Automatyczna skrzynia wyrzuca biegi na 5 i 6 (błąd DF070)


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtekcichy

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 1045
Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża
Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
PostWysłany: Czw 15 Lis 2018, 22:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niepotrafie napisac dlaczego ale plyn sprzegla po jakims czasie robil sie czarny
robot wychodzi do gory bez demontarzu skrzyni, powinien byc na 5 srubach, 2 z tylu, 2 z przodu i jedna z boku na kluczyk 13mm, dostep od dolu najlepiej po zdjeciu kola
jesli wyciagal bys robota to wyzeruj cisnienie zanim zaczniesz go rozbierac, bez kompa trzeba sie pobawic dzwignia na wyjetym bezpieczniku pompy (30a w puszce przekaznikow pod maska) az skrzynia przestanie reagowac
poza wiazka trzeba wypiac jeszcze kostke czujnika na skrzyni
_________________
prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych

pomoglem daj +
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
stop1990

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 129
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa okolice
Posiadane auto: Trafic, Vivaro, Vito, Viano, Transit, Tourneo - sobowe
Piwa: 0/1
PostWysłany: Pią 16 Lis 2018, 08:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cztery śruby znalazłem (zaznaczyłem na zdjęciu) ale gdzie jest piata?

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
wojtekcichy

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 1045
Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża
Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
PostWysłany: Pią 16 Lis 2018, 15:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gorene sa symetrycznie, pewnie wiazka zaslania jedna z tylnich, o ile pamietam byly te tylnie na torxa
_________________
prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych

pomoglem daj +
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
stop1990

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 129
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa okolice
Posiadane auto: Trafic, Vivaro, Vito, Viano, Transit, Tourneo - sobowe
Piwa: 0/1
PostWysłany: Czw 29 Lis 2018, 08:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Udało mi się w końcu wrócić do tematu. W miejsce wymienionego potencjometru maxgear wsadziłem inny magnetti marelli z drugiego auta ale problem ten sam wciąż powraca. Błąd wyświetla się równiez przy niższych biegach np z 2 na 3. Mam takie wrażenie że pod "obciążeniem" czy przy dynamicznym przyśpieszaniu szybciej wyskakuje.
W końcu wczoraj wyjąłem całego robota i sprawdziłem ostatni trzeci potencjometr ale jest dobry (załączam zdjęcia oporności).
To co wzbudziło moje zastanowienie to zaolejony trzpień sprzęgła. Widać że regularnie tędy wycieka olej z robota. Podobnie lekko zapocone inne miejsca.

Czy ktoś ma wiedzę jakie oporności powinien mieć potencjometr (na spoczynku)?
Skoro mam robota wyjętego to co warto sprawdzić, uszczelnić?
Jaka jest procedura wymiany płynu hydraulicznego robota i DOT4 sprzęgła?


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
wojtekcichy

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 1045
Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża
Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
PostWysłany: Nie 02 Gru 2018, 14:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

procedura clipem, olej poprostu zalewasz i tez bedzie ok, plyn sprzegla rowniez recznie da sie odpowietrzyc
ja ci powiem tak
mialem problemy z wyrzucaniem z nieparzystych na neutral wiec wymienilem wszystkie uszczelniacze ktorych jest 4 i od [cenzura]...ia oringow
_________________
prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych

pomoglem daj +
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Nie 02 Gru 2018, 14:37    Temat postu: reklama

Powrót do góry
arsen008

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 140
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gorlice
Posiadane auto: Doblo 1.9 JTD 2006 + Trafic 2.5 dci automat
Piwa: 3/3
PostWysłany: Nie 02 Gru 2018, 23:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolor płynu hamulcowego ok , żeby wyciągnąć robota to albo demontaż całej skrzyni biegów lub demontaż pasa przedniego i to bym wybrał. Raczej wątpię czy da rady robota wyciągnąć do góry przez maskę nawet odpinając wszystkie przewody , przynajmniej w 2.5 dci nie widzę takiej możliwości .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
arsen008

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 140
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gorlice
Posiadane auto: Doblo 1.9 JTD 2006 + Trafic 2.5 dci automat
Piwa: 3/3
PostWysłany: Nie 02 Gru 2018, 23:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sorry dodałem odpowiedz po przeczytaniu tylko pierwszej strony a tu już kolega sobie poradził z wyciągnięciem robota.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
stop1990

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 129
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa okolice
Posiadane auto: Trafic, Vivaro, Vito, Viano, Transit, Tourneo - sobowe
Piwa: 0/1
PostWysłany: Sob 16 Lut 2019, 11:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wracam z tematem ponownie.
Po odpowietrzeniu strzykawka sprzęgła nadal problem występował.
Pojawiła się w końcu okazja aby z drugiego takiego samego Trafica wziąć sprawnego robota i włożyć do mojego.
Jako, że już nauczyłem się dość szybko i sprawnie wyjmować i wkładać robota (od góry, bez demontażu przedniego pasa) to w kilka godzin w obu autach wyjęliśmy roboty i dobry "pożyczony" włożyłem do mojego auta.
Następnie pełne odpowietrzanie CLIPem, przyuczanie itd.

Jazda testowa ... już myślałem, że jest ok, 6 bieg i dalej rozpędzamy się aż nagle znany i przeklęty błąd DF070 Obwód czujnika zmiany biegów DEF 1 Niezgodność sygnału. Wprawdzie "przegazówka" na kilka jazd testowych tylko raz się zrobiła a tak to tylko wyrzuca sam błąd to jednak jest to identyczna sytuacja jak z moim oryginalnym robotem - po wymianie sprzęgła na początku też tylko wyrzucał sam błąd bez "przegazówki" aż coraz częściej przegazowywał.

Reasumując problem nie jest w robocie, potencjometrach ani czujniku prędkości skrzyni (ten jest wymieniony na nowy), nie jest zapowietrzona skrzynia bo ja strzykawka odpowietrzałem kilka razy (chyba, że wyprzęgnik nie chce się odpowietrzyć).

Niestety zaczynam mieć podejrzenia jednak do samego sprzęgła, że nie do końca zostało prawidłowo zamontowane (ale to byłoby mega dziwne) albo samo sprzęgło mimo wszystko, nie jest takie jak powinno być? A może kwestia docisku albo wysprzęglika?
Wprawdzie mam stare oryginalne (i chyba od nowości) sprzęgło - nie wyrzuciłem go na szczęście, ale sam nie wiem co dalej robić.

Pytanie czy sama tarcza sprzęgła do półautomata jest inna niż do manuala?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group