Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michal_373
Debiutant
Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość/region): Sochaczew Posiadane auto: Skoda Superb 1,9d 2004r. 131KM
Piwa: 0/6
|
Wysłany: Czw 18 Lis 2010, 20:39 Temat postu: Jak dokładnie samemu mogę wymienić żarnik pomocy pilne! |
|
|
1. Jak wymienić żarniki w skoda superb I 2004r. ??
2. Na jakie żarniki wymienić ? D1S D2S ? na allegro do superb I są D2S i D1S więc nie wiem jakie kupić czy to bez różnicy w co wątpię.
3. Jeśli mam bixenony to powinienem mieć po 2 żarniki w lampie ? osoba od której kupiłem auto twierdziła że auto posiada bixenony w co wątpię gdyż światła mijania świecą jak xenon a długie to zwykłe żółte światła
4. Jakie żarniki najlepiej kupić teraz mam 4300K i trochę słabo świecą może lepiej kupić 6000K ? kolega ma w bmw e46 i świecą dużo lepiej tylko że nie ma orginalnych xenonów ale to chyba nie ma różnicy
5. Jak przestawić ręcznie wysokość świateł ? niby się poziomują automatycznie co chyba u mnie nie działa bo przy właczeniu xenonów chyba powinny się przestawić a u mnie nic takiego się nie dzieje i świecą za nisko więc gdzie dokładnie pod maską przestawić??
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi |
|
Powrót do góry |
|
|
ja456
Stały Bywalec
Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 182 Skąd jesteś (miejscowość/region): GD Posiadane auto: Skoda Superb Elegance 1.9TDI 2003
Piwa: 25/2
|
Wysłany: Czw 18 Lis 2010, 23:06 Temat postu: |
|
|
1) Da się, ale trzeba kilka plastików wyciągnąć. Po stronie kierowcy wyciągasz plastik przy wlewie płynu do wspomagania i odkręcasz zbiornik do spryskiwaczy, z drugiej strony wystarczy wyciągnąć rury dochodzące do filtra powietrza - znajomy tak próbował i sam sobie wymienił.
2) D2S
3) Bixenon to nie 2 żarniki w lampie. Jak włączasz długie to za soczewką powinna się otworzyć przesłona - działa żarówka od długich + xenon z otwartą przesłoną.
4) 4300k jest fabrycznie montowany. 6000k ma może ładniejszą barwę, ale w rzeczywistości świeci słabiej. Jeśli masz już mocno zużyte żarniki to wymiana na nowe pomoże.
5) Ręcznie z kabiny nie ma możliwości, ale możesz pogrzebać przy lampach. Ewentualnie możesz poprosić kogoś kto ma kabel OBD i Vaga, to tam też jest opcja ustawienia zasięgu xenonów. |
|
Powrót do góry |
|
|
michal_373
Debiutant
Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość/region): Sochaczew Posiadane auto: Skoda Superb 1,9d 2004r. 131KM
Piwa: 0/6
|
Wysłany: Pią 19 Lis 2010, 00:12 Temat postu: |
|
|
ja 456 wielkie dzięki za odpowiedź, piwo już masz
a teraz mam takie głupie pytanie bo się nie znam OBD i VAGA to chodzi o podłączenie do komputera ?
super jest to forum zawsze gdy o coś tu zapytam znajduje się miła osoba która odpowie na pytanie bez problemow a nie jak n a innych forach "od czego jest szukaj" "był już podobny temat" |
|
Powrót do góry |
|
|
ja456
Stały Bywalec
Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 182 Skąd jesteś (miejscowość/region): GD Posiadane auto: Skoda Superb Elegance 1.9TDI 2003
Piwa: 25/2
|
Wysłany: Pią 19 Lis 2010, 00:36 Temat postu: |
|
|
Tak, Vag to oprogramowanie diagnostyczne, a OBDII to kabel lub można tak też chyba nazwać inne testery. |
|
Powrót do góry |
|
|
borystb
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 335 Skąd jesteś (miejscowość/region): Frei Stadt Danzig ;D Posiadane auto: Volvo V40 1,9d 2001 T3, Volvo S40 2,0d 2007 D3
Piwa: 39/29
|
Wysłany: Pią 19 Lis 2010, 16:33 Temat postu: |
|
|
kolego a nie łatwiej będzie ci wykręcić całą lampe ja u siebie tak robię bo tam są 3 czy 4 śrubki i lampa schodzi aż miło taka moja sugestia bo zazwyczaj nie chce mi się robić więcej niż muszę _________________
Gdybym się mylił... poprawcie mnie
Piwko jak pomogłem |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pią 19 Lis 2010, 16:33 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
ja456
Stały Bywalec
Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 182 Skąd jesteś (miejscowość/region): GD Posiadane auto: Skoda Superb Elegance 1.9TDI 2003
Piwa: 25/2
|
Wysłany: Pią 19 Lis 2010, 19:27 Temat postu: |
|
