Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermano_krk
Czytelnik
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 27 Maj 2008, 18:44 Temat postu: Niechce się przełanczać na gaz |
|
|
witam
Jestem posiadaczem fiata cc 1.1
Mam pewnien problem z gazem. Mianowicie chodzi o to iż niechce sie przełączyć na gaz. Zawsze było tak że przegazowywalem go i sie sam przełanczał. Teraz go gazuje i nic (tak jakby wogule nieodczowal tego gazowania) kontrolka (zielona) caly czas miga w rownym tempie. Brakuje tego momentu kiedy wskakuje na gaz. Podejzewam ze to jest jakas niewielka usterka no ale niechce kolejne stowki placic w jakims serwisie , bo moze bede sam w stanie to naprawic z waszą pomocą.
Będe bardzo wdzieczny za pomoc. Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
pawelw
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 388
Posiadane auto: Brava Steel 1,6 2001, gaz Tartarini Sekwencja
Piwa: 10/1
|
Wysłany: Wto 27 Maj 2008, 20:52 Temat postu: |
|
|
napisz jaki masz reduktor (typ model), typ instalacji (która generacja) oraz jaką elektronikę sterujacą (o ile jest).
podejrzewam że problem dotyczy czujnika temperatury gazu przy reduktorze |
|
Powrót do góry |
|
|
Hermano_krk
Czytelnik
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 27 Maj 2008, 22:43 Temat postu: |
|
|
to tak:
Reduktor - LOVTEC EIV032651
Zawór gazowy - LOVTEK
Wielozawór - Tomasetto
Układ elektroniczny- Bingo
nic wiecej nieudalo mi sie znalesc na temat tej instalacji.
Warto moze dodac ze niedawno mialem stłuczke i od tamtego czasu wystepuje taki problem.Rozmawialem ze znajomym ktory podejzewe ze cos z napieciem jest nie tak. |
|
Powrót do góry |
|
|
pawelw
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 388
Posiadane auto: Brava Steel 1,6 2001, gaz Tartarini Sekwencja
Piwa: 10/1
|
Wysłany: Sro 28 Maj 2008, 08:44 Temat postu: |
|
|
zobacz wszystkie złącza elektryczne od tego gazu (rozłącz i złącz ponownie) zwróć uwagę na czujnik temperatury gazu musisz go zlokalizowac i zobaczyc czy jest sparawny.
2 sprawa to mozliwośc zapowietrzenia układu podgrzewającego reduktor (efekt to za niska temperatura gazu)
"terownik BINGO-S służy do kontroli i bieżącego optymalizowania składu mieszanki gazu i powietrza na podstawie wskazań sondy Lambda, TPS (czujnik położenia przepustnicy), RPM (obroty silnika).Zapewnia to również ochronę układu katalizatora. Zawiera 4 lub 6 kanałowy emulator wtryskiwaczy z przeznaczeniem do silników z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Panel sterujący umieszczony w kabinie kierowcy umożliwia przełączanie benzyna –gaz i obserwacje poziomu gazu w zbiorniku przy pomocy 5 diod LED.System współpracuje z sondą temperatury (opcja) dzięki czemu przełączenie silnika na gaz następuje dopiero wtedy gdy osiągnie właściwą temperaturę. W kompletacji najczęściej występują z reduktorem LOVTEC lub LANDIRENZO SE 81
" |
|
Powrót do góry |
|
|
mancin
Auto Maniak
Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 525 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wrocław Posiadane auto: Zaporożec 968A
Piwa: 26/4
|
Wysłany: Pią 30 Maj 2008, 14:03 Temat postu: |
|
|
Zacząłbym od czujnika temperatury, ja wymieniałem 2 razy, bo się wykruszył |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pią 30 Maj 2008, 14:03 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
pabloo87
Dyskutant
Dołączył: 12 Lis 2007 Posty: 63 Skąd jesteś (miejscowość/region): zambrów Posiadane auto: Octavia 1.9 TDI 105 HP 2007 rok
Piwa: 1/2
|
Wysłany: Pią 27 Cze 2008, 16:32 Temat postu: |
|
|
a gdzie znajduje sie i jak wyglada ten czujnik temp?? ja moja siene moge przełaczyć zaraz po odpaleniu nawet przy -20*C a tak nie powinno byc silnik powinien najpierw osiągnać jakoąs minimalną tem tj chyba okolo 20*C czy to wina czujnika temp?? prosze o pomoc pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
Krzysiek2831
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 395 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków Posiadane auto: Opel Astra H 1.6 105km, 2007r.
Piwa: 5/2
|
Wysłany: Pon 23 Lut 2009, 11:21 Temat postu: |
|
|
U mnie było tak że przełączał się na gaz bardzo późno a na zimniejszym silniku owszem przełączył się bo pstryknięcie było słychać ale zaraz gasł bo nie dostawał gazu.
Winny był ten element pod elektrozaworem na reduktorze (nie znam fachowej nazwy).po wykręceniu cały był z brązowej mazi ,która przy niskich temp była gęsta i elektrozawór nie otwierał przepływu gazu. |
|
Powrót do góry |
|
|
|