oil hi - w trakcei jazdy

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silniki benzynowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasek81

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 49
Skąd jesteś (miejscowość/region): Radom
Posiadane auto: A klasa (W168)/Golf 4 1,4
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 28 Lut 2011, 13:39    Temat postu: oil hi - w trakcei jazdy Odpowiedz z cytatem

Na trasie - gdy już samochó się rozgrzał - wyskakuje mi kilka razy ikonka Oil Hi.
Olej wymieniałem w czerwcu - i dopiero w zimę takie coś wyskoczyło - czy to jest efekt rozgrzania sie oleju?
czy moze wskazywac an usterkę czujnika, czy może po prostu oleju mam za dużo lub samochoód na wertepach się zabujał (choć na prostej sie pojawiał ten komunikat)?

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
grzegorzg

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 177
Skąd jesteś (miejscowość/region): Tczew
Posiadane auto: A-klasa W168 1.7cdi 2001
Piwa: 18/0
PostWysłany: Pon 28 Lut 2011, 19:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Jak zapala się komunikat o zbyt wysokim lub za niskim poziomie oleju ,to sprawdź poziom oleju na bagnecie . Jak poziom na bagnecie jest ok, może to wskazywać na uszkodzenie czujnika poziomu oleju
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
MarcinWroc
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 549
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wrocław / dolnośląskie
Posiadane auto: Fiat Grande Punto Dynamic z Blue&Me 1.4 8V (77KM) / 2009r. /
Piwa: 9/2
PostWysłany: Wto 01 Mar 2011, 11:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładnie, potwierdzam.

Jeżeli czujnik poziomu oleju jest uszkodzony to będzie pokazywał błędne dane w postaci za dużego bądź za niskiego poziomu oleju Exclamation (Oczywiście przy założeniu, że stan oleju na bagnecie jest książkowy).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Qnisz

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 780
Skąd jesteś (miejscowość/region): mazowieckie
Posiadane auto: niegdyś Mercedes W140 S320 LPG; Mercedes W220 S500 306KM 2000; Chysler Grand Voyager LE 3,3 LPG 2000; Honda CBR 1100 XX 164KM
Piwa: 34/0
PostWysłany: Wto 01 Mar 2011, 17:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jak na bagnecie masz za dużo oleju to sprawdź ile masz płynu chłodniczego w zbiorniczku, jak w normie to znaczy, że wtryski Ci leją i niedopalone paliwo spływa do miski olejowej i rozcieńcz Ci olej silnikowy.
_________________
www.qnisz.pl
Silniki Falowniki
Motoreduktory
Przekładnie
Wibratory Przemysłowe
'ZPA'
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
lukasek81

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 49
Skąd jesteś (miejscowość/region): Radom
Posiadane auto: A klasa (W168)/Golf 4 1,4
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 03 Mar 2011, 21:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hm... wtryski to brzmi groźnie ;/ Jutro sprawdzę poziom oleju, bo akurat autko stoi mi tydizeń na podwórku - odpoczywam od jazd Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
MarcinWroc
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 549
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wrocław / dolnośląskie
Posiadane auto: Fiat Grande Punto Dynamic z Blue&Me 1.4 8V (77KM) / 2009r. /
Piwa: 9/2
PostWysłany: Pią 04 Mar 2011, 11:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wtryski to raczej nie brzmi groźnie. Niejednokrotnie po jakimś przebiegu ustawia się kąty ich nachylenia Cool Tak więc nie masz zbytnio się czym martwić... No chyba, że wyjdzie coś groźniejszego Smile Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Qnisz

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 780
Skąd jesteś (miejscowość/region): mazowieckie
Posiadane auto: niegdyś Mercedes W140 S320 LPG; Mercedes W220 S500 306KM 2000; Chysler Grand Voyager LE 3,3 LPG 2000; Honda CBR 1100 XX 164KM
Piwa: 34/0
PostWysłany: Pią 04 Mar 2011, 11:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarcinWroc napisał:
Wtryski to raczej nie brzmi groźnie. Niejednokrotnie po jakimś przebiegu ustawia się kąty ich nachylenia ....

O jaki kąt nachylenia chodzi i co on ma do lejących wtrysków? Proszę o wyjaśnienie.
_________________
www.qnisz.pl
Silniki Falowniki
Motoreduktory
Przekładnie
Wibratory Przemysłowe
'ZPA'
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
sardzent

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 802
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: A170CDI Avantgarde
Piwa: 17/4
PostWysłany: Pią 04 Mar 2011, 15:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Qnisz napisał:
MarcinWroc napisał:
Wtryski to raczej nie brzmi groźnie. Niejednokrotnie po jakimś przebiegu ustawia się kąty ich nachylenia ....

