Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Brzdąc
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 373 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Mercedes Vito 2.2 2010
Piwa: 16/10
|
Wysłany: Wto 03 Wrz 2013, 21:25 Temat postu: |
|
|
Mam tak od kilku lat.Pojawia się i znika.Na kompie wychodzi błąd doładowania.
Głównie mam tak jak jest wilgoć duża.Przy upale jednak też się zdarzyło. |
|
Powrót do góry |
|
|
wojtekcichy
Auto Maniak
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 1045 Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
|
Wysłany: Sro 04 Wrz 2013, 02:27 Temat postu: |
|
|
to prosty zaworek dzialajacy na zasadzie impulsowego wytwazania pola magnetycznego w cewce,sterownik nie zna temperatury tego cusia
teraz czas na wyjasnienie czy ma brzeczec czy nie
odp: tak
w 80% niezalezne od samego czujnika(regulatora)
zaworek jest wyposazony w 3 wyjscia, 2 dolne z ktorych wychodza wezyki,jeden do pompy podcisnienia, drugi do gruchy turbiny, 3 otwor jest na goze i zasysa powietrze atmosferyczne w odpowiednim momencie
urzadzonko jest plastikowym cylindrem z stalowa rorka u gory i metalowa podkladka burczaca w cylindrze
po odpaleniu silnika(sprawnego w 100%) sterownik wysyla mnustwo impulsow do zaworka,elektromagnes przyciagajac podkladke zamyka otwor gorny,
po kilku sekundach membrana w gruszce turbawki jest pociagnienta na max
wytwozone podcisnienie w zaworku oddzialywuje z wieksza sila na podkladke niz elektromagnes i zasysana jest porcja powietrza z atmosfery cyklicznie kilkadziesiat razy na sekunde
przy wyzszych obrotach silnika aby turbawka nie pompowala zbyt mocno sterownik wysyla impulsy w mniejszych czestotliwosciach regulujac naciag sztangi poprzez zmiany wartosci podcisnienia
warunkiem prawidlowej pracy uzadzenia jest przedewszystkim zamocowanie w pionie i dbanie by gabka pod kapslem byla czysta gdyz sluzy jako filtr
znajac zasade dzialania nietrudno sie domyslic ze skoro nie brzeczy to znaczy ze:
pompa vac slabo ssie
nieszczelnosc w ukladzie podcisnienia
czujnik cisnienia w ukladzie dolotowym zawyza
uszkodzony przeplywomierz
metalowa blaszka zgnila od wody i blokuje sie w cylindrze |
|
Powrót do góry |
|
|
unitral
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 317 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wiedeń Posiadane auto: Trafic 2.0 dci 2014
Piwa: 15/7
|
Wysłany: Sro 04 Wrz 2013, 19:27 Temat postu: |
|
|
Kolego Wojtek, poprawnie opisałeś zasadę działania tegoż układu, niemniej jednak, zaworek ma nie brzęczeć.
Przy sprawnym układzie tego brzęczenia nie usłyszysz.
Jeśli coś jest nie tak z czujnikiem, to komputer wysyła sygnał "położenia awaryjnego" do zaworka, a tak się akurat składa, że tylko wtedy słychać to charakterystyczne brzęczenie.
W innych przypadkach słychać cichutkie cykanie lub delikatny pisk. |
|
Powrót do góry |
|
|
wojtekcichy
Auto Maniak
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 1045 Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
|
Wysłany: Sro 04 Wrz 2013, 21:48 Temat postu: |
|
|
Jesli jest cos nie tak to sterownik boi sie przeladowania i nie wysyla wogole impulsow by sztanga nie ruszyla,sporo vivaro i traficow robilem,bywaly nie burczace ale nawet niechcialo mi sie podpinac vacumetra by sprawdzicco boli |
|
Powrót do góry |
|
|
unitral
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 317 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wiedeń Posiadane auto: Trafic 2.0 dci 2014
Piwa: 15/7
|
Wysłany: Czw 05 Wrz 2013, 19:16 Temat postu: |
|
|
To wytłumacz dlaczego brzęczy jedynie przy uszkodzonym czujniku?
Po wymianie na inny - sprawny - brzęczenie ustaje a CLIP nie widzi już błędu.
Identycznie jeśli odepnie się czujnik - zaworek milknie.
Ale wtedy Auto traci chęci do jazdy.
Prawdopodobnie program traktuje taką sytuację jak nieszczelność układu lub uszkodzenie turbiny.
Przy uszkodzonym czujniku komputer przełącza się w tryb awaryjny - tzn ustawia pewne bezpieczne parametry pracy silnika.
Jeśli silnik jest sprawny, to odczuć można to jedynie poprzez zwiększenie turbo dziury i większe spalanie.
Jeździć da się normalnie, pod warunkiem łagodnej jazdy.
Wiem bo przerabiałem to już 3 razy, w tym 2 u siebie
Za pierwszym razem zrobiłem z uszkodzonym czujnikiem ponad 2kkm, za drugim niecałe 1kkm.
Przy uszkodzonym MAP Sensor silnik potrafi zachowywać się bardzo dziwnie i różnie w zależności od wersji oprogramowania silnika.
Przy odpiętym MAP nawet nie zapali, podczas odpinania gaśnie.
Przy uszkodzonym przekaźniku turbiny - turbina kręci się ze złożonymi łopatkami, przy zawieszonym przekaźniku łopatki są cały czas "otwarte".
Bez przekaźnika - jak przy uszkodzonym.
W obu przypadkach da się jechać, w drugim jedynie można turbinę wykończyć. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Czw 05 Wrz 2013, 19:16 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
vegas19881
Debiutant
Dołączył: 19 Maj 2016 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość/region): Słupsk Posiadane auto: Renault Trafic 2.5 DCI 2007
Piwa: 0/5
|
Wysłany: Pon 06 Cze 2016, 12:57 Temat postu: |
|
|
A ktoś odpowie mi gdzie powinny być podłączone owe wężyki bo jeden z nich (krótszy) wyskoczył mi i nie wiem skąd. |
|
Powrót do góry |
|
|
wojtekcichy
Auto Maniak
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 1045 Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
|
Wysłany: Pon 06 Cze 2016, 22:35 Temat postu: |
|
|
jeden z gruchy turbawki do zaworka a drugi z zaworka do pompy vac na glowicy |
|
Powrót do góry |
|
|
radekel
Czytelnik
Dołączył: 04 Lis 2018 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): Czaplinek Posiadane auto: Traffic
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 05 Sty 2019, 22:16 Temat postu: |
|
|
A czy kojarzycie gdzie elektrycznie powinien być podpięty ten elektrozawór |
|
Powrót do góry |
|
|
wojtekcichy
Auto Maniak
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 1045 Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
|
Wysłany: Nie 06 Sty 2019, 13:53 Temat postu: |
|
|
do sterownika silnika _________________ prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych
pomoglem daj + |
|
Powrót do góry |
|
|
Ferdek73
Czytelnik
Dołączył: 01 Sie 2020 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): Polkowice Posiadane auto: Trafic 2,0 115 2008r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 03 Sie 2020, 17:30 Temat postu: |
|
|
A co w przypadku gdy jest zablokowana klapa przed chłodnica spalin ,jaki ma to wpływ na całość ? |
|
Powrót do góry |
|
|
|