Jac_California
Czytelnik
Dołączył: 23 Lut 2019 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Volkswagen T6 California, DSG7, 4 motion
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 23 Lut 2019, 22:51 Temat postu: DSG7, szarpanie, ujemne temperatury, T6 problemy |
|
|
Witam, jako że t5 to właściwie to samo co t6 pytam w tym dziale.
W grudniu 2018 roku odebrałem nowego VW Californiam DSG7, 2.0TDI 150km, 4motion.
Zauważyłem, że automatyczna skrzynia biegów czasami lekko szarpie podczas zmiany z 4 na 5, czasami trochę rzadziej z 5 na 6. Występuje to przede wszystkim gdy powoli się rozpędzam. Przy dynamicznym rozpędzaniu dzieje się to znacznie rzadziej. Podczas szarpania skrzynia wydaje z siebie dźwięk, tak jakby skrzynia chciała wrzucić wyższy bieg, potem niższy i tak kilka razy pod rząd. Gdy umówiłem się do serwisu na wizytę, miałem czekać 10 dni na najbliższy termin, w między czasie szarpanie ustąpiło, odwołałem wizytę gdyż było to bez celowe. Po jakimś czasie problem powrócił, wtedy powiązałem to z temperaturą panującą na zewnątrz. Gdy temperatura spada poniżej 3 stopni na plusie problem zaczyna się delikatnie pojawiać. Gdy temperatura spadła do minus 15, wtedy problem bardzo się nasilił, występował przy każdej zmianie biegu, z niższego na wyższy zaczynając od, 3 na 4, 4 na 5, 5 na 6, 6 na 7. Wynika z tego, że wizyta w serwisie będzie miała sens dopiero jak temperatury spadną grubo poniżej zera. Czy ktoś się spotkał z tego typu problemem? Auto ma dopiero 3 tysiące kilometrów. Mocno niepokoi mnie, że w nowym samochodzie z 250tyś zł dzieją się takie rzeczy. 11 letni Peugeot 807 którego się pozbyłem chodził idealnie, T4 przelatałem 300tyś km zanim automat zaczął szarpać, a tu się człowiek pokusił się na nowe auto.
Dodatkowe problemy:
1. Wariujące podświetlenie nawiewu, znika podświetlenie 2 lub 3 biegu nawiewu. Na przemiennie, raz nie ma jednego raz drugiego, czasem są wszystkie, nawiew mimo to działa dobrze.
2. W długich trasach, podczas jazdy, ekran nawigacji czasami robi się czarny na 5-10minut, nie reaguje na żadne przyciski, po czym włącza się tak jak podczas odpalenia auta. Dzieje się tak gdy podłączony jest do niego Iphone.
3. Gdy auto się nagrzeje i włączy się chłodnica, słychać głośne rytmiczne cykanie, cykanie z czasem zwalnia, obroty silnika nie mają na nie wpływu.
4. Automat jest źle zestrojony z tym silnikiem, przy 65km/h wrzuca 7 bieg, obroty silnika 1100obr/min. Pierwsza trasa w górach, jadę 75km/h pod lekką górę, automat trzyma 7bieg, 1100-1200obr/min słyszę jak silnik się męczy. Auto waży 2,5 tony puste, z pasażerami i bagażami ze 3tony, silnik z automatem zestrojony jak by miało ważyć połowę tego? Przy takiej eksploatacji to ten silnik nie dożyje 100tyś km, czy może ja nie nadążam za technologią? |
|