Filtr cząstek stałych - problem


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Motoryzacja na świecie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy zostałeś poinformowany przez sprzedawcę o filtrze cząstek stałych?
TAK
50%
 50%  [ 2 ]
NIE
50%
 50%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
archive_20

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 14788

Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
PostWysłany: Sro 17 Lis 2010, 22:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no chciałbym być, ale... nie jestem Very Happy
nie wiem, czy nie jest. po prostu zrobił się mit taki, jak ten, że jazda na LPG to zło.

artykuł przeczytałem i uważam, że generalizują problem, straszą właścicieli prawie nakazując omijanie aut z FAP. czyli - przychodzi klient do ASO:
- jest auto X
- jest
- a ma FAP
- ma
- to dziękuję Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
markoo

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 5008, 2.0 Diesel 2010r.
Piwa: 2/1
PostWysłany: Sro 17 Lis 2010, 23:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Być może masz tez troche racji..

Mnie jednak to jakos specjalnie nie przeraża, ale mam zamiar raz na 2-3 tygodnie przejechać sie te 30-40 km większą, stałą prędkoscią dla świetego spokoju... No chyba, że akurat bedę w trasie, tak jak teraz..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
markoo

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 5008, 2.0 Diesel 2010r.
Piwa: 2/1
PostWysłany: Sob 20 Lis 2010, 00:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,

wznawiam temat, ponieważ ponownie chciałem napisac dwa słowa o tytułowym filtrze czastek stałych.

W artykułach, które zamieściłem jest informacja, że filtry te w pewnym momencie spalają powstałą sadzę. Odkąd mam auto już dwukrotnie wysiadając z niego poczułem zapach tak jakby spalonej gumy. Zapach ten ewidentnie wydobywa się z podwozia.

Nie wiem co to może być - czy ktoś wie, czy właśnie filtr jest tego przyczyną, czy też coś innego??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pisarmen

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 1021
Skąd jesteś (miejscowość/region): wielkopolska
Posiadane auto: renault clio 1,4 + LPG 2007r. citroen xsara picasso 1.8 LPG 2001r
Piwa: 41/6
PostWysłany: Sob 20 Lis 2010, 01:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja powiem tyle. unia to czasem wypuszcza na świat wielkie buble i tak jest i tym razem. cha byc ekologiczni ale nie mówia jak to osiagnąc. producent ma zrobic tak bya z rury leciał najlepiej czysty tlen. wiec producent wymysla cos i testuje na kliencie.
identyczna sprawa jest z żarówkami energooszczędnymi. szczegół ze sa kilkanascie razy drozsze, do produkcji uzywa sie rtęci i składaja sie z kilkunastu a nie z 3 elementów. ważne że producent takich świetlówek dał w łape odpowiednim uzedasom (bo inaczej nie zwróciłaby mu sie kasa za badania nad nimi) aby przepchneli odpowieni wniosek.
po co unia nakłada kary i normy na biedna europe skoro USA i china produkuja połowe CO2 a nic sie nie dokładaja do obizenia??
unia to jedno wielkie ekologiczne gu...no
jak bedziecie chcieli jeszcze jakies przykłady to chetnie podam Smile
_________________
NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
markoo

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 5008, 2.0 Diesel 2010r.
Piwa: 2/1
PostWysłany: Sob 20 Lis 2010, 02:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jeśli chodzi o ten zapach gumy...?? Czy to rzeczywiście może mieć związek z ww. filtrem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Gerri

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 3286
Skąd jesteś (miejscowość/region): county Limerick
Posiadane auto: Citroen C4
Piwa: 254/17
PostWysłany: Sob 20 Lis 2010, 11:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

markoo napisał:
a jeśli chodzi o ten zapach gumy...?? Czy to rzeczywiście może mieć związek z ww. filtrem?

