Drgania silnika na wolnych obrotach.

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil75

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość/region): okolice Mińska Mazowieckiego
Posiadane auto: VW Passat 1,9 TDI 130KM, 2003
Piwa: 1/0
PostWysłany: Sro 19 Sie 2009, 15:33    Temat postu: Drgania silnika na wolnych obrotach. Odpowiedz z cytatem

Witam.
Przejrzałem wszystkie posty i nie znalazłem tematu, który mógłby mnie naprowadzić na rozwiązanie mojego problemu.
Otóż... jestem po wymianie nieszczęsnej pękniętej głowicy... I niby wszystko jest Ok ale... Zdarzają się momenty, że na wolnych obrotach auto jakby "nie paliło" na jeden cylinder. Silnik dostaje dziwnej "trzęsiaczki".
Minimalne dodanie gazu- nawet do 1000 obr- leczy z problemu i wszystko jest jak powinno być.
Mechanik zaproponował sprawdzenie dolnego ciśnienia wtrysków. Pojechałem na kompa, podłączyli i... powiedzieli, że ciśnienia są ok.
A problem raz jest a raz go nie ma:-) Mimo wszystko wkurza mnie to bo lubię jak w aucie wszystko gra.
Macie jakiś pomysł na zastaną sytuację??
Może to wina paliwa? Spróbuję dziś zatankować coś lepszego np Vervę.
Pozdrawiam
_________________
Kamil 75
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
memphis

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 114
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdynia
Posiadane auto: VW TOURAN, TREND, 2,0TDI, 2005
Piwa: 1/0
PostWysłany: Sro 19 Sie 2009, 21:24    Temat postu: Re: Drgania silnika na wolnych obrotach. Odpowiedz z cytatem

sprawdz filtr paliwa
_________________
--
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Kamil75

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość/region): okolice Mińska Mazowieckiego
Posiadane auto: VW Passat 1,9 TDI 130KM, 2003
Piwa: 1/0
PostWysłany: Pią 28 Sie 2009, 10:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Dzięki za radę- filtr paliwa ok.
Ponowne badanie na komputerze nic nie wykazało.
Zaobserwowałem jednak ciekawą rzecz.
Nie szarpie silnikiem zimnym ani nagrzanym. Problem zaczyna się gdy temperatura płynu chłodzącego złapie ok 70 stopni. Wskazówka zaczyna wtedy wariować... spada do końca, potem wzrasta, potem znowu spada...
W tym czasie silnik zaczyna szarpać ale tylko gdy auto pracuje na wolnych obrotach... wystarczy delikatne dodanie gazu np do 1000 obr i już jest ok.
Podobnie nie odczuwa się problemu gdy auto jedzie i nagrzewa się po drodze.
W czym może tkwić problem? Termostat jest be? Coś się dzieje gdy się otwiera i puszcza płyn na chłodnice??
Jakie są Wasze przypuszczenia. Poradźcie coś.
Pozdrawiam.
_________________
Kamil 75
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bauzer

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość/region): opolskie
Posiadane auto: Touran 2.0TDI Trendline 2003 AZV
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 28 Sie 2009, 15:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie ten sam problem z tym samym silnikiem i tym samym rocznikiem. Tyle ze ja jeszcze glowicy nie wymienialem.
Filtr paliwa u mnie tez byl wymieniany.
Moim zdaniem to cos ze wtryskami.
kolego powiedz mi ile kosztowala cie wymiana glowicy i czykupiles nowa czy uzywana.

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Turanek

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 1349
Skąd jesteś (miejscowość/region): lubuskie
Posiadane auto: 2xTouran '08,'11 BXE,CFH
Piwa: 94/6
PostWysłany: Sob 29 Sie 2009, 23:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

@ Kamil75
Cytat:
Problem zaczyna się gdy temperatura płynu chłodzącego złapie ok 70 stopni. Wskazówka zaczyna wtedy wariować... spada do końca, potem wzrasta, potem znowu spada...

Może warto sprawdzić ten czujnik temperatury. On powinien mieć 4 piny: 2 połączone są z deską, a drugie dwa ze sterownikiem silnika.
Może na początek odłącz go po prostu i zobacz czy silnik szarpie.
Następnie warto przyjrzeć się dawkowaniu poszczególnych pompowtryskiwaczy.
W silnikach 8-mio zaworowych problem niekiedy tkwił w wiązce do pompek umieszczonej w głowicy.
_________________
Pozdrawiam
Turanek morderator Smile
ZPA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Sob 29 Sie 2009, 23:56    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Kamil75

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość/region): okolice Mińska Mazowieckiego
Posiadane auto: VW Passat 1,9 TDI 130KM, 2003
Piwa: 1/0
PostWysłany: Nie 30 Sie 2009, 17:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Touranek.
Zacznę od czujnika temperatury. Podpięcie na kompie wykazało podobno dobre dawkowania i ciśnienie paliwa.
Podpowiedz mi jeszcze jak możesz gdzie znajduje się ten czujnik? Uda mi się wymienić go samemu?
Pozdrawiam
_________________
Kamil 75
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
slawek201

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa
Posiadane auto: Volkswagen Touran 2.0 TDI 100KW 2004
Piwa: 0/1
PostWysłany: Sob 17 Paź 2009, 08:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie panowie to samo na wolnych obrotach czasami nierówno chodzi. Ale u mnie pompowtryski padają aczkolwiek wlałem jakiś płyn do czyszczenia wtrysków nazwy nie pamiętam i te drgania znacznie ustały ale i tak 1 i 3 pompowtrysk trzeba będzie kiedyś wymienić. Ale jak narazie drgania nie przeszkadzają.
_________________
Sławek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Turanek

