Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Sob 04 Lis 2017, 21:12 Temat postu: Uszkodzony przepływomierz - objawy |
|
|
Witam.
Od jakiegoś czasu moja Kijanka trochę się przeziębiła i zaczęła kichać, a w zasadzie puszczać bąki
Dziś stwierdziłem, że po wymianie filtrów, oleju w silniku zajrzę do przepływomierza. Po demontażu z korpusu został on spryskany izopropanolem w spray'u. Trochę brudu z niego spłynęło, ale nie cały. Postanowiłem sprawdzić, czy ten, co pozostał da się zetrzeć i dosłownie przy delikatnym dotknięciu pękł mi listek - pierwszy licząc kierunek przepływu powietrza. Skoro już rozwaliłem przepływomierz - postanowiłem sprawdzić jakie będą objawy.
Rozruch silnika zimnego przebiegł normalnie. Po częściowym rozgrzaniu podłączyłem się pod sterownik LPG i ku mojemu zdziwieniu okazało się, że silnik pracuje ze stałym czasem wtrysków na poziomie 10,2ms. Po dodaniu gazu ten czas nie uległ zmianie. Przełączyłem silnik na LPG i zacząłem przygotowanie nowej mapy paliwowej pod LPG, bo jutro przede mną trasa, a przy stałym czasie wtrysków raczej za daleko nie zajadę. Ze sterownikiem LPG udało się opanować temat w stopniu takim, że samochód jeździ, przyśpiesza, ale gwałtowne wciśnięcie pedału gazu kończy się wypadnięciem większości zapłonów. Na benzynie jest identycznie, z tym, że 10ms dla wolnych obrotów to stanowczo za dużo i silnik nie jest w stanie tego przepalić (też wypadają zapłony). Nowy przepływomierz jest już zamówiony, jak dojedzie to stary rozbieram na czynniki pierwsze i zobaczymy co w trawie piszczy. Nie wiem, czy porcelana, na której była ta ścieżka pękła od bardzo delikatnego dotyku, czy od rozprężenia gazu z areozolu (chłodzenie), czy po prostu już wcześniej szlak go trafiał, bo problemy z zapłonem miałem...
Tak czy inaczej - dopiero po pełnym rozgrzaniu silnika ECU zapalił check engine i wybłyskał kod 8.
Pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Nie 05 Lis 2017, 23:13 Temat postu: |
|
|
Aktualizacja.
Okazuje się, że ECU próbuje utworzyć mapy spalania na podstawie odczytu napięcia z sondy Lambda. Czemu piszę, że próbuje - w teście na odcinku 450km, które dziś przejechałem okazało się, ze silnik zaczyna pracować na krzywej czasów otwarcia wtryskiwaczy od 8 do 12ms w zakresie obrotów od 1500 do 3500. Powyżej tych obrotów czas wtrysków pozostaje stały i po zbliżeniu się do 4tys mieszanka robi się zbyt uboga aby silnik na 5 biegu dał radę wkręcić się wyżej. Identycznie problem jest z niskimi obrotami - spadek obrotów poniżej 1500 powoduje przejście w tryb stałego czasu otwarcia wtryskiwaczy o czasie 10,2ms +/-0,1ms.
Zachowanie map sprawdziłem zarówno na benzynie jak i na LPG.
Pozdrawiam!
edit:
Jakby ktoś chciał zobaczyć jak wygląda mapa odczytana ze sterownika LPG przy uszkodzonym przepływomierzu...
http://imgie.pl/image/zOlrS
Pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Czw 09 Lis 2017, 21:40 Temat postu: |
|
|
Witam.
Dorzucam wykres tak dla porównania po wymianie przepływomierza. Powinien trochę rozjaśnić temat.
http://imgie.pl/image/z3tST
Mapa jeszcze nie ustawiona, ale widać różnicę od razu...
Pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
Siergiej89
Czytelnik
Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): śląsk Posiadane auto: kia soul 1,6 dohc 2009
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 16 Gru 2018, 17:39 Temat postu: |
|
|
Grzybeq napisał: | Witam.
Dorzucam wykres tak dla porównania po wymianie przepływomierza. Powinien trochę rozjaśnić temat.
http://imgie.pl/image/z3tST
Mapa jeszcze nie ustawiona, ale widać różnicę od razu...
Pozdrawiam! |
Czy mógłbyś jeszcze raz udostępnić jpg z tymi mapami? Linki wygasły... |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Nie 23 Gru 2018, 21:48 Temat postu: |
|
|
Proszę bardzo:
Martwy przepływomierz:
https://zapodaj.net/832f3e0c36aee.jpg.html
Sprawny przepływomierz:
https://zapodaj.net/ed1d0dcf0d8c2.jpg.html
Obecnie mapy mam zestrojone, ale nie robiłem zrzutu ekranu, więc nie mam wykresu. Proszę się nie sugerować rozrzutem mapy, a faktem, że prawie w całym zakresie obrotowym dawkował ze stałym czasem.
Pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Nie 23 Gru 2018, 21:48 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|