Trafic 1.9 DCI 120km brak mocy po wymianie silnika.

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radekel

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Czaplinek
Posiadane auto: Traffic
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 04 Lis 2018, 21:11    Temat postu: Trafic 1.9 DCI 120km brak mocy po wymianie silnika. Odpowiedz z cytatem

Witam
Dostałem samochód Renault Trafic wcześniej posiadał silnik 1.9 dci 100km niestety się zatarł i wstawili 1.9dci 120km.
Została zmieniona również wiązka ale auto nie odpaliło gdy założyli starą wiązkę z 100konnego auto odpaliło ale brak mocy.
PCMSCAN pokazuje błąd P0032.
Dostałem również dwa czujniki ciśnienia z turbiny ale nie wiem gdzie je podłączyć zarówno elektrycznie jak i ciśnieniowo.
Pomysłów brak.
Auto trafiło do mnie z Niemiec i za dużo na temat nie wiem
Czy macie koledzy jakieś pomysły?
Załączam filmik i zdjęcia.
Pozdrawiam
https://www.youtube.com/watch?v=ZHoB8dHIn9A
[img]https://www.fotosik.pl/zdjecie/eedeba612e357cf6[/img][/youtube]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
wojtekcichy

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 1045
Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża
Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
PostWysłany: Pon 05 Lis 2018, 23:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z jednym wyjsciem do kolektora ssacego, z 2 wyjsciami do pompy vac i gruszki turbiny
silnik ma tyle mocy ile jest paliwa na mapie, to ze w lagunie mial 120 nie znaczy ze w traficu bedzie 120
_________________
prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych

pomoglem daj +
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kecaj1500

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 19 Mar 2015
Posty: 29
Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa
Posiadane auto: vivaro 2,0 dci , trafic 2,5 , master 2,5
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 02 Gru 2018, 23:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

słupek 100km i 120km jest taki sam na pewno różni się turbina, kolektory, egr, nie wiem jak wtryski. ja bym założył cały osprzęt z 100( oryginalny trafic) i powinien chodzić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
radekel

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Czaplinek
Posiadane auto: Traffic
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 30 Gru 2018, 19:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Ustaliłem że wymieniony został słupek oraz osprzęt z laguny ii 1.9dci 120km, wiązka i sterownik została stara. Teraz auto po podłączeniu turbiny do vacu i kolektora wkreca się tylko do 3tys. obr. Czy wymiana sterownika na taki od Laguny coś zmieni? Czy muszę usuwać immo?
Dodam że gdy podłączyłem do tego sterownika czujnik ciśnienia doładowania oraz do przekaźnika świec żarowych elektrozawór turbiny nic się nie zmieniło.
Na desce brak błędu.
Dzięki za odpowiedź
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
wojtekcichy

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 1045
Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża
Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
PostWysłany: Nie 30 Gru 2018, 22:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

takie obroty sa normalne na postoju i przy wcisnietym sprzegle podczas jazdy
jeszcze raz napisz co tam podlaczasz, nie moge rozszyfrowac
_________________
prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych

pomoglem daj +
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Nie 30 Gru 2018, 22:34    Temat postu: reklama

Powrót do góry
radekel

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Czaplinek
Posiadane auto: Traffic
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 01 Sty 2019, 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Został wymieniony silnik z F9Q 100km na silnik 1.9dci z renault laguny ii 1.9dci 122km
Silnik przełożony kompletny z wtryskami itp.
Podłączony do oryginalnej wiązki z silnika 1.9 F9Q Trafica, został również ori sterownik silnika, który nie posiadał czujnika ciśnienia doładowania turbiny. (według pewnych źródeł turbina jest sterowana poprzez zawór westgate)
Gdy dołożyłem czujnik ciśnienia i elektrozawór samochód wkręca się na 3 tys i odcina dzieje się tak tylko na postoju.
Teraz pytania:
dołożenie czujnika ciśnienia doładowania i elektrozaworu ma w ogóle sens bez zmiany mapy w sterowniku?
jak prawidłowo powinny być podłączone wężyki podciśnienia(próbowałem na dwójnasób-pompa vacu-trójnik-kolektor ssący-gruszka turbiny oraz pompa vacu-elektrozawór turbiny-gruszka turbiny, kolektor ssący-czujnik ciśnienia.
Może macie foto jak to jest w waszych autach ja mam traffica 2 2006r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
wojtekcichy

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 1045
Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża
Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
PostWysłany: Sro 02 Sty 2019, 21:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

trafic 2 z tym silnikiem powinien miec elektrozawor sterujacy turbina, z pompki vac podcisnienie powinno wpadac w dolny krociec, z gornego do gruszki turbiny, cisnienie dmuchawki wychodzi z kolektora ssacego z tylu i leci do czujnika
turbina z laguny? w lagunie chyba bylo sterowanie kierownicami
obroty 3000 na postoju sa normalnym zjawiskiem
_________________
prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych

pomoglem daj +
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
radekel

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Czaplinek
Posiadane auto: Traffic
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 05 Sty 2019, 18:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdy jest tak podłączony kręcisię tylko do 3 tys.
Elektrozawór turbiny mam podłączony pod przekaźnik świec żarowych ale nie mam na nim napięcia(może powinien być podpięty pod coś innego?)
Czujnik ciśnienia turbiny mam wpięty pod sterownik ale gdy go odłączę nie pojawia się żaden błąd na desce.
Czy podłączenie elektryczne jest poprawne?
Dodam że gdy odepnę przekaźnik świec nic się nie zmienia, nie pojawia się błąd na desce. Gdy badam go mulitimetrem podaje parametr 670 ohm między głównym zasilaniem a wyjściem na świece. Między głównym pinem a pinem od elektrozaworu zero reakcji. Jakieś pomysły?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group