Problem z odpaleniem na zimnym silniku

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DarkBlueAstra

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wolbrom (KOL)
Posiadane auto: Opel Astra G Caravan 2.0 DTI 101KM 2000 rok
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 22 Lis 2018, 16:39    Temat postu: Problem z odpaleniem na zimnym silniku Odpowiedz z cytatem

Witajcie posiadam Astrę 2 kombi z silnikiem 2.0 DTI 101KM nalatane 290 000km, od kiedy przyszły mrozy co dzień mam problem z odpaleniem samochodu na zimnym silniku, kręci kręci kilka sekund i zaczyna powoli łapać aż w końcu zaskakuje lecz jest to uciążliwe, szczególnie pod pracą gdzie jestem wytykany palcami i wyśmiewany słowami typu " chwalisz to auto a okazuje się że najwyższa pora posłać to na złom". Nie wiem co może być powodem, oleju nie zmieniałęm od kupna ( lipiec 2018 ) ale nie wydaje się zły jeszcze, akumulator jest jak najbardziej wporządku, świece?? wtryski ? pompa ?? zmieniłem paliwo ze zwykłego ON na Verva Diesel , ale to chyba nie powód ?
Prosiłbym o pomoc
z góry dziękuję
Damian Smile
_________________
Mały opel granatowy,
stał w oborze koło krowy.
Był złośliwym łobuziakiem
i po ziemi szurał hakiem.

Usiadł kiedyś koło łady,
bo jak zawsze szukał zwady.
Śmiał się że jest zardzewiała,
oraz brzydka, bo jest biała.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
gorzki1967

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 805
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Opel Corsa C 1.2
Piwa: 24/1
PostWysłany: Czw 22 Lis 2018, 23:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć. Z opisu wnioskuję że jeszcze nie jest źle . Do sprawdzenia i ewentualnej wymiany świece. Powodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
lukasqqq

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): wrocław
Posiadane auto: Sprinter 2.2CDI 2001r bliźniak
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 25 Lis 2018, 23:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pacjent to ASTRA H 2005r GTC silnik 1.9CDTI 120KM Z19DT

-świece żarowe ok

-moduł świec działa zasilania są

-test przelewowy wykonany auto chodziło na wolnych obrotach dobre 3-4min

Problem polega na tym że rano lub wieczór po cało nocnym lub całodziennym postoju auto ma problem z rozruchem długo kręci w porównaniu z tym co się dzieje na ciepło.

2sec na ciepło i podobnie przy ok 20stC temperatury płynu.

Dziś przy +8stC zajmuje już mu to ponad 4sec kręcenia jak by próbował łapać... po zapaleniu chodzi równo....

Potem bez problemu można palić cały dzień.

filmik z palenia rano na zimno: https://www.youtube.com/watch?v=fo6QyDY1tcs
im chłodniej tym gorzej...

filmik z palenia na ciepło temp płynu 20stC ostatni rozruch 2h wcześniej: https://www.youtube.com/watch?v=imbDnlSSWPs

foto różnic przelewów... może to mieć wpływ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
gorzki1967

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 805
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Opel Corsa C 1.2
Piwa: 24/1
PostWysłany: Pon 26 Lis 2018, 21:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć. A sprawdzałeś czy układ paliwowy jest szczelny ? Możliwe że paliwo się cofa i dlatego problemy z uruchomieniem po dłuższym postoju. Jeśli masz ręczną pompkę paliwa zamontowaną to pod pompuj paliwo przed rozruchem. Można też zamontować taką pompkę i zawór zwrotny , który zapobiega cofaniu paliwa. Powodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
lukasqqq

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): wrocław
Posiadane auto: Sprinter 2.2CDI 2001r bliźniak
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 27 Lis 2018, 06:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W tym aucie jest pompa wspomagająca w baku nawet przy 3-4 krotnym przekręceniu kluczyka żeby dopompować paliwo i dobrze zagrzać świece uruchomienie i tak się nie polepsza. a im chłodniej na zewnątrz tym gorzej to pali...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Wto 27 Lis 2018, 06:38    Temat postu: reklama

Powrót do góry
lukasqqq

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): wrocław
Posiadane auto: Sprinter 2.2CDI 2001r bliźniak
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 28 Lis 2018, 19:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To są parametry które są podczas około 6 sekund kręcenia rozrusznikiem oraz chwile po odpaleniu.


Kręcenie:


Wolne obroty:
[/url]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
lukasqqq

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): wrocław
Posiadane auto: Sprinter 2.2CDI 2001r bliźniak
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 28 Lis 2018, 20:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciśnienie na rampie to 50MPa nie jest to za dużo???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
lukasqqq

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): wrocław
Posiadane auto: Sprinter 2.2CDI 2001r bliźniak
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 29 Lis 2018, 09:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wymieniono akumulator. Wyczyszczono rozrusznik. Świece żarowe ok. Przelewy po 3 min pracy 6/4,5/7/5,5 ciśnienie na rampie 50MPa

próbuje łapać mogło by być lepiej...

https://www.youtube.com/watch?v=kephF1ZE3ow
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
gorzki1967

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 805
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Opel Corsa C 1.2
Piwa: 24/1
PostWysłany: Czw 29 Lis 2018, 17:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć , wymień jeszcze filtr paliwa i olej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group