Obroty na biegu jałowym


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BlackRaven

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 1598
Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk
Posiadane auto: Laguna 3 Coupe 2.0 Dci
Piwa: 70/2
PostWysłany: Sro 07 Wrz 2016, 13:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Człowieku to mogą być niedomykające się zawory bo właściciel nigdy ich nie regulował....
Mam jechać i mu diagnostykę zrobić ? Ja nie wiem co on tam robi i tylko na podstawie jakiegoś tam doświadczenie zgaduję. Być może spadł mu wężyk od zbiornika oparów.... Chce robić niech robi ja zawsze podpinam pod kompa bo wiem że wtedy szybko i najtaniej ogarnę sprawę ale każdemu jak lubi
_________________
Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
carlus

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 25
Skąd jesteś (miejscowość/region): Polska
Posiadane auto: Thalia 1.4 75km 2004
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 09 Wrz 2016, 20:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Proponuję BlackRaven odejdź od komputera i odpocznij. Spinke stary robisz niepotrzebnie.Po to jest forum żeby pytać.
Co mają podparte zawory do pedału hamulca.Proponuję poczytać ze zrozumieniem posty a później odpisywać.Napisałem jasno i wyraźnie w czym jest problem a wy tu referat piszecie na temat silniczka krokowego i się przekrzykujecie który ma rację.Mnie nie interesuje co komputer robi w danej chwili i dany czujnik tylko mnie interesuje
jak rozwiązać problem z którym się borykam do dziś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
BlackRaven

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 1598
Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk
Posiadane auto: Laguna 3 Coupe 2.0 Dci
Piwa: 70/2
PostWysłany: Pią 09 Wrz 2016, 21:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pedał hamulca jest integralną częscia układu podciśnienia i np. uszkodzone servo może powodować wady w pracy silnika . Ucz się !
_________________
Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
milejow

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 6209
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mętów pod Lublinem
Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
PostWysłany: Sob 10 Wrz 2016, 12:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

carlus napisał:
Proponuję BlackRaven odejdź od komputera i odpocznij. Spinke stary robisz niepotrzebnie.Po to jest forum żeby pytać.
Co mają podparte zawory do pedału hamulca.Proponuję poczytać ze zrozumieniem posty a później odpisywać.Napisałem jasno i wyraźnie w czym jest problem a wy tu referat piszecie na temat silniczka krokowego i się przekrzykujecie który ma rację.Mnie nie interesuje co komputer robi w danej chwili i dany czujnik tylko mnie interesuje
jak rozwiązać problem z którym się borykam do dziś.

Była kilkukrotnie propozycja sprawdzenia luzu zaworowego ale albo nie umiesz jej dostrzec albo ją totalnie olewasz więc oddaj auto do warsztatu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
carlus

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 25
Skąd jesteś (miejscowość/region): Polska
Posiadane auto: Thalia 1.4 75km 2004
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 22 Wrz 2016, 20:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nikt nie potrafi powiedzieć co jest nie tak że obroty są podwyższone i przy puszczaniu hamulca obroty wzrastają,pomysły się już skończyły,komp żadnych błędów nie pokazuje,sondy pracują dobrze i wszystko jest ok.jedyne co widać to że obroty na biegu jałowym są zawyżone,zawór z serwa sprawdzony i jest dobry,przewód z kolektora wypięty i zero poprawy,zawory regulowane były 10 tys temu i teraz sprawdzone były i nie ma tam żadnych nieprawidłowości więc gdzie leży problem?jeżdżę z warsztatu do warsztatu i każdy chce kasę za szukanie i podpinanie do kompa,kasa ucieka a usterka jak była tak jest,jak tak dalej pójdzie to te złącze do kompa rozleci się od tego podpinania Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Czw 22 Wrz 2016, 20:24    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Rdriver

