Pomocy Kia Sportage 1 2.0 16v 1999

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gumbas1980

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 28 Gru 2018
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wrocław
Posiadane auto: Sportag 1
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 17 Sty 2019, 00:37    Temat postu: Pomocy Kia Sportage 1 2.0 16v 1999 Odpowiedz z cytatem

Witam,
Parę miesięcy temu stałem się posiadaczem Kia Sportage 1 2.0 16v 1999r. Poprzedni właściciel wymienił w nim silnik. Auto przerywa na wolnych obrotach, powyżej 2 tys chodzi równo. Został wymieniony silniczek krokowy, czujnik położenia przepustnicy, Przepływomierz wyczyszczony, wymienione kable. Nic się nie zmieniło. Została do wymiany sonda lambda.
Cały problem polega na tym że nie swieci się kontrolka check engine (zaroweczka nie jest spalona). W serwisie nie można podpiąć komputera ani wymigac błędów (zaroweczka się nie pali).
Moje pytanie zatem: co robić?
P. S. Iskra jest na świecach.
POMOCY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
robert_kow

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 170
Skąd jesteś (miejscowość/region): LUBELSKIE
Posiadane auto: SPORTAGE 1998r 2.0 DOHC 16V 128 KM,
Piwa: 2/1
PostWysłany: Nie 20 Sty 2019, 17:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dlaczego nie można się połączyć z komputerem w serwisie ?
U mnie nie można wybłyskać błędów ale z komputerem da się połączyć.
Miałem podobny przypadek i okazał się czujnik położenia wału.
Autko jest na samej benzynie ?
_________________
Golf IV 1,9 TDI 1998
Ford Focus 1,6 b/g 2004
AWO SIMSON 250 1960
MZ ETZ 250 1986
WSK 175 garbuska 1978
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Grzybeq

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
PostWysłany: Czw 07 Lut 2019, 22:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć. Kontrolka jest też wyprowadzona na złącze DLC, więc sprawdź tam. Napisz jaki masz sterownik silnika, zobaczymy czy uda się coś zaradzić.

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Manitou7

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 11 Lut 2022
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): Częstochowa
Posiadane auto: KIA SPORTAGE 2.0 CRDI
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 11 Lut 2022, 10:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
mam problem z uszkodzonym silnikem 2.0 crdi
szukam mechanika który wymieni go na inny
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Maciek90

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): z nienacka
Posiadane auto: KIA Sportage 2.0 16v DOHC 99r
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 18 Paź 2022, 19:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam! Szukam rozwiązania problemu. Kia sportage 1 2.0 16V 128km. Wydaje mi się ze trzyma wysokie obroty a mianowicie: jeżdżąc na benzynie aktualnie jest tak, że po wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy jest 1500 obrotów tak długo aż zupełnie przestanie się toczyć, jak już zatrzyma się po sekundzie spadają do 1100 i tak trzyma. (po odpaleniu silnika np rano albo po dłuższej przerwie jest ok 800obrotwo może nawet mniej ale jak tylko ruszę, kawałek przejadę to jest 1100 i niżej nie spada). Kia posiada również gaz sekwencję i na gazie jest już inaczej. Po wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy obroty spadaj dość szybko w dół do +-500 obrotów aż nawet jakby przygasa na sekundę a następnie trzymają stałe 750.
Druga kwestia to wysokie spalanie benzyny (nie wiem jakie ostatnio bo jeżdżę trochę na gazie trochę na benzynie) ale myślę ze 20 na mieście spali.
Zastanawiam się czy to nie jest kwestia sterownika? Mój sterownik to K08H.
Wymieniłem czujnik temperatury, zawór regulacji prędkości biegu jałowego, przepustnica czysta ładnie chodzi nie zawiesza się, przewody podciśnieniowe całe nigdzie nie słychać co by syczało, przepływomierz mam oryginalny i jeden nowy kraft, ale jak podmieniam nic się nie zmienia. Błędów po przejechaniu 200km brak.

Co warto by było sprawdzić?
Zastanawiające jest, że na gazie jest okej a na benzynie nie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Wto 18 Paź 2022, 19:40    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group