błąd silnika P0017


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klano

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): kuj-pom
Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 2007
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 24 Lut 2016, 20:37    Temat postu: Wygrałem wojnę... Odpowiedz z cytatem

Mocno poobijany mogę powiedzieć, że wygrałem wojnę. Jednak, nie mam dobrych wieści dla osób którym przytrafi się opisywany przeze mnie problem.
Kolejnym etapem próby usunięcia usterki była wymiana kompletnego rozrządu (łańcuch, ślizgi, napinacz). Po wymianie motor chodził gorzej niż przed wymianą. Jak się później okazało został źle wymieniony. Jednak kolejny mechanik (tj. 5-ty), który walczył z Moim dzikiem stwierdził, że są to koła vanos-u.
Koła (dwa) trzeba było sprowadzić z USA i czekałem na nie miesiąc. Koszt 1000 zł. Obecnie w Polsce nie można dostać takich części. W Europie było tylko jedno koło w W.Brytanii.
Po wymianie kół i prawidłowym założeniu łańcucha, ślizgów i napinacza ten piekielny błąd zniknął. Auto ma moc i jedzie się normalnie.
Jako wskazówkę mogę powiedzieć, że nie należy dawać aut pseudo mechanikom bo traci się podwójnie.
Ostatni mechanik powiedział mi, że gdybym przyjechał od razu do niego to diagnoza była by jedna (koła vanos), a wymiana czujników, diagnozy, podpinanie pod kompy. Kolejne sprawdzenia były wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Z przykrością muszę stwierdzić, że większość mechaników może wymienić co najwyżej klocki hamulcowe, bo gdy wchodzimy w mechanikę i zasady pracy motoru (zmienne fazy rozrządu) to wygląda to słabo.
Pozdrawiam






















Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
TobiWUJO

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość/region): SY
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
PostWysłany: Sro 24 Lut 2016, 21:34    Temat postu: Re: Wygrałem wojnę... Odpowiedz z cytatem

Czesc. A nie miałeś poprostu żle założony pasek rozrządu, powiedzmy o jeden ząbek przesunięty??
_________________
Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
tatra

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość/region): Rabka Zdrój
Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8
Piwa: 5/0
PostWysłany: Sro 24 Lut 2016, 22:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1.8 nie ma paska-ma łańcuch
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
klano

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): kuj-pom
Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 2007
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 26 Lut 2016, 17:10    Temat postu: błąd... Odpowiedz z cytatem

Teraz nie jestem w stanie tego stwierdzić. Prawda jest taka, że mechanik który wymieniał rozrząd, źle założył łańcuch.
Założył go odwrotnie, nie mogłem w to uwierzyć przecież łańcuch ma znaki

Jak mi powiedział o tym mechanik, który wszystko w końcu złożył i poprawił .... wiadomo jak byłem Twisted Evil Shocked

Ostatecznie wydaje mi się, że przyczyną były koła vanosu bo to one odpowiadają za zmienne fazy rozrządu. U mnie było według mnie uszkodzone koło na wydechu. Po rozebraniu (koło miało nity) wyglądało tak jakby raz (krzywki-nie wiem czy dobrze nazywam) załapywały a raz nie.
Taka moja teoria, mam nadzieję, że komuś się to przyda i zaoszczędzi czasu i pieniędzy.
Finał jest taki, że auto jeździ i "check engine" się już nie pali.
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
konradt

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz
Posiadane auto: Dodge Caliber 1,8
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 03 Mar 2016, 13:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Klano skoro wróciły Ci obroty pow. 4000 to czy zauważałeś np. większą dynamikę auta lub mniejsze spalanie?
Pozdrawiam
K.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Czw 03 Mar 2016, 13:01    Temat postu: reklama

Powrót do góry
klano

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): kuj-pom
Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 2007
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 20 Mar 2016, 21:47    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

Witam, wszystko jest ok. Auto jeździ już normalnie. Wchodzi już na obroty powyżej 4000 tys. Spalanie wydaje mi się, ze w normie (średnio ok 12 l gazu.) Pozdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
andrzejdodge300

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 18 Mar 2016
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): krakow
Posiadane auto: dodge caliber
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 24 Mar 2016, 17:52    Temat postu: poo17 Odpowiedz z cytatem

jesten wlasnie po wymianie rozrzadu i kol zmiennych faz i dalej lipa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
konradt

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz
Posiadane auto: Dodge Caliber 1,8
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 24 Mar 2016, 20:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć Andrzej
A czujnik położenia wałka rozrządu masz wymieniony?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kryzef

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 23 Wrz 2018
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość/region): szczecin
Posiadane auto: Dodge Caliber 2009 1.8 110kW
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 23 Wrz 2018, 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam calibra z silnikiem 1.8 z 2009 r i takze wyswietla mi sie kontrolka silnika i ten blad. w moim wypadku kontrolka co jakis czas gasnie jednak gdy silnik osiaga swoja temperature znowu sie zapala, gdy jest zimny silnik bez problemu wchodzi na wysokie obroty niestety gdy jest cieply to max 4000 obr. znalazl juz ktos rozwiaqzanie tego problemu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Roman1974

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 01 Gru 2016
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz
Posiadane auto: dodge Caliber 1.8
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 24 Wrz 2018, 08:47    Temat postu: czujnik Odpowiedz z cytatem

miałem ten problem miesiąc temu. Wymieniłem czujnik położenia wału, ok 15 minut roboty. Wszystko gra.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kryzef

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 23 Wrz 2018
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość/region): szczecin
Posiadane auto: Dodge Caliber 2009 1.8 110kW
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 24 Wrz 2018, 19:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czujnik walu korbowego czy wałka rozrządu?

wymienilem u mechanika czujnik wałka rozrzadu i niestety problem nadal sie pojawia, mam nadzieje ze wymiana czujnika wału korbowego rozwiaze problem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kryzef

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 23 Wrz 2018
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość/region): szczecin
Posiadane auto: Dodge Caliber 2009 1.8 110kW
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 20 Gru 2018, 16:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kolejny mechanik stwierdzil ze czujniki sa ok[ czyjniki polozenia wałka byly wymieniane), wymienił rozrzad teraz wyswietla sie bład P0016, silnik pracuje bez zarzutow jendak gdy zapali sie check engine nie osiaga obrotow powyej 4000 tys. nie mam pojecia co moze byc przyczyna. moze jakies rady?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kryzef

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 23 Wrz 2018
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość/region): szczecin
Posiadane auto: Dodge Caliber 2009 1.8 110kW
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 12 Sty 2019, 18:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Walka z brakiem mocy i check engine wydaje się być zakończona. Okazało się że jednak czujnik wałka rozrzadu był uszkodzony. Po wymianie autko smiga aż miło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group