Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin296
Czytelnik
Dołączył: 09 Lis 2012 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): bochnia Posiadane auto: Fiat UNO 1.0 1999
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 09 Lis 2012, 20:20 Temat postu: UNO 1.0 nie zapala przygasają kontrolki akumulator nowy!! |
|
|
Witam wszystkich forumowiczow.
Bardzo proszę was o pomoc.
Mianowicie mam problem z odpaleniem Fiata uno
wszystko było wporzadku az nagle nie zapalil myslalem ze akumulator jest rozladowany naladowałem i to samo, kupiłem nowy i to samo!
Objaw jest taki, że jak podłącze akumulator i przekrecam kluczyk kontrolki swiecą przekrecam kluczyk by zapalić i kontrolki gasną i nawet nic nie dygnie, przy ponownej próbie już nawet kontrolki się nie zaswiecają.
Niewiem co może być przyczyną prubowałem na hol i po przejechaniu na biegu 6-7 km nagle zaskoczył normalnie jechał wszystko wyglądało dobrze kontrolki się zapaliły wszystkie na desce i po 200metrach normalnie wszytsko zgasło, kolejne proby na hol nie pomogły. Klemy czyściłęm papierem sciernym, wydaje mi się, że coś gdzieś nie łączy co można zrobic?
Wielkie dzięki będę naprawdę wdzieczny |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyfrowy 5
Auto Maniak
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 963 Skąd jesteś (miejscowość/region): Swarzędz WLKP. Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
|
Wysłany: Pią 09 Lis 2012, 21:34 Temat postu: |
|
|
Witam,
No pewnie masz racje z tym, że coś nie łączy, a to coś to pewnie będzie przewód masowy miedzy silnikiem a karoserią. W uno jest ten przewód chyba w formie miedzianego paska, więc poszukaj go i podokręcaj przy nadwoziu i silniku oraz sprawdź czy nie jest gdzieś upalony. _________________ Cyfrowy 5 |
|
Powrót do góry |
|
|
piohol
Auto Maniak
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
|
Wysłany: Pią 09 Lis 2012, 21:34 Temat postu: Re: UNO 1.0 nie zapala przygasają kontrolki akumulator nowy!! |
|
|
Sprawdź ciągłość przewodu prądowego i masowego. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr |
|
Powrót do góry |
|
|
bogd74
Auto Maniak
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 1123 Skąd jesteś (miejscowość/region): Rybnik/ Wodzislaw Śląski Posiadane auto: Fiat Stilo Active 1.9JTD 80KM, Mercedes 190 D 2.0 1990r
Piwa: 64/3
|
Wysłany: Pią 09 Lis 2012, 22:07 Temat postu: |
|
|
Spróbuj dodatkowym kablem np rozruchowym dać od minusowej klemy bezpośrednio na silnik _________________ Lubię browary.....latem zimne, zimą ....zimne |
|
Powrót do góry |
|
|
tuning
Auto Maniak
Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 572 Skąd jesteś (miejscowość/region): rybnik Posiadane auto: cc900 i sc1100 honda vtr sp.2
Piwa: 32/4
|
Wysłany: Sob 10 Lis 2012, 14:28 Temat postu: |
|
|
z tego co piszesz wszystko wskazuje na to ze masz walnięty rozrusznik ....... |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sob 10 Lis 2012, 14:28 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
piohol
Auto Maniak
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
|
Wysłany: Sob 10 Lis 2012, 15:36 Temat postu: |
|
|
tuning napisał: | z tego co piszesz wszystko wskazuje na to ze masz walnięty rozrusznik ....... |
Co wskazuje na uszkodzony rozrusznik? To że przy próbie uruchomienia rozrusznika gasną kontrolki? Równie dobrze uwalony altek da takie same objawy.