Jeżeli chodzi przykładowo o nowego sprintera (906), to inicjacja wypalania następuje na podstawie kilku czynników. Sterownik silnika jest w stanie określić zawartość popiołu i związków siarki w filtrze, a najważniejszą informacją są ciśnienia przed- i za- filtrem oraz panująca w nim temperatura.
Wypalanie to nie tylko proste zwiększenie dawki paliwa: dodatkowo włączają się świece żarowe (żeby podnieść temperaturę spalin) i przepustnica w układzie dolotowym ogranicza ilość powietrza dostarczanego do cylindrów. Cel jest taki, że część paliwa nie spala się w cylindrach, tylko przedostaje się do układu wydechowego i właśnie tam dochodzi do spalania całkowitego i dalszego podniesienia temperatury. A temperatura jest zacna - o ile w czasie normalnej jazdy temperatura DPF-u nie przekracza 400 stopni, to w czasie wypalania osiąga czasami prawie 700 stopni! Tak więc najprawdopodobniej stąd ten smrodek - widać jakiemuś czemuś temperatura normalnej eksploatacji nie przeszkadza- a zaczyna śmierdzieć w wyższej. Nie przejmuj się - z czasem się wypali i przestanie.
Właśnie z uwagi na tak wysoką temperaturę w czasie dopalania jest niewskazane (czasami producent określa to dosadniej - "zakazane") wyłączanie silnika zanim proces się nie skończy i temperatura nie opadnie.
Użytkowanie filtra mocno zapchanego doprowadza do sytuacji, że silnik przejdzie w pracę awaryjną (ograniczenie mocy i obrotów) żeby w układzie wydechowym nie następował nadmierny wzrost ciśnienia co może z kolei prowadzić do NIEDOMYKANIA ZAWORÓW!
Próby wypalania tak "zabitego" DPF-a są mocno utrudnione - bo do wypalania potrzebna jest pełna moc silnika, a jak tylko próbujemy ją uzyskać to silnik przełącza się w pracę awaryjną i kółko się zamyka.
A nowy filtr to koszt kilku tysięcy złotych (dla sprintera prawie 2 tys. Euro)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości) Wystawiono 1 piw(a)
markoo

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 5008, 2.0 Diesel 2010r.
Piwa: 2/1
PostWysłany: Sob 20 Lis 2010, 12:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki Gerri za odpowiedź.

Piwko dla Ciebie Smile

Zdziwiłem się jednak trochę, że akurat wczoraj taka sytuacja miała miejsce, bo dzień wcześniej byłem w trasie i myslałem, że to co miało się wypalić, to sie wypaliło.

No ale tak właśnie podejrzewałem - auto jest nowe (Peugeot 5008) i cos takiego może się zdarzyć.

I jeszcze jedno - u mnie komputer pokładowy nie daje mi żadnych informacji, że nie mogę wyłączyć silnika, czy coś takiego. Jedyny wskaźnik, że coś się dzieje to ten zapach.

W jednym z artykułów czytałem, że to cos co tam się odkłada jest rakotwórcze - jednak mam nadzieję, że wdychanie tych zapachów nie jest niebezpieczne..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
markoo

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 5008, 2.0 Diesel 2010r.
Piwa: 2/1
PostWysłany: Sob 20 Lis 2010, 17:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A na co mam zwracac uwagę w komorze silnika?

W poniedziałek chyba jednak pojadę do serwisu. Wolę dmuchać na zimne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
markoo

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 5008, 2.0 Diesel 2010r.
Piwa: 2/1
PostWysłany: Pon 22 Lis 2010, 15:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzwoniłem do ASO, przedstawiłem problem i poinformowali mnie, że to może byc właśnie proces regeneracji filtra, lub ewentualnie jakaś nieszczelność układu wydechowego. W związku z tym, że u mnie dzieje sie to (przynajmniej na razie) co 1700-1800 km, kazał mi jeździć mniej wiecej do kolejnego momentu i przyjechać na kontrolę. Gościu powiedział, że skoro auto normalnie jeździ i nie muli, to nie ma sie czym przejmować. Dodał, że skoro auto jest nowe, to takie rzeczy moga się zdarzać - może wypalać się np farba - nie wiem o co chodzi, ale tak dokładnie powiedział.

pozdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Motoryzacja na świecie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group