Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojciech1962
Czytelnik
Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 5
Posiadane auto: Fiat Punto 1,2 8V 2003 + Sequent 24
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 23 Lut 2008, 23:18 Temat postu: silnik gaśnie na wolnych obrotach |
|
|
Przy każdym zejściu na wolne obroty silnik gaśnie jakbym odłączył mu zapłon. Co dziwne - nie faluje, nie zwalnia, nie dusi się. To tak się objawia, jakby dostawał z komputera impuls "wyłącz zapłon". Po odpaleniu pracuje równomiernie, przełącza się na gaz (SEQUENT 24), chwilkę pracuje (równo) i się wyłącza (jakbyś mu kluczyk w stacyjce przekręcił). Natomiast podczas normalnej jazdy na obrotach pracuje idealnie. Mechanicy w serwisie Fiata są bezsilni, gazownicy od BRC tudzież. Ja już wydałem ok. 1000zł, wymieniłem już chyba wszystko z osprzętu silnika, z czym komunikuje się gaz i nic. Wymieniłem już nowe na nowe i sprawne na nowe. Dziś odłączyłem w ogóle gaz i objaw powtarza się na benzynie, tylko gaśnie mniej chętnie, ale gaśnie.Pomocy |
|
Powrót do góry |
|
|
tjsz
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 334 Skąd jesteś (miejscowość/region): Giżycko Posiadane auto: Było: CC700, 1997/1998, AISAN, PUNTO 1.1 S 1998r., Ford Mondeo MK2 1,8TD 1999. Obecnie STILO 1,9JTD MW 115KM 2003R
Piwa: 16/3
|
Wysłany: Sro 19 Mar 2008, 12:02 Temat postu: |
|
|
Witam
A moze warto rzucic okiem na sonde lambda?
Napisz cos wymieniles to bedziemy mieli mniej pomyslow _________________ Pozdrawiam:
TOmcio |
|
Powrót do góry |
|
|
wojciech1962
Czytelnik
Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 5
Posiadane auto: Fiat Punto 1,2 8V 2003 + Sequent 24
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 20 Mar 2008, 22:16 Temat postu: |
|
|
Już po problemie. Przewód, który brał sygnał obrotów z czujnika położenia wału przebiegał wzdłuż wiązki zapłonowej co powodowało zakłócenia pracy czujnika. Najzwyczajniej w świecie indukował się potencjał, który zmieniał napięcia czujnika obrotów. Zastosowanie cienkiego przewodu ekranowanego i poprowadzenie go za silnikiem zlikwidowało problem. |
|
Powrót do góry |
|
|
KiMCIO Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 753 Skąd jesteś (miejscowość/region): Myślibórz Posiadane auto: Renault Megane Grandtour 1,5 DCi
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 21 Mar 2008, 09:25 Temat postu: |
|
|
czyli partacko zainstalowana instalacja gazowa.... _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojciech1962
Czytelnik
Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 5
Posiadane auto: Fiat Punto 1,2 8V 2003 + Sequent 24
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 21 Mar 2008, 21:19 Temat postu: |
|
|
Może nie partacko, tylko brak wiedzy nt. elektromagnetyzmu. Z resztą sam rozwiązałem ten problem, gazownik tylko wykonał. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pią 21 Mar 2008, 21:19 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Moraw
Czytelnik
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość/region): Opole
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 23 Paź 2008, 16:22 Temat postu: |
|
|
Ja mam wrecz identyczny problem tylko ze umnie moze nie przy kazdem zejsciu na wolne obroty gasnie tylko tak co 4rty raz i mam pytanie bo mi gazownik pociagnol kabelek do czujnika obrotow z cewki (cewka po 2 tygodniach padla i ja wymienilem i po wymianie sie tak zaczelo dziac z tymi obrotami) jest to zwykly przewod w izolacji, jak kolega wymienilem juz sporo czesci, komputez nic nie wykazal i nadal to samo gazownik mowi ze to napewno nie przez ten przewod i go nie wymienia na przewod w ekranie. Co to moze umnie byc?? ma ktos jakis pomysl?? |
|
Powrót do góry |
|
|
wojciech1962
Czytelnik
Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 5
Posiadane auto: Fiat Punto 1,2 8V 2003 + Sequent 24
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 23 Paź 2008, 19:55 Temat postu: |
|
|
Może rzeczywiście warto dokładnie obejrzeć sondę?????? |
|
Powrót do góry |
|
|
|