Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robertos245
Czytelnik
Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość/region): lubelskie Posiadane auto: stratus 2,0 le 1996
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 26 Sie 2014, 22:02 Temat postu: gaśnie na lpg |
|
|
Witajcie przeszukałem forum i nie znalazłem tego tematu co mnie nurtuje . Chcę kupić stratusa 2.5 silnik z 97 roku, tylko że gaśnie zaraz po odpaleniu na gazie a na benzynie chodzi super i nie wiem czy warto się ładować w takie kupno |
|
Powrót do góry |
|
|
herakles007
Stały Bywalec
Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 105 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Chrysler, 300m 3.5, 2000
Piwa: 4/0
|
Wysłany: Wto 26 Sie 2014, 22:13 Temat postu: |
|
|
opisz to dokładniej, jaki gaz na czym odpalasz po jakim czasie gaśnie etc. |
|
Powrót do góry |
|
|
robertos245
Czytelnik
Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość/region): lubelskie Posiadane auto: stratus 2,0 le 1996
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 26 Sie 2014, 22:36 Temat postu: |
|
|
instalacja jest sekwencyjna ale nie wiem jaka a odpala na gazie i dorazu gasnie tak jakby odcinało gaz |
|
Powrót do góry |
|
|
herakles007
Stały Bywalec
Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 105 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Chrysler, 300m 3.5, 2000
Piwa: 4/0
|
Wysłany: Wto 26 Sie 2014, 23:40 Temat postu: |
|
|
Sekwencje nie odpalają na gazie(no w każdym razie o takiej nie słyszałem jeszcze). Przyczyn odcięcia gazu znam kilka. Oto one.
1) Przetarty kabelek do elektorzaworu na butli.
2) Spalona któraś cewka.
3) Zajechany opiłkami trzpień wielozaworu.
4) Nie dochodzi woda do parownika i zamarza.
5) Zjarany bezpiecznik. |
|
Powrót do góry |
|
|
mk0367
Auto Maniak
Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 859 Skąd jesteś (miejscowość/region): OLSZEWO-BORKI/OSTROŁĘKA Posiadane auto: Poprzedni Voyager 2.5 Pb+Lpg 1995...czarna perła obecnie voyager 2.4 Pb+Lpg 2000rok...chrysler PT 2.0 Pb +LPg 2001 rok.
Piwa: 60/1
|
Wysłany: Czw 28 Sie 2014, 13:51 Temat postu: Re: gaśnie na lpg |
|
|
robertos245 napisał: | Witajcie przeszukałem forum i nie znalazłem tego tematu co mnie nurtuje . Chcę kupić stratusa 2.5 silnik z 97 roku, tylko że gaśnie zaraz po odpaleniu na gazie a na benzynie chodzi super i nie wiem czy warto się ładować w takie kupno |
Kolega herakles napisał część przyczyn.
Po za tym może być:
1.Ustawienia na kompie instalacji lpg
2.Walnięte wtryskiwacze gazowe
3.Map sensor gazu nie sprawny albo połączenia do niego
4.Sterownik gazu
5.Czujnik temperatury na reduktorze odpowiedzialny za próg temperatury włączania lpg...nie sprawny albo połączenia
6.Reduktor do regeneracji wymiany
7.Zerwane jakieś połączenia elektryczne w instalacji gazu...albo nawet zwykły brak masy
Usterek sporo możliwych....i nie można na odległość bez diagnozy i zerknięcia powiedzieć która z nich.
Prostym wydaje się jeśli sam nie potrafisz podjechać do kolegi który zna się na tym albo do na prawdę zaufanego gazownika....który nie naciągnie cię na nie potrzebne koszta a sprawdzi co jest faktycznie.
Ogólnie niech naprawi sprzedający bo np map sensor gazu to wydatek ok 150 zł a sterownik ok 300 zł, ale czujnik temperatury tylko ok 30 zł....zależy co trafisz.
A usterki gazu gdyby było ich dużo potrafią wkurzyć i podnieść koszt....
Chyba że auto z dużym upustem...na benzynie jest oki więc reszta do zrobienia.
Pozdro _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730 |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Czw 28 Sie 2014, 13:51 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Keram2504 Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 5434 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mazowsze Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
|
Wysłany: Pią 29 Sie 2014, 20:33 Temat postu: |
|
|
Jak byś napisał czy instalacja gazowa przełącza się automatycznie, czy za każdym razem przerzucasz ręcznie to już można wnioskować której generacji jest instalka. Ponadto kiedy była założona, bo może się okazać że dojdzie jeszcze wymiana butli bo skończyły się papiery.
Najczęściej może być parownik. Nie każdy go czyści pomimo filterków to i tak po kilkudziesięciu tysiącach trzeba go regenerować bądź wymienić na nowy. Osobiście w pierwszej kolejności wymieniłbym filterki i rozbebeszył parownik.
Jak ciepły silnik to i w sekwencji od razu chodzi na gazie lub tak szybko przełącza że nie zdążymy przyuważyć owego momentu. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi. |
|
Powrót do góry |
|
|
mk0367
Auto Maniak
Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 859 Skąd jesteś (miejscowość/region): OLSZEWO-BORKI/OSTROŁĘKA Posiadane auto: Poprzedni Voyager 2.5 Pb+Lpg 1995...czarna perła obecnie voyager 2.4 Pb+Lpg 2000rok...chrysler PT 2.0 Pb +LPg 2001 rok.
