Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ksawery2010
Debiutant
Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość/region): wielkopolska Posiadane auto: lexus is 200
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 26 Mar 2011, 21:47 Temat postu: regulacja zaworów w is 200 |
|
|
Witam!
Mam pytanie:
W jaki sposób regiluje się luz zaworów w is 200? z tego co wiem to nie ma tam regulatorów tylko są one regulowane mechanicznie. Wie ktoś może ile kosztuje taki zabieg?
Pozdrawiam! |
|
Powrót do góry |
|
|
SimonB
Debiutant
Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość/region): 3miasto Posiadane auto: IS200
Piwa: 1/1
|
Wysłany: Sro 08 Cze 2011, 23:39 Temat postu: |
|
|
Otóż miałem ten sam problem - brak wiedzy o silniku 1G-FE w tym temacie. Poczyniłem jednak pewne kroki - otóż po zdjęciu pokrywy silnika nie dotrzegłem wraz ze znajomym mechanikiem żadnej możliwości regulacji - brak widocznych blaszek, brak śrubek... Nic.
Znalazłem taki oto bardzo fajny dokument dotyczący IS200 -> http://bahamutcars.free.fr/workshop/IS_98-05/ncf/ncf163e/m_eg_0038.pdf
- warto go sobie ściągnąć gdyż niewiadomo kiedy może się przydać (a niewiadomo jak długo będzie jeszcze znajdował się w sieci). Na stronie 40 (patrząc na kartki dokumentu, a nie strony dokumentu pliku) znajduje się opis zaworu wraz z informacją serwisową "Service Tip" w której jest napisane że regulacja luzu zaworowego jest dokonywana przez wymianę popychacza zaworu.
Z zawodu jestem informatykiem i na co dzień nie param się mechaniką, jednak wygląda na to że nasze IS'y mają hydrauliczne regulacje luzu zaworowego.
Tutaj jeszcze podaje link do dość precyzyjnego artykułu nt. hydraulicznych popychaczy zaworowych http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publikacje39.htm
Jedno co mnie w tej chwili zastanawia to że w artykule jest napisane że w silnikach o przebiegu 100.000 km należy wymienić wszystkie popychacze hydrauliczne... ciekawe jak to jest w IS'ie i ile to kosztuje
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
ksawery2010
Debiutant
Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość/region): wielkopolska Posiadane auto: lexus is 200
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 10 Cze 2011, 20:04 Temat postu: |
|
|
Witam!
widzę, że ktoś wreszcie poruszyl temat. Sprawa wygląda następująco: regulacja zaworów odbywa się faktycznie poprzez wymianę hydroregulatorów "szklanek" oto koszt serisowy (serwis w Poznaniu)
1 szklanka 98zł mamy je 24 sztuki. (nie wystepują na rynku zamienniki)
robocizna: 1300zł czyli razem ok 3600zł
Znajomy, który prowadzi autoszlif poradził, że jeśli klekot jest slaby a po rozgrzaniu cichnie to narazie jeździć ale ja zastanawiam się nad wymianą. Przecież nie wszystkie muszą halasować może tylko 2-3 szklanki są uszkodzone a wtedy koszt znacznie spadnie. Niestety będzie to wiadomo dopiero po wyjęciu hydrauliki z silnika. Tak czy inaczej maximum to ok 3600zł.
Pozdrawiam! |
|
Powrót do góry |
|
|
SimonB
Debiutant
Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość/region): 3miasto Posiadane auto: IS200
Piwa: 1/1
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksawery2010
Debiutant
Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość/region): wielkopolska Posiadane auto: lexus is 200
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 26 Cze 2011, 17:59 Temat postu: |
|
|
Powiem tak:
Najpierw trzeba dokladnie zmierzyć luz, żeby dobrać szklanki. W ASO kosztują one tak jak napisałem wcześniej 98zł/szt. Można się ratować czymś z zagranicy ale jeśli nie trafimy idealnie z rozmiarem no to mamy pecha. Życie mnie nauczyło, że jak za samochod zabiera się jakiś partacz to się problemy zaczynają. W ASO dostaniemy fakturkę, która obejmie gwarancję na same szklanki jak i robociznę. Biorąc pod uwagę fakt, że wymienia się ja raz na mniej więcej 200tys km to radziłbym zrobić to porządnie. Oszczędności mogą być pozorne a jak zrobimy to niewłaściwie to koszty będą znacznie większe. Nie zmienia to jednak faktu, że regulacja zaworów w nasych Is-ach jest kosztowna. No ale musieliśmy się z tym liczyć kupując Lexusa |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Nie 26 Cze 2011, 17:59 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|