki co nie chcę nic dolewać, poczekam i zobaczę kiedy zejdzie do dolnej kropki. |
|
Powrót do góry |
|
|
witek_p
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 263 Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice Posiadane auto: JAZZ II 06 1,4
Piwa: 23/1
|
Wysłany: Czw 09 Sie 2018, 18:34 Temat postu: |
|
|
Krzakoo napisał: | Ktoś jest w stanie powiedzieć ile mniej więcej zeszło? |
Po bagnecie to tylko an oko, jak dla mnie ok 250-300ml. Ja zawsze dolewam z bańki ze skalą i zawsze do połowy bagnetu, lepiej wtedy mniej więcej oszacować to zużycie chociaż jak wiadomo to jest cały czas na oko
Nie oceniaj co 1,2 kkm, dolewaj systematycznie przez np 5kkm i notuj mniej więcej ile wchodzi, wtedy uzyskasz mniej więcej średnią zużycia oleju. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Czw 09 Sie 2018, 18:34 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
malinowy89
Czytelnik
Dołączył: 22 Paź 2020 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Legionowo Posiadane auto: Honda Accord VII 2.0, Honda Jazz III 1.2
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 01 Mar 2021, 15:29 Temat postu: Efl 5W40 |
|
|
Siema!
Przejrzałem wątek, ale nie znalazłem nic o oleju Elf 5W40.
Czy ktoś z Was stosował go do Jazza?
Poprzedniczka jeździła właśnie na tym oleju. Od ostatniej wymiany minął rok, a na liczniku przybyło 6000km i zastanawiam się nad wymianą. Silnik nie bierze oleju.
Waszym zdaniem wymieniać na ten sam? Czy zmieniać na coś innego?
Pozdrawiam! |
|
Powrót do góry |
|
|
mar11111
Dyskutant
Dołączył: 16 Wrz 2019 Posty: 86 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kęty/ Małopolskie Posiadane auto: Honda Jazz 1.4 iVtec, Toyota Corolla Verso 1.8 vvti
Piwa: 4/6
|
Wysłany: Pon 01 Mar 2021, 23:52 Temat postu: |
|
|
Ja też sporo szukałem i czytałem o olejach i czym się więcej zagłębiałem w temat to w zasadzie mniej wiedziałem. Ostatecznie zalałem Valvoline Synpower 5w30 Fe (bo taki też leję do toyoty więc mam łatwiej) i nie ma kompletnie żadnych problemów. Oleju nie ubywa, silnik pracuje idealnie. Gdybym nie miał toyoty która akurat dobrze przyjmuje akurat ten olej to pewnie bym zalał amsoil 0w20 ale zawsze łatwiej mieć dwa auta na tym samym oleju i święty spokój.
Ważne, żeby kupić oryginalny olej z pewnego źródła, bo jest pełno syfu w koło i trzeba uważać |
|
Powrót do góry |
|
|
kedlaw07
Auto Maniak
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość/region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
|
Wysłany: Wto 16 Mar 2021, 00:26 Temat postu: |
|
|
Elf to olej dedykowany do aut z grupy PSA
Zalewaj tym co jest dedykowane do jazza
Osobiście zalewam Amsoil 0w20 od 6 lat i żadnych problemów nie mam.
Silnik bierze Ci olej tylko tego nie zauważasz. Są to bardzo znikome ilości. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO. Kupiłeś jazza przeczytaj Akcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl
www.kotekmruczek.cba.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
|