Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiotrekRallyFAN
Czytelnik
Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): Głogów Posiadane auto: Volvo 440 DL 1.7 1991r
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Sob 25 Gru 2010, 13:05 Temat postu: Swap silnika z 1.7 na 1.7 Turbo + kilka pytań |
|
|
Witam! Sukcesywnie przymierzam się do swapa motoru 1.7 Turbo do babci. Mam w związku z tym kilka pytań a mianowicie:
1. Jak bardzo awaryjny jest to silnik oraz czy można znaleźć w dobrym stanie?
2. Jak wielki szał jest z elektryką? Znajomy mówił, że elektryka w Volvo 440 jest plug and play do każdego modelu i wyposażenia, ale ciekawi mnie jak wygląda sprawa wiązki silnikowej i wpięcia do kompa? Jak wiele rzeźby?
3. Czy sanki z 1.7 wolnossącego są takie same jak w Turbo?
Posiadam model z rocznika 1991.
A teraz dodatkowe kilka pytań:
1. Czy zawias z nowszej wersji pasuje do 1991?
2. Czy można gdzieś kupić sportowe zawieszenie?
3. Skrzynia, jaką posiadam jest cholernie długa. Chcę kupić jak najkrótszą skrzynię, ale nie wiem od jakiego modelu i marki szukać (czy może być Renault 11 lub 19?).
4. Czy jest jakiś sklep internetowy, gdzie można kupić części do tego rocznika? Bo wszędzie gdzie szukałem to tylko do nowszego. Ew. z jakiego modelu/marki/rocznika pasują części zawieszenia i ew. blacharskie (np. reparaturki)?
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za całą pomoc!
PiotrekRallyFAN _________________ ...bo rajdy to moja pasja... |
|
Powrót do góry |
|
|
dj_sopel
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 297 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź Posiadane auto: volvo 850GLT 2.5L+LPG 20V automat
Piwa: 22/2
|
Wysłany: Pon 27 Gru 2010, 23:16 Temat postu: |
|
|
pytanie 1
Powiem ci tak silniki jakie były montowane w volvo 440 i 460 Firmy Renault były to bez awaryjne nigdy nie było problemow z nimi
pytanie 2
Wiazka elektryczna jest zbyt skomplikowana jesli posiadasz wiazke od starego silnikia i czesc wiazki z kabiny to bez elektryka lub bardzo dobrej ksiazki do tego auta to nie podchoc musisz dodac dodatkowo zegary do kabiny od turbiny
pytanie 3
silniki sa te same tylko ze musisz sprawdzic czy głowica jest identyczna i musisz ozmieniac kolektory ssace
pytania dodatkowe
pytanie 1
o ktore chodzi ci zawiasy??????
pytanie 2
do tego modelu nie wsadzaj zawieszenia sportowego to zawieszenie jest zbyt podle do jakiej kolwiek modernizacij
chyba ze załozysz sobie amory gwintowane ale to bym ci odrazu odradził zewzgledu na to ze zmieniasz skok zawieszenia i mozesz pourywac pewne rzeczy
pytanie 3
zadna skrzynia nie pasuje do tego silnika tylko orginalna volvo-renault
iedynie do popytaj sie czy ktos w polsce podejmie sie wymiany kuł zembatych mocniejszych i wiekszych ale z cego sie orjetuje to nie ma nikogo takiego kto by chciał z tuningowac skrzynie biegow
co do pytania 4 to podam ci kontakt do mnie zadzwon i wytlumacz mi to pytanie |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotrekRallyFAN
Czytelnik
Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): Głogów Posiadane auto: Volvo 440 DL 1.7 1991r
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Wto 28 Gru 2010, 01:26 Temat postu: |
|
|
Co do sportowego zawieszenia, to po prostu miałem w planie uszykować Turbawkę do rajdów, rallysprintów oraz innych imprez sportowych i stąd pytanie o zawieszenie. Co do pourywania to i tak pod samochodem znalazła by się płyta co chroniło by miskę, skrzynię oraz częsciowo zawieszenie. Gwint mnie nie interesuje, jedynie klasyczny zawias sportowy (na przykład Bilstein B6/B8 + sprężyny Eibach Pro KIT).
Pytanie o zawias dotyczyło zawiasu czyli zawieszenia Potocznie zwanego zawiasem.
Zegary do turbo o ile mi sie dobrze wydaje to żaden problem, ponieważ sterowane są podciśnieniem. Jedynie to ciśnienie i temp. oleju (mały kawałeczek wiązki).
Co do skrzyni to miałem nadzieję, że skoro silnik jest niemal identyczny jak w Renault (nie licząc kolektora ssącego i układu zasilania paliwem) to skrzynia może pasować od Renault. Co do dorabiania kół zębatych to już szukałem tego typu rzemieślnika i niestety nie znalazłem.
Co do 4tego pytania to chodzi mi o adres WWW bądź namiar normalny sklepu, w którym nie ma problemu z częściami do Volvo 440 z 1991 roku. W sklepach w moim mieście oraz wielu internetowych są części głównie do wersji od 95 (mogłem się pomylić z latami, ale w każdym razie nowszej). A poszukuję elementów zawieszenia, blacharskich itp. Pytanie dotyczyło również tego, czy elementy zawieszenia (amortyzatory, odboje, sprężyny, wahacze itp) lub blacharskie (reparaturki, progi etc) będą pasować od innego modelu lub rocznika Volvo. Lub ew. czy ktoś bawił się w dopasowywanie np. reparaturek z innego samochodu. Czasem wystarczy niewielka rzeźba, żeby wszystko spasować.
Mam nadzieję, że przedstawiłem sprawę jaśniej niż poprzednio _________________ ...bo rajdy to moja pasja... |
|
Powrót do góry |
|
|
dj_sopel
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 297 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź Posiadane auto: volvo 850GLT 2.5L+LPG 20V automat
Piwa: 22/2
|
Wysłany: Wto 28 Gru 2010, 08:51 Temat postu: |
|
|
poszukaj sobie w necie takiej firmy jak SCANDICAR Łódź oni maja wszystkie czesci do volvo |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotrekRallyFAN
Czytelnik
Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): Głogów Posiadane auto: Volvo 440 DL 1.7 1991r
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Wto 28 Gru 2010, 14:42 Temat postu: |
|
|
Właśnie o taki sklep mi chodziło!! Dziękuję Ci bardzo kolego i życzę najlepszego w nowym roku! _________________ ...bo rajdy to moja pasja... |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Wto 28 Gru 2010, 14:42 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
dj_sopel
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 297 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź Posiadane auto: volvo 850GLT 2.5L+LPG 20V automat
Piwa: 22/2
|
Wysłany: Wto 28 Gru 2010, 23:11 Temat postu: |
|
|
ja tobie tez zyczne szczesliwego nowego roku i zebys dopracował dobrze furke i mysle ze przydały ci sie moje podpowiedzi |
|
Powrót do góry |
|
|
|