Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
klano
Debiutant
Dołączył: 13 Gru 2015 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość/region): kuj-pom Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 2007
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 24 Lut 2016, 20:37 Temat postu: Wygrałem wojnę... |
|
|
Mocno poobijany mogę powiedzieć, że wygrałem wojnę. Jednak, nie mam dobrych wieści dla osób którym przytrafi się opisywany przeze mnie problem.
Kolejnym etapem próby usunięcia usterki była wymiana kompletnego rozrządu (łańcuch, ślizgi, napinacz). Po wymianie motor chodził gorzej niż przed wymianą. Jak się później okazało został źle wymieniony. Jednak kolejny mechanik (tj. 5-ty), który walczył z Moim dzikiem stwierdził, że są to koła vanos-u.
Koła (dwa) trzeba było sprowadzić z USA i czekałem na nie miesiąc. Koszt 1000 zł. Obecnie w Polsce nie można dostać takich części. W Europie było tylko jedno koło w W.Brytanii.
Po wymianie kół i prawidłowym założeniu łańcucha, ślizgów i napinacza ten piekielny błąd zniknął. Auto ma moc i jedzie się normalnie.
Jako wskazówkę mogę powiedzieć, że nie należy dawać aut pseudo mechanikom bo traci się podwójnie.
Ostatni mechanik powiedział mi, że gdybym przyjechał od razu do niego to diagnoza była by jedna (koła vanos), a wymiana czujników, diagnozy, podpinanie pod kompy. Kolejne sprawdzenia były wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Z przykrością muszę stwierdzić, że większość mechaników może wymienić co najwyżej klocki hamulcowe, bo gdy wchodzimy w mechanikę i zasady pracy motoru (zmienne fazy rozrządu) to wygląda to słabo.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
TobiWUJO
Stały Bywalec
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość/region): SY Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
|
Wysłany: Sro 24 Lut 2016, 21:34 Temat postu: Re: Wygrałem wojnę... |
|
|
Czesc. A nie miałeś poprostu żle założony pasek rozrządu, powiedzmy o jeden ząbek przesunięty?? _________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
|
|
Powrót do góry |
|
|
tatra
Dyskutant
Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość/region): Rabka Zdrój Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8
Piwa: 5/0
|
Wysłany: Sro 24 Lut 2016, 22:56 Temat postu: |
|
|
1.8 nie ma paska-ma łańcuch |
|
Powrót do góry |
|
|
klano
Debiutant
Dołączył: 13 Gru 2015 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość/region): kuj-pom Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 2007
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 26 Lut 2016, 17:10 Temat postu: błąd... |
|
|
Teraz nie jestem w stanie tego stwierdzić. Prawda jest taka, że mechanik który wymieniał rozrząd, źle założył łańcuch.
Założył go odwrotnie, nie mogłem w to uwierzyć przecież łańcuch ma znaki
Jak mi powiedział o tym mechanik, który wszystko w końcu złożył i poprawił .... wiadomo jak byłem
Ostatecznie wydaje mi się, że przyczyną były koła vanosu bo to one odpowiadają za zmienne fazy rozrządu. U mnie było według mnie uszkodzone koło na wydechu. Po rozebraniu (koło miało nity) wyglądało tak jakby raz (krzywki-nie wiem czy dobrze nazywam) załapywały a raz nie.
Taka moja teoria, mam nadzieję, że komuś się to przyda i zaoszczędzi czasu i pieniędzy.
Finał jest taki, że auto jeździ i "check engine" się już nie pali.
pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
konradt
Debiutant
Dołączył: 24 Paź 2015 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz Posiadane auto: Dodge Caliber 1,8
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 03 Mar 2016, 13:01 Temat postu: |
|
|
Klano skoro wróciły Ci obroty pow. 4000 to czy zauważałeś np. większą dynamikę auta lub mniejsze spalanie?
Pozdrawiam
K. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Czw 03 Mar 2016, 13:01 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
klano
Debiutant
Dołączył: 13 Gru 2015 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość/region): kuj-pom Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 2007
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 20 Mar 2016, 21:47 Temat postu: odp |
|
|
Witam, wszystko jest ok. Auto jeździ już normalnie. Wchodzi już na obroty powyżej 4000 tys. Spalanie wydaje mi się, ze w normie (średnio ok 12 l gazu.) Pozdr |
|
Powrót do góry |
|
|
andrzejdodge300
Czytelnik
Dołączył: 18 Mar 2016 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość/region): krakow Posiadane auto: dodge caliber
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 24 Mar 2016, 17:52 Temat postu: poo17 |
|
|
jesten wlasnie po wymianie rozrzadu i kol zmiennych faz i dalej lipa |
|
Powrót do góry |
|
|
konradt
Debiutant
Dołączył: 24 Paź 2015 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz Posiadane auto: Dodge Caliber 1,8
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 24 Mar 2016, 20:23 Temat postu: |
|
|
Cześć Andrzej
A czujnik położenia wałka rozrządu masz wymieniony? |
|
Powrót do góry |
|
|
kryzef
Debiutant
Dołączył: 23 Wrz 2018 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): szczecin Posiadane auto: Dodge Caliber 2009 1.8 110kW
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 23 Wrz 2018, 21:06 Temat postu: |
|
|
mam calibra z silnikiem 1.8 z 2009 r i takze wyswietla mi sie kontrolka silnika i ten blad. w moim wypadku kontrolka co jakis czas gasnie jednak gdy silnik osiaga swoja temperature znowu sie zapala, gdy jest zimny silnik bez problemu wchodzi na wysokie obroty niestety gdy jest cieply to max 4000 obr. znalazl juz ktos rozwiaqzanie tego problemu? |
|
Powrót do góry |
|
|
Roman1974
Czytelnik
Dołączył: 01 Gru 2016 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz Posiadane auto: dodge Caliber 1.8
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 24 Wrz 2018, 08:47 Temat postu: czujnik |
|
|
miałem ten problem miesiąc temu. Wymieniłem czujnik położenia wału, ok 15 minut roboty. Wszystko gra. |
|
Powrót do góry |
|
|
kryzef
Debiutant
Dołączył: 23 Wrz 2018 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): szczecin Posiadane auto: Dodge Caliber 2009 1.8 110kW
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 24 Wrz 2018, 19:26 Temat postu: |
|
|
czujnik walu korbowego czy wałka rozrządu?
wymienilem u mechanika czujnik wałka rozrzadu i niestety problem nadal sie pojawia, mam nadzieje ze wymiana czujnika wału korbowego rozwiaze problem |
|
Powrót do góry |
|
|
kryzef
Debiutant
Dołączył: 23 Wrz 2018 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): szczecin Posiadane auto: Dodge Caliber 2009 1.8 110kW
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 20 Gru 2018, 16:21 Temat postu: |
|
|
kolejny mechanik stwierdzil ze czujniki sa ok[ czyjniki polozenia wałka byly wymieniane), wymienił rozrzad teraz wyswietla sie bład P0016, silnik pracuje bez zarzutow jendak gdy zapali sie check engine nie osiaga obrotow powyej 4000 tys. nie mam pojecia co moze byc przyczyna. moze jakies rady? |
|
Powrót do góry |
|
|
kryzef
Debiutant
Dołączył: 23 Wrz 2018 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): szczecin Posiadane auto: Dodge Caliber 2009 1.8 110kW
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 12 Sty 2019, 18:49 Temat postu: |
|
|
Walka z brakiem mocy i check engine wydaje się być zakończona. Okazało się że jednak czujnik wałka rozrzadu był uszkodzony. Po wymianie autko smiga aż miło. |
|
Powrót do góry |
|
|
|