Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Max89
Czytelnik
Dołączył: 05 Gru 2017 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość/region): Ruda Śląska Posiadane auto: Toyota, Corolla, E12, SOL, 1.6, 2005
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 05 Gru 2017, 22:42 Temat postu: wibracje na rozgrzanym silniku |
|
|
Witam,
w maju tego roku zakupiłem w Niemczech samochód TOYOTA COROLLA E12 z roku 2005. Pierwszy przegląd w kraju wykonałem w ASO w Katowicach, gdzie uzyskałem informację, że w posiadanym przeze mnie modelu został wymieniony blok silnika w 2010r. (być może ma to jakiś związek z wadą o której chcę napisać).
Mianowicie po rozgrzaniu silnika podczas postoju, na biegu jałowym samochód wpada w wibracje, które są dla mnie czymś nienaturalnym i bardzo psują komfort jazdy. Jak widać na nakręconym przeze mnie materiale dokumentującym problem obroty spadają do wartości 600, wtedy też odczuwalne są najmocniejsze drgania. Po dodaniu gazu problem nagle zanika, drgania nie występują również do momentu kiedy silnik nie jest w pełni rozgrzany. Butelka wody obrazuje jak mocno drga samochód.
LINK do filmu (proszę o włączenie najlepszej jakości przy odtwarzaniu):
https://1drv.ms/v/s!Au74X66nvDGpjX3dstDiIO7_Jxro
Od momentu zakupu próbuję rozwiązać problem jednak do tej pory wada nie została wyeliminowana. Odpowiedź serwisu ASO z Katowic to informacja, że "ten typ tak ma oraz ze to norma, a ja jestem przewrażliwiony". Niestety nie jest to rozwiązanie dla mnie satysfakcjonujące.
Wykonane do tej pory usługi w ramach poprawy występujących drgań to:
- wymiana kompletnego zestawu sprzęgła
- wymiana świec
- sprawdzenie stanu oraz ułożenia wszystkich poduszek silnika
- wymiana kompletu tarcz oraz klocków hamulcowych (przód oraz tył)
- czyszczenie przepustnicy
- czyszczenie przepływomierza
Na forach nie odnalazłem jeszcze rozwiązania tego typu problemu, choć doczytałem już, że "trzeba przywyknąć'...
Ktoś? Coś?
Pozdrawiam
MW
Ostatnio zmieniony przez Max89 dnia Wto 05 Gru 2017, 23:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Keram2504 Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 5434 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mazowsze Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
|
Wysłany: Wto 05 Gru 2017, 23:00 Temat postu: |
|
|
Witaj,
popraw temat. Pkt 19 regulaminu. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi. |
|
Powrót do góry |
|
|
beers
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
|
Wysłany: Sro 06 Gru 2017, 01:47 Temat postu: |
|
|
Jeśli obrotomierz prawidłowo podaje to wartość 600 obr/min na rozgrzanym silniku jest zdecydowanie za niska. Mamy do czynienia z rzędowym silnikiem 4-cylindrowym (nie jest on najlepiej wyważony) i standardowa prędkość obrotowa rozgrzanego silnika 4 cylindrowego wynosi 700-750 obr/min. Przy 600 obr/min będą drgania całej jednostki napędowej. Wydaje mi się, że jedyna rada to regulacja obrotów biegu jałowego na rozgrzanym silniku aby je podnieść do 700-750 obr/min. Sugeruję zadzwonić do ASO ale już nie w Katowicach i zadać proste pytanie: silnik mojego samochodu gdy jest rozgrzany to obroty biegu jałowego spadają do 600 obr/min co powoduje nadmierne drgania bloku napędowego i w konsekwencji całego nadwozia, czy można wyregulować (podnieść obroty biegu jałowego) do wartości 700-750 obr/min przy których drgania nie występują? Ciekawe co na to odpowiedzą "fachowcy" z innego ASO lub warsztatu gdzie obsługują japońskie samochody. Czy też będą twierdzić, że "ten typ tak ma" bo to jest standardowa odpowiedź niekompetentnego serwisu. Przyczyna leży w zbyt niskich obrotach biegu jałowego na rozgrzanym silniku i to należy naprawić. Współczesne silniki , których pracą zarządza komputer sterujący silnikiem (tzw. ECU - engine control