regulacja parownika I generacji

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Instalacje LPG - I generacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
malykoles

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 51
Skąd jesteś (miejscowość/region): woj lubelskie
Posiadane auto: Fiat Siena 1.4 1998 r. + LPG
Piwa: 1/6
PostWysłany: Wto 15 Cze 2010, 19:17    Temat postu: regulacja parownika I generacji Odpowiedz z cytatem

witam forumowiczow
mam instalkęę I gen. parownik lovato po wymianie membran oryginalnych oczywiście...
1. jak prawidlowo wyregulowac taki parownik we własnym zakresie. mam na parowniku 1 śrube , pradopodobnie od czułosci membran i jedną śrube na przewodzie gumowym. Jak sie do tego zabrać żeby nie skomplikować sobie bardziej sprawy
2. w trakcie przekręcania kluczyka na zaplon słychać syczenie w parowniku.. czy tak powinno być?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
archive_18

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 17322


Piwa: 1623/642
PostWysłany: Wto 15 Cze 2010, 23:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Regulacja jest prosta, do zrobienia we własnym zakresie. Skład mieszanki ustawiamy następująco: Regulacja instalacji gazowej Regulacja instalacji LPG niewyposażonej w silniki krokowe i komputer sterujący.
Najpierw krótkie wyjaśnienie pojęcia: co to jest Lambda? Głównym parametrem określającym mieszankępaliwowo powietrzną jest lambda – stosunek ilości powietrza dostarczonego w mieszance do iloś[cenzura] potrzebnego do teoretycznie całkowitego spalenia zawartego w niej paliwa. Idealne proporcjeto oczywiście lambda=1, ale silnik spalinowy osiąga maksimum sprawności (ok. 40%) przy lambda=1,15a maksimum mocy przy lambda=0,85.
Bogata mieszanka to większa moc, ubosza mieszanka tonajwiększa ekonomika jazdy, ale tylko w pewnych granicach. Zbyt uboga i zbyt bogata mieszanka poprostu się nie palą. Zakres stabilnej pracy silnika dla obrotów biegu jałowego to lambda od 0,75 do 1,3.S
tabilna praca silnika przy maksymalnych, pod obciąeniem, to lambda od 0,7 do nawet 3! Podstawowy warunek: silnik musi absolutnie poprawnie pracować na benzynie, mieć dobrze ustawioneobroty biegu jałowego, sprawny układ zapłonowy, czysty filtr powietrza i ŻADNYCH nieszczelności wkorektorze ssącym! Przed rozpoczęciem regulacji silnik musi się zagrzać – najlepiej poczekać a włączą się wentylatory.
Przełączamy silnik na gaz i rozpoczynamy regulację. Słuą do tego dwie śrubki – jedna na reduktorze(regulacja ciśnienia gazu) oraz na przewodzie gazowym doprowadzającym gaz do mieszalnika (zawórgłówny). Starając się utrzymać silnik w połowie obrotów maksymalnych (ok. 3000 rpm) zakręcamy zawórgłówny dopóki obroty zaczną wyraŸnie spadać – odkręcamy wtedy zawór główny o jeden pełny obrót.Teraz lambda powinna wynosić ok. 1.
Zostawiamy teraz silnik na biegu jałowym i odkręcamy śrubkę nareduktorze w lewo – zwiększamy ciśnienie. Kiedy dochodzimy do momentu, kiedy obroty wyraŸniezaczynają spadać (mieszanka zbyt bogata), lambda spada poniej 0,7 i przekraczamy granicę palności:lewa granica.
Teraz zakręcamy śrubkę w prawo zmniejszając ciśnienie a do zuboenia mieszanki pozagranicę palności – lambda powyej 1,3: prawa granica. Liczba obrotów śrubki regulacyjnej to zakresstabilnej pracy silnika, zwykle od 1 do 2 obrotów. Szerokość tego obszaru jest zalena od podciśnieniawytwarzanego w kolektorze przez mieszalnik – im jego przekrój większy, tym węszy obszar stabilności itrudniejsza regulacja. Aby silnik był w miarę oszczędny, ustawiamy śrubkę mniej więcej w połowieobszaru stabilnej pracy silnika, ale troszeczkę w stronę prawej granicy. Lambda powinna teraz wynosićok. 1,05.
Aby silnik miał moliwie najlepsze osiągi, trzeba śrubkę ustawić blisko lewej granicy – lambdapowinna wynosić około 0,8. Daje to lepszą dynamikę ju na niszych obrotach i łatwiejsze zapalaniesilnika. Aby ostatecznie wyregulować instalację, najlepiej odbyć jazdy testowe na prostym odcinku drogi, lekkopod górkę, sprawdzając maksymalne osiągi i przyspieszenie (mona korzystać nawet ze stopera). Jeelisilnik wydaje się za słaby, odkręcamy zawór główny o 1/4 obrotu.
Zbytnie odkręcenie zaworu głównegotylko pogarsza osiągi zwiększając jednocześnie zuycie LPG.
Lepiej jest nieco przykręcić ni zbytnioodkręcić zawór główny.
Opis z daniels.lumena.waw.pl – przeredagowane i opatrzone wyjaśnieniami przez Rafała Adamczaka.
_________________
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości) Wystawiono 1 piw(a)
archive_20

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 14788

Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
PostWysłany: Wto 15 Cze 2010, 23:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

teraz malykoles sobie to wydrukuj i idź robić regulację. a po wykonaniu regulacji jedź na analizator spalin Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
malykoles

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 51
Skąd jesteś (miejscowość/region): woj lubelskie
Posiadane auto: Fiat Siena 1.4 1998 r. + LPG
Piwa: 1/6
PostWysłany: Sro 16 Cze 2010, 11:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dziękuję, dziękuję i jeszcze raz dziękuję Very Happy

zastosuję i sie zobaczy czy jestem niezdara mechaniczna Very Happy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
archive_18

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 17322


Piwa: 1623/642
PostWysłany: Sro 16 Cze 2010, 17:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie jest to skomplikowana sprawa .Powinieneś sobie poradzić.
_________________
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
archive_20

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 14788

Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
PostWysłany: Sro 16 Cze 2010, 23:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

po tym opisie na pewno zrobi!! Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Instalacje LPG - I generacja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group