Przyczyną tego typu zachowania może być uszkodzony rozrusznik ale nie musi. Nie rozumiem skąd ta pewność uwalonego rozrusznika. A może połączenia przewodów prądowego i masowego powodują braki prądowe w czasie próby rozruchu, może aku nie wydala prądowo. Najpierw warto posprawdzać mniej pracochłonne imało kosztowne wersje możliwych usterek zanim zabierze się za rozkopanie połowy samochodu. Można napisać instalacja samochodu wraz z silnikiem do wymiany i też podpowiedź będzie dobra a przyczyna może być prozaiczna np luźna klema. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr |
|
Powrót do góry |
|
|
bogd74
Auto Maniak
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 1123 Skąd jesteś (miejscowość/region): Rybnik/ Wodzislaw Śląski Posiadane auto: Fiat Stilo Active 1.9JTD 80KM, Mercedes 190 D 2.0 1990r
Piwa: 64/3
|
Wysłany: Sob 10 Lis 2012, 16:01 Temat postu: |
|
|
jak rozrusznik jak na holu nie pali _________________ Lubię browary.....latem zimne, zimą ....zimne |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin296
Czytelnik
Dołączył: 09 Lis 2012 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): bochnia Posiadane auto: Fiat UNO 1.0 1999
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 10 Lis 2012, 16:57 Temat postu: napewno nie rozrusznik |
|
|
dzięki wielkie za podpowiedzi, jutro sprawdzę kabel masowy , tak jak tkos podpowiadał, napewno nie akumulator napewno nie rozrusznik, jak mówiłem na holu zaskoczyl i później zgasł tak jakby coś nie łączyło, co jeszcze mogę zrobić oprócz tego kabla masowego? |
|
Powrót do góry |
|
|
bogd74
Auto Maniak
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 1123 Skąd jesteś (miejscowość/region): Rybnik/ Wodzislaw Śląski Posiadane auto: Fiat Stilo Active 1.9JTD 80KM, Mercedes 190 D 2.0 1990r
Piwa: 64/3
|
Wysłany: Sob 10 Lis 2012, 19:06 Temat postu: |
|
|
bogd74 napisał: | Spróbuj dodatkowym kablem np rozruchowym dać od minusowej klemy bezpośrednio na silnik | TO.. _________________ Lubię browary.....latem zimne, zimą ....zimne |
|
Powrót do góry |
|
|
tuning
Auto Maniak
Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 572 Skąd jesteś (miejscowość/region): rybnik Posiadane auto: cc900 i sc1100 honda vtr sp.2
Piwa: 32/4
|
Wysłany: Nie 11 Lis 2012, 13:18 Temat postu: |
|
|
kolego a co ma palenie z rozrusznika wspólnego z paleniem na cholu ??? skoro palisz auto na holu to mijasz rozrusznik tak ??a przy paleniu na rozrusznik jak bedzie zwieral w środku to kontrolki ci przygasną a silnik nawet pol obrotu nie zrobi .. |
|
Powrót do góry |
|
|
bogd74
Auto Maniak
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 1123 Skąd jesteś (miejscowość/region): Rybnik/ Wodzislaw Śląski Posiadane auto: Fiat Stilo Active 1.9JTD 80KM, Mercedes 190 D 2.0 1990r
Piwa: 64/3
|
Wysłany: Nie 11 Lis 2012, 13:34 Temat postu: |
|
|
Przeczytaj dokładnie post po poście i zastanów się co piszesz.... _________________ Lubię browary.....latem zimne, zimą ....zimne |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin296
Czytelnik
Dołączył: 09 Lis 2012 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): bochnia Posiadane auto: Fiat UNO 1.0 1999
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 14 Lis 2012, 19:25 Temat postu: Dalej to samo |
|
|
Panowie sprawdzałem kablem rozruchowym dać mase i bezpośrednio na silnik i dalej to samo, najprościej mówiąc objaw jest taki jakby był akumulator tak wykonczony ze ledwo tykał tzn przekrecam na zapłon-świecą kontrolki, prubuję zapalić i gasną, czasami po kilku próbach jak przekręce na zapłon to już praktycznie wogóle nie świecą albo minimalnie. AKumulator nowy, sprawdzałem też inny od innego samochodu sprawny i taki sam objaw co to jeszcze może być? Aha kable rozruchowe dałem na mase a drugi koniec na silnik na pokrywę i także probowałem o karoserię... |
|
Powrót do góry |
|
|
piohol
Auto Maniak
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
|
Wysłany: Sro 14 Lis 2012, 21:39 Temat postu: Re: Dalej to samo |
|
|
Sprawdź spadek napięcia na aku w momencie załączania rozrusznika. Jeżeli napięcie spadnie poniżej 9V tzn. że albo aku do bani albo rozrusznik kwalifikuje się do przeglądu albo silnik stawia tak duży opór, że rozrusznik nie jest w stanie zakręcić wałem. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr |
|
Powrót do góry |
|
|
|