unit) posiadają wiele różnych czujników, które przekazują cały czas po uruchomieniu silnika dane do tego ECU. Być może któryś z czujników jest uszkodzony i przekazuje błędne dane w rezultacie czego komputer sterujący silnikiem też dziala nieprawidłowo. W tej Toyocie powinna być sprawdzona przy pomocy komputera serwisowego praca jednostki sterującej silnika czyli komputera sterującego pracą silnika w różnych warunkach czyli od uruchomienia zimnego silnika aż do jego rozgrzania przy różnych prędkościach obrotowych silnika i różne parametry podawane na komputer serwisowy powinny być przeanalizowane przez fachowca od elektryki-elektroniki samochodu, a nie"specjalisty" od napraw mechanicznych. |
|
Powrót do góry |
|
|
benwad
Czytelnik
Dołączył: 05 Gru 2017 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość/region): Ełk Posiadane auto: Toyota Corolla e12 1.4 vvti
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 06 Gru 2017, 17:30 Temat postu: |
|
|
No u mnie to samo. Corolla 1.4 vvti obroty 600 i wibracje jak w traktorze. Jeśli uda Ci się rozwiązać problem daj znać. |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek122111
Czytelnik
Dołączył: 25 Kwi 2018 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): ACCRINGTON UK Posiadane auto: toyota corolla e12 1.6 2005r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 25 Kwi 2018, 21:41 Temat postu: Toyota Corolla ) wibracje na rozgrzanym silniku |
|
|
witam. mam ten sam problem. 3 mechanikow sprawdzalio mi samochod i powiedzieli ze ten typ tak ma . czy komus sie udalo rozwiazac ten problem ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sro 25 Kwi 2018, 21:41 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomekgg
Czytelnik
Dołączył: 02 Maj 2018 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa Posiadane auto: toyota corolla
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 02 Maj 2018, 15:42 Temat postu: |
|
|
Ponawiam temat, czy komuś udało się rozwiązać ten problem? |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek122111
Czytelnik
Dołączył: 25 Kwi 2018 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): ACCRINGTON UK Posiadane auto: toyota corolla e12 1.6 2005r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 05 Maj 2018, 09:11 Temat postu: Toyota Corolla ) wibracje na rozgrzanym silniku |
|
|
Po przeczyszczeniu przepustnicy i przepływomierza problem się zmniejszył tzn nieraz lekko obroty faluja. Większość trzymają się w granicach 900 ale po jakimś czasie spadają na 650 i zaczyna samochód wibrować. Jak myślicie może przepustnica być uszkodzona ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Szczepi20
Czytelnik
Dołączył: 16 Paź 2018 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Nowy sacz Posiadane auto: Corolla verso 2006r 1.6 vvti
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 18 Lis 2018, 18:43 Temat postu: |
|
|
Też mam to samo. Mechanik mówi że jest ok.
Myślę że może być to spowodowane dostawaniem się lewego powietrza. A mianowicie nie szczelny kolektor ssacy.
O kolektorach jest sporo wątków na forach. |
|
Powrót do góry |
|
|
henio1112
Czytelnik
Dołączył: 19 Lis 2020 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Nidzica Posiadane auto: Brak
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 04 Kwi 2023, 18:26 Temat postu: |
|
|
Ja mam podobny problem,na rozgrzanym obroty spadają po chwili postoju na 650 i trzęsie budą,widać na drzwiach jak się telepią.
Czy ktoś rozwiązał problem i może się podzielić spostrzeżeniami ? Słyszałem o tych wadliwych kolektorach a czy po lifcie dalej był z tym problem? Dodatkowo w okolicy 3k obrotów naciskając gaz słyszę dziwne brzęczenie... Może to być ten kolektor ? Mam auto po lifcie 2004r 1.6 podobno 250k nalotu
Trochę irytujące te drgawki |
|
Powrót do góry |
|
|
|