Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ptyku
Czytelnik
Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 3
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 21 Lut 2009, 15:30 Temat postu: kod błędu p0300 (0B) |
|
|
hi mam zafirke 2001 rok silni z16xl i wyskakuja mi czasami takie kody błędów :
P0300 - Przerwa w zaplonie wystepujaca przy niskim poziomie paliwa
(0B) - Nie występuje
P0303 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 3
(00) - Nie występuje
P0300 - Wykryto wielokrotne przerwy w zapłonie
(00) - Nie występuje
swiece wymienione dis wymieniłem na inny używany ale błąd zawsze na cyl 3, co jeszzce mogę sprawdzić
pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
tadeo31
Debiutant
Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość/region): irlandia Posiadane auto: VW POLO, poj. 1.0 2000r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 21 Lut 2009, 17:46 Temat postu: |
|
|
Witam, ja borykałem się z podobnym problemem przez dwa miesiące (wypadanie zapłonu na 2 cyl.) i szczerze powiem, że nie ma 100 procentowej pewności, iż trafi się w 10-tkę. Niestety zmuszony byłem po samodzielnych poszukiwaniach oddać sam. do serwisu. Wczoraj odebrałem go (Astra2 2001 1.4 16V) i mam nadzieję, że problemem był moduł zapł. Ponoć sprawdzali go na "specjalnej" maszynie- podejrzewam oscyloskop a także należało skasować "trouble codes" przy użyciu oplowskiego oprogramowania (ja używałem innego-tańszego )
i niestety nie pomogło. Podmieniałem osobiście na nowy moduł po uprzednim skasowaniu CHECK ENGINE i nie było poprawy. Myślę, że DIS-a rozsadziły ostatnie mrozy. Jeśli masz czas
i trochę "niepotrzebnej gotówki" to poniżej umieszczam listę prawie WSZYSTKICH prawdopodobnych przyczyn wypadania zapłonu. Kompilację zrobiłem na podstawie postów doświadczonych forumowiczów. Jeśli znajdują się w niej błędne pozycje to z góry przepraszam a poprawki mile widziane dla pozostałych użytkowników forum:
· kwestia regulacji lub wymiany odpowiednich czujników:
uszkodzony czujnik położenia wału (halla)/wałka rozrządu lub
przestawione fazy rozrządu (typową usterką w oplach jest "siadający" czujnik położenia wałka rozrządu) ale to nie jest reguła
· silniczek krokowy
· rozrząd (brak wzajemnej synchronizacji)
· zapchana przepustnica
· układ dolotowy silnika (wlot filtra powietrza)
· układ wylotowy jest zapchany (katalizator, tłumik)
· układ przewietrzania komory korbowej (wylot tłumika, rura odmy zapchana)
· przepustnica uszczelki pomiędzy kolektorem wyd. a rurą wydechową
· pęknięcie obudowy przy sondzie lambda, uszkodzona sonda lambda (nieodpowiedni skład mieszanki)
· pękniecie korpusu silnika
· uszczelka głowicy - brak kompresji
· brak połączenia złącz wtykowych, sprawdzenie ciągłości przewodów (przewody, złączki, bezpieczniki)
· uszkodzony czujnik tmp.
· nieszczelność obwodu doprowadzania powietrza (tzw. lewe powietrze)
· czujnik wlotu powietrza, przepływomierz
· DIS(moduł), cewka zapłonowa , świece zapłonowe
· sterownik silnika przechodzi w tryb awaryjny, gdy liczba wypadań zaworu przekroczy jakąś ściśle ustaloną .. błąd musi się powtórzyć ..... tuż po odpaleniu, błędu nie będzie, ponieważ
w przeciągu tych pierwszych minut kilka razy wypadnie zapłon... podobnie jadąc z mniejszą prędkością obrotową silnika zapłon wypadnie po przejechaniu dłuższej trasy, aniżeli jadąc na pełnym gazie ..
1) cewka
2) niesprawny wtryskiwacz
3) gniazda zaworów.
powyższy problem rozwiązywać wg w/w kolejności
· zanieczyszczone zawory (nagar)
· „zawieszanie zaworów” (teoria dot. różnicy rozszerzalności materiałowej zaworów
i bloku sln nieszczelność), ew. regulacja zaworów
· zawór EGR
· uszkodzenie czujnika prędkości własnej (jest w tablicy wskaźników)
· filtr paliwa oraz regulator ciśnienia paliwa
· przytkana pompa paliwowa lub zawór przelewowy |
|
Powrót do góry |
|
|
ptyku
Czytelnik
Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 3
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 21 Lut 2009, 18:53 Temat postu: |
|
|
może położę nacisk na słowo "czasami" zdarza się to raz na jakiś czas w momencie gdy dodaję gaz mruga kontrolka check.. gdy zdejmuje nogę z gazu to gaśnie.. czasami zostaje na stałe zapalona czasami nie (mimo że błąd w komputerze jest zapamiętany).. swiece wymienione na nowe oryginalne dis wymieniony na inny używany ale oryginalny a błąd wyskakuje ten sam .. czy to może skrucic liste potencjalnych usterek?
pozdrawiam i dzieki za odpowiedz |
|
Powrót do góry |
|
|
tadeo31
Debiutant
Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość/region): irlandia Posiadane auto: VW POLO, poj. 1.0 2000r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 21 Lut 2009, 20:16 Temat postu: |
|
|
Ja też wymieniłem świece na nowe Boscha chociaż słyszałem, że paradoksalnie ople nie lubią "swoich" świec. Sugeruję zacząć od wykasowania błędu przez oryginalnego Techa gdyż błąd zostaje "zapamiętany" w twardej pamięci ( ja tak miałem i oby to już nie wróciło) a jeśli to nie pomoże to skorzystać z listy, którą wrzuciłem. Tak naprawdę to jest loteria, i zdarza się bardzo często, że usterka powraca. Przyczyna może również tkwić w instalacji, która normalnie pali cewkę/moduł. Zazwyczaj ECU wskazuje błędy niekoniecznie bezpośrednio związane z usterką. Życzę powodzenia w poszukiwaniach. |
|
Powrót do góry |
|
|
ptyku
Czytelnik
Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 3
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 21 Lut 2009, 21:07 Temat postu: |
|
|
błąd kasuje sobie opcomem ale chodzi o wyszukanie przyczyny.. no cóż może ktoś zawęzi krąg podejrzanych
dzieki za odpowiedz.. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sob 21 Lut 2009, 21:07 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|