O jaki kąt nachylenia chodzi i co on ma do lejących wtrysków? Proszę o wyjaśnienie.


gdy krzywo postawisz kieliszek to leje sie z niego przy nalewaniu ... a ze silnik pije przez wtryski Smile)))) nie wiem smieje sie ;0
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
MarcinWroc
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 549
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wrocław / dolnośląskie
Posiadane auto: Fiat Grande Punto Dynamic z Blue&Me 1.4 8V (77KM) / 2009r. /
Piwa: 9/2
PostWysłany: Pią 04 Mar 2011, 16:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Precyzować nie będę co chciałem przekazać, bo dużo by pisać.

Najprostszą zatem formą odpowiedzi jest : "Wymień wtryski i po kłopocie" - jeśli to tylko ich wina Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
W168

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): wielkopolska
Posiadane auto: W168
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 10 Mar 2011, 23:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Komunikat o zbyt wysokim poziomie oleju
Ćwiczę temat od 2 miesięcy - oto moje spostrzeżenia i wnioski.
Okazuje się że to standard W A klasie. Poziom oleju wzrasta zwłaszcza zimą ponieważ w wyniku różnicy temperatur skrapla się woda w rurze przez którą dolewa się olej. Wystarczy odkręcić korek oleju a pod spodem stoją krople wody. W skarjnym przypadku wody jest tyle że świeci kontrolka od za wysokiego poziomu. Zimą zdarza się zamarznięcie odmy, a przyczyną jest zbierająca się woda.
Sprawdziłem to już w kilku samochodach tej marki.
Nie mam na to na razie sposobu ponieważ jest to wada konstrukcyjna tego modelu.
Jestem na etapie sprawdzania czy ocieplenie tej rury zlikwiduje tą wredną przypadłość małej gwiazdy. Rura ta jest zimna nawet po nagrzaniu silnika ponieważ jest ona na wprost wlotu powietrza przez atrapę maski. Stąd ta różnica temp. i skropliny.
Trochę to porażka że przez tyle lat produkcji nikt tego nie wyeliminował. Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
dmf

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 285
Skąd jesteś (miejscowość/region): Świetokrzyskie

Piwa: 2/0
PostWysłany: Pią 03 Cze 2011, 22:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie chce sie mądrować ale to nie jest żadną normalką i ten typ tak nie ma, najczestrza przyczyna przybywania oleju to lejące wtryski.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Gerri

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 2003
Skąd jesteś (miejscowość/region): county Limerick
Posiadane auto: W 203 Kompressor
Piwa: 138/4
PostWysłany: Sob 04 Cze 2011, 09:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Qnisz napisał:
wtryski Ci leją i niedopalone paliwo spływa do miski olejowej i rozcieńcz Ci olej silnikowy.

Skąd wiesz, że to diesel?
W168 napisał:
W skarjnym przypadku wody jest tyle że świeci kontrolka od za wysokiego poziomu.

No to chyba przesadziłeś... To tej wody musiałoby być z pół litra co najmniej w silniku Shocked
Owszem - czasami są widoczne w tym miejscu niewielkie ilości wody, jednak głównym powodem jest używanie pojazdu na krótkich odcinkach i związane z tym niedogrzanie silnika, które oczywiście sprzyja skraplaniu paliwa na ściankach cylindra i jego spływaniu do skrzyni korbowej. Najczęściej dla usunięcia tych niepożądanych substancji z oleju wystarczy od czasu do czasu wykonać dłuższą trasę co spowoduje ich odparowanie i powrót stanu oleju do prawidłowego. Tak więc zaczynamy od sprawdzenia poziomu oleju na bagnecie - jeżeli jest prawidłowy, to podejrzewamy czujnik. Jeżeli jest za wysoki - szukamy dlaczego.
"Lejące" wtryski to raczej mało precyzyjne określenie. W odróżnieniu od starych diesli w silnikach CDI nawet niewielkie ilości paliwa wyciekające z wtryskiwacza (poza przewidzianym czasem wtryskiwania paliwa) mogą powodować trudności z uruchomieniem silnika. Bardziej bym się skłaniał do stwierdzenia, że któryś wtrysk (lub wtryski) źle rozpyla, kropli. Jednak wtedy z kolei pojawiłoby się dymienie i jakieś problemy z mocą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Keram2504
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 3403
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 125/74
PostWysłany: Nie 05 Cze 2011, 17:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli autka używacie codziennie i robicie nim 15 km lub jedziecie ok pół godziny to temat skraplającej wody w układzie smarowania silnika włóżcie w bajki.
Sprawdźcie jaką temperaturę ma olej w rozgrzanym silniku. ....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mnich3001

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdańsk
Posiadane auto: A160 1999
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 05 Cze 2011, 22:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z mojego doświadczenia ... Wcześniej naczytałem się o tej przypadłości tych silników, radzę sobie z nią tak, że jak mi się zapali ta nieszczęsna kontrolka to sprawdzam poziom oleju i odkręcam korek wlewu oleju. Jeżdżę tak z tym korkiem kilka dni aż jej przejdzie ochota na zapalanie się Smile. Robię krótkie trasy, do ok. 10km.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silniki benzynowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group