Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasek81
Debiutant
Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 49 Skąd jesteś (miejscowość/region): Radom Posiadane auto: A klasa (W168)/Golf 4 1,4
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 28 Lut 2011, 13:39 Temat postu: oil hi - w trakcei jazdy |
|
|
Na trasie - gdy już samochó się rozgrzał - wyskakuje mi kilka razy ikonka Oil Hi.
Olej wymieniałem w czerwcu - i dopiero w zimę takie coś wyskoczyło - czy to jest efekt rozgrzania sie oleju?
czy moze wskazywac an usterkę czujnika, czy może po prostu oleju mam za dużo lub samochoód na wertepach się zabujał (choć na prostej sie pojawiał ten komunikat)?
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
grzegorzg
Stały Bywalec
Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 237 Skąd jesteś (miejscowość/region): Tczew Posiadane auto: A-klasa W168 1.7cdi 2001
Piwa: 24/0
|
Wysłany: Pon 28 Lut 2011, 19:10 Temat postu: |
|
|
Witam
Jak zapala się komunikat o zbyt wysokim lub za niskim poziomie oleju ,to sprawdź poziom oleju na bagnecie . Jak poziom na bagnecie jest ok, może to wskazywać na uszkodzenie czujnika poziomu oleju |
|
Powrót do góry |
|
|
MarcinWroc Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 547 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wrocław / dolnośląskie Posiadane auto: Fiat Grande Punto Dynamic z Blue&Me 1.4 8V (77KM) / 2009r. /
Piwa: 10/2
|
Wysłany: Wto 01 Mar 2011, 11:08 Temat postu: |
|
|
Dokładnie, potwierdzam.
Jeżeli czujnik poziomu oleju jest uszkodzony to będzie pokazywał błędne dane w postaci za dużego bądź za niskiego poziomu oleju (Oczywiście przy założeniu, że stan oleju na bagnecie jest książkowy). |
|
Powrót do góry |
|
|
Qnisz
Auto Maniak
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 811 Skąd jesteś (miejscowość/region): mazowieckie Posiadane auto: niegdyś Mercedes W140 S320 LPG; Mercedes W220 S500 306KM 2000; Chysler Grand Voyager LE 3,3 LPG 2000; Honda CBR 1100 XX 164KM
Piwa: 38/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasek81
Debiutant
Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 49 Skąd jesteś (miejscowość/region): Radom Posiadane auto: A klasa (W168)/Golf 4 1,4
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 03 Mar 2011, 21:50 Temat postu: |
|
|
hm... wtryski to brzmi groźnie ;/ Jutro sprawdzę poziom oleju, bo akurat autko stoi mi tydizeń na podwórku - odpoczywam od jazd |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Czw 03 Mar 2011, 21:50 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
MarcinWroc Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 547 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wrocław / dolnośląskie Posiadane auto: Fiat Grande Punto Dynamic z Blue&Me 1.4 8V (77KM) / 2009r. /
Piwa: 10/2
|
Wysłany: Pią 04 Mar 2011, 11:06 Temat postu: |
|
|
Wtryski to raczej nie brzmi groźnie. Niejednokrotnie po jakimś przebiegu ustawia się kąty ich nachylenia Tak więc nie masz zbytnio się czym martwić... No chyba, że wyjdzie coś groźniejszego Pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
Qnisz
Auto Maniak
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 811 Skąd jesteś (miejscowość/region): mazowieckie Posiadane auto: niegdyś Mercedes W140 S320 LPG; Mercedes W220 S500 306KM 2000; Chysler Grand Voyager LE 3,3 LPG 2000; Honda CBR 1100 XX 164KM
Piwa: 38/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
sardzent
Auto Maniak
Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 803 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: AMG S55
Piwa: 17/4
|
Wysłany: Pią 04 Mar 2011, 15:46 Temat postu: |
|
|
Qnisz napisał: | MarcinWroc napisał: | Wtryski to raczej nie brzmi groźnie. Niejednokrotnie po jakimś przebiegu ustawia się kąty ich nachylenia .... |
O jaki kąt nachylenia chodzi i co on ma do lejących wtrysków? Proszę o wyjaśnienie. |
gdy krzywo postawisz kieliszek to leje sie z niego przy nalewaniu ... a ze silnik pije przez wtryski )))) nie wiem smieje sie ;0 |
|
Powrót do góry |
|
|
MarcinWroc Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 547 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wrocław / dolnośląskie Posiadane auto: Fiat Grande Punto Dynamic z Blue&Me 1.4 8V (77KM) / 2009r. /
Piwa: 10/2
|
Wysłany: Pią 04 Mar 2011, 16:09 Temat postu: |
|
|
Precyzować nie będę co chciałem przekazać, bo dużo by pisać.
