Accent z gazem - szarpie na benzynie - przedziwny problem

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adambmk

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 25
Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice
Posiadane auto: czerwone i srebrne
Piwa: 0/1
PostWysłany: Czw 12 Cze 2014, 14:58    Temat postu: Accent z gazem - szarpie na benzynie - przedziwny problem Odpowiedz z cytatem

Witam .. czytałem masę wątków ludzi, którym auto szarpie na benzynie a na gazie chodzi idealnie jednak nikt nie miał takich objawów jakie występują u mnie .. poniżej szczegółowy opis


Posiadam Hyundai Accent 2000 rok, poj.1341 moc 63 KW z gazem sekwencyjnym .. od dłuższego czasu auto zapala za 2-3 razem (max 5% prób uruchomienia silnika kończy się zapaleniem za pierwszym razem) .. silnik jak już uda się za 2-3 razem uruchomić, to później uruchamia się zawsze od strzału bez problemu aż do kolejnego kilkugodzinnego postoju .. zimny silnik po uruchomieniu, na wolnych obrotach działa prawidłowo, natomiast przy próbie dodania gazu dławi się i nie potrafi wejść na obroty .. z każdą sekundą silnik działa lepiej, jednak cały czas szarpie ale tylko przy dodawaniu gazu .. utrzymanie obrotów silnika odbywa się bez przeszkód .. szarpanie i dławienie pojawia się tylko przy zwiększaniu obrotów .. po przełączeniu się na gaz, problem znika a silnik chodzi jak nowy .. wtryskiwacze benzyny były czyszczone ultradźwiękami a podczas zabiegu okazało się, że zanieczyszczenia praktycznie w ogóle wcześniej nie było .. problem po czyszczeniu nie ustąpił .. odłączałem również akumulator na kilka godzin aby ECU się zresetował bo podejrzewałem, że mapa gazowa zakłóca mapę benzyny ale ta operacja również nic nie dała .. gdyby była nieszczelność w układzie benzyny, to podejrzewam, że silnik szarpałby również przy utrzymywaniu obrotów obojętnie czy na wolnych obrotach, czy na 2-3 tyś a tak jak wspominałem wcześniej szarpanie pojawia się przy zwiększaniu obrotów

Biorąc pod uwagę powyższe, podejrzewam uszkodzenie ECU.

Może ktoś miał podobnie? Może jest ktoś na śląsku, z kim mógłbym się spotkać w celu podmiany ECU (max 30 min czasu - odwdzięczę się).

Może jakieś inne pomysły?

Cewki, kabli WN, świec itp nie wymieniałem bo na LPG problem nie istnieje, tak więc te elementy muszą być sprawne. Pompa paliwa gdyby była walnięta to podejrzewam też byłyby inne objawy bo skoro przy utrzymywaniu obrotów silnik nie szarpie a pompa paliwa niezależnie od obrotów daje takie samo ciśnienie paliwa (wtryskiwacze odpowiadają za zmianę ilości wtryskiwanego paliwa) to wg mnie to też nie może być pompa .. podpinałem auto pod kompa i błędów żadnych nie ma natomiast zauważyłem, że wartości obrotów silnika i temperatury płynu chłodzącego dziwnie skaczą do wartości nierealnych np na wolnych obrotach pokazuje raz 600 obrotów by za sekundę pokazać 4 000 obrotów

Pozdrawiam i dziękuję z góry za wszelkie sugestie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group