Brzęczący czujnik


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Brzdąc

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 373
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Mercedes Vito 2.2 2010
Piwa: 16/10
PostWysłany: Wto 03 Wrz 2013, 21:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam tak od kilku lat.Pojawia się i znika.Na kompie wychodzi błąd doładowania.

Głównie mam tak jak jest wilgoć duża.Przy upale jednak też się zdarzyło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
wojtekcichy

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 1045
Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża
Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
PostWysłany: Sro 04 Wrz 2013, 02:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to prosty zaworek dzialajacy na zasadzie impulsowego wytwazania pola magnetycznego w cewce,sterownik nie zna temperatury tego cusia
teraz czas na wyjasnienie czy ma brzeczec czy nie
odp: tak
w 80% niezalezne od samego czujnika(regulatora)
zaworek jest wyposazony w 3 wyjscia, 2 dolne z ktorych wychodza wezyki,jeden do pompy podcisnienia, drugi do gruchy turbiny, 3 otwor jest na goze i zasysa powietrze atmosferyczne w odpowiednim momencie
urzadzonko jest plastikowym cylindrem z stalowa rorka u gory i metalowa podkladka burczaca w cylindrze
po odpaleniu silnika(sprawnego w 100%) sterownik wysyla mnustwo impulsow do zaworka,elektromagnes przyciagajac podkladke zamyka otwor gorny,
po kilku sekundach membrana w gruszce turbawki jest pociagnienta na max
wytwozone podcisnienie w zaworku oddzialywuje z wieksza sila na podkladke niz elektromagnes i zasysana jest porcja powietrza z atmosfery cyklicznie kilkadziesiat razy na sekunde
przy wyzszych obrotach silnika aby turbawka nie pompowala zbyt mocno sterownik wysyla impulsy w mniejszych czestotliwosciach regulujac naciag sztangi poprzez zmiany wartosci podcisnienia
warunkiem prawidlowej pracy uzadzenia jest przedewszystkim zamocowanie w pionie i dbanie by gabka pod kapslem byla czysta gdyz sluzy jako filtr
znajac zasade dzialania nietrudno sie domyslic ze skoro nie brzeczy to znaczy ze:
pompa vac slabo ssie
nieszczelnosc w ukladzie podcisnienia
czujnik cisnienia w ukladzie dolotowym zawyza
uszkodzony przeplywomierz
metalowa blaszka zgnila od wody i blokuje sie w cylindrze
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
unitral

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 317
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wiedeń
Posiadane auto: Trafic 2.0 dci 2014
Piwa: 15/7
PostWysłany: Sro 04 Wrz 2013, 19:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego Wojtek, poprawnie opisałeś zasadę działania tegoż układu, niemniej jednak, zaworek ma nie brzęczeć.
Przy sprawnym układzie tego brzęczenia nie usłyszysz.
Jeśli coś jest nie tak z czujnikiem, to komputer wysyła sygnał "położenia awaryjnego" do zaworka, a tak się akurat składa, że tylko wtedy słychać to charakterystyczne brzęczenie.
W innych przypadkach słychać cichutkie cykanie lub delikatny pisk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
wojtekcichy

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 1045
Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża
Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
PostWysłany: Sro 04 Wrz 2013, 21:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli jest cos nie tak to sterownik boi sie przeladowania i nie wysyla wogole impulsow by sztanga nie ruszyla,sporo vivaro i traficow robilem,bywaly nie burczace ale nawet niechcialo mi sie podpinac vacumetra by sprawdzicco boli
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
unitral

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 317
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wiedeń
Posiadane auto: Trafic 2.0 dci 2014
Piwa: 15/7
PostWysłany: Czw 05 Wrz 2013, 19:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To wytłumacz dlaczego brzęczy jedynie przy uszkodzonym czujniku?
Po wymianie na inny - sprawny - brzęczenie ustaje a CLIP nie widzi już błędu.
Identycznie jeśli odepnie się czujnik - zaworek milknie.
Ale wtedy Auto traci chęci do jazdy.
Prawdopodobnie program traktuje taką sytuację jak nieszczelność układu lub uszkodzenie turbiny.

Przy uszkodzonym czujniku komputer przełącza się w tryb awaryjny - tzn ustawia pewne bezpieczne parametry pracy silnika.
Jeśli silnik jest sprawny, to odczuć można to jedynie poprzez zwiększenie turbo dziury i większe spalanie.
Jeździć da się normalnie, pod warunkiem łagodnej jazdy.
Wiem bo przerabiałem to już 3 razy, w tym 2 u siebie Smile
Za pierwszym razem zrobiłem z uszkodzonym czujnikiem ponad 2kkm, za drugim niecałe 1kkm.

Przy uszkodzonym MAP Sensor silnik potrafi zachowywać się bardzo dziwnie i różnie w zależności od wersji oprogramowania silnika.
Przy odpiętym MAP nawet nie zapali, podczas odpinania gaśnie.

Przy uszkodzonym przekaźniku turbiny - turbina kręci się ze złożonymi łopatkami, przy zawieszonym przekaźniku łopatki są cały czas "otwarte".
Bez przekaźnika - jak przy uszkodzonym.
W obu przypadkach da się jechać, w drugim jedynie można turbinę wykończyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Czw 05 Wrz 2013, 19:16    Temat postu: reklama

Powrót do góry
vegas19881

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 19 Maj 2016
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość/region): Słupsk
Posiadane auto: Renault Trafic 2.5 DCI 2007
Piwa: 0/5
PostWysłany: Pon 06 Cze 2016, 12:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ktoś odpowie mi gdzie powinny być podłączone owe wężyki bo jeden z nich (krótszy) wyskoczył mi i nie wiem skąd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
wojtekcichy

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 1045
Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża
Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
PostWysłany: Pon 06 Cze 2016, 22:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeden z gruchy turbawki do zaworka a drugi z zaworka do pompy vac na glowicy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości) Wystawiono 1 piw(a)
radekel

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Czaplinek
Posiadane auto: Traffic
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 05 Sty 2019, 22:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy kojarzycie gdzie elektrycznie powinien być podpięty ten elektrozawór
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
wojtekcichy

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 1045
Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża
Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
PostWysłany: Nie 06 Sty 2019, 13:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do sterownika silnika
_________________
prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych

pomoglem daj +
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Ferdek73

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 01 Sie 2020
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość/region): Polkowice
Posiadane auto: Trafic 2,0 115 2008r
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 03 Sie 2020, 17:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co w przypadku gdy jest zablokowana klapa przed chłodnica spalin ,jaki ma to wpływ na całość ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group