|
A jak odkręcasz tą śrubę która chowa się pod zderzakiem? |
|
Powrót do góry |
|
|
master1
Debiutant
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 40 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wrocław Posiadane auto: Superb I
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Sob 20 Lis 2010, 21:15 Temat postu: |
|
|
witam ja odnośnie pyt 3 i 5 skoro długie świecą jak zwykłe i nie działa poziomowanie to może nie jest oryginalny xenon? sprawdź przy desce rozdzielczej czy oprócz przyciemniania deski rozdzielczej masz regulacje świateł jeśli masz to ktoś "wstawił" sobie wcześniej xenon. taka moja sugestia. |
|
Powrót do góry |
|
|
michal_373
Debiutant
Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość/region): Sochaczew Posiadane auto: Skoda Superb 1,9d 2004r. 131KM
Piwa: 0/6
|
Wysłany: Sob 20 Lis 2010, 23:27 Temat postu: |
|
|
xenony mam oryginalne bo są spryskiwacze świateł no i nie mam w kabinie niczego co by słyżyło do regulacji wysokości swiatel |
|
Powrót do góry |
|
|
stona071
Debiutant
Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wrocław Posiadane auto: Superb 1.8 T 2002
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 21 Lis 2010, 21:46 Temat postu: |
|
|
Jak sie nie samopoziomuja, to moze być też uszkodzony czujnik poziomowania, lub w ogóle go nie być. Znajduje się przy lewym przednim amortyzatorze. To taka "kostka". A co do temaperatury barwy ksenonów, to myślę, że nie można porównywac ksenonów fabrycznych z chińskimi dorabianymi. Na efekt świecenia ma ogromny wpływ też klosz lampy - w autach z fabrycznym ksenonem szkło reflektora jest gładkie i inaczej jest skonstruowana wewnętrzna częśc reflektora. A jeśli dorobisz żarnik do standardowego, halogenowego reflektora, to może to i lepiej świeci,a le za to oślepia, że ja pier...;] |
|
Powrót do góry |
|
|
piotraskbw
Czytelnik
Dołączył: 22 Lut 2018 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź Posiadane auto: Superb 2.8 AMX
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Nie 11 Mar 2018, 19:34 Temat postu: Re: Jak dokładnie samemu mogę wymienić żarnik pomocy pilne! |
|
|
michal_373 napisał: | 1. Jak wymienić żarniki w skoda superb I 2004r. ??
2. Na jakie żarniki wymienić ? D1S D2S ? na allegro do superb I są D2S i D1S więc nie wiem jakie kupić czy to bez różnicy w co wątpię.
3. Jeśli mam bixenony to powinienem mieć po 2 żarniki w lampie ? osoba od której kupiłem auto twierdziła że auto posiada bixenony w co wątpię gdyż światła mijania świecą jak xenon a długie to zwykłe żółte światła
4. Jakie żarniki najlepiej kupić teraz mam 4300K i trochę słabo świecą może lepiej kupić 6000K ? kolega ma w bmw e46 i świecą dużo lepiej tylko że nie ma orginalnych xenonów ale to chyba nie ma różnicy
5. Jak przestawić ręcznie wysokość świateł ? niby się poziomują automatycznie co chyba u mnie nie działa bo przy właczeniu xenonów chyba powinny się przestawić a u mnie nic takiego się nie dzieje i świecą za nisko więc gdzie dokładnie pod maską przestawić??
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi |
1. Stojąc na wprost auta:
Lewa:
Odkręć kanał dolotowy prowadzący od pasa przedniego do filtra
Zdejmij dekielek reflektora
Zdejmij zapłonnik z żarówki
Wyjmij żarówkę
Prawa:
Odkręć zbiorniczek płynu do wspomagania i odsuń go
Zdejmij dekielek reflektora
Zdejmij zapłonnik z żarówki
Wyjmij żarówkę
2. D2S - odżałuj te 120zł/szt na osram xenarc original - przetwornice pożyją dłużej
3. Bixenon nic nie zmienia, dalej jest jeden żarnik
4. Bierz 4300K, 6000K ładniej wyglądają ale są bardzo słabe na deszcz.
5. Tymi śrubami plastikowymi przy reflektorze
Odnośnie samopoziomowania, to czujniki są 2, po jednym na każdą oś, umieszczone po lewej stronie samochodu
dokładnie takie
stona071 napisał: | Na efekt świecenia ma ogromny wpływ też klosz lampy - w autach z fabrycznym ksenonem szkło reflektora jest gładkie i inaczej jest skonstruowana wewnętrzna częśc reflektora. A jeśli dorobisz żarnik do standardowego, halogenowego reflektora, to może to i lepiej świeci,a le za to oślepia, że ja pier...;] |
Polecam lekturę tego posta |
|
Powrót do góry |
|
|
|