Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
osmA
Czytelnik
Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość/region): Starogard Gd Posiadane auto: Hyundai Galloper 2.5 tdi 1999
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 23 Mar 2008, 15:32 Temat postu: silnik 2,5tdi traci moc i nie kręci powyzej 3200 (100-110km) |
|
|
Witam
Jestem początkującym posiadaczem Gallopera 2,5 tdi 1999
Mam problem - silnik do 3000 wchodzi na obroty potem traci moc
max prędkość 100-110 przy pedale wciśniętym na maxa,
Na postoju max ciagnie do 3500 obrotów
Czy moze ktoś mi pomóc
(Filtr powietrza nowy) |
|
Powrót do góry |
|
|
Andrzej W
Czytelnik
Dołączył: 14 Mar 2008 Posty: 1
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 27 Mar 2008, 20:09 Temat postu: |
|
|
Sprawdż filter paliwa |
|
Powrót do góry |
|
|
grzymis
Czytelnik
Dołączył: 30 Maj 2008 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice Posiadane auto: HONDA CR-V 2,0 150 KM 1999
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Pią 30 Maj 2008, 20:19 Temat postu: |
|
|
Witam.
Mam Gallopera 2,5 td z 1999 i taki sam problem jak ty. U mnie jeszcze występuje wyrany spadek mocy i kopcenie na czarno. Nie wiem co jest grane. Szukam pomocy. Jeżeli poradziłeś sobie z usterką to daj znać bo szlak mnie trafi z tym autem. |
|
Powrót do góry |
|
|
gawenio
Czytelnik
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość/region): czaplinek Posiadane auto: hyundai Galloper 2,5 TDI long 1999
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 23 Maj 2009, 01:06 Temat postu: |
|
|
Witam! mam podobny problem tj. samochod normalnie zapala zarowno na zimnym i cieplym silniku, jednakze od 2,5tys obrotow traci moc i zaczyna kuleć, przy czym nie kopci. Mechanicy u ktorych bylem stwierdzili ze mechanicznie jest wsio ok tj. uklad zasilania paliwem, rozrzad, zawory, cisnienie w cylindrach, uklad dolotowy powietrza i ze najprawdopodobniej jest problem w pompie. Wyczytalem na forum ze w pompie jest dodatkowy filtr paliwa, - moze ktos wie cos blizej na ten temat?Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
grzymis
Czytelnik
Dołączył: 30 Maj 2008 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice Posiadane auto: HONDA CR-V 2,0 150 KM 1999
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Pon 25 Maj 2009, 08:32 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie!
Długo nie byłem obecny, ale mam kilka informacji.
Mój samochodzik naprawiłem:
- wymieniłem filtr paliwa i teraz robię to co 10.000 km (ważne, aby dobrze odpowietrzyć i na wszelki wypadek raz na 2 mieś spuścić wodę, bez względu na wskazania czujnika),
- Wymieniłem filtr powietrza,
- dokonałem przeglądu IC - dokręciłem wszystkie cybanty ( okazało się, że były drobne przepusty, które ujawniłem dopiero porzy użyciu wody z detergentem - pojawiały się bombelki),
- wyczyściłem dokładnie układ wtryskowy z jednoczesnym wytrąceniem wody (użyłem preparatu do diesla - dodatek do ON; robię to teraz co drugi pełny bak)
- zaślepiłem EGR ( o tym można poczytać na innych forach),
Po tych wszystkich zabiegach auto przestało kopcić, wkręca się spokojnie do 4.000 obr i prędkości 140 km/h (są to fabryczne parametry bo producent określa max obr na ok. 3900 i prędko0ść ok 139 km/h).
Przez odcięcie EGR przybyło trochę mocy (może jakieś 10KM - szacunkowo). Mimo tego od czasu do czasu (przy ostrym deptaniu) pojawia się czarny dymek, ale to stare autko i ma prawo zakopcić. Po 10 latach turbina nie ma 100% wydajności itd.
Wychodzi na to, że zwykłe czynności pielęgnacyjne - dbanie o czystość układu paliwowego i dolotowego oraz szczelność układu TURBO spowodowały "naprawę samochodu". Na warsztacie natomiast wymyślili mi napraw za kilka tysięcy (wymiana turbiny, regeneracja pompy itd).
Wszystkie te czynności wykonałęm samodzielnie. Nie jest to skomplikowane i czasochłonne.
Podpowiadam zatem wszystkim, że przed wybraniem się na warsztat i kosztowną diagnostykę można spróbować to, o czym napisałem wyżej. Jeżeli te zabiegi nie pomogą należy szukać innych przyczyn.
Pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pon 25 Maj 2009, 08:32 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
unio77
Czytelnik
Dołączył: 09 Gru 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): SANNIKI Posiadane auto: GALLOPER
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 09 Gru 2010, 19:31 Temat postu: |
|
|
tez miałem taki problem filtra trzeba pilnowac na czas zmieniac ale ja jeszcze przestawiłem pompe paliwa o jeden ząbek w prawo i jest jak ręką odjoł |
|
Powrót do góry |
|
|
CASUPER
Debiutant
Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość/region): Pieniężno/Warmia Posiadane auto: hyundai Galloper 2,5TDI 2001
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Wto 28 Gru 2010, 22:36 Temat postu: |
|
|
w pompie paliwowej w dojściu paliwa wykręca sie (uwaga na podkładki i sprężynkę i trzeba wydłubac filterek....malusieńki taki jak naparstek i na bank jest zasyfiały ...u mnie pomogło.....kręci jak wariat... _________________ Najważniejsze żebyśmy byli zdrowi, reszta to ch....... |
|
Powrót do góry |
|
|
kasiarzsc
Czytelnik
Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): wrocław Posiadane auto: galloper 2,5 tdi 1999
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 16 Mar 2011, 00:03 Temat postu: |
|
|
CASUPER napisał: | w pompie paliwowej w dojściu paliwa wykręca sie (uwaga na podkładki i sprężynkę i trzeba wydłubac filterek....malusieńki taki jak naparstek i na bank jest zasyfiały ...u mnie pomogło.....kręci jak wariat... |
czy ktoś ma zdjęcia gdzie trzeba rozkręcać do tego filterka??
dziś rozkręciłem pompę i żadnego filterka nie ma - help |
|
Powrót do góry |
|
|
CASUPER
Debiutant
Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość/region): Pieniężno/Warmia Posiadane auto: hyundai Galloper 2,5TDI 2001
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Sro 16 Mar 2011, 07:34 Temat postu: Filterek |
|
|
W pompie trzeba odkrecic zasilanie.przewod od filtra paliwowego.jest sruba na klucz 17,uwaga na podkladki,
Nastepnie wez drucik lekko zagiety I tam gdzie srube wykreciles I wyciagnales jest w dole(nie widac)sprezynka I filterek.wydlub I wypier.... Ja zalozylem przeplywowy przed pompa I gra.
Daj znac jak dasz rade.......lub nie....
Obys dal.....
Operacja iscie ginekologiczna jak juz ktos powiedzial......
_________________ Najważniejsze żebyśmy byli zdrowi, reszta to ch....... |
|
Powrót do góry |
|
|
jaceks69
Czytelnik
Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): śląsk Posiadane auto: Galloper 2,5 TD IC 2000 r.
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 17 Mar 2011, 16:41 Temat postu: |
|
|
Witam
UNIO77
jaki cel miało przestawienie pompy o jeden ząbek w prawo?
Jakie były objawy przed i po tej operacji?
pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur Borowiecki
Czytelnik
Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: hyundai galloper 2.5
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 26 Sie 2011, 16:29 Temat postu: |
|
|
W moim galloperze (niedawno kupiony) miałem straszne problemy z temperaturą. Trochę drogo wyszło ale już jest ok.
Wyjechałem z warsztatu i pojawiły się nowe problemy.
Zimny silnik zapala od dotknięcia.
Gorący dopiero co zgaszony kręci bez problemu ale nie zapala. Trzeba odczekać jakieś 30 sekund i zapala bez problemu.
Zauważyłem że zdjęcie i założenie kabelków ze zdjęcia powoduje poprawne zapalanie. Kbelki są po prawej stronie od interkulera. Sprawdźcie proszę czy macie u siebie (2.5 rocznik 2001) tak samo te rurki założone. Może mam je zamienione.. Zauważyłem że zaczął więcej palić
http://www.youtube.com/watch?v=2YH83NHaCDA |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur Borowiecki
Czytelnik
Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: hyundai galloper 2.5
Piwa: 0/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
antek32
Czytelnik
Dołączył: 16 Sty 2012 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mojsławice Posiadane auto: Hyundai Galloper terenowy 2.5TDi 2000
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 16 Sty 2012, 18:55 Temat postu: obroty silnika hyundai galloper |
|
|
WITAM!!!
prawdopodobnie znam przyczynę.przerabiałem ten problem. |
|
Powrót do góry |
|
|
lusi_755
Debiutant
Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość/region): zachodniopomorskie Posiadane auto: Hyundai Galloper 2.5 td
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 02 Kwi 2012, 09:22 Temat postu: |
|
|
Mam do Was pytanie związane z tematem. Czy wpływ na tak niskie obroty mogą mieć źle ustawione zawory? Nie jestem fachowcem tylko użytkownikiem Gallopera stąd to pytanie. Wczoraj zauważyłem własnie jak jechałem pod dość dużą gorę asfaltowaną w momencie wyprzedzania na czwartym biegu nie mogłem osiągnąć więcej jak 3100 obrotów. Zadzwoniłem do znajomego i twierdzi, że podobne zdarzenie zaobserwował w swoim Galloperze i dopiero regulacja zaworów załatwiła sprawę. Proszę o odpowiedzi w temacie : _________________ Pozdrawiam Wszystkich |
|
Powrót do góry |
|
|
marcel4mg
Czytelnik
Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość/region): OKOLICE JELENIEJ GÓRY Posiadane auto: HYIUNDAJ GALLOPER
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 30 Sty 2013, 20:59 Temat postu: |
|
|
Witam,mam problem ze swoim Galloperem,jak silnik nabierze temperatury nie chce wchodzić na obroty,kopci takim siwym dymem jak mu sie przy gazuje jak jest zimny normalnie pracuje,wymieniłem filtr paliwa wyczyściłem ten filterek w pompie i dalej to samo,miał ktoś taki przypadek? |
|
Powrót do góry |
|
|
|