Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mati947
Czytelnik
Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): POZNAŃ Posiadane auto: PANDA 1.1
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 15:19 Temat postu: Panda 1.1 lub 1.3 JTD opinie posiadaczy.Proszę o rade. |
|
|
Witam.
posiadam od 5 lat Pande 1.1 VAN z gazem.Przejachałem w sumie bez awaryjnie ten dystans.Drobne naprawy.290 tys km.
Chcę zamienić na Pande 1.3 jtd.Mogę kupić w wersji VAN za dobre pieniądze.50 tyś udokumentowane.
Moje pytanie.czy kupić znowu 1.1 czy zakupić diesla.Chodzi mi o koszt eksplatacji i utrzymania.
Proszę o opinie użytkowników.
Mateusz. |
|
Powrót do góry |
|
|
Kordek
Stały Bywalec
Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 222 Skąd jesteś (miejscowość/region): ---
Piwa: 1/2
|
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 16:52 Temat postu: |
|
|
Zależy gdzie jedzisz czy miasto czy trasa jak na trase to MultiJeta jak w miasto to bezyne |
|
Powrót do góry |
|
|
arkko
Auto Maniak
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 1158 Skąd jesteś (miejscowość/region): Szczecin Posiadane auto: Fiat Panda 1.1 2008
Piwa: 49/14
|
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 20:00 Temat postu: |
|
|
Diesel na miasto i krótkie odcinki się nie nadaje,silnik 1.1 sprawdza się i w trasie i w mieście,silnik 1.3 tylko na długich odcinkach,na krótkich w mieście się męczy.Jednostka 1.1 jest bardzo dobrą konstrukcją,daje sobie bardzo dobrze radę tez na gazie a przebiegi rzędu 300 tyś bez remontu i to na gazie to dla niej żaden problem.Ja bym wybrał 1.1 tańszy zakup a tez pojeździ tym bardziej że sprawdzona. |
|
Powrót do góry |
|
|
nadamus Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 1887 Skąd jesteś (miejscowość/region): białystok Posiadane auto: chevrolet aveo T255 i hultaj atos
Piwa: 137/4
|
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 20:15 Temat postu: |
|
|
silnik 1,3 ma swoje wady: rozciągający się łańcuszek rozrządu (na dodatek bardzo czuły na jakość i ilość oleju), droższe naprawy i przeglądy, gorzej palący w zimie ( nie mowie o "normalnej zimie" tylko gdy temp spadnie poniżej 25 stopni)
silnik 1,1 też ma swoje np: pompa paliwa ale za to tanszy w eksploatacji i na dodatek tanszy w zakupie koszt eksploatacji pandy na gaz bedzie nizszy niz w dieslu (spalanie) a roznice zakupu pomiedzy dieslem a benzyna bedziesz miał na plus _________________ Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone- jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione! Nie udzielam rad telefonicznie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Kordek
Stały Bywalec
Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 222 Skąd jesteś (miejscowość/region): ---
Piwa: 1/2
|
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 20:44 Temat postu: |
|
|
nadamus napisał: | silnik 1,3 ma swoje wady: rozciągający się łańcuszek rozrządu (na dodatek bardzo czuły na jakość i ilość oleju), droższe naprawy i przeglądy, gorzej palący w zimie ( nie mowie o "normalnej zimie" tylko gdy temp spadnie poniżej 25 stopni)
silnik 1,1 też ma swoje np: pompa paliwa ale za to tanszy w eksploatacji i na dodatek tanszy w zakupie koszt eksploatacji pandy na gaz bedzie nizszy niz w dieslu (spalanie) a roznice zakupu pomiedzy dieslem a benzyna bedziesz miał na plus |
dokładnie plus do wad silnika 1,3 bym dodał sprzegło bardzo czułe. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 20:44 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
mustang1
Junior admin
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 7756 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wielkopolska Posiadane auto: Jeep Wrangler rubicon
Piwa: 335/31
|
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 21:24 Temat postu: |
|
|
Koszt serwisowania diesla jest znacznie większy niż benzyniaka. Pomiędzy 150000 a 20000 może być potrzebna regeneracja turbiny i wymiana wtryskiwaczy. Pomimo niższego spalania przy obecnej cenie paliwa i małej różnicy pomiędzy on a pb nie mówiac już o lpg benzyniak będzie tańszy w eksploatacji. Jeździłem już różnymi dieslami ale najlepsze były zwykłe na tradycyjnej pompie wtryskowej. Może były ospałe ale spaliły wszystko i potrafiły przejechać 500000 bez remontu, a tego nowoczesne turbodiesle nigdy nie osiągną bo są za bardzo wysilone. Teraz mam zamiar kupić berlingo lub partnera i jeśli nie uda mi się nabyć benzyniaka to skuszę się na diesla 1.9 bez turbo |
|
Powrót do góry |
|
|
mati947
Czytelnik
Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): POZNAŃ Posiadane auto: PANDA 1.1
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 21:54 Temat postu: |
|
|
Dziękuje koledzy za pomoc.Mam okazyjnie kupić vana z przebiegiem niskim i dobra kasa.13 tyś PLN.mam książkę serwisową i raport DERKY z potwierdzeniem przebiegu.Na plus tej Pandy jest to ze ma klimę ABS 2 poduchy elektryczne szyby,wspomaganie,alarm,centralny plus sterowanie w kluczyku.
Dodam że miałem zawsze benzyniaki.To mój pierwszy diesel.
Co do mojej Pandy to najmniej awaryjne auto jakie miałem w życiu.Służy mi do pracy tylko i raczej 80% trasa resztę miasto. |
|
Powrót do góry |
|
|
mati947
Czytelnik
Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): POZNAŃ Posiadane auto: PANDA 1.1
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 21:55 Temat postu: |
|
|
Kordek napisał: | Zależy gdzie jedzisz czy miasto czy trasa jak na trase to MultiJeta jak w miasto to bezyne |
Tak jak napisałem niżej 80% to trasa.Generalnie jeśli miasto to Kraków tylko. |
|
Powrót do góry |
|
|
mati947
Czytelnik
Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): POZNAŃ Posiadane auto: PANDA 1.1
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 23 Sie 2011, 00:52 Temat postu: |
|
|
dziś zakupiłem Pandę.jednak diesel to nie dla mnie.
kupiłem 1.1 w sekwencji BRC.
Moje odczucia bo to pierwszy mój diesel.bardzo głośna praca.Dynamika nawet ok.Ale na plus na pewno to że w zimie sam się odśnieży bo tak nim trzęsie przez parę sekund. |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotrMFIRE
Stały Bywalec
Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 248 Skąd jesteś (miejscowość/region): znienacka
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Wto 23 Sie 2011, 03:11 Temat postu: |
|
|
Nie rozumiem po co zmieniałeś Pandę po 290tyś. 290tyś to nie przebieg dla silnika FIRE, nawet na gazie ten silnik bez remontu zrobi 700 tyś. km i to w pizzerii. Osobiście znam taki wóz. |
|
Powrót do góry |
|
|
|