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 1349
Skąd jesteś (miejscowość/region): lubuskie
Posiadane auto: 2xTouran '08,'11 BXE,CFH
Piwa: 94/6
PostWysłany: Nie 18 Paź 2009, 12:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Proponuję sprawdzić wiązkę do pompowtrysków, a druga rzecz to ewentualna wymiana uszczelniaczy na nich.
Te zabiegi to w porównaniu z wymianą samych pompowtrysków to niewielki koszt.
_________________
Pozdrawiam
Turanek morderator Smile
ZPA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
slawek201

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa
Posiadane auto: Volkswagen Touran 2.0 TDI 100KW 2004
Piwa: 0/1
PostWysłany: Pon 19 Paź 2009, 21:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zgadza sie koszt nie mały ale gdyby to były uszczelki lub wiązka to wlanie płynu do czyszczenia wtrysków nic by nie pomogło.
Co ty na to?
_________________
Sławek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Turanek

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 1349
Skąd jesteś (miejscowość/region): lubuskie
Posiadane auto: 2xTouran '08,'11 BXE,CFH
Piwa: 94/6
PostWysłany: Wto 20 Paź 2009, 20:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ma złotego środka na wszystko.
Środek, który zastosowałeś pomógł najprawdopodobniej odkoksować końcówki. Na tę przypadłość cierpiały i cierpią głównie silniki 170 KM. Niedawno pojawiła się w VW oficjalna procedura opisująca czyszczenie pompowtrysków.
_________________
Pozdrawiam
Turanek morderator Smile
ZPA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
slawek201

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa
Posiadane auto: Volkswagen Touran 2.0 TDI 100KW 2004
Piwa: 0/1
PostWysłany: Sro 21 Paź 2009, 18:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co ja wiem to przypadłość wszystkich vw z pompowtryskami (jest to przyczeną tankowania na polskich stacjach zwłaszcza zwykłego ON) A złotego środka oczywiście że nie ma tylko odsuwają w czasie nieuniknione można czyścić wtryski ale i tak trzeba będzie je wymienić (niestety) z tego co wiem w 2.0 tdi nie są regenerowalne bo są całe (znaczy końcówki nie są wyienne) jeden kosztuje około 1,5 tys zł i zazwyczaj padają parami bardzo rzadko wszystkie, przynajmniej ja nie znam takich przypadków. A jak padną eletronicznie to wymiana uszczelek napewno nie pomoże. Wiem tez ze w touranach i passatach był problem z oprogramowaniem i to tez było powodem wystę powania drgań.
Ogólnie rzecz biorąc najlepiej poczekać aż się coś wysypie i wymienć. I wymieniać filtr co 10 tys bo to polskie paliwko rozwala pompowtryski (oczywiście to jest moja opinia aczkolwiek jak jeżdziłem w niemczech to zwykły dizel daje tam takiego kopa jak u nas VERVA)
_________________
Sławek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
szynk

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość/region): pinczow
Posiadane auto: vw touran 2.0 136KM bylo, 173KM jest po tuningu-polecam
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 06 Wrz 2010, 17:04    Temat postu: trzesienie silnika na obrotach 800 Odpowiedz z cytatem

witam,u mnie ten sam problem (touran 2.0tdi, 136 kM) z trzensiawka,tzn raz sie trzesie a raz nic, nie wiem od czego to zalezy, ale gdy wlacze klimatyzacje trzesienie znika i jest wszystko ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
PanBambaryla

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 204
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdańsk
Posiadane auto: VW Touran Trendline/upgr. HighLine 2.0 BMN 11.2007 RNS-510
Piwa: 5/8
PostWysłany: Pon 06 Wrz 2010, 17:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj!

Przeanalizuj ten wątek:

http://volkswagen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?p=403223

Na końcu udzielam odpowiedzi, co było powodem u mnie - może Cię to natchnie.
_________________
Pzdr, Bam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
fafkulec

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 06 Sie 2018
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): Karpacz
Posiadane auto: vw touran
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 06 Sie 2018, 16:34    Temat postu: Re: Drgania silnika na wolnych obrotach. Odpowiedz z cytatem

Kamil75 napisał:
Witam.
Przejrzałem wszystkie posty i nie znalazłem tematu, który mógłby mnie naprowadzić na rozwiązanie mojego problemu.
Otóż... jestem po wymianie nieszczęsnej pękniętej głowicy... I niby wszystko jest Ok ale... Zdarzają się momenty, że na wolnych obrotach auto jakby "nie paliło" na jeden cylinder. Silnik dostaje dziwnej "trzęsiaczki".
Minimalne dodanie gazu- nawet do 1000 obr- leczy z problemu i wszystko jest jak powinno być.
Mechanik zaproponował sprawdzenie dolnego ciśnienia wtrysków. Pojechałem na kompa, podłączyli i... powiedzieli, że ciśnienia są ok.
A problem raz jest a raz go nie ma:-) Mimo wszystko wkurza mnie to bo lubię jak w aucie wszystko gra.
Macie jakiś pomysł na zastaną sytuację??
Może to wina paliwa? Spróbuję dziś zatankować coś lepszego np Vervę.
Pozdrawiam

Mam podobny objaw
ktoś mi zaproponował zresetować komputer
zdjąłem klemę od akumulatora i pomogło, na jak długo to zobaczę.
gdzieś tam na forum wyczytałem o wgraniu nowej mapy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group