Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajojo
Debiutant
Dołączył: 25 Lut 2018 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź Posiadane auto: Dodge Caliber 2007 1.8
Piwa: 2/1
|
Wysłany: Nie 15 Kwi 2018, 08:34 Temat postu: Łańcuch rozrządu. Kiedy wymieniać? |
|
|
Witajcie! Jak w temacie. Mój Caliber ma już 217k kilometrów, zastanawiam się w jakim stanie może być jego łańcuch rozrządu. Nie daje znaków wymiany póki co, stąd moje pytania: Co ile kilometrów powinno się go wymienić? Słyszałem o 250k kilometrów, ale nieraz mówi się, że łańcuchy powinny trzymać dłużej, więc już nie wiem. Może powinienem wymieniać go dopiero kiedy zacznie dawać objawy zużycia? To jest, nieustająco terkotać na przykład. Dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Mój Caliber niestety jest z pechowego roku 2007, więc ten rok mija pod znakiem naprawiania jego wad konstrukcyjnych, muszę jeszcze ładnie zrobić progi i podłogę, a to już pochłonie jakąś kasę |
|
Powrót do góry |
|
|
RomantyK
Debiutant
Dołączył: 29 Mar 2018 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wielkopolska Posiadane auto: Caliber 1.8
Piwa: 0/2
|
Wysłany: Nie 15 Kwi 2018, 21:25 Temat postu: |
|
|
znalezione na stronie z poradami odnośnie samochodów
"Przeważnie wytrzymałość łańcucha rozrządu określa się na około 200-300 tys. km przebiegu. Dzisiejsze łańcuchy rozrządu należy kontrolować średnio co drugą wymianę oleju, a najlepiej podczas każdej wymiany oleju, filtrów lub innych podzespołów. Pierwszym sygnałem, że z napędem rozrządu dzieje się coś niedobrego, jest zbyt głośne i wyraziste dzwonienie łańcucha, szumy lub cykliczne stuki, co może być objawem zużycia jego napinaczy. Innym niepokojącym symptomem może być również pogarszająca się kultura pracy jednostki napędowej, utrata mocy, a także zapalenie się kontrolki „Check engine”, która może sugerować, że ustawienie wałków rozrządu wykracza poza dopuszczalne kąty (rozciągnięcie łańcucha)." |
|
Powrót do góry |
|
|
Kajojo
Debiutant
Dołączył: 25 Lut 2018 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź Posiadane auto: Dodge Caliber 2007 1.8
Piwa: 2/1
|
Wysłany: Pon 16 Kwi 2018, 08:44 Temat postu: |
|
|
Uważacie, że dobrze byłoby wyznaczyć wymianę dopiero wtedy, kiedy zaczną pojawiać się objawy zużycia? Koszta są na tyle poważne, że każdy odsunięty miesiąc da mi spory oddech. Chcę wykorzystać obecny łańcuch na tyle, na ile będzie się dało. Póki co chodzi dokładnie tak jak powinien. Zero utraty mocy, brak efektów dźwiękowych. |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Pon 16 Kwi 2018, 10:20 Temat postu: Re: Łańcuch rozrządu. Kiedy wymieniać? |
|
|
Kajojo napisał: | zastanawiam się w jakim stanie może być jego łańcuch rozrządu |
Tej odpowiedzi na pewno nie uzyskasz na forum.
Pierwszy objaw jaki zaczniesz zauwazac to na zimnym silniku przygazuj do 3-4K RPM i pusc gaz. Jak silnik zwalniajac zacznie terkotac to znak ze czas sie przyjrzec rozrzadowi i wydac pare PLN na diagnostyke zanim narobi sie wiecej szkod. |
|
Powrót do góry |
|
|
jeromino
Dyskutant
Dołączył: 24 Maj 2018 Posty: 82 Skąd jesteś (miejscowość/region): Chojnice Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 SXT 2008 r.
Piwa: 1/1
|
Wysłany: Pią 25 Maj 2018, 12:26 Temat postu: Dot. łańcucha rozrządu. |
|
|
Witam,
Mam pytanie, jestem laikiem w sprawach stricte mechaniki dotyczącej Dodge.
Czy wszystkie silniki były na łańcuchach ?
Jak to wygląda.
Moje autko to Dodge Caliber 1.8 SXT r. 2008.
Poprzednik powiedział mi, że to wersja z łańcuchem, ale czy na pewno...?
Jeśli nie, warto byłoby dokonać wymiany "tradycyjnego" rozrządu.
Możecie mnie poratować informacją ?