Najprostszą zatem formą odpowiedzi jest : "Wymień wtryski i po kłopocie" - jeśli to tylko ich wina |
|
Powrót do góry |
|
|
W168
Czytelnik
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość/region): wielkopolska Posiadane auto: W168 1,6Pb automat oraz C5 X7 2,0TD automat
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 10 Mar 2011, 23:28 Temat postu: |
|
|
Komunikat o zbyt wysokim poziomie oleju
Ćwiczę temat od 2 miesięcy - oto moje spostrzeżenia i wnioski.
Okazuje się że to standard W A klasie. Poziom oleju wzrasta zwłaszcza zimą ponieważ w wyniku różnicy temperatur skrapla się woda w rurze przez którą dolewa się olej. Wystarczy odkręcić korek oleju a pod spodem stoją krople wody. W skarjnym przypadku wody jest tyle że świeci kontrolka od za wysokiego poziomu. Zimą zdarza się zamarznięcie odmy, a przyczyną jest zbierająca się woda.
Sprawdziłem to już w kilku samochodach tej marki.
Nie mam na to na razie sposobu ponieważ jest to wada konstrukcyjna tego modelu.
Jestem na etapie sprawdzania czy ocieplenie tej rury zlikwiduje tą wredną przypadłość małej gwiazdy. Rura ta jest zimna nawet po nagrzaniu silnika ponieważ jest ona na wprost wlotu powietrza przez atrapę maski. Stąd ta różnica temp. i skropliny.
Trochę to porażka że przez tyle lat produkcji nikt tego nie wyeliminował. |
|
Powrót do góry |
|
|
dmf
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 282 Skąd jesteś (miejscowość/region): Świetokrzyskie
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Pią 03 Cze 2011, 22:14 Temat postu: |
|
|
Nie chce sie mądrować ale to nie jest żadną normalką i ten typ tak nie ma, najczestrza przyczyna przybywania oleju to lejące wtryski. |
|
Powrót do góry |
|
|
Gerri Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość/region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
|
Wysłany: Sob 04 Cze 2011, 09:32 Temat postu: |
|
|
Qnisz napisał: | wtryski Ci leją i niedopalone paliwo spływa do miski olejowej i rozcieńcz Ci olej silnikowy. |
Skąd wiesz, że to diesel?
W168 napisał: | W skarjnym przypadku wody jest tyle że świeci kontrolka od za wysokiego poziomu. |
No to chyba przesadziłeś... To tej wody musiałoby być z pół litra co najmniej w silniku
Owszem - czasami są widoczne w tym miejscu niewielkie ilości wody, jednak głównym powodem jest używanie pojazdu na krótkich odcinkach i związane z tym niedogrzanie silnika, które oczywiście sprzyja skraplaniu paliwa na ściankach cylindra i jego spływaniu do skrzyni korbowej. Najczęściej dla usunięcia tych niepożądanych substancji z oleju wystarczy od czasu do czasu wykonać dłuższą trasę co spowoduje ich odparowanie i powrót stanu oleju do prawidłowego. Tak więc zaczynamy od sprawdzenia poziomu oleju na bagnecie - jeżeli jest prawidłowy, to podejrzewamy czujnik. Jeżeli jest za wysoki - szukamy dlaczego.
"Lejące" wtryski to raczej mało precyzyjne określenie. W odróżnieniu od starych diesli w silnikach CDI nawet niewielkie ilości paliwa wyciekające z wtryskiwacza (poza przewidzianym czasem wtryskiwania paliwa) mogą powodować trudności z uruchomieniem silnika. Bardziej bym się skłaniał do stwierdzenia, że któryś wtrysk (lub wtryski) źle rozpyla, kropli. Jednak wtedy z kolei pojawiłoby się dymienie i jakieś problemy z mocą. |
|
Powrót do góry |
|
|
Keram2504 Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 5434 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mazowsze Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
|
Wysłany: Nie 05 Cze 2011, 17:57 Temat postu: |
|
|
Jeżeli autka używacie codziennie i robicie nim 15 km lub jedziecie ok pół godziny to temat skraplającej wody w układzie smarowania silnika włóżcie w bajki.
Sprawdźcie jaką temperaturę ma olej w rozgrzanym silniku. .... |
|
Powrót do góry |
|
|
mnich3001
Czytelnik
Dołączył: 22 Cze 2010 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdańsk Posiadane auto: A160 1999
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 05 Cze 2011, 22:22 Temat postu: |
|
|
Z mojego doświadczenia ... Wcześniej naczytałem się o tej przypadłości tych silników, radzę sobie z nią tak, że jak mi się zapali ta nieszczęsna kontrolka to sprawdzam poziom oleju i odkręcam korek wlewu oleju. Jeżdżę tak z tym korkiem kilka dni aż jej przejdzie ochota na zapalanie się . Robię krótkie trasy, do ok. 10km. |
|
Powrót do góry |
|
|
|