Piwa: 60/1
|
Wysłany: Sob 30 Sie 2014, 11:48 Temat postu: |
|
|
[quote="Keram2504"] Osobiście w pierwszej kolejności wymieniłbym filterki i rozbebeszył parownik.
Filterki musiałyby być nieźle zafajdane żeby gasł.....o parowniku-reduktorze napisałem.
Ale ja w pierwszej kolejności sprawdziłbym czujnik temperatury na reduktorze....gdy jest walnięty albo problem z prądem to nie zaskoczy na lpg...
W drugiej połączenia elektryczne do elektrozaworu przy reduktorze i wielozaworu przy butli...i czy otwierają się po dojściu prądu i dają gaz na przewody....czy dochodzi do reduktora...
Następnie czy dochodzi gaz na wtryski gazowe..
A gdy to nic nie da ...to po kolei eliminować pozostałe przyczyny _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730 |
|
Powrót do góry |
|
|
robertos245
Czytelnik
Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość/region): lubelskie Posiadane auto: stratus 2,0 le 1996
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 30 Sie 2014, 20:46 Temat postu: |
|
|
Dzięki koledzy za tyle diagnoz i powodów tego lpg już rozwiązałem problem parownik wymieniony i działa lpg stag 4 |
|
Powrót do góry |
|
|
mk0367
Auto Maniak
Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 859 Skąd jesteś (miejscowość/region): OLSZEWO-BORKI/OSTROŁĘKA Posiadane auto: Poprzedni Voyager 2.5 Pb+Lpg 1995...czarna perła obecnie voyager 2.4 Pb+Lpg 2000rok...chrysler PT 2.0 Pb +LPg 2001 rok.
Piwa: 60/1
|
Wysłany: Wto 02 Wrz 2014, 12:36 Temat postu: |
|
|
robertos245 napisał: | Dzięki koledzy za tyle diagnoz i powodów tego lpg już rozwiązałem problem parownik wymieniony i działa lpg stag 4 |
Kolego bo tyle może być usterek, a z opisu nie da się wyciągnąć jednoznacznego wniosku
Zaczyna się od najłatwiejszych i bezgotówkowych sprawdzeń i napraw i eliminowanie po kolei......
O reduktorze-parowniku napisałem ci i trafiłem......ale równie dobrze mogły być inne przyczyny i wymiana nie pomogłaby....
.....a swoją droga reduktor był zasyfiony czy coś innego??? Może czujnik temperatury a wymienili cały....bo tak szybciej i akurat trafione / a czujnik nowy jest w komplecie/...
Jeżdżę na pb-lpg już 13 lat....w tym na woyagerach 9 lat.
Pozdro _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730 |
|
Powrót do góry |
|
|
Keram2504 Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 5434 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mazowsze Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
|
Wysłany: Wto 02 Wrz 2014, 19:18 Temat postu: |
|
|
Z tj listy co podałeś wcześniej to trudno nie trafić.
Można wnioskować że reduktor zasyfiony, ponadto niejeżdżone na gazie pewnie z rok. Gumy stwardniały, elementy gumowe w środku poprzyklejane, elementy aluminiowe z nalotem. Jednym słowem przypuszczam że naprawa, regeneracja w takim wypadku mało opłacalna. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi. |
|
Powrót do góry |
|
|
mk0367
Auto Maniak
Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 859 Skąd jesteś (miejscowość/region): OLSZEWO-BORKI/OSTROŁĘKA Posiadane auto: Poprzedni Voyager 2.5 Pb+Lpg 1995...czarna perła obecnie voyager 2.4 Pb+Lpg 2000rok...chrysler PT 2.0 Pb +LPg 2001 rok.
Piwa: 60/1
|
Wysłany: Sro 03 Wrz 2014, 12:40 Temat postu: |
|
|
Keram2504 napisał: | Z tj listy co podałeś wcześniej to trudno nie trafić.
Można wnioskować że reduktor zasyfiony, ponadto niejeżdżone na gazie pewnie z rok. Gumy stwardniały, elementy gumowe w środku poprzyklejane, elementy aluminiowe z nalotem. Jednym słowem przypuszczam że naprawa, regeneracja w takim wypadku mało opłacalna. |
Keram kolega pytał więc podałem możliwe przyczyny....a że może być ich wiele więc wypunktowałem wszystkie....nie mam możliwości zerknięcia do auta a tak łatwiej eliminować gdy wiadomo czego szukać .
Zawsze z jedną tylko poradą można nie trafić....a tak teraz wiadomo czego szukać w przyszłości....
Reduktor można regenerować we własnym zakresie...wtedy tylko trochę zacięcia i dokładności a koszt zestawu naprawczego to ok 50-60 zł...plus np preparat do czyszczenia przepustnicy /który przyda się w garażu/.
Rozkręcamy,mechanicznie i chemicznie czyścimy,zakładamy nowe elementy, montaż do auta i jest oki
Pozdrawiam _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730 |
|
Powrót do góry |
|
|
|