Z góry dziękuję. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pią 25 Maj 2018, 12:26 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
dioniz
Debiutant
Dołączył: 25 Lut 2014 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość/region): CBR Posiadane auto: Caliber
Piwa: 7/1
|
Wysłany: Pią 25 Maj 2018, 12:55 Temat postu: |
|
|
w 1.8 masz łańcuch...
jak zacznie hałasować to się wymienia, to nie pasek że strzela z zaskoczenia |
|
Powrót do góry |
|
|
Farkas
Dyskutant
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa / mazowieckie Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
|
Wysłany: Czw 26 Lip 2018, 12:07 Temat postu: |
|
|
Jeśli do dyskusji dołączył pan bbkr, to należy posłuchać Dzięki, sprawdzę na moim tym sposobem.
Mój Cali ma na liczniku 230 tys i silnik wydaje się jego najmocniejszą-najtrwalszą (obok układu kierowniczego) stroną.
Nie bierze oleju, trzyma moc i ogólnie daje radę _________________ Dodge Forever |
|
Powrót do góry |
|
|
phoks
Dyskutant
Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 64 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wrocław Posiadane auto: Honda CR-V 98
Piwa: 2/1
|
Wysłany: Pon 03 Gru 2018, 17:40 Temat postu: |
|
|
Hej,
o co chodzi z "pechowym rocznikiem 2007" ? Przymierzam się do zakupu właśnie tego rocznika - rozwiniesz proszę temat ? |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Pon 03 Gru 2018, 21:48 Temat postu: |
|
|
http://www.dodgeproblems.com/models/caliber/tsbs/
Wykres TSB (Technical Service Bulletins, czyli akcji serwisowych) w zasadzie wszystko wyjasnia. Zwykle "bledy mlodosci" modelu. Do najwazniejszych trzeba zaliczyc:
* hiper-korozje belek zawieszenia - https://cdn.carcomplaints.com/complaints/images/95c9b928-b339-1031-b743-4c3114d2dee3r.jpg (na szczescie niewielka partia belek zawieszenia byla wadliwa)
* przypadki przegrzewania sie skrzyni CVT i pare bledow programowych sterownika
* mozliwosc elektronicznego zablokowania zaplonu na skutek gromadzenia sie ladunkow elektrostatycznych
To nie wyklucza samochodu. Fakt istnienia TSB nie oznacza, ze kazdy samochod danego rocznika bedzie dotkniety kazdym znanym problemem. Ot trzeba skrupulatnie podejsc do zakupu po prostu. Sprawdzic korozje, stan oleju w skrzyni, pare km przejechac, sprawdzic olej, itp. |
|
Powrót do góry |
|
|
kryzef
Debiutant
Dołączył: 23 Wrz 2018 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): szczecin Posiadane auto: Dodge Caliber 2009 1.8 110kW
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 20 Gru 2018, 16:59 Temat postu: |
|
|
zanim zacznie łańcuch hałasować najprawdopodobniej wyświetli sie check engine, czujnik polozenia wałka rozrzadu pokaze ze cos jest nie tak |
|
Powrót do góry |
|
|
jacek79
Dyskutant
Dołączył: 26 Wrz 2012 Posty: 57 Skąd jesteś (miejscowość/region): Prochowice Posiadane auto: dodge caliber 1.8 2009r
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Pią 03 Maj 2019, 16:32 Temat postu: caliber 1.8 łancuch rozrządu |
|
|
Witam wszystkich.Poszukuję dokładnej instrukcji lub filmu jak się wymienia łancuch rozrządu.Bardzo mnie ten temat interesuje.Z góry wszystkim dziękuję. |
|
Powrót do góry |
|
|
jfxxx
Debiutant
Dołączył: 17 Maj 2012 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość/region): żory Posiadane auto: Dodge caliber
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 14 Lip 2019, 17:38 Temat postu: Instrukcja rozrzadu |
|
|
Chetnie tez zobacze instrukcje wymiany rozrzadu czeka mnie to juz chalasuje i traci moc a błedow tylko od sondy lamba są _________________ jaro |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
|
Powrót do góry |
|
|
pumeks
Dyskutant
Dołączył: 20 Wrz 2017 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
|
Wysłany: Sro 16 Paź 2019, 23:55 Temat postu: |
|
|
A jak na postoju lub jak stoję na światłach lub w korku silnik głośno pracuje (jakby terkotał) to też może być łańcuch czy coś innego?
Dodge 2.0 benzyna i LPG SXT skrzynia automat |
|
Powrót do góry |
|
|
|