Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gumbas1980
Czytelnik
Dołączył: 28 Gru 2018 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wrocław Posiadane auto: Sportag 1
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 17 Sty 2019, 00:37 Temat postu: Pomocy Kia Sportage 1 2.0 16v 1999 |
|
|
Witam,
Parę miesięcy temu stałem się posiadaczem Kia Sportage 1 2.0 16v 1999r. Poprzedni właściciel wymienił w nim silnik. Auto przerywa na wolnych obrotach, powyżej 2 tys chodzi równo. Został wymieniony silniczek krokowy, czujnik położenia przepustnicy, Przepływomierz wyczyszczony, wymienione kable. Nic się nie zmieniło. Została do wymiany sonda lambda.
Cały problem polega na tym że nie swieci się kontrolka check engine (zaroweczka nie jest spalona). W serwisie nie można podpiąć komputera ani wymigac błędów (zaroweczka się nie pali).
Moje pytanie zatem: co robić?
P. S. Iskra jest na świecach.
POMOCY |
|
Powrót do góry |
|
|
robert_kow
Stały Bywalec
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 170 Skąd jesteś (miejscowość/region): LUBELSKIE Posiadane auto: SPORTAGE 1998r 2.0 DOHC 16V 128 KM,
Piwa: 2/1
|
Wysłany: Nie 20 Sty 2019, 17:39 Temat postu: |
|
|
Dlaczego nie można się połączyć z komputerem w serwisie ?
U mnie nie można wybłyskać błędów ale z komputerem da się połączyć.
Miałem podobny przypadek i okazał się czujnik położenia wału.
Autko jest na samej benzynie ? _________________ Golf IV 1,9 TDI 1998
Ford Focus 1,6 b/g 2004
AWO SIMSON 250 1960
MZ ETZ 250 1986
WSK 175 garbuska 1978 |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Czw 07 Lut 2019, 22:51 Temat postu: |
|
|
Cześć. Kontrolka jest też wyprowadzona na złącze DLC, więc sprawdź tam. Napisz jaki masz sterownik silnika, zobaczymy czy uda się coś zaradzić.
Pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
Manitou7
Czytelnik
Dołączył: 11 Lut 2022 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość/region): Częstochowa Posiadane auto: KIA SPORTAGE 2.0 CRDI
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 11 Lut 2022, 10:06 Temat postu: |
|
|
witam
mam problem z uszkodzonym silnikem 2.0 crdi
szukam mechanika który wymieni go na inny |
|
Powrót do góry |
|
|
Maciek90
Czytelnik
Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość/region): z nienacka Posiadane auto: KIA Sportage 2.0 16v DOHC 99r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 18 Paź 2022, 19:40 Temat postu: |
|
|
Witam! Szukam rozwiązania problemu. Kia sportage 1 2.0 16V 128km. Wydaje mi się ze trzyma wysokie obroty a mianowicie: jeżdżąc na benzynie aktualnie jest tak, że po wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy jest 1500 obrotów tak długo aż zupełnie przestanie się toczyć, jak już zatrzyma się po sekundzie spadają do 1100 i tak trzyma. (po odpaleniu silnika np rano albo po dłuższej przerwie jest ok 800obrotwo może nawet mniej ale jak tylko ruszę, kawałek przejadę to jest 1100 i niżej nie spada). Kia posiada również gaz sekwencję i na gazie jest już inaczej. Po wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy obroty spadaj dość szybko w dół do +-500 obrotów aż nawet jakby przygasa na sekundę a następnie trzymają stałe 750.
Druga kwestia to wysokie spalanie benzyny (nie wiem jakie ostatnio bo jeżdżę trochę na gazie trochę na benzynie) ale myślę ze 20 na mieście spali.
Zastanawiam się czy to nie jest kwestia sterownika? Mój sterownik to K08H.
Wymieniłem czujnik temperatury, zawór regulacji prędkości biegu jałowego, przepustnica czysta ładnie chodzi nie zawiesza się, przewody podciśnieniowe całe nigdzie nie słychać co by syczało, przepływomierz mam oryginalny i jeden nowy kraft, ale jak podmieniam nic się nie zmienia. Błędów po przejechaniu 200km brak.
Co warto by było sprawdzić?
Zastanawiające jest, że na gazie jest okej a na benzynie nie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Wto 18 Paź 2022, 19:40 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|