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 21
Skąd jesteś (miejscowość/region): Bolesławiec
Posiadane auto: Thalia 1,4 8v 2003
Piwa: 1/0
PostWysłany: Pon 24 Paź 2016, 14:39    Temat postu: whanie obrotów na begu jałowym Odpowiedz z cytatem

W zakresie od 2000obr/min do 3000obr/min zachodzi prawidłowe spalanie mieszanki. Moim zdaniem należy przemyć benzyną z sadzy głowicę (wysuwa się i wsuwa) silnika krokowego. Demontaż: dwie śrubki, jedna wtyczka. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
carlus

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 25
Skąd jesteś (miejscowość/region): Polska
Posiadane auto: Thalia 1.4 75km 2004
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 25 Paź 2016, 18:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

problem z obrotami rozwiązany,zwarcie miał czujnik układu wspomagania(ten co tak często lubi cieknąć)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
michael1412

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podlasie
Posiadane auto: Renault thalia 1.4 2003
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 24 Lis 2016, 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam,mam problem na biegu jałowym obroty szaleją idą w górę i sięgają 4000i nie chcą spadać w dół,muszę zgasić i odczekać trochę,po postoju jak już normalnie zapali to po krótkim odcinku sam dodaje gazu.na kompie(nie wiem jaki) wyskoczył błąd DF014 obwód elektrozaworu oprużniania kanistra.Gdzie tego szukać i czy samemu można to naprawić.Proszę o pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
the_1piotr

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 819
Skąd jesteś (miejscowość/region): siedlce
Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
PostWysłany: Pią 25 Lis 2016, 00:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale co jest w opisie tego bledu na clipie ?

brak polączenia
zle dane
zwarcie do masy lub plusa

jaka jest info okreslajaca ten błąd ....jaki kontekst jego wystąpienia w karcie technicznej z clipa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
michael1412

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podlasie
Posiadane auto: Renault thalia 1.4 2003
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 25 Lis 2016, 14:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

elektryk sprawdził na kompie i podał tylko ten błąd i definicje,ale jaka jest tego przyczyna to nie mówił,powiedział ze mechanior powinien wiedzieć,problem w tym ze on nie wie gdzie tego szukać.Dzis zaprowadziłem renie do fachowca ze stacji kontroli pojazdów może poradzi se z tym problemem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
BlackRaven

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 1598
Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk
Posiadane auto: Laguna 3 Coupe 2.0 Dci
Piwa: 70/2
PostWysłany: Sob 26 Lis 2016, 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pierwsze co należy sprawdzić czy zawór się zamyka lub czy nie wyskoczył z puszki . Jak jest uszkodzona cewka ale jest zamknięty to można spokojnie z tym jeździć. problemem jest tylko lewe powietrze
_________________
Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
michael1412

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podlasie
Posiadane auto: Renault thalia 1.4 2003
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 29 Lis 2016, 09:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wczoraj odebrałem samochód z naprawy,zawór wyszedł z filtra,mechanik oszukał komp,i mówił ze powinno być dobrze,kontrolka sie nie pali,ale po przejechaniu ponad 30km,szarpanie podczas dodawania gazu powruciły i obroty,czyli tak jak było wcześniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mateusz84

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 38
Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice
Posiadane auto: Renault Thalia All Inclusive 1.6 16V 105KM 2011r
Piwa: 1/0
PostWysłany: Wto 06 Gru 2016, 21:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pozwólcie, że podepnę się pod temat, bo łeb mi już pęka od nadmiaru informacji (sporo tematów przejrzałem).

mam thalię II z silnikiem 1.6 16V 105KM i do dzisiaj byłem pewny że przepustnica jest na lince. Okazało się, że jest elektroniczna o nr 408239822001 w związku z tym, krokowiec tam nie występuje prawda ?
mój problem widać na filmiku: po odpaleniu auta wszystko jest ok, dopóki nie użyję gazu.
https://drive.google.com/file/d/0B8I9iQcjnhKvQWtmVTNMdFE4aDA/view?usp=sharing

