Uszkodzony przepływomierz - objawy

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzybeq

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
PostWysłany: Sob 04 Lis 2017, 21:12    Temat postu: Uszkodzony przepływomierz - objawy Odpowiedz z cytatem

Witam.

Od jakiegoś czasu moja Kijanka trochę się przeziębiła i zaczęła kichać, a w zasadzie puszczać bąki Confused
Dziś stwierdziłem, że po wymianie filtrów, oleju w silniku zajrzę do przepływomierza. Po demontażu z korpusu został on spryskany izopropanolem w spray'u. Trochę brudu z niego spłynęło, ale nie cały. Postanowiłem sprawdzić, czy ten, co pozostał da się zetrzeć i dosłownie przy delikatnym dotknięciu pękł mi listek - pierwszy licząc kierunek przepływu powietrza. Skoro już rozwaliłem przepływomierz - postanowiłem sprawdzić jakie będą objawy.
Rozruch silnika zimnego przebiegł normalnie. Po częściowym rozgrzaniu podłączyłem się pod sterownik LPG i ku mojemu zdziwieniu okazało się, że silnik pracuje ze stałym czasem wtrysków na poziomie 10,2ms. Po dodaniu gazu ten czas nie uległ zmianie. Przełączyłem silnik na LPG i zacząłem przygotowanie nowej mapy paliwowej pod LPG, bo jutro przede mną trasa, a przy stałym czasie wtrysków raczej za daleko nie zajadę. Ze sterownikiem LPG udało się opanować temat w stopniu takim, że samochód jeździ, przyśpiesza, ale gwałtowne wciśnięcie pedału gazu kończy się wypadnięciem większości zapłonów. Na benzynie jest identycznie, z tym, że 10ms dla wolnych obrotów to stanowczo za dużo i silnik nie jest w stanie tego przepalić (też wypadają zapłony). Nowy przepływomierz jest już zamówiony, jak dojedzie to stary rozbieram na czynniki pierwsze i zobaczymy co w trawie piszczy. Nie wiem, czy porcelana, na której była ta ścieżka pękła od bardzo delikatnego dotyku, czy od rozprężenia gazu z areozolu (chłodzenie), czy po prostu już wcześniej szlak go trafiał, bo problemy z zapłonem miałem...

Tak czy inaczej - dopiero po pełnym rozgrzaniu silnika ECU zapalił check engine i wybłyskał kod 8.

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Grzybeq

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
PostWysłany: Nie 05 Lis 2017, 23:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aktualizacja.

Okazuje się, że ECU próbuje utworzyć mapy spalania na podstawie odczytu napięcia z sondy Lambda. Czemu piszę, że próbuje - w teście na odcinku 450km, które dziś przejechałem okazało się, ze silnik zaczyna pracować na krzywej czasów otwarcia wtryskiwaczy od 8 do 12ms w zakresie obrotów od 1500 do 3500. Powyżej tych obrotów czas wtrysków pozostaje stały i po zbliżeniu się do 4tys mieszanka robi się zbyt uboga aby silnik na 5 biegu dał radę wkręcić się wyżej. Identycznie problem jest z niskimi obrotami - spadek obrotów poniżej 1500 powoduje przejście w tryb stałego czasu otwarcia wtryskiwaczy o czasie 10,2ms +/-0,1ms.
Zachowanie map sprawdziłem zarówno na benzynie jak i na LPG.

Pozdrawiam!

edit:

Jakby ktoś chciał zobaczyć jak wygląda mapa odczytana ze sterownika LPG przy uszkodzonym przepływomierzu...
http://imgie.pl/image/zOlrS

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Grzybeq

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
PostWysłany: Czw 09 Lis 2017, 21:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.

Dorzucam wykres tak dla porównania po wymianie przepływomierza. Powinien trochę rozjaśnić temat.

http://imgie.pl/image/z3tST

Mapa jeszcze nie ustawiona, ale widać różnicę od razu...

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Siergiej89

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): śląsk
Posiadane auto: kia soul 1,6 dohc 2009
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 16 Gru 2018, 17:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Grzybeq napisał:
Witam.

Dorzucam wykres tak dla porównania po wymianie przepływomierza. Powinien trochę rozjaśnić temat.

http://imgie.pl/image/z3tST

Mapa jeszcze nie ustawiona, ale widać różnicę od razu...

Pozdrawiam!


Czy mógłbyś jeszcze raz udostępnić jpg z tymi mapami? Linki wygasły...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Grzybeq

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
PostWysłany: Nie 23 Gru 2018, 21:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Proszę bardzo:

Martwy przepływomierz:
https://zapodaj.net/832f3e0c36aee.jpg.html

Sprawny przepływomierz:
https://zapodaj.net/ed1d0dcf0d8c2.jpg.html

Obecnie mapy mam zestrojone, ale nie robiłem zrzutu ekranu, więc nie mam wykresu. Proszę się nie sugerować rozrzutem mapy, a faktem, że prawie w całym zakresie obrotowym dawkował ze stałym czasem.

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Nie 23 Gru 2018, 21:48    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group