Seat Cordoba 6L2 1.4tdi AMF - kręci rozrusznikiem ale nie od

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siara39

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 05 Lut 2019
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków
Posiadane auto: Coroba 6L2 2005, 1.4 TDI AMF
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 05 Lut 2019, 12:04    Temat postu: Seat Cordoba 6L2 1.4tdi AMF - kręci rozrusznikiem ale nie od Odpowiedz z cytatem

Dzień dobry,

Szanowni Państwo mam problem ze swoim samochodem a mianowicie, rozrusznik kręci ale auto nie odpala.
Wraz ze znajomym podpiąłem się do ECU i sprawdziliśmy kody błędów:

19463 - czujnik wałka rozrządu
17911 - alternator/ładowanie

Auto zanim całkowicie padło (tj. przestało odpalać), odpalało z dużymi oporami, tzn. trzeba było dłuższą chwilę kręcić rozrusznikiem, zanim udało się włączyć silnik. Jednego dnia natomiast, jadąc po autostradzie, utrzymując relatywnie wysoki oborty bo powyżej 3500 obr/min, zjechałem w zjadz i auto zgasło na światłach. Z wielkim trudem udało się je odpalić i dowieźć na podwórko kolegi...
Auto po owym feralnym zgaśnięciu udawało nam się odpalić na popych, bez problemu uzyskiwaliśmy 5000obr/min, nie zauważyliśmy żadnego spadku mocy... Jedynie, w przypadku kiedy osiągnąłem około 3000 obr/min i wrzuciłem luz notorycznie gasło. Sytuacja nie miała miejsca jeśli jeżdżone było "łagodnie", powiedzmy do 2500 obr/min.

Sprawdziłem wiązkę przed wtyczką czujnika (między: ECU-końcówka żeńska wiązki)

pin1 - minus akumulatora: ok.12V
pin2 - minus akumulatora: ok 6V
pin3 - minus akumulatora: 0V

Organoleptycznie wartości wydają się być "rozsądne" ale niestety nie mam nigdzie żądnego schematu, żeby je sprawdzić.


Moje pytanie do społeczności brzmi, czy napięcie na wiązce jest 'OK'?
Czy poza czujnikiem położenia wałka rozrzadu coś innego może jeszcze powodować problemy?

Wymieniłem czujnik - żadnej zmiany. Błędu co prawda na moim OBDII bluetooth interfejsie nie pokazuje ale auto kręci a za nic w świecie nie odpali Sad.



Powiedzcie proszę, jak się objawiają:
1) padnięte uszczelnienia wtrysków?
2) Czy myślicie, że to może być problem? Dodam, że auto od nowości nie miało niczego robionego z silnikiem, wtryski też są "z fabryki", aktualny przebieg to 406 000 km/
3) Jak sprawdzić te wtryski?


Pozdrawiam,
Marek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
forman

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 187
Skąd jesteś (miejscowość/region): rozworzyn
Posiadane auto: passat, F16 -Felicia 1,6 Golf Iv
Piwa: 9/1
PostWysłany: Sro 06 Lut 2019, 10:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć
Czy silnik ma faktycznie 406 tyś km? Czujnik wałka to raczej nie potrzebie wymieniłeś. Jeśli nie odpala to racze może być czujnik Wału ale w kodach błędów go nie miałeś? Jeśli wtryskiwać w tym modelu nie będzie pracował to również powinno ci pokazać w kodach błędów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group