Czujnik temperatury jest sprawny, przepustnica była czyszczona ale nie dało to żadnych efektów. Nie jestem pewien czy mechanik przy okazji wymienił uszczelnienia przepustnicy. Auto było podpięte pod komputer, jedyne co zaniepokoiło mechanika to praca obu sond. Nie wiem pod co podpinał to auto ale na pewnie nie był to clip. Zresztą sondy zostawiłbym w spokoju - przecież one mierzą tylko zawartość tlenu w spalinach (przynajmniej pierwsza) a spalanie i dynamika jazdy są na przyzwoitym poziomie. Co do drugiej sony to nie wiem jak jest w renówkach ale w japończykach druga sonda jest za katalizatorem i sprawdza tylko jego poprawną pracę, w renówkach jest podobnie ?

Zastanawiam się jeszcze nad upgrade mapy wtrysków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mateusz84

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 38
Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice
Posiadane auto: Renault Thalia All Inclusive 1.6 16V 105KM 2011r
Piwa: 1/0
PostWysłany: Czw 02 Mar 2017, 09:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wybaczcie, że piszę posta pod postem ale może komuś pomogę, bo u mnie dotarłem do rozwiązania problemu falowania i gaśnięcia silnika. Metodą prób i błędów zacząłem od czyszczenia przepustnicy i wymiany oringów, następnie zacząłem sprawdzać czujniki - temperatury powietrza i płynu chłodniczego. Te czujniki można w łatwy sposób sprawdzić miernikiem - ich oporność zmienia się w zależności od temperatury: http://forum.samnaprawiam.com/silnik-sprawdzanie-czujnikow-osprzetu-silnika-vt974.htm
Podejrzenie padło na czujnik temperatury płynu ponieważ dla temperatury 0 stopni podawał wartości dla temperatury 20 stopni. Skutkiem tego były za niskie obroty silnika na zimno i (tu nie mam pewnosci) uboga mieszanka (sonda przed katalizatorem też wariowała). Co ciekawe nie było żadnych błędów na komputerze i jak silnik się już chociaż minimalnie rozgrzał to obroty były już poprawne. To tłumaczy zachowanie czujnika przy sprawdzeniu, bo dla wyższych wartości temperatury podawał prawidłową rezystancję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
slawciu1986

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): Poznan
Posiadane auto: Renault Thalia 1.4 8v, 2003
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 21 Sty 2019, 10:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,

Opisze jak rozwiazalem problem z falowaniem (nierownymi) obrotami w renault thalia 1.4 8v.
Regulacja zaworow, rozwiazala problem z gasnieciem silnika na zimnym.

Przejdzmy do falowania. W moim przypadku wymienilem uszczelki kolektora dolotowego, uszczelke miedzy filtrem powietrza a przepustnica oraz miedzy przepustnica a kolektorem dolotowym. Do tego wymienilem silnik krokowy. Zaden z tych krokow nie rozwiazal problemu. Silnik krokowy zamienilem razem z czujnikiem polozenia przepustnicy. Krokowiec byl lepszej firmy, czujnik polozenia byl dosc tani (tanio go kupilem).

Wszystkie te zmiany nie przyniosly skutku. Po pewnym czasie postanowilem podlaczyc ponownie auto pod ODBII (ELM) i darmowy program na androida Torq… Po przekreceniu kluczyka w stacyjce (bez odpalania), zaczalem obserwowac wykres polozenia przepustnicy (throthle). Zauwazylem , ze wykres pomimo tego ze nie ruszam pedalem gazu, lekko oscyluje. Po wciskaniu pedalu gazu, zauwazylem ze wykres nie odzwierciedla moich ruchow pedalem (dziwnie skacze i opada).

Wymienilem czujnik polozenia na stary (oryginalny). Wszystko dziala jak nalezy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group