Stuki na zimnym silniku

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vistula

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 51
Skąd jesteś (miejscowość/region): Poz
Posiadane auto: Toyota Yaris 1.0 2002r
Piwa: 2/0
PostWysłany: Wto 26 Kwi 2011, 09:44    Temat postu: Stuki na zimnym silniku Odpowiedz z cytatem

Witam,

Po uruchomieniu zimnego silnika dochodzą z silnika stuki (bardziej klekot) które po rozgrzaniu prawie zanikają.
Silnik na zimnym silniku chodzi jak disel.
Klekot słychać także pod obciążeniem silnika zarówno w czasie jazdy jak i na biegu jałowym.

Dodam że nie dawno wymieniłem łańcuszek rozrządu.
Zmieniłem olej 10W40 Castrol.

Klekot praktycznie zanika po nagrzaniu silnika choć ja je minimalnie słyszę.

Moje przypuszczenia:
1. Luzy na zaworach (jakie powinny być luzy na ssącym i wydechowym) - tu chyba wymienia się szklanki o różnych rozmiarach ?
2. Wytłuczone Panewki na wale - choć jak by były zużyte to chyba miałbym problemy z ciśnieniem oleju.
3. A może sworznie na korbowodach ?


Proszę o sugestie co można sprawdzić.
Może ktoś już miał takie objawy.

Dodam że jakiś czas temu kupiłem silnik i wymieniłem i przez 3 msc wszystko było ok. Silnik który kupiłem miał ponoć 80 tys. km no ale mógł mieć i też 800 ? tego się nigdy nie dowiem. Wyglądał na te 80 tys.

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
jax022
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1071
Skąd jesteś (miejscowość/region): zachod
Posiadane auto: stilo1,9 JTD 115 Wagon 2004
Piwa: 47/3
PostWysłany: Sro 04 Maj 2011, 00:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To coś Ty robił z tym autem ,to jest auto do niezajechania.Ile przejechałes ?
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
vistula

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 51
Skąd jesteś (miejscowość/region): Poz
Posiadane auto: Toyota Yaris 1.0 2002r
Piwa: 2/0
PostWysłany: Sro 04 Maj 2011, 09:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jax022 napisał:
To coś Ty robił z tym autem ,to jest auto do niezajechania.Ile przejechałes ?


Tak jak pisałem wyżej wymieniłem silnik bo siadła głowica po 220 tys. w toyocie chcieli 4 tys. za naprawę więc wymieniłem silnik u mechasa.
Po wymianie silnika przejechałem z 8 tys i zaczęły się problemy z klekotaniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Comandos21

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość/region): Ząbkowice Śl.
Posiadane auto: Yaris1 1.0 FL 04.2004
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 13 Lip 2018, 05:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, mam podobnie.
Klekocze jakby byly rozregulowane zawory... Każdy mechanik uważa że do wymiany rozrząd... hm ale to nie jest dźwięk typowy dla łańcuszka t.j ocieranie łańcucha o obudowe.

160tys km przejechany, 2właściciel, stało się tak po wymianie oleju. Wcześniej nie wiedziałem jaki był w lany. Obecnie jest wlany Elf 5w30
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Comandos21

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość/region): Ząbkowice Śl.
Posiadane auto: Yaris1 1.0 FL 04.2004
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 13 Lip 2018, 05:28    Temat postu: Re: Stuki na zimnym silniku Odpowiedz z cytatem

vistula napisał:
Witam,

Po uruchomieniu zimnego silnika dochodzą z silnika stuki (bardziej klekot) które po rozgrzaniu prawie zanikają.
Silnik na zimnym silniku chodzi jak disel.
Klekot słychać także pod obciążeniem silnika zarówno w czasie jazdy jak i na biegu jałowym.

Dodam że nie dawno wymieniłem łańcuszek rozrządu.
Zmieniłem olej 10W40 Castrol.

Klekot praktycznie zanika po nagrzaniu silnika choć ja je minimalnie słyszę.

Moje przypuszczenia:
1. Luzy na zaworach (jakie powinny być luzy na ssącym i wydechowym) - tu chyba wymienia się szklanki o różnych rozmiarach ?
2. Wytłuczone Panewki na wale - choć jak by były zużyte to chyba miałbym problemy z ciśnieniem oleju.
3. A może sworznie na korbowodach ?


Proszę o sugestie co można sprawdzić.
Może ktoś już miał takie objawy.

Dodam że jakiś czas temu kupiłem silnik i wymieniłem i przez 3 msc wszystko było ok. Silnik który kupiłem miał ponoć 80 tys. km no ale mógł mieć i też 800 ? tego się nigdy nie dowiem. Wyglądał na te 80 tys.

Pozdrawiam.


Wiadome co mu było? Mam to samo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Pią 13 Lip 2018, 05:28    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group