silnik 2,5tdi traci moc i nie kręci powyzej 3200 (100-110km)


Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
osmA

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): Starogard Gd
Posiadane auto: Hyundai Galloper 2.5 tdi 1999
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 23 Mar 2008, 15:32    Temat postu: silnik 2,5tdi traci moc i nie kręci powyzej 3200 (100-110km) Odpowiedz z cytatem

Witam
Jestem początkującym posiadaczem Gallopera 2,5 tdi 1999
Mam problem - silnik do 3000 wchodzi na obroty potem traci moc
max prędkość 100-110 przy pedale wciśniętym na maxa,
Na postoju max ciagnie do 3500 obrotów
Czy moze ktoś mi pomóc
(Filtr powietrza nowy)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Andrzej W

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 1


Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 27 Mar 2008, 20:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdż filter paliwa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
grzymis

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice
Posiadane auto: HONDA CR-V 2,0 150 KM 1999
Piwa: 1/0
PostWysłany: Pią 30 Maj 2008, 20:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Mam Gallopera 2,5 td z 1999 i taki sam problem jak ty. U mnie jeszcze występuje wyrany spadek mocy i kopcenie na czarno. Nie wiem co jest grane. Szukam pomocy. Jeżeli poradziłeś sobie z usterką to daj znać bo szlak mnie trafi z tym autem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
gawenio

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): czaplinek
Posiadane auto: hyundai Galloper 2,5 TDI long 1999
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 23 Maj 2009, 01:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam! mam podobny problem tj. samochod normalnie zapala zarowno na zimnym i cieplym silniku, jednakze od 2,5tys obrotow traci moc i zaczyna kuleć, przy czym nie kopci. Mechanicy u ktorych bylem stwierdzili ze mechanicznie jest wsio ok tj. uklad zasilania paliwem, rozrzad, zawory, cisnienie w cylindrach, uklad dolotowy powietrza i ze najprawdopodobniej jest problem w pompie. Wyczytalem na forum ze w pompie jest dodatkowy filtr paliwa, - moze ktos wie cos blizej na ten temat?Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość komunikator tlen - status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
grzymis

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice
Posiadane auto: HONDA CR-V 2,0 150 KM 1999
Piwa: 1/0
PostWysłany: Pon 25 Maj 2009, 08:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie!

Długo nie byłem obecny, ale mam kilka informacji.
Mój samochodzik naprawiłem:
- wymieniłem filtr paliwa i teraz robię to co 10.000 km (ważne, aby dobrze odpowietrzyć i na wszelki wypadek raz na 2 mieś spuścić wodę, bez względu na wskazania czujnika),
- Wymieniłem filtr powietrza,
- dokonałem przeglądu IC - dokręciłem wszystkie cybanty ( okazało się, że były drobne przepusty, które ujawniłem dopiero porzy użyciu wody z detergentem - pojawiały się bombelki),
- wyczyściłem dokładnie układ wtryskowy z jednoczesnym wytrąceniem wody (użyłem preparatu do diesla - dodatek do ON; robię to teraz co drugi pełny bak)
- zaślepiłem EGR ( o tym można poczytać na innych forach),

Po tych wszystkich zabiegach auto przestało kopcić, wkręca się spokojnie do 4.000 obr i prędkości 140 km/h (są to fabryczne parametry bo producent określa max obr na ok. 3900 i prędko0ść ok 139 km/h).
Przez odcięcie EGR przybyło trochę mocy (może jakieś 10KM - szacunkowo). Mimo tego od czasu do czasu (przy ostrym deptaniu) pojawia się czarny dymek, ale to stare autko i ma prawo zakopcić. Po 10 latach turbina nie ma 100% wydajności itd.
Wychodzi na to, że zwykłe czynności pielęgnacyjne - dbanie o czystość układu paliwowego i dolotowego oraz szczelność układu TURBO spowodowały "naprawę samochodu". Na warsztacie natomiast wymyślili mi napraw za kilka tysięcy (wymiana turbiny, regeneracja pompy itd).
Wszystkie te czynności wykonałęm samodzielnie. Nie jest to skomplikowane i czasochłonne.

Podpowiadam zatem wszystkim, że przed wybraniem się na warsztat i kosztowną diagnostykę można spróbować to, o czym napisałem wyżej. Jeżeli te zabiegi nie pomogą należy szukać innych przyczyn.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Pon 25 Maj 2009, 08:32    Temat postu: reklama

Powrót do góry
unio77

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): SANNIKI
Posiadane auto: GALLOPER
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 09 Gru 2010, 19:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tez miałem taki problem filtra trzeba pilnowac na czas zmieniac ale ja jeszcze przestawiłem pompe paliwa o jeden ząbek w prawo i jest jak ręką odjoł
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
CASUPER

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): Pieniężno/Warmia
Posiadane auto: hyundai Galloper 2,5TDI 2001
Piwa: 1/0
PostWysłany: Wto 28 Gru 2010, 22:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w pompie paliwowej w dojściu paliwa wykręca sie (uwaga na podkładki i sprężynkę i trzeba wydłubac filterek....malusieńki taki jak naparstek i na bank jest zasyfiały ...u mnie pomogło.....kręci jak wariat...
_________________
Najważniejsze żebyśmy byli zdrowi, reszta to ch.......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości) Wystawiono 1 piw(a)
kasiarzsc

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): wrocław
Posiadane auto: galloper 2,5 tdi 1999
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 16 Mar 2011, 00:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

CASUPER napisał:
w pompie paliwowej w dojściu paliwa wykręca sie (uwaga na podkładki i sprężynkę i trzeba wydłubac filterek....malusieńki taki jak naparstek i na bank jest zasyfiały ...u mnie pomogło.....kręci jak wariat...

czy ktoś ma zdjęcia gdzie trzeba rozkręcać do tego filterka??
dziś rozkręciłem pompę i żadnego filterka nie ma - help
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
CASUPER

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): Pieniężno/Warmia
Posiadane auto: hyundai Galloper 2,5TDI 2001
Piwa: 1/0
PostWysłany: Sro 16 Mar 2011, 07:34    Temat postu: Filterek Odpowiedz z cytatem

W pompie trzeba odkrecic zasilanie.przewod od filtra paliwowego.jest sruba na klucz 17,uwaga na podkladki,
Nastepnie wez drucik lekko zagiety I tam gdzie srube wykreciles I wyciagnales jest w dole(nie widac)sprezynka I filterek.wydlub I wypier.... Ja zalozylem przeplywowy przed pompa I gra.
Daj znac jak dasz rade.......lub nie....
Obys dal.....
Operacja iscie ginekologiczna jak juz ktos powiedzial......
Twisted Evil Razz Twisted Evil
_________________
Najważniejsze żebyśmy byli zdrowi, reszta to ch.......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
jaceks69

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): śląsk
Posiadane auto: Galloper 2,5 TD IC 2000 r.
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 17 Mar 2011, 16:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

UNIO77

jaki cel miało przestawienie pompy o jeden ząbek w prawo?
Jakie były objawy przed i po tej operacji?
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Artur Borowiecki

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: hyundai galloper 2.5
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 26 Sie 2011, 16:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W moim galloperze (niedawno kupiony) miałem straszne problemy z temperaturą. Trochę drogo wyszło ale już jest ok.
Wyjechałem z warsztatu i pojawiły się nowe problemy.
Zimny silnik zapala od dotknięcia.
Gorący dopiero co zgaszony kręci bez problemu ale nie zapala. Trzeba odczekać jakieś 30 sekund i zapala bez problemu.
Zauważyłem że zdjęcie i założenie kabelków ze zdjęcia powoduje poprawne zapalanie. Kbelki są po prawej stronie od interkulera. Sprawdźcie proszę czy macie u siebie (2.5 rocznik 2001) tak samo te rurki założone. Może mam je zamienione.. Zauważyłem że zaczął więcej palić
http://www.youtube.com/watch?v=2YH83NHaCDA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Artur Borowiecki

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: hyundai galloper 2.5
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 26 Sie 2011, 16:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.youtube.com/watch?v=skZx-vIQVdY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
antek32

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mojsławice
Posiadane auto: Hyundai Galloper terenowy 2.5TDi 2000
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 16 Sty 2012, 18:55    Temat postu: obroty silnika hyundai galloper Odpowiedz z cytatem

WITAM!!!
prawdopodobnie znam przyczynę.przerabiałem ten problem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
lusi_755

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): zachodniopomorskie
Posiadane auto: Hyundai Galloper 2.5 td
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 02 Kwi 2012, 09:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam do Was pytanie związane z tematem. Czy wpływ na tak niskie obroty mogą mieć źle ustawione zawory? Nie jestem fachowcem tylko użytkownikiem Gallopera stąd to pytanie. Wczoraj zauważyłem własnie jak jechałem pod dość dużą gorę asfaltowaną w momencie wyprzedzania na czwartym biegu nie mogłem osiągnąć więcej jak 3100 obrotów. Zadzwoniłem do znajomego i twierdzi, że podobne zdarzenie zaobserwował w swoim Galloperze i dopiero regulacja zaworów załatwiła sprawę. Proszę o odpowiedzi w temacie Wink :
_________________
Pozdrawiam Wszystkich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
marcel4mg

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): OKOLICE JELENIEJ GÓRY
Posiadane auto: HYIUNDAJ GALLOPER
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 30 Sty 2013, 20:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,mam problem ze swoim Galloperem,jak silnik nabierze temperatury nie chce wchodzić na obroty,kopci takim siwym dymem jak mu sie przy gazuje jak jest zimny normalnie pracuje,wymieniłem filtr paliwa wyczyściłem ten filterek w pompie i dalej to samo,miał ktoś